Välillä Väyrysellä Vol. 2 - Vanja-eno Edition
Alahuulen vänkärin puoleisessa päädyssä parin kämmenen kokoinen palanen, se joka on liitetty ilmastointiteipillä paikalleen ja sitten päällemaalattu kilikalilla
Alkoi kyllästyttää kun tutut aina viisastelivat aukosta näkyvästä webastosta niin leikkelin aikoinaan eräästä purkuosapuskurista ... ei siinä hylätyssä puskurissa kolarin jäljiltä juuri isompaa palaa ehjänä ollutkaan.
Alkoi kyllästyttää kun tutut aina viisastelivat aukosta näkyvästä webastosta niin leikkelin aikoinaan eräästä purkuosapuskurista ... ei siinä hylätyssä puskurissa kolarin jäljiltä juuri isompaa palaa ehjänä ollutkaan.
wiimax.fi
Kävin tänään vaihtamassa kesärenkaat ja päätin samalla ottaa tarkastelun alle vakaajan. En edes ehtinyt kiinnittää huomiotani vakaajaan, kun vasemman eturenkaan irrotettuani huomasin sen puolen etuiskarin olevan totaali kaputt. Nesteet tippasi ulos, että oikeen piti laittaa astia alle.dealer kirjoitti:Joo. Itse olen niin tottunut ääneen etten edes muistanut mainita sinulle asiasta "Uusi" väykky meillä kolisee vielä kuuluvammin Luultavasti kannattaa vaihtaa myös vakaajan runkokumit ja ehkä hitsata tai muulla tavalla ehjätä tangon päitä, ne kun tuppaa kulumaan ajan myötä ohuemmiksi jolloin nivelten vaihtaminen on lyhytaikainen apu.Jaa, nekö siellä melskaa? Täytynee jossain vaiheessa laittaa työn alle...
En kyllä muista oliko tässä kulunut tanko.
Tämän todettuani kiinnitin huomiotani vakaajatankoon. Ja kylläpä ne runkokumit olivatkin kulahtaneet. Tangon päät eivät nyt näyttäneet kovin väljiltä, mutta en sen tarkemmin sitä testaillut, sen aika on sitten kun vaihtaa niitä runkokumeja.
Eli täytynee käydä Hotarin pajalla ens viikolla iskari ostoksilla...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Oho, eipä usein näe että etuiskari lykkäisi öljyt pihalle näissä.
Olisiko suuttunut siitä kun pitkäaikainen yhteistyö madallussarjan kanssa loppui talvella vaikka taisipa ne olla sen näköiset päällepäin että ei ole aikoihin vaihdettu, jos koskaan.
Hyvät lukemat antoi vielä viime katsastuksessa, lähinnä siitä voi muistella että jos olisi ollut vikaa niin olisin vaihtanut uuteen.
Se on kyllä yksi helpoimmista vaihtaa, väykyn etuiskari.
Olisiko suuttunut siitä kun pitkäaikainen yhteistyö madallussarjan kanssa loppui talvella vaikka taisipa ne olla sen näköiset päällepäin että ei ole aikoihin vaihdettu, jos koskaan.
Hyvät lukemat antoi vielä viime katsastuksessa, lähinnä siitä voi muistella että jos olisi ollut vikaa niin olisin vaihtanut uuteen.
Se on kyllä yksi helpoimmista vaihtaa, väykyn etuiskari.
Siltä se näytti jopa näin harrastelijan silmiindealer kirjoitti: Se on kyllä yksi helpoimmista vaihtaa, väykyn etuiskari.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Pekkoveeltä ostin sitten vähän käytetyt iskarit eduliisesti ja yllätyksekseni olivat oikein Konit.
Kuten Tiileri edellä mainitsi, niin eipä ollut vaikea vaihtaa iskareita. Tälläinen tumpelo kuin minä, väkersi uudet vaimentimet pikkusen alle tunnin.
Ja voe ristus, kylläpä muuttui ajotuntuma... ja kolina
Kuten Tiileri edellä mainitsi, niin eipä ollut vaikea vaihtaa iskareita. Tälläinen tumpelo kuin minä, väkersi uudet vaimentimet pikkusen alle tunnin.
Ja voe ristus, kylläpä muuttui ajotuntuma... ja kolina
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kyllä, ja hätäinen oli toimituskin... Taisikin olla klo 14 hujakoilla kun soittelin pekkoveelle, niin jopa oli Konit pihassa neljän kieppeillä, Wolfien toimiessa Mese-transporterina. Puoli kuuen maissa hyppäsin prätkän selkään Konien kanssa ja ajoin tallille niin kaikkine häslinkeineen (auto sisään, korjausvaatteet päälle jne) niin koeajo uusilla iskareilla päättyi klo 19.10.dealer kirjoitti:Hienoa Olikin sitten paremmasta päästä merkkiä...
Meikäläisen toiminnaksi käsittämättömän ripeää
Vielä kiitokset iskareista Pekkovelle ja kuljetuksesta Wolfielle sekä Tiilerille konsultaatiosta
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
ei hätää, kiitos itelles
enpä oo yllättyny iskareiden kunnosta, kun kattellu tuota purkuautoa purkaessa kaiken olevan varsin ehjää ja siistiä, hyvin on huolto toiminu ja huolta pidetty ennen osumaa
kysy vaan rohkeesti jos ja kun jotain muuta voi tarvita, koitetaan jos tulis vielä nopsemmin perille, nythän homma toimi ulkoistettuna, mutta jos oikein-kiire-hosa-hoppunen on, pitää lähteä ihanite tuomaan
enpä oo yllättyny iskareiden kunnosta, kun kattellu tuota purkuautoa purkaessa kaiken olevan varsin ehjää ja siistiä, hyvin on huolto toiminu ja huolta pidetty ennen osumaa
kysy vaan rohkeesti jos ja kun jotain muuta voi tarvita, koitetaan jos tulis vielä nopsemmin perille, nythän homma toimi ulkoistettuna, mutta jos oikein-kiire-hosa-hoppunen on, pitää lähteä ihanite tuomaan
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Onnistuneen iskunvaimennin operaation jälkeen olin täynnä toimintaa ja tarmoa, joten oli aika käydä ensimmäiseen taistoon Väyrysen arkkivihollista eli ruostetta vastaan.
Leimaa ajatellen pahin ropleema Paavossa oli jo ostohetkellä tietoisuuteeni saatetut kaksi reikää takajalkatiloissa. Olin jo alustavasti nosturilla katsellut, että juu reikää on. Nyt päätin iskeä vihollista selustaan eli kaivoin reiät esiin sisäpuolelta.
Ensin takapenkki pois ja sitten pieniä muovihärpäkkeitä ja mattoa sivuun. Ja kas, kuskin takajalkatilasta paljastui sievä reikä.
Koska reiän esiin kaivaminen onnistui ilman suurempia pysyviä vaurioita sisustaan, kävin kiinni toiseen puoleen. Sielläpä ei enää ollut oikeastaan reikä, vaan lattialuukku
Iskin uljaasti kiinni vihollisen kimppuun ja rapsin ylimääräiset mädät pois ja leikkasin reilusti terveeseen peltiin asti. Sinne jäivät odottamaan huomista, jolloin alkaa paikan teko. Hitsatakin ajattelin ihan itse, sen verran aseveliapua sain tänään Runtulalta, että olo on kuin insinöörillä eli tiedän mitä ja miten pitää tehdä, toteutus on herran hallussa. Runtula toki hitsausupseerina ja herrasmiehenä lupasi lainata kompaktin kokoiset välineet. Saas nähdä miten käy.
jatkuu joku toinen kerta...
Leimaa ajatellen pahin ropleema Paavossa oli jo ostohetkellä tietoisuuteeni saatetut kaksi reikää takajalkatiloissa. Olin jo alustavasti nosturilla katsellut, että juu reikää on. Nyt päätin iskeä vihollista selustaan eli kaivoin reiät esiin sisäpuolelta.
Ensin takapenkki pois ja sitten pieniä muovihärpäkkeitä ja mattoa sivuun. Ja kas, kuskin takajalkatilasta paljastui sievä reikä.
Koska reiän esiin kaivaminen onnistui ilman suurempia pysyviä vaurioita sisustaan, kävin kiinni toiseen puoleen. Sielläpä ei enää ollut oikeastaan reikä, vaan lattialuukku
Iskin uljaasti kiinni vihollisen kimppuun ja rapsin ylimääräiset mädät pois ja leikkasin reilusti terveeseen peltiin asti. Sinne jäivät odottamaan huomista, jolloin alkaa paikan teko. Hitsatakin ajattelin ihan itse, sen verran aseveliapua sain tänään Runtulalta, että olo on kuin insinöörillä eli tiedän mitä ja miten pitää tehdä, toteutus on herran hallussa. Runtula toki hitsausupseerina ja herrasmiehenä lupasi lainata kompaktin kokoiset välineet. Saas nähdä miten käy.
jatkuu joku toinen kerta...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
olepa erityisen tarkkana siinä akun puolella hitsaillessas, ja se puoli tod näk pehmeämpi muutenkin, myös sieltä akun alta ...
(ja kunnon työaikainen suojaus sille johtokotelolle, samoin kuin kuskin puolella jarru / nafta putkille lattian alapuolella)
meinaan ettei lähe kuin Vanja-eno Väykästä, posahduksen saattelemana
(ja kunnon työaikainen suojaus sille johtokotelolle, samoin kuin kuskin puolella jarru / nafta putkille lattian alapuolella)
meinaan ettei lähe kuin Vanja-eno Väykästä, posahduksen saattelemana
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Sinne se jäi matot kääntöpuoli ylöspäin tuulettumaan...dealer kirjoitti:Mahtaa olla pikku kosteutta matoissa ... saaneeko millään enää kuiviksi, mutta ainakin olisi syytä tuulettaa enimmät pois
Voi olla että vielä ulkoistan hitsauksen osaavammalle, mutta hitsatessa on vieressä painepesuri toimintavalmiudessa, paineilma pienempää varten ja parin metrin päässä iso jauhesammutin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
EDIT: Tässäpä oli linkki joka kävi tarpeettomaksi, ainakin toistaiseksi
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 12.5.2014 3:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Koska tallilla käytössä on nelipiste nosturi, niin taidan sittenkin hitsata/hitsauttaa pohjan puolelta siten, että joko itse tai joku muu on kipinävahdissa sisällä paineilmaletkun kanssa (ja lisäksi muut em. varosammutusvälineet täydessä valmiudessa lähellä), niin ei tarvitse suojata niin paljoa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Lähdin Suomi-Venäjä matsin jälkeen sitten tallille raapimaan ruostepaikan reunoja puhtaaksi, että kohta pääsisi hitsaamaan. Ajoin Paavon nosturille ja otin kunnon tuikun ja aloin tarkastelmaan reikien reunoja.
Koska valmiiksi jo hieman vitutti illan lätkämatsin takia, niin otin sitten ruuvarin käteen ja tuumin katsella muitakin paikkoja varmuudeksi, että jos sieltä löytyisi muutakin mätää niin menee sitten ihan samalla vitutuksella.
Ja löytyihän niitä sitten enemmän kuin alunperin piti ollakaan. Jopa sen verran ja sellaisista paikoista joihin minun todella vajavaisella hitsaustaidolla ei ole mitään asiaa. Hiljaseksi veti.
Vedin hetken henkeä ja otin taas tuikun käteen ja katsoin uudemman kerran. No, ammattimiehelle ei paha homma, mutta haave itse hitsaamisesta piti unohtaa. Laitetaan sitten kaikki samalla kertaa osaavammalla tekijällä.
Otin auton pois myynnistä palstoilta toistaiseksi ja pidän tuumaustauon, että yritänkö myydä projektina vai hitsautanko leimalle.
Koska valmiiksi jo hieman vitutti illan lätkämatsin takia, niin otin sitten ruuvarin käteen ja tuumin katsella muitakin paikkoja varmuudeksi, että jos sieltä löytyisi muutakin mätää niin menee sitten ihan samalla vitutuksella.
Ja löytyihän niitä sitten enemmän kuin alunperin piti ollakaan. Jopa sen verran ja sellaisista paikoista joihin minun todella vajavaisella hitsaustaidolla ei ole mitään asiaa. Hiljaseksi veti.
Vedin hetken henkeä ja otin taas tuikun käteen ja katsoin uudemman kerran. No, ammattimiehelle ei paha homma, mutta haave itse hitsaamisesta piti unohtaa. Laitetaan sitten kaikki samalla kertaa osaavammalla tekijällä.
Otin auton pois myynnistä palstoilta toistaiseksi ja pidän tuumaustauon, että yritänkö myydä projektina vai hitsautanko leimalle.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Juu, ne olikin tosi selviä tapauksia ne lattian reiät... Ei voinut erehtyä. Mutta lisämätää oli molemmat helman takapäät tunkkipaikasta taaksepäin, varsinkin kuskin puoli on totaali morjes ja sitten löytyi vararenkaankotelostakin... Nää meni läpi kuin voista Laittelen sulle myöhemmin illalla vaikka kuvia, niin näet itte Vararengaskotelon paikka on helppo hitsata, mutta ne helman päät arvelluttaa eniten.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
No jopas. Katsuri sentään viime kerralla vähän tökkikin sinne tänne ne takapenkkien etupuolen kohdat huomattuaan
Varapyöräkotelo lienee helppo paikata, helman takapäätkin jos sieltä pyöränkotelon puolelta reiät ? Vai onko auton alta nostokohdasta, se on hankalampi. Laitappa kuvia joo.
Onhan se selvä että ruostetta on alustassa paljonkin, mutta ... jaa-a.
Varapyöräkotelo lienee helppo paikata, helman takapäätkin jos sieltä pyöränkotelon puolelta reiät ? Vai onko auton alta nostokohdasta, se on hankalampi. Laitappa kuvia joo.
Onhan se selvä että ruostetta on alustassa paljonkin, mutta ... jaa-a.
Minä siihen Vanjalta ostamaani väykkyyn kötöstelin ne helmojen takaosat, samoin kuin tähän nykyiseen ceehen(paljon muutakin tähän, ei sen puoleen). Ei ne niin pahat ole, reippaasti vaan asiaan.
Vielä kun lähtee sillä asenteella, että lintta mikä lintta, niin jäljenkään ei tarvitse olla ihan justiinsa.
Vielä kun lähtee sillä asenteella, että lintta mikä lintta, niin jäljenkään ei tarvitse olla ihan justiinsa.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
specialoffer:
tuosta pihalla köllöttävästä paavovainaasta saat Vanja-eno tulla sahaamaan tarvittavia korjauspalasia, jos tahdot
(lattioita siinä tosin ei enää juuri ole)
osat ei maksa, omilla työkaluilla jos vedät niin tarjoon sähkötkin / paineilman
tuosta pihalla köllöttävästä paavovainaasta saat Vanja-eno tulla sahaamaan tarvittavia korjauspalasia, jos tahdot
(lattioita siinä tosin ei enää juuri ole)
osat ei maksa, omilla työkaluilla jos vedät niin tarjoon sähkötkin / paineilman
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kiitos tarjouksesta, saattaa olla että minä ja paineilmarautasaha tulemme tontille. Varapyöräkotelonpala olisi ainakin helppo nyhrätä irti, täytyy ruveta mallipahveja mallaamaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
On se kumma miten tuo Fentonkin on asioista perillä...
No mutta, tämä siirtyi nyt meseläiseltä toiselle
Kertokoon hän lisempää
No mutta, tämä siirtyi nyt meseläiseltä toiselle
Kertokoon hän lisempää
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi