Ravistaa
Ravistaa
Löytyykö apu täältä?
Ongelmana on ravistava etu(taka)pää...renkaat on uudet,vanteet on varmasti suorat,tasapainotettu kolmeen kertaan diditaalikoneella,silti vatkaa 60-17 ja 100-120 vauhdeissa.
Vatkaus tuntuu ensin oudosti jalkojen alla,siirtyy persiiseen ja sitten rattiin.
Mikä pielessä vai vatkaako päässä
Onko alustassa jotain löysällä?
En ole saanut paikallistettua onko etu-vai takapään vika...
Outoa on tuo 60 vauhdissa ilmenevä ravistus..jos tasapainostus ois pielessä se alkais vasta n.80 vauhdissa.
Klappi ei ole iso,mutta alkaa riipimään
Kolme eri henkilöä on huomannut ravistelut,joten omasta mielikuvitukssta eiole kyse.
Ongelmana on ravistava etu(taka)pää...renkaat on uudet,vanteet on varmasti suorat,tasapainotettu kolmeen kertaan diditaalikoneella,silti vatkaa 60-17 ja 100-120 vauhdeissa.
Vatkaus tuntuu ensin oudosti jalkojen alla,siirtyy persiiseen ja sitten rattiin.
Mikä pielessä vai vatkaako päässä
Onko alustassa jotain löysällä?
En ole saanut paikallistettua onko etu-vai takapään vika...
Outoa on tuo 60 vauhdissa ilmenevä ravistus..jos tasapainostus ois pielessä se alkais vasta n.80 vauhdissa.
Klappi ei ole iso,mutta alkaa riipimään
Kolme eri henkilöä on huomannut ravistelut,joten omasta mielikuvitukssta eiole kyse.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Minulla loppui ravistus kun vaihdoin eteen iskarien yläkumit. Pitkän meni että vika löytyi. Silmämääräisesti niissä ei ollut vikaa, ei edes silloin kun ne oli kädessä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vähäisellä kokemuksella voisin tuohon vielä heittää ainakin ohjausiskarin vatkauksen aiheuttajaksi. Omaan E300D:hen tosin vaihtelin lisäksi kaikki etupään puslat ja kumit kerralla, joten en voi ihan varmaksi sanoa mikä noista poisti vatkuun.
Ongelma palasi käytetyillä kesärenkailla, tosin erilaisena. Nyt on kitkat alla ja kulkee niingo Mersun pitääkin: tasaisen arvokkaasti, vailla tutinoita.
Ongelma palasi käytetyillä kesärenkailla, tosin erilaisena. Nyt on kitkat alla ja kulkee niingo Mersun pitääkin: tasaisen arvokkaasti, vailla tutinoita.
Eikai ohjausiskari koskaan aiheuta vatkausta, ehjänä se tappaa sen, mutta syy on aina muualla
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Jos tärinä/ravisteleminen alkaa kuskin lattian kohdilta, niin ne etusikarit, alapallukka, kallistuksen vakaajatangon kumit, apusimpukka ja jarrulevyt, oli mulla syynä.
Takapäästä jos tuntuu että alkaa, ja kuskinpuolella oli syynä: taka-kelkan etummaiset kumit, ne joilla se on rungossa kiinni, ns koiranluut, "narinanivelet (helat) suuntauksen säätötangot kummallaki puolen ja jarrulevyt +palat, nuo ylläolevat kun vaihteli niin loppui tarinät ja ravistukset, lopulta aurauskulmien säädön jälkeen alkoi mersu kulkemaan jopa suorassa, eikä menny enään kun kulkukoira kylki eellä.
Tässä nykyisessäkin joku klopsahtaa etupäässä, ja ääriasentoon käännettäessä välillä ilkeästi narahtaa, se syy löyty kun alapallukoita vaihdettiin, nappaa raidetangon pä tukivarteen kiinni, ja väpäjää jos hidastetöyssyn yli ajaa suht nopeasti, ihme tärinää tuntuu ratissa ja persuksissa kun ajelee mutkaista hyvä kuntoista tietä (niin hyvä kuntoista ettei tien pinnassa ole kuoppia ) pikkasenkaan nopeammin, väpäjää tuntuvasti kun ajelee moottoritie nopeuksia.
Syytä väpinään etittiin tässä jokunen aika takaperin yhtenä iltana pitkäänkin, etittiin mahdollisia kohteita myös netin ohjeita lukemalla, ja kohteet tarkastamalla ja rynkyttämällä, sain sitten mahdollisuuden ajaa rasvamontun päälle ja könysin ite mersun alle.
kun koneen suojamuovit oli otettu pois ja etupäätä aavistuksen kevennetty niin löytyihän se mahdollinen syy, etupäästä.
Raidetangon kummatki päätä aavistuksen väljiä, apusimpukassa näkyvää väljyyttä, takapäästä löyty vika narinaheloista ja parista muusta tukitangosta, kun nuo kohteet saa vaihettua niin tiedän enempi että loppuiko se ihme ratissa tuntuva väpinä töyssyjen jälkeen ja loppuiko takapäästä kuuluva pieni kolahdus aina välillä, mutta syytä ihmeelliseen huminaan en oo vielä löytäny, se kun kuuluu vaan takapenkillä ja oikealla istuessa, laakeria kyllä epäilen, mutta kun ei siellä välystä ole, muutaskun se joka siellä kuuluu ollakkin, eli 0.0002millisenttiä
Toki voi niissä renkaissakin vikaa olla, mutta sen tuntee kun vaihtelee renkaitten paikkoja sekä pyörimissuuntaa ja kokeilee.
Ainakin mulla se selvis ettei renkaista tule se pieni väpinä määrätyssä nopeudessa.
Takapäästä jos tuntuu että alkaa, ja kuskinpuolella oli syynä: taka-kelkan etummaiset kumit, ne joilla se on rungossa kiinni, ns koiranluut, "narinanivelet (helat) suuntauksen säätötangot kummallaki puolen ja jarrulevyt +palat, nuo ylläolevat kun vaihteli niin loppui tarinät ja ravistukset, lopulta aurauskulmien säädön jälkeen alkoi mersu kulkemaan jopa suorassa, eikä menny enään kun kulkukoira kylki eellä.
Tässä nykyisessäkin joku klopsahtaa etupäässä, ja ääriasentoon käännettäessä välillä ilkeästi narahtaa, se syy löyty kun alapallukoita vaihdettiin, nappaa raidetangon pä tukivarteen kiinni, ja väpäjää jos hidastetöyssyn yli ajaa suht nopeasti, ihme tärinää tuntuu ratissa ja persuksissa kun ajelee mutkaista hyvä kuntoista tietä (niin hyvä kuntoista ettei tien pinnassa ole kuoppia ) pikkasenkaan nopeammin, väpäjää tuntuvasti kun ajelee moottoritie nopeuksia.
Syytä väpinään etittiin tässä jokunen aika takaperin yhtenä iltana pitkäänkin, etittiin mahdollisia kohteita myös netin ohjeita lukemalla, ja kohteet tarkastamalla ja rynkyttämällä, sain sitten mahdollisuuden ajaa rasvamontun päälle ja könysin ite mersun alle.
kun koneen suojamuovit oli otettu pois ja etupäätä aavistuksen kevennetty niin löytyihän se mahdollinen syy, etupäästä.
Raidetangon kummatki päätä aavistuksen väljiä, apusimpukassa näkyvää väljyyttä, takapäästä löyty vika narinaheloista ja parista muusta tukitangosta, kun nuo kohteet saa vaihettua niin tiedän enempi että loppuiko se ihme ratissa tuntuva väpinä töyssyjen jälkeen ja loppuiko takapäästä kuuluva pieni kolahdus aina välillä, mutta syytä ihmeelliseen huminaan en oo vielä löytäny, se kun kuuluu vaan takapenkillä ja oikealla istuessa, laakeria kyllä epäilen, mutta kun ei siellä välystä ole, muutaskun se joka siellä kuuluu ollakkin, eli 0.0002millisenttiä
Toki voi niissä renkaissakin vikaa olla, mutta sen tuntee kun vaihtelee renkaitten paikkoja sekä pyörimissuuntaa ja kokeilee.
Ainakin mulla se selvis ettei renkaista tule se pieni väpinä määrätyssä nopeudessa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Paljonkohan maksaa koko raidetanko
Toki Tiilerin työpaikallahan sellasia on hyllyssä, ja saavat sen siellä kyllä vaihtaa, en viitti alkaa tuhrustelemaan sorapihalla moista härpäkettä, kun se suuntauskin pitää tehdä, niin tehköön lintosella sen
Toki Tiilerin työpaikallahan sellasia on hyllyssä, ja saavat sen siellä kyllä vaihtaa, en viitti alkaa tuhrustelemaan sorapihalla moista härpäkettä, kun se suuntauskin pitää tehdä, niin tehköön lintosella sen
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.