Kyseinen auto on koriltaan erittäin hyvässä kunnossa, mutta kone on alkanut hiukan kuluttaa öljyä. Kansi laitettiin viimeisen päälle vähän aikaa sitten, mutta onko nyt alapuolella väljää. Millainen homma ja onko se mahdollista tehdä laakeriremontti alakautta? Joutuuko koneen nostamaan pois?
Paljonkohan tuo kustantaisi, kun vaihtoehtona olisi hommata toinen auto. Katsastuksessa kesällä meni pakokaasupäästöistä lävitse kiitettävällä arvolla. Muistaakseni alle yhden. Sankoaapa viisaammat mikä olisi järkevä ratkaisu?
Öljyn kulutus
Huohotteleekos öljyn mittatikun reijästä?
Valuttaako alle ?
Minkä valmistajan öljy ja laatu?
Kansi vimpan päälle, siis hehkut, venttiilit, ohjurit,nostimet,kannen suoruus, painetesti ja suutinkärjet sekä jakoketju jne. Tarkisteltu/vaihettu?
Olisko arvioidut kilometrit yli vai alle miljoonan?
Kyllähän pumpun säädöt vaikuttaa moneen asiaan, käynnistyvyys yksi niistä, varsinkin kun hehkut jne. Yläkerrassa jo laiteltu.
Öljyn kulutukseen vaikuttaa myös se tiiviste/tiivisteet syöttöpumpun säätämisessä voi jopa rikki mennä jos ronskisti käsittelee.
Valuttaako alle ?
Minkä valmistajan öljy ja laatu?
Kansi vimpan päälle, siis hehkut, venttiilit, ohjurit,nostimet,kannen suoruus, painetesti ja suutinkärjet sekä jakoketju jne. Tarkisteltu/vaihettu?
Olisko arvioidut kilometrit yli vai alle miljoonan?
Kyllähän pumpun säädöt vaikuttaa moneen asiaan, käynnistyvyys yksi niistä, varsinkin kun hehkut jne. Yläkerrassa jo laiteltu.
Öljyn kulutukseen vaikuttaa myös se tiiviste/tiivisteet syöttöpumpun säätämisessä voi jopa rikki mennä jos ronskisti käsittelee.
Huohotusta en ole tutkinutkaan pitkään aikaan. Pikkasen valuttaa alleen jostakin, mutta on niin pahassa paikassa, että en ole välittänyt. Suojaapahan pohjaa ruosteelta. Öljyt on olleet aina laadukkaat. 30-40 ekua pönttö. Kansi laitettiin täysin uusiksi. Hiomo Kantasella Jyväskylässä. Venttiilien nostimet uusittiin ohjurin kumit uusittiin. Eniten harmittaa se savuutus kylmäkäynnistyksessä. Siitäpä tuli mieleen, että hehkut pitääkin tarkistaa.