Simca 1000 jarrujen jumitus -66
Simca 1000 jarrujen jumitus -66
Hei, korjailin kaverin simcaa(1000 -66-malli)ja etujarrut availtiin. Jarrurummut puhdistettiin ja liinat ovat hyvät. Kun rummun kiristää paikoilleen, niin pyörät hädintuskin liikkuvat. Epäilen, että joku edellinen jarruhihnojen laittaja olisi laittanut väärät hihnat. Olisiko siinä esim. 2 milliä liian leveät hihnat, jotka sitten rumpu kiristettäessä ottaa rumpuun kiinni. Tuleko muuta mieleen. Mikä on oikeiden hihnojen leveys milleissä?
Rummut on sorvattu joskus aikoinaan ja pykälää ei niissä ole. Auto on siis 66-mallia ja samalla omistajalla edelleen, alkuperäinen maali(kiiltävä). Auto on ollut ukon käytössä 60-70 luvuilla ja sen jälkeen se on laitettu talliin ja viltit vielä päälle. Auto on alkuperäiskunnossa paitsi muutama asia on autosta muuteltu: alkuperäinen (huono) kuskin penkki on vaihdettu saabin hyvään penkkiin. Lisäksi autoon vaihdettu vaihtovirtalaturi. Koneremontti on tehty 80 tkm. kohdalla ja nyt mittarissa 128 tkm. Kaikki alkuperäisosat tallella hyllyssä. Mies on kohta 80 ja hänellä on ollut 6 mersua: 190 E, 230E(124), 220 C-malli(202), E290 turbodiesel, E 270 CDI(210) ja nyt 320 CDI (211) -05. Elikkä hänen automakunsa on mielestäni todella hyvä. Viimeiset autot (290,270)ovat olleet n.4 vuotta. Autot ovat menneet heti kaupaksi: kilometrejä molemmissa n. 40 tkm. ja automaatilla tietysti!
Asiaan. Motonetissa näytti yllättäen olevan simcan jarruhihnoja kaupan. 20 euroa ja tarpeet kahteen pyörään. Nykyiset hihnat ovat lähes kulumattomat, mutta niissä toisen hihnan puolikas loppuu niinkuin kesken. Toinen kenkä on normaali ja toisen puolen hihna loppuu kesken hihnat metalliosaa-eikä siitä ole irronnut mitään. Eli selvemmin sanottuna toisen puolen kengän kuluva kitkaosa on noin 4 senttiä toista lyhyempi. Ajattelin vaan jos joku asentaja on laittanut (n.15 v.) sitten vaan hihnat jotka ovat jotenkin sopineet. Toinen vaihtoehto on, että sorvauttaa rummut paremmin ja ottaa rummun perältäkin vielä pari milliä pois. No ensiksi tilataan motonetista hihnat, kun ovat noin edukkaat.
Asiaan. Motonetissa näytti yllättäen olevan simcan jarruhihnoja kaupan. 20 euroa ja tarpeet kahteen pyörään. Nykyiset hihnat ovat lähes kulumattomat, mutta niissä toisen hihnan puolikas loppuu niinkuin kesken. Toinen kenkä on normaali ja toisen puolen hihna loppuu kesken hihnat metalliosaa-eikä siitä ole irronnut mitään. Eli selvemmin sanottuna toisen puolen kengän kuluva kitkaosa on noin 4 senttiä toista lyhyempi. Ajattelin vaan jos joku asentaja on laittanut (n.15 v.) sitten vaan hihnat jotka ovat jotenkin sopineet. Toinen vaihtoehto on, että sorvauttaa rummut paremmin ja ottaa rummun perältäkin vielä pari milliä pois. No ensiksi tilataan motonetista hihnat, kun ovat noin edukkaat.
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2342
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Jos rummut on sorvattu soikeaksi.?? Ennen jarrutasapaino kokeiltiin hiekkapihalla tai tiellä lukkojarrutuksena.Viivat piti lähteä yhtä aikaakardaani kirjoitti:Rummut on sorvattu joskus aikoinaan ja pykälää ei niissä ole. Auto on siis 66-mallia ja samalla omistajalla edelleen, alkuperäinen maali(kiiltävä). Auto on ollut ukon käytössä 60-70 luvuilla ja sen jälkeen se on laitettu talliin ja viltit vielä päälle. Auto on alkuperäiskunnossa paitsi muutama asia on autosta muuteltu: alkuperäinen (huono) kuskin penkki on vaihdettu saabin hyvään penkkiin. Lisäksi autoon vaihdettu vaihtovirtalaturi. Koneremontti on tehty 80 tkm. kohdalla ja nyt mittarissa 128 tkm. Kaikki alkuperäisosat tallella hyllyssä. Mies on kohta 80 ja hänellä on ollut 6 mersua: 190 E, 230E(124), 220 C-malli(202), E290 turbodiesel, E 270 CDI(210) ja nyt 320 CDI (211) -05. Elikkä hänen automakunsa on mielestäni todella hyvä. Viimeiset autot (290,270)ovat olleet n.4 vuotta. Autot ovat menneet heti kaupaksi: kilometrejä molemmissa n. 40 tkm. ja automaatilla tietysti!
Asiaan. Motonetissa näytti yllättäen olevan simcan jarruhihnoja kaupan. 20 euroa ja tarpeet kahteen pyörään. Nykyiset hihnat ovat lähes kulumattomat, mutta niissä toisen hihnan puolikas loppuu niinkuin kesken. Toinen kenkä on normaali ja toisen puolen hihna loppuu kesken hihnat metalliosaa-eikä siitä ole irronnut mitään. Eli selvemmin sanottuna toisen puolen kengän kuluva kitkaosa on noin 4 senttiä toista lyhyempi. Ajattelin vaan jos joku asentaja on laittanut (n.15 v.) sitten vaan hihnat jotka ovat jotenkin sopineet. Toinen vaihtoehto on, että sorvauttaa rummut paremmin ja ottaa rummun perältäkin vielä pari milliä pois. No ensiksi tilataan motonetista hihnat, kun ovat noin edukkaat.
Siellä saattaa olla säätötarkoituksessa eripituisia nauhoja kun muut keinot
on loppuneet.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.