Morjesta pöytään tällekin foorumin osa-alueelle...
Nyt on ongelma -02 W220 320CDI ässän ilmajousien kanssa, tai ainakin oikeanpuolen takatolpan kanssa. Tein töissä kyseiseen autoon takajarruremontin, levyt, palat kengät vaijerit asennussarjat. Kaikki meni hyvin, kunnes laskin auton alas nosturilta. Oikea puoli makas maassa, ja vasen oli normaalikorkeudessa. Auto käyntiin, että kyllä se ittensä tajuaa balanssiin laittaa. Ei laittanut. Edestä nousi normaalisti, kumpikin puoli, mutta takaa ei oikealla tapahtunut mitään. Auton käydessä kuuluu sihinää takaolpasta (!?) Semmoisia parin sekunnin pyrähdyksiä kymmenkuntakertaa, mutta mitään ei tapahdu. Aikaisemmin on toiminut täysin normaalisti, vailla ongelmia.
Heikkoa tekoa on, jos ittestään hajoaa... Mutta mistähänh takatolpan letkuliittimen löytää? Hattuhyllyn alta? On pinna tiukalla tämmösen kanssa, kun miltei ittestään lakkaa toimimasta. Ja ensimmäistä kertaa olen edes 2 metrin päässä kyseistä automallia...
Niin, ja Star testeri ei ole viellä käytössä, pitäisi tällä viikolla tulla. AutoCom:in testeri ei näytä minkäänmoisia vikakoodeja.
Airmatic tietäjät HOI!
Airmatic tietäjät HOI!
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Jos nostat autoa nosturilla vähän ylös päin, tyyliin pari senttiä alle normikorkeuden ja lyöt auton tulille, saattaapi käydä niin, että nousee oikeaan korkeuteen.
Letkuliitin löytyy hattuhyllyltä luukun alta, mutta tuskin siihen on nostaessa mitään vikaa tullut.
Letkuliitin löytyy hattuhyllyltä luukun alta, mutta tuskin siihen on nostaessa mitään vikaa tullut.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: 25.5.2008 9:48
- Paikkakunta: Raisio
Omasta ässästä korjattiin huhtikuussa 2013 veholla Airmatic. Vaihdettiin uusi vasen takaiskari, kompura ja muuta pikkusälää. Maksoi vaivaiset 2800€.
Toukokuussa 2013 auto tiputtu jokaisen kulman alas. Meinasi itku tulla isolle miehelle.
Päättelin itse, että vika on varmaan kompuran ja jakoventiileissä.
Pohjamuovin irroituksen jälkeen meinasi silmään osua paineilma letku. Oli irronnut vehon asentamasta kompurasta... Letku kiinni ja taas toimii.
Ainut mikä harmittaa on auton hinaus kustannukset. Veho sentään asentanut kuukausi sitten kompuran ja kiinittänyt kyseisen letkun. Tuskimpa heille kannattaa rekkulia lähteä antamaan..
Toukokuussa 2013 auto tiputtu jokaisen kulman alas. Meinasi itku tulla isolle miehelle.
Päättelin itse, että vika on varmaan kompuran ja jakoventiileissä.
Pohjamuovin irroituksen jälkeen meinasi silmään osua paineilma letku. Oli irronnut vehon asentamasta kompurasta... Letku kiinni ja taas toimii.
Ainut mikä harmittaa on auton hinaus kustannukset. Veho sentään asentanut kuukausi sitten kompuran ja kiinittänyt kyseisen letkun. Tuskimpa heille kannattaa rekkulia lähteä antamaan..
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: 25.5.2008 9:48
- Paikkakunta: Raisio
Airmatic temppuilee aina
Viimeksi muokannut Autofiksari, 13.8.2014 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
No enpä ole mikään tietäjä tässäkään asiassa, mutta spekuloin kuitenkin
Voisiko olla sillä jäykkyyden säätönapilla ja erimerkkisten iskareiden "venttiileillä" noin paljon eroa, että toinen tolppa menee ns. jäykimmällä ja toinen löysimmällä napin ollessa samassa asennossa
Tai toinen typerä kysymys....olihan molemmissa renkaissa varmasti samat paineet? Ettei ole tyyliin, toisessa yli 3bar ja toisessa alle 1bar
Edit. Ääh....onhan tuo 17 nyt jo senverran pielessä, että ei taida iskarissa olla enää kaikki kunnossa
Voisiko olla sillä jäykkyyden säätönapilla ja erimerkkisten iskareiden "venttiileillä" noin paljon eroa, että toinen tolppa menee ns. jäykimmällä ja toinen löysimmällä napin ollessa samassa asennossa
Tai toinen typerä kysymys....olihan molemmissa renkaissa varmasti samat paineet? Ettei ole tyyliin, toisessa yli 3bar ja toisessa alle 1bar
Edit. Ääh....onhan tuo 17 nyt jo senverran pielessä, että ei taida iskarissa olla enää kaikki kunnossa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...