W212 ajovalojen parantaminen?
Kaukovaloautomatiikan seuraaminen varmaan vaatisi lisäkaukovalon sytyttämisen mittaripanelin kaukovalon sinisen merkkivalon perusteella. Tämä olisi hieno kytkentä, mutta releen ohjauksen taitaisi joutua nuuskimaan CAN komennosta? Mutta tuolla tavoin myös lisävalot toimisivat automaattisesti.
Realistisempi vaihtoehto voisi olla yksinkertaistus, jota Karvine pohti, eli käännetään valikosta valonvaihtoautomatiikka pois päältä ja ohjataan lisävalorelettä valonvaihtoviiksen asennon mukaan.
Kun vaan tietäisi, mistä narusta ja millä jännitteellä sen tunnistaa. Ei kai tuo valonvaihdinviiksikin ole kontrollerin takana kertoen valokytkimen asennon bitteinä?
Realistisempi vaihtoehto voisi olla yksinkertaistus, jota Karvine pohti, eli käännetään valikosta valonvaihtoautomatiikka pois päältä ja ohjataan lisävalorelettä valonvaihtoviiksen asennon mukaan.
Kun vaan tietäisi, mistä narusta ja millä jännitteellä sen tunnistaa. Ei kai tuo valonvaihdinviiksikin ole kontrollerin takana kertoen valokytkimen asennon bitteinä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Hankalalta näyttää sen valoviiksenkin kytkentä. Kytkimiin ei pääse käsiksi johtosarjasta kun ohjainlaitteen välillä ei sellaista ole ja kytkimetkin on "yksilinjaisia koodattuja", kaukovaloille ei ole omaa kytkintä vaan lyhyille valoille (sen lisäksi "high beam flash" kytkin).
Taitaa sittenkin yksinkertaisin ratkaisu olla lukea ne CAN-viestit.
Taitaa sittenkin yksinkertaisin ratkaisu olla lukea ne CAN-viestit.
Täälläkin pukkaa HID vaihtoa pimeille keleille.
Vaan mistähän johtuu että Ebayn mallisopivuuskone sanoo "ei passaa"?
Osramin oma sopivuuskone väittää että "asia kunnossa" 66140 koodin lampulla.
Auto 2010 S212 250CDI
Ainoa NB jonka ebaystä bongasin D1S:nä on "OSRAM D1S 66140XNB NIGHT BREAKER" joka ei olevinansa käy?
Kokeiltu parillakin, esimerkisi tuolla:
http://www.ebay.com/itm/2x-OSRAM-D1S-66 ... 58b50297a4
Tuommoista eroa Xenarc "muutaman vuoden vanha" vs xenarc NB
http://youtu.be/U5S7XUCMY4k
Vaan mistähän johtuu että Ebayn mallisopivuuskone sanoo "ei passaa"?
Osramin oma sopivuuskone väittää että "asia kunnossa" 66140 koodin lampulla.
Auto 2010 S212 250CDI
Ainoa NB jonka ebaystä bongasin D1S:nä on "OSRAM D1S 66140XNB NIGHT BREAKER" joka ei olevinansa käy?
Kokeiltu parillakin, esimerkisi tuolla:
http://www.ebay.com/itm/2x-OSRAM-D1S-66 ... 58b50297a4
Tuommoista eroa Xenarc "muutaman vuoden vanha" vs xenarc NB
http://youtu.be/U5S7XUCMY4k
740 GLE kirjoitti:Kuvassa vasemmalla jo asennuskauluksensa saanut uusi Yönsärkijä, keskellä autossa paikallaan ollut vakio-Osram, joka ei voi olla auton alkuperäisosa. Tarkasti valoa vasten katsoen siitäkin näkee jo pienen harmaan harson. Oikealla jo selvästi harmaantunut Ceessä viimeisiä tuntejaan kesäpolttimona toiminut, joka lähti vaihtoon parinsa pimennyttyä, vaikkei senkään valossa paljain silmin erottanut mitään vikaa ja värilämpötila oli edelleen "kylmä valkea".
En minä ainakaan huomannut päällisin puolin näkyvää eroa vakio Xenarc polttimon ja YönSärkijän välillä. XNB on Night Breaker:
Kumpikin sopii paikalleen ja ainakin noissa 2012 mallin ILS umpioissa kumpikin tekee normaalin näköisen valokuvion, joten en tiedä, miksi ei sopisi?
...paitsi että voisi sittenkin olla hyvä idea harkita markoalan minulle suosittelemaan Philipsin X-Treme ylitehopolttimoa? Night Breaker on saman tehoinen kuin Osramin vakio Xenarc polttimokin, mutta sen valokuvio on hieman modattu tuottamaan Osramin mukaan "tärkeälle 50 - 75 m alueelle enemmän valoa". Minulle tärkeä osa valokeilaa on 150 metristä eteenpäin, joten en koe saaneeni mitään lisää Yönsärkijöistä.
Omassa havainnossani saattaa olla hieman plasebo-vaikutustakin, eli tietäessäni eron, saatan luulla näkeväni sen selvemmin? Joka tapauksessa Musta Tuntuu, että Night Breaker D1S polttimo tekee juuri mainittuun alle sataan metriin kirkkaamman läiskän, mikä on huono asia koska sitä etäämmällä olevia kohteita on entistä vaikeampi nähdä.
Tilanne on tietenkin ihan toinen, jos paikallaan on nyt vanhat ja harmaantuneet polttimot. Mutta kokeile ennemmin Philipsejä, jotka pitää tosin ostaa tarkasti, koska X-Treme Vision on erittäin ahkerasti piratoitu tuote.
Kumpikin sopii paikalleen ja ainakin noissa 2012 mallin ILS umpioissa kumpikin tekee normaalin näköisen valokuvion, joten en tiedä, miksi ei sopisi?
...paitsi että voisi sittenkin olla hyvä idea harkita markoalan minulle suosittelemaan Philipsin X-Treme ylitehopolttimoa? Night Breaker on saman tehoinen kuin Osramin vakio Xenarc polttimokin, mutta sen valokuvio on hieman modattu tuottamaan Osramin mukaan "tärkeälle 50 - 75 m alueelle enemmän valoa". Minulle tärkeä osa valokeilaa on 150 metristä eteenpäin, joten en koe saaneeni mitään lisää Yönsärkijöistä.
Omassa havainnossani saattaa olla hieman plasebo-vaikutustakin, eli tietäessäni eron, saatan luulla näkeväni sen selvemmin? Joka tapauksessa Musta Tuntuu, että Night Breaker D1S polttimo tekee juuri mainittuun alle sataan metriin kirkkaamman läiskän, mikä on huono asia koska sitä etäämmällä olevia kohteita on entistä vaikeampi nähdä.
Tilanne on tietenkin ihan toinen, jos paikallaan on nyt vanhat ja harmaantuneet polttimot. Mutta kokeile ennemmin Philipsejä, jotka pitää tosin ostaa tarkasti, koska X-Treme Vision on erittäin ahkerasti piratoitu tuote.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pilillips vs Osram normimallit:
http://youtu.be/MxSt1UC_x3E?t=19s
Osram NB vs Osram normi.
NB uusi, normimalli "jonkun vuoden"
http://youtu.be/U5S7XUCMY4k
http://youtu.be/MxSt1UC_x3E?t=19s
Osram NB vs Osram normi.
NB uusi, normimalli "jonkun vuoden"
http://youtu.be/U5S7XUCMY4k
Ongelma taitaa olla yhteinen, koska ILSin kanssa ei ole H7 kaukovaloa. Vielä ei ole löytynyt paikkaa, josta saisi suoraan +12 V ohjauksen lisävaloreleelle. Tämän ongelman ratkaisusta voisi tarjota maineen ja kunnian lisäksi jonkinlaista löytöpalkkiotakin.204 kirjoitti:Onko sama ongelma C 204 ILS valojen ohjausvirran kanssa ,kuin 212.
Onnistuko can väyl releen kautta ottaa ohjausirta pitkille valoille?
(LED valot kiikarissa)
Tutkin jo noita ns. "CAN-releitä", joita kaupattiin esim. bi-xenonien kaveriksi lisävalokytkentään. Ainakin tarkistamani ruotsalaisfirman tarvikesarja vaati +12V ohjauksen bi-xenonin loksauttaessa valaisimen lähi/kaukovaloasentoon, mistä löytyy tavallisesti ohjaus tuolle CAN-releelle. Mutta kun ILSiä ohjataan dynaamisesti moneen muuhunkin asentoon noiden välillä ja ne komennot tulevat bitteinä, kuten Tähtikuljettaja jo aiemmin kertoi.
Oma projektini hajoaa tässä vaiheessa kahteen osaan. Yritän provosoida BSR:n tekemään CAN-väylältä tiedon nuuskivan purkin myydäkseen niitä Ruotsissa ja Suomessa liikkuviin lähivaloilla varustettuihin saksalaisvaunuihin, Brabuksen tekemään saman purkin ihan vaan joutessaan koska joka tapauksessa värkkäävät yhtä sun toista Mersun väylällä ja Daimlerin tekemään sen puhtaasti häpeästä, jonka 10 vuotta vanha halogeenilamppuinen Swedestahl tämän päivän Mersuille aiheuttaa pimeässä
EBitillä voisi olla myös osaajia, jos joku uskaltaa näin lähelle Automotive-osaston omia bisneksiä?
Mahdollisia tuloksia ulkoistettavista projekteista odotellessa muutama mikrokytkin on jo hommattuna valonvaihtoviiksen asennontunnistimen prototyyppiä varten.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Hmm- netissä kun voi aivopiereskellä ilman suurta vaaraa kasvonpiirteiden paljastumisesta..
1)
mitäs jos sen mikrokytkimen kiinnittäisikin valaisimen sisälle?
Mekaanista liikettähän siellä projektorin takana täytyy olla koska valokeilaa ajetaan ylös-alas?
Edit, tuossa 212 lähisukulaislamppu. Liikettä siellä sisällä on, aika työläs vaan purkaa. Ja sitten pitäisi kalibroida triggeriasento yritys-erehdys periaatteella.
http://youtu.be/qbDqsa0hy3E
2)
Tinakolvi käteen ja piiskaryyppyä rohkaisuksi: Mittaristo auki ja heräte High-beam merkkivalosta.
1)
mitäs jos sen mikrokytkimen kiinnittäisikin valaisimen sisälle?
Mekaanista liikettähän siellä projektorin takana täytyy olla koska valokeilaa ajetaan ylös-alas?
Edit, tuossa 212 lähisukulaislamppu. Liikettä siellä sisällä on, aika työläs vaan purkaa. Ja sitten pitäisi kalibroida triggeriasento yritys-erehdys periaatteella.
http://youtu.be/qbDqsa0hy3E
2)
Tinakolvi käteen ja piiskaryyppyä rohkaisuksi: Mittaristo auki ja heräte High-beam merkkivalosta.
Mulle sanottiin Veholla että sitä läppää mikä liikkuu ylös alas ohjaa 4 voltin jännite ja ilmeisesti umpion sisällä muuttuu 12 v.
Vaimon w204 seen kysyin lisävalo kytkentöjen asennusta ja sanoivat että 2 h ottaa aikaa,noh meni 4h ja ei pelaa vieläkään... Jonkun can boksin joutuu laittaa.
Ja ei onnistu sulake taululta myöskään (Veho kokeili ) , lisä valoihin jos haluaa parkit pelaamaan niin ohjaus takavalolta. Homma kesken ja laitan infoa kun homma toimii.
Vaimon w204 seen kysyin lisävalo kytkentöjen asennusta ja sanoivat että 2 h ottaa aikaa,noh meni 4h ja ei pelaa vieläkään... Jonkun can boksin joutuu laittaa.
Ja ei onnistu sulake taululta myöskään (Veho kokeili ) , lisä valoihin jos haluaa parkit pelaamaan niin ohjaus takavalolta. Homma kesken ja laitan infoa kun homma toimii.
Mersu.
212 ILS:ssä ei tietääkseni ole minkäänlaista läppää.
Pitkät, lyhyet JA portaattomat väliasennot tehdään kokonaan projektorimöllykän suuntausta muuttamalla. Mekanismi näkyy videossa jonka linkitin
Esmes bemarin E60 bi-xenon adaptiivit erilaiset, niissä läppä JA aktiivinen suuntausmuutos kun pitkät räpsähtävät päälle.
Pitkät, lyhyet JA portaattomat väliasennot tehdään kokonaan projektorimöllykän suuntausta muuttamalla. Mekanismi näkyy videossa jonka linkitin
Esmes bemarin E60 bi-xenon adaptiivit erilaiset, niissä läppä JA aktiivinen suuntausmuutos kun pitkät räpsähtävät päälle.
Annas kunmä arvaan: sinisen kaukovalon merkkivalon lankaa ei löydy mittaripanelin ulkopuolelta, vaan mittaripanelin kontrolleri sytyttää sen asiaankuuluvan komennon CAN-väylältä saatuaan? Ja se merkkivalo on LED?338LM kirjoitti:2)
Tinakolvi käteen ja piiskaryyppyä rohkaisuksi: Mittaristo auki ja heräte High-beam merkkivalosta.
Kaukovalon merkkivalon tunnistaminen olisi ykkösratkaisu, koska se sallisi myös automaattisen valonvaihdon käytön. Mutta sinisen merkkivalon taitaa joutua tunnistamaan CAN-väyläkomentona?
Joo, W212 etummaisen sulakerasian sulakkeet 18, 29 ja 30 näyttivät lupaavilta ja kävin ne jo mittaamassa, mutta niistä ei ole tähän apua, joten lisää ideoita kaivataan.Jackpot kirjoitti:ei onnistu sulake taululta myöskään (Veho kokeili Laughing ) , lisä valoihin jos haluaa parkit pelaamaan niin ohjaus takavalolta. Homma kesken ja laitan infoa kun homma toimii.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Hämmennetään vielä vaikka w204 autosta puhunki, ei varmaan kovin erilaisia systeemejä ole tehty. Lisäksi vielä että viiksestä tulee vain 4voltin impulssi ja siihen pitorele ja ja...
Lisäksi olen tuota automaattista valon vaihtoa miettinyt,kuinkahan se pelaa kun lisävaloilla valoa tulee heti kerralla paljon ? Mittaako se vastaan tulevaa valoa vai yleensä sitä valon määrää mikä on auton edessä ?
Lisäksi olen tuota automaattista valon vaihtoa miettinyt,kuinkahan se pelaa kun lisävaloilla valoa tulee heti kerralla paljon ? Mittaako se vastaan tulevaa valoa vai yleensä sitä valon määrää mikä on auton edessä ?
Mersu.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viiksen asentotieto ei lämmittäisi ainakaan mua, automatiikkaan kun tottuu niin ei ole paluuta entiseen.Jackpot kirjoitti:Hämmennetään vielä vaikka w204 autosta puhunki, ei varmaan kovin erilaisia systeemejä ole tehty. Lisäksi vielä että viiksestä tulee vain 4voltin impulssi ja siihen pitorele ja ja...
Lisäksi olen tuota automaattista valon vaihtoa miettinyt,kuinkahan se pelaa kun lisävaloilla valoa tulee heti kerralla paljon ? Mittaako se vastaan tulevaa valoa vai yleensä sitä valon määrää mikä on auton edessä ?
Automatiikan kamera tunnistaa vastaantulevat valot ikäänkuin valopisteinä.
Kuten myös tunnistaa edessäajavan auton punaiset takavalotkin jo +100m päästä vaikka oman auton ympäristö on ns "pimeä".
Kuulostaa lupaavalta ja tuollainen periaate ratkaisisi minun ongelmani. Kuuntelen mielelläni lisää. Mutta mistäs kaivetaan pitoreleelle päästösignaali lähivaloille vaihdettaessa tai automatiikan vaihtaessa?Jackpot kirjoitti:Hämmennetään vielä vaikka w204 autosta puhunki, ei varmaan kovin erilaisia systeemejä ole tehty. Lisäksi vielä että viiksestä tulee vain 4voltin impulssi ja siihen pitorele ja ja...
Automatiikka tekee jo vakiona jonkin verran virheitä, enkä usko virheiden määrän vähenevän lisäämällä nokalle merkittävästi enemmän valoa?Jackpot kirjoitti:Lisäksi olen tuota automaattista valon vaihtoa miettinyt,kuinkahan se pelaa kun lisävaloilla valoa tulee heti kerralla paljon ? Mittaako se vastaan tulevaa valoa vai yleensä sitä valon määrää mikä on auton edessä ?
Virhetunnistusten lisäksi ILSin toiminnassa pitääkseen saattaisi joutua kalibroimaan ILS säätöalgoritmin uudelleen, jos kaukovalon 5 luksin käyrä työnnetään vaikkapa sata metriä vakiota edemmäs?
Minulle manuaalinen valojen vaihto kelpaisi hyvin, koska ajattelin joka tapauksessa lisätä kaukovaloreleen ohjauslinjaan myös katkaisimen, josta lisävalot saa pakotetuksi pois. Sen avulla voi ajaa helpoissa olosuhteissa automaatilla ja kun lisää valoa tarvitaan, se on kyllä katkaisimen napsuttelun arvoista.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Entäs jos saisit ajaa automaatilla aina halutessasi, mutta isot valot olisivat varalta mukana yhden menuvalikon ja mekaanisen katkaisimen napsauttamisen päässä? Halogeenivalojen korkeussäädön nappulan paikka valokatkaisimen oikealla puolella on ILS autossa vapaana.338LM kirjoitti:Viiksen asentotieto ei lämmittäisi ainakaan mua, automatiikkaan kun tottuu niin ei ole paluuta entiseen.
Minua lisävaloissa häiritsee enemmän ne kannut puskurin päällä. Eivät ole kovin siistit, eivätkä helpota pesua. Tähän voisi miettiä ratkaisua E coupen isotähtisen säleikön takana olevista valoista?
Itse asiassa kauempaakin. TM mittausten mukaan W212 bi-xenonien 5 luksin käyrä lentää jopa yli 150 m. Mutta jos ILS parametroinnissa on mukana olettamus omien valojen tehosta, vaativat tehokkaat lisävalot sen oletuksen uuden kalibroinnin.338LM kirjoitti:Automatiikan kamera tunnistaa vastaantulevat valot ikäänkuin valopisteinä. Kuten myös tunnistaa edessäajavan auton punaiset takavalotkin jo +100m päästä vaikka oman auton ympäristö on ns "pimeä".
Lisävaloja ei myöskään voi adaptoida, vaan ne ovat joko ON tai OFF. Kaukovaloille vaihtoa suunnittelevan ILSin pitäisi varautua siihen, että kaukovalon valokeila on sata tai satoja metrejä pidempi kuin se tehtaalta lähtiessä oli. Lumisella tiellä on odotettavissa valojen seuraavan hienosti edellä etääntyvää ohittajaa, kunnes 150+ metrin jälkeen käytetään viimeinen säätösteppi. Auton omat valot eivät aivan saavuta edellä ajavaa, mutta samalla syttyvistä lisävaloista tulee samalla 100 m varjo edellä ajavan edelle.
Uudelleen harkittuani en oikein usko ILSin toimivan kunnolla ainakaan tehokkaiden valojen kanssa ja siksi en sitä edes odota.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tällainen tuli vastaus ,oisko osuma oikea?
HEI,
SE ONNISTUU AKTIIVISELLA RELEELLÄ . OHJAUS VALOILTA.
EI VAIKUTA ALKUPERÄISEEN VALOJÄRJESTELMÄÄN.
VEKATRONICS OY
KARI HAAPINIEMI
tuolla haulla antoi tämän,en ymmärrä?
Oltaisko aikalailla tiedon lähteellä
https://www.google.fi/search?q=ONNISTUU ... 3&ie=UTF-8
HEI,
SE ONNISTUU AKTIIVISELLA RELEELLÄ . OHJAUS VALOILTA.
EI VAIKUTA ALKUPERÄISEEN VALOJÄRJESTELMÄÄN.
VEKATRONICS OY
KARI HAAPINIEMI
tuolla haulla antoi tämän,en ymmärrä?
Oltaisko aikalailla tiedon lähteellä
https://www.google.fi/search?q=ONNISTUU ... 3&ie=UTF-8
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Jos ei vielä laitettaisi rahoja likoon. Aktiivisen releen täytyy tarkoittaa elektronisesti ohjattua relettä jonka ohjausvirta on mitätön eli sillä vältetään valojen vikailmoitukset.204 kirjoitti:Tällainen tuli vastaus ,oisko osuma oikea?
HEI,
SE ONNISTUU AKTIIVISELLA RELEELLÄ . OHJAUS VALOILTA.
EI VAIKUTA ALKUPERÄISEEN VALOJÄRJESTELMÄÄN.
VEKATRONICS OY
KARI HAAPINIEMI
tuolla haulla antoi tämän,en ymmärrä?
Oltaisko aikalailla tiedon lähteellä
Se "ohjaus valoilta" on tässä pieni ongelma, sitähän tässä on puitu pitkään ja monelta kantilta.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Re: W212 ajovalojen parantaminen?
Siis mitä vittua, ostitko sinä jälleen kulkuneuvon huonoilla valoilla. Mikä vittu siinä on ettei voi valita kulkinetta jossa valaistus on hoidettu asiallisesti...näitäkin kun on olemassa pilvinpimein, jopa italialaisia (esim. Alfa Mito, TM 15/2010) joissa valonkantama yli 200m.740 GLE kirjoitti:Asioista tietämättömän kyselykausi jatkuu
EDIT: auto hankittu, ja kaukovalot hyviä halogeeneja heikommiksi havaittu. Asian korjaamiseksi avun pyyntö esitetty myöhemmin tässä ketjussa.
.
Joku joka asuaa Vaasan lähistöllä voisi käydä tuolla laitattamassa autoonsa valojen kytkennän-tähtikuljettaja kirjoitti:Jos ei vielä laitettaisi rahoja likoon. Aktiivisen releen täytyy tarkoittaa elektronisesti ohjattua relettä jonka ohjausvirta on mitätön eli sillä vältetään valojen vikailmoitukset.204 kirjoitti:Tällainen tuli vastaus ,oisko osuma oikea?
HEI,
SE ONNISTUU AKTIIVISELLA RELEELLÄ . OHJAUS VALOILTA.
EI VAIKUTA ALKUPERÄISEEN VALOJÄRJESTELMÄÄN.
VEKATRONICS OY
KARI HAAPINIEMI
tuolla haulla antoi tämän,en ymmärrä?
Oltaisko aikalailla tiedon lähteellä
Se "ohjaus valoilta" on tässä pieni ongelma, sitähän tässä on puitu pitkään ja monelta kantilta.
Saatais sitten hyviä vinkkejä.
Jaa-a. Toisaalta jos pelkkä taustavalomäärä on määräävä, ihmettelen miten voi toimia sekä syksypimeillä että lumikeleillä. On nimittäin valtava ero.
Äkkiäkös tuo olis kokeiltu- vänkärille kouraan vaan näitä nykyisiä supertehokkaita käsivalaisimia. Sillä sitten simuloimaan supertehokkaita lisäpitkiä sivuikkunasta lyysäämällä..
Äkkiäkös tuo olis kokeiltu- vänkärille kouraan vaan näitä nykyisiä supertehokkaita käsivalaisimia. Sillä sitten simuloimaan supertehokkaita lisäpitkiä sivuikkunasta lyysäämällä..
Re: W212 ajovalojen parantaminen?
Niin siinä taas pääsi käymään. Ei mulla ole muunlaisia koskaan ollutkaan. Toiset eivät ota opikseentodellauupunut kirjoitti:Siis mitä vittua, ostitko sinä jälleen kulkuneuvon huonoilla valoilla. Mikä vittu siinä on ettei voi valita kulkinetta jossa valaistus on hoidettu asiallisesti...näitäkin kun on olemassa pilvinpimein, jopa italialaisia (esim. Alfa Mito, TM 15/2010) joissa valonkantama yli 200m.740 GLE kirjoitti:kaukovalot hyviä halogeeneja heikommiksi havaittu.
Hämmästyttävän hyvät nuo Miton vakiovalot. Hyvin suunniteltu bi-xenonin ja lisäkaukovalon yhdistelmä toimii.
Ennen Vaasaan säntäämistä pitää tosiaan kysyä vähän lisätietoa Vekatronicsilta, koska he saattavat olettaa ajovaloilta löytyvän 12 V lähi- ja kaukovalojen ohjauslangat?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Sähköpostikysely lähetetty linkin kera. Eikä ole muuten eka kerta, kun mahdollisuudesta Mesen keskustelujen ulkoiseen referointiin myös ei-jäsenten kesken tulee hyödyksi.Meissenkeri kirjoitti:Seuraavan kerran kun kysytte tarjousta tai apua vekatronicsilta tai mistä tahansa muualta, niin kannattaa laittaa kyselyyn linkki tähän viestiketjuun ja pyytää lukemaan huolellisesti läpi ennen lausuntojen antamista.
@Jackpot: minun autoni on vuosimallia 2012 ja tarkemmat tiedot tehtaan ohjauskoodeista löytyvät auton ostettuani avaamastani blogista:
viewtopic.php?t=50898
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Veljet.
Autoihin joissa on kys. ILS valo järjestelmä ja auto on 2012 tai uudempi niin lisävaloja ei saa toimimaan kuin rakentamalla oma katkaisija. Eli on-off katkaisija kabiinin josta ohjataan lisävaloja. Näin kertoi Niemelän auto Keminmaa. Olivat olleet yhteydessä tehtaalle asti asian tiimoilta. Luulajasta asti olivat kyselleet että mistä ja miten mutta ei onnistu.
Vastaakohan enää tarkoitusta että erillisestä napista katkoo lisävaloja ?? En tiiä.
Autoihin joissa on kys. ILS valo järjestelmä ja auto on 2012 tai uudempi niin lisävaloja ei saa toimimaan kuin rakentamalla oma katkaisija. Eli on-off katkaisija kabiinin josta ohjataan lisävaloja. Näin kertoi Niemelän auto Keminmaa. Olivat olleet yhteydessä tehtaalle asti asian tiimoilta. Luulajasta asti olivat kyselleet että mistä ja miten mutta ei onnistu.
Vastaakohan enää tarkoitusta että erillisestä napista katkoo lisävaloja ?? En tiiä.
Mersu.