200 D manuaalista automaatiksi

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

200 D manuaalista automaatiksi

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Jahas, se on sitten aamuyön hupsuuskohtaus päällänsä. :eec:

Tuossa irkin puolella lähti puheeksi, että jos sitä hillitsisi 200 D:n niskojavääntäviä tehoja automaattilaatikon avulla. Mitä kaikkea tarvitsee projektiin? Loota, jarrupoljin, kaasuvivusto, syyläri, keppi hilippeineen, alipainemodulaattori pumpulle (kits Jubelle listasta), mitä puuttuu? Onko kardaani sama sekä manuaalissa että automaagissa?

Tarvittavat osat löytyneevät jossain vaiheessa Mesen viralliselta osadiileriltä Jubelta, mutta miten iso homma on tehdä tuo muutos? Itse en osaa kuin ajaa autoa ja senkin teen yleensä huonosti, eli teettää pitäisi ja kustannusarviota mietiskelen. Tekeekö joku meseläinen sopivaan hintaan iltapuhteina? :contract:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No onhan siinä hommaa,muutamaksi tunniksi ainakin.Jarskihan juuri vaihtoi 603:sen perään automatique laatikon,taisi se kardaanikin jäädä vähän lyhyeksi :roll: Ja olisihan samalla sankarilla myös rattivaihteet 124:seen,nehän olisivat hienot ja hyvät :lol:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kick -down hässäkkä piuhoineen sekä releineen....kyllä se kardaanin etupätkä on muistaakseni eri. :shock: :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AM kirjoitti: Ja olisihan samalla sankarilla myös rattivaihteet 124:seen,nehän olisivat hienot ja hyvät :lol:
Voi elläimen kevät :shock: Rattivaihe, sohvapenkki eteen, takapenkit pois ja lavetti pakun verolle :lol: :lol: :lol: HIENOA :lol: :lol: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

XUX63 kirjoitti:
AM kirjoitti: Ja olisihan samalla sankarilla myös rattivaihteet 124:seen,nehän olisivat hienot ja hyvät :lol:
Voi elläimen kevät :shock: Rattivaihe, sohvapenkki eteen, takapenkit pois ja lavetti pakun verolle :lol: :lol: :lol: HIENOA :lol: :lol: :lol:
Ja tämän kaiken jos sais vielä 320cdi väyryseen :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuo rattikarahka on vaan 4-pykäläiselle manuaskille :roll:
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

AM kirjoitti:Tuo rattikarahka on vaan 4-pykäläiselle manuaskille :roll:
oiskohan se myytävänä ja passaako W201:een? pikkuviilauksella sillä ois kätevä käskyttää Getragia.
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

nokileka kirjoitti:
AM kirjoitti:Tuo rattikarahka on vaan 4-pykäläiselle manuaskille :roll:
oiskohan se myytävänä ja passaako W201:een? pikkuviilauksella sillä ois kätevä käskyttää Getragia.
Eikun paranee vaan: ST + getrag + sohvapenkki + rattikarahka :boing_boing:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Missähän viipyy itse "jarski",täällä minä olen hommannut valtavat markkinat rattikarahkoille eikä miestä näy missään :kivalla_paahan:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29419
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuosta rattikarahkasta tulee aina mieleen 20 vuoden takainen risteyksenylitys serkkupojan Saab 96:lla.
(sorry, kerron tämän vasta kuudetta kertaa täällä 8) )

Odotin rakoa autojonoon Stopkyltin takana ykkönen päällä ja kytkin pohjassa minuuttitolkulla, viimein näytti että reippaalla repäisyllä tuohon väliin voisi ehtiä :arrow: kytkin ylös ja kaasu pohjaan.

Kun Ysikutosen koneessa oli noin 7000 kierrosta riuhtaisin kakkosen päälle, lasinpesimen vivusta :shock:
ja jatkoin kaasun pitämistä pohjassa :shock: .

Otti kuulkaa veenelonen hetkunnolla :!: kierroksia :lol: ennenkuin Jari tajusi mitä tapahtui - ja alin asento pyyhkijänvivussahan oli sellainen että pyyhkijät-täysillä ja vettäkokoajanlasille.
wiimax.fi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Oli varmaan muut tielläliikkujat ihmeissään. :lol:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kyllä rattivaihteet vois olla myytävänä. Tosin sitä en tiedä miten isoa viilaa tarvitsee, jos laittaa vehkeet w201:een..

Luokyio: vaihteiston takakannake, kardaani, vauhtipyörä(+silmälaakeri pois kampiakselin sisästä), jäähdytin(jos ei ole paikkoja automaatin öljyletkuille), vaihdekepin pohja+tanko täytyy vaihtaa.
Manuaalin kardaani on siis liian pitkä automaattiin, itsellä oli sellainen pieni viritys, joka antautui sittemmin voiman alla. Oli kardaani liian lyhyt, minkä löysin :arrow: pari kumilimppua päällekkäin ja tavallisilla pulteilla kiinni..

Sitten pitää kyhätä kaasuvivustoon vaijerille paikka ja laittaa alipainejuttu syöttöpumpun kylkeen. K-D:lle sähköt ja käynnistyksen estolle ja pakkivaloille sähköt myös.

Pakoputken kannake täytyy myös vaihtaa laatikon perään.

Kytkinpoljin on minulla vielä paikoillaan, polkaisin sen vaan lattiaan :roll: ja tukin letkun pään auton alta, saapahan äkkiä manuaalilaatikon paikalleen, jos automaatti hajoaa. On se tosin kestänyt reilu 1000km tee-se-itse remontin jälkeen :shock:



Se on semmonen yhden illan juttu, jos kaikki osat on valmiina käden ulottuvilla..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1017
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Hmm, ehkä se helpoin ja edullisin tapa muuttaa manuaaliaski automaatiksi, on yksinkertaisesti vaihtaa se (auto):

viewtopic.php?t=4336&highlight=

Tai ostaa tuo ja pitää vanha. Automaatti-200D rennonletkeään surffailuun ja vanha manuaali-200D sopii sitten edelleen mutkateillä nautiskeluun... :D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ...

Viesti Kirjoittaja AM »

jarski kirjoitti:Kyllä rattivaihteet vois olla myytävänä. Tosin sitä en tiedä miten isoa viilaa tarvitsee, jos laittaa vehkeet w201:een..

Luokyio: vaihteiston takakannake, kardaani, vauhtipyörä(+silmälaakeri pois kampiakselin sisästä), jäähdytin(jos ei ole paikkoja automaatin öljyletkuille), vaihdekepin pohja+tanko täytyy vaihtaa.
Manuaalin kardaani on siis liian pitkä automaattiin, itsellä oli sellainen pieni viritys, joka antautui sittemmin voiman alla. Oli kardaani liian lyhyt, minkä löysin :arrow: pari kumilimppua päällekkäin ja tavallisilla pulteilla kiinni..

Sitten pitää kyhätä kaasuvivustoon vaijerille paikka ja laittaa alipainejuttu syöttöpumpun kylkeen. K-D:lle sähköt ja käynnistyksen estolle ja pakkivaloille sähköt myös.

Pakoputken kannake täytyy myös vaihtaa laatikon perään.

Kytkinpoljin on minulla vielä paikoillaan, polkaisin sen vaan lattiaan :roll: ja tukin letkun pään auton alta, saapahan äkkiä manuaalilaatikon paikalleen, jos automaatti hajoaa. On se tosin kestänyt reilu 1000km tee-se-itse remontin jälkeen :shock:





Se on semmonen yhden illan juttu, jos kaikki osat on valmiina käden ulottuvilla..


Olipas selvä ja tyhjentävä vastaus :shock: Eikun vaan MEKKAAN naputtelemaan manuaalista->automaatiksi swappia...
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

jarski kirjoitti: ...
Kiitoksia tyhjentävästä vastauksesta. Ei tuo ihan ylivoimaiselta kuulostaisi, jos vieressä olisi purkuauto. Katsotaas jos tässä tulisi Kemijärven keikka. 8)
isk kirjoitti:Hmm, ehkä se helpoin ja edullisin tapa muuttaa manuaaliaski automaatiksi, on yksinkertaisesti vaihtaa se (auto):

viewtopic.php?t=4336&highlight=

Tai ostaa tuo ja pitää vanha. Automaatti-200D rennonletkeään surffailuun ja vanha manuaali-200D sopii sitten edelleen mutkateillä nautiskeluun... :D
Niinhän se taitaa olla. Mutta kuka hupsu sitä nyt vaihtaisi samanlaiseen mutta manuaalilla varustettuun? :cry: Vapaaehtoisia? 8)

Tuo mutkateillä nautiskelu -kohta lähinnä kävi naurattamaan. :lol:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

luokyio kirjoitti:
Tuo mutkateillä nautiskelu -kohta lähinnä kävi naurattamaan. :lol:
:lol: No voihan siitä nautiskella,jos vaikkapa piiitkän suoran jälkeen on pari mutkaa..sitten pitää kyllä taas olla pitkä suora nimittäin vauhti hyytyy kurvatessa vaikka kaasu on kuinka lattiassa :cry: Tosin tuohon ei taas liity mitenkään onko manuaali vai automaatti :roll:

Jos minulla olisi automaatti 200D niin vaihtaisin mielelläni lukion kanssa osat keskenään,eli meitä manuaali hullujakin löytyy...
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

tutulla oli E200D automaatti. kyllä se kulki rajusti - 10km kiihdytyksen jälkeen auto jatkoi vaan kiihtymistä 8) toista se on ST:lla, kiihdyttely loppuu jo kilometrin tolpalla.
Datsuni on mun ratsuni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”