W211 Vaihdekeppi
W211 Vaihdekeppi
Mistähän löytäisi vaihdekepin ja vielä oikealla nrolla? Tuppaa olemaan aika kallista tuolla "pääpaikalla"... varsinkin jollei korjaannu sillä.
syy vaihtoon on kepin "jumiutuminen" eli samaa mitä tuossa lukenut muillakin, että ei saa siirrettyä D:ltä kuin N:lle ja vasta virrat pois niin P asentoon. Ja vetää muutenkin vikatilaan välillä. Ei tee ihan jatkuvasti ja useimmiten auttaa kun virrat pois.janttu kirjoitti:ihan mielenkiinnosta, mikä on syy vaihtoon?
Koodina antaa ainakin jonkun ajoalueen epälooginen koodi tms. ja joku tuntematon c240?? ja jotain häikkää kepin ja mittariston välillä. Vaihdenäyttö näyttää mitä sattuu. Laatikko toimiessaan vaihtaa hienosti ja toimii muutenkin moitteettomasti.
Kyseessä siis w211 E320cdi 4matic -07 (vanhempi malli kyllä) ajettukin vasta 200tkm.
Jep, on kyllä oikeella vehkeellä luettu, mutta kun en ulkoa muistanut koodeja. Eikä ollut öljyongelmaa. Kai se täytyy uskoa tuohon keppivikaan... Toi osanro vaan "hankaloittaa" eli A211 267 4324 (kiinniollut) vehon mukaan uusi heiltä tilattava (alustanron mukaan) 5924 päättyinen (ilmeisesti jollain uudella päivityksellä???) Kävisiköhän vielä joku muukin nro? Esim. 4224 jota löytyisi heti purkaamoilta...MHe kirjoitti:Kannattaisko ne koodit lukea ihan oikealla vehkeellä, vaikka vika kyllä voi olla keppmodulissa. Ite voi ensin katella ettei laatikkoöljyt ole kiipeemässä johtosarjaan...