Auto nimeltä Elviira
Auto nimeltä Elviira
Akuutin autottomuuden vuoksi tarvi hankkia halpa peruskulkine, jossa edes vähän leimaa jäljellä. No, ihan mitä tahansa riisikippoa tai vastaavaa kikotinta en huoli, joten vaihtoehdot jäi vähiin.
Nettiautossa iskin silmäni tähän päällisin puolin nättiin korinvaihtokaunottareen. Vuosimalliltaan Elviira on 1977, kulkupuolesta vastaa yli puoli miljoonaa rullattu OM616.
Leimaakin on vielä marraskuun loppuun. Lähinnä polttimoiden vaihdolla, seisontajarruremontilla, hitsaamisella ja hitsaamisella saa leimauskelpoiseksi.
Nettiautossa iskin silmäni tähän päällisin puolin nättiin korinvaihtokaunottareen. Vuosimalliltaan Elviira on 1977, kulkupuolesta vastaa yli puoli miljoonaa rullattu OM616.
Leimaakin on vielä marraskuun loppuun. Lähinnä polttimoiden vaihdolla, seisontajarruremontilla, hitsaamisella ja hitsaamisella saa leimauskelpoiseksi.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
- Mätähommat -- Check
- Seisontajarru -- Check
- Palaneet polttimot -- Check
- Lisävalot -- Check
Leimalle vielä ylätukivarret ja etujousien alalautaset vaihtoon.
Tammersuojat riipasin penkeistä pois ja vaihdoin ratin ehjään.
Hifistelyäkin harrastettu, Blaukkarin kasettiratio laitettu sekä taakse Rainbowt ja eteen Boschmannit
- Seisontajarru -- Check
- Palaneet polttimot -- Check
- Lisävalot -- Check
Leimalle vielä ylätukivarret ja etujousien alalautaset vaihtoon.
Tammersuojat riipasin penkeistä pois ja vaihdoin ratin ehjään.
Hifistelyäkin harrastettu, Blaukkarin kasettiratio laitettu sekä taakse Rainbowt ja eteen Boschmannit
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Sattupa tässä työmaalla käymään katsastusinsinööri EVP, jonka mielestä lautaset saa korjata hitsaamalla, kunhan on tehty asiallisesti ja vähintään alkuperäisen vahvuisella materiaalilla.745 kirjoitti:Leimalle vielä ylätukivarret ja etujousien alalautaset vaihtoon.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Eilenä ja tänään tehtyä:
- Ylätukivarret vaihdettu
- Jousikupit ehjätty
- Mittarinvaijeri vaihdettu
- Jortaanin tukilaakeri vaihdettu
- Pissapojan vuotava huarakappale vaihdettu
- Pyyhkijänsulat vaihdettu
- Peräöljyä lisätty n. 0,24 litraa
- Seisontajarrun merkkivalon katkasija vaihdettu
Josko sitä huomenna kävis katastusinsinööriä kiusaamassa
- Ylätukivarret vaihdettu
- Jousikupit ehjätty
- Mittarinvaijeri vaihdettu
- Jortaanin tukilaakeri vaihdettu
- Pissapojan vuotava huarakappale vaihdettu
- Pyyhkijänsulat vaihdettu
- Peräöljyä lisätty n. 0,24 litraa
- Seisontajarrun merkkivalon katkasija vaihdettu
Josko sitä huomenna kävis katastusinsinööriä kiusaamassa
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Taidetaan mennä perjantaina kohti miittiä tuore leima Elviiran otteessa745 kirjoitti:Eilenä ja tänään tehtyä:
- Ylätukivarret vaihdettu
- Jousikupit ehjätty
- Mittarinvaijeri vaihdettu
- Jortaanin tukilaakeri vaihdettu
- Pissapojan vuotava huarakappale vaihdettu
- Pyyhkijänsulat vaihdettu
- Peräöljyä lisätty n. 0,24 litraa
- Seisontajarrun merkkivalon katkasija vaihdettu
Josko sitä huomenna kävis katastusinsinööriä kiusaamassa
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Erittäin suurella todennäköisyydellä ehkä mahdollisesti kylläMarco kirjoitti:Taidetaan mennä perjantaina kohti miittiä tuore leima Elviiran otteessa745 kirjoitti:Eilenä ja tänään tehtyä:
- Ylätukivarret vaihdettu
- Jousikupit ehjätty
- Mittarinvaijeri vaihdettu
- Jortaanin tukilaakeri vaihdettu
- Pissapojan vuotava huarakappale vaihdettu
- Pyyhkijänsulat vaihdettu
- Peräöljyä lisätty n. 0,24 litraa
- Seisontajarrun merkkivalon katkasija vaihdettu
Josko sitä huomenna kävis katastusinsinööriä kiusaamassa
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
-Inssi "Ajanko suoraan tonne suohon vai otetaanko halliin?"
-Minä "Jos ny kumminki sinne halliin ensteks..."
-I "Näyttäs olevan pari parkkia liikaa"
-M "Aukase pelti niin mää nyppäsen johon pois, ei tartte siitä korjauskehotusta laittaa..."
-I "Iskarit yllättävän hyvät ja jarrut harvinaisen hyvät."
Sitten nosturille
-I "Eihän täällä näy edes reikiäkään."
-M "Ei näin uudessa ja vähänajetussa semmossia voi olla."
-I "Oot näköjään raaskinnu uusia osia laittaa" (hypistelee tukilaakeria)
Keula keventimellä ylös
-I "Oho, mites tuo noin... Näyttäs vähän väljälle tuo alapallo."
-M "Ekkö sää vois laittaa sitä korjauskehotuksena risasta suojakumista? Kun on tuo leimakin melkein loppu... Mää lupaan vaihtaa sen heti huomenna..."
-I "No menköön, kun ei muita raskauttavia vikoja ole. Ja eihän se sieltä mihinkään karkaa..."
-Minä "Jos ny kumminki sinne halliin ensteks..."
-I "Näyttäs olevan pari parkkia liikaa"
-M "Aukase pelti niin mää nyppäsen johon pois, ei tartte siitä korjauskehotusta laittaa..."
-I "Iskarit yllättävän hyvät ja jarrut harvinaisen hyvät."
Sitten nosturille
-I "Eihän täällä näy edes reikiäkään."
-M "Ei näin uudessa ja vähänajetussa semmossia voi olla."
-I "Oot näköjään raaskinnu uusia osia laittaa" (hypistelee tukilaakeria)
Keula keventimellä ylös
-I "Oho, mites tuo noin... Näyttäs vähän väljälle tuo alapallo."
-M "Ekkö sää vois laittaa sitä korjauskehotuksena risasta suojakumista? Kun on tuo leimakin melkein loppu... Mää lupaan vaihtaa sen heti huomenna..."
-I "No menköön, kun ei muita raskauttavia vikoja ole. Ja eihän se sieltä mihinkään karkaa..."
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
mulle viimeks sano inssi:..älä ny saakeli taas tuota mersuas tänne tuo, siinä kuluu turhaan mustetta ja ranne rasittuu kun pitää kirjotella
Tuumasin vaan:..no mitä vingut sitte, mee kahville ni ropaan yksinäni ja käytän sun leimasinta
Ei kuulemma taaskaan käyny, no sain leiman, ja kohta se on taas mentävä konttorille aamukaffelle ja pullalle, ja haettava musteleima papereihin
Tuumasin vaan:..no mitä vingut sitte, mee kahville ni ropaan yksinäni ja käytän sun leimasinta
Ei kuulemma taaskaan käyny, no sain leiman, ja kohta se on taas mentävä konttorille aamukaffelle ja pullalle, ja haettava musteleima papereihin
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Tänään taas jotain tuli puuhasteltua. Etujarrupalat uusin ja laitoin hyvät uuskäytetyt levyt. Samalla vaihtu laakereitten rasvat uusiin. Mittariston ja kojelaudan polttimot uusin. Järvisetkin laitoin kattotelineille. Takapenkin istuinosan heitin ylisille ja kävin leimaamassa pakuksi.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
tuo kv auton pakuksi leimaaminen on mielenkiintonen juttu kun kaveri osti s123 kv lintan vuosi sitten ja kävi kysymässä pakuksi muuttamista niin ei kuulemma onnistu (näin sanottiin ylivieskan katsastus centerillä) koska kv prosentit 46-49% mitähän siinä nyt olikaan oli laskettu kuulemma korinvaihto hetkellä vanhalla taulukolla ja jos esim pakuksi muuttamisen tekisi niin tulisi se 1% penkin poistosta jolloin kaikki % laskettaisi uusiksi nykytaulukon mukaan ja prosentit paukkuis yli 50745 kirjoitti:Takapenkin istuinosan heitin ylisille ja kävin leimaamassa pakuksi.
vastaavasti ite kuulin erään foorumilaisen aikanaan muutoskatsastaneen 123 kv vehkeen turbolle niin sekin oli onnistunut no ite kävin tuon oman kv projektin puitteissa kysymässä asiasta katsastusmieheltä savarin katsastukselta ylivieskasta niin sanoivat että pakuksi muutto ei onnistu mutta turbolle sen saa leimattua perustein että kv autoon ei saa muuttaa osia mutta lisätä saa mutta sanoivat että sitte pitää olla senverran vähän tehoa penkkipaperissa että ei vaadita jarrujen tai minkään muun osan vaihtoa itekkin mieluusti tuon oman farkun olisin pakuksi muuttanut vaan se ei tosiaan ainakaan näillä paikallisilla konttoreilla onnistu
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Todettiin inssin kanssa takapenkin olevan jo kertaalleen vaihdettu. Samoin esim. tekniikanvaihto onnistuisi helposti. Otteessahan ei ole prosentteja ja korinvaihto tehty riittävän kauan sitten eli osaluettelon arkistointiaika ylittynyt. Kanta-autosta eli 220D sedanista ainoa jäljellä oleva osa on mittaristo.jussaP kirjoitti:tuo kv auton pakuksi leimaaminen on mielenkiintonen juttu kun kaveri osti s123 kv lintan vuosi sitten ja kävi kysymässä pakuksi muuttamista niin ei kuulemma onnistu (näin sanottiin ylivieskan katsastus centerillä) koska kv prosentit 46-49% mitähän siinä nyt olikaan oli laskettu kuulemma korinvaihto hetkellä vanhalla taulukolla ja jos esim pakuksi muuttamisen tekisi niin tulisi se 1% penkin poistosta jolloin kaikki % laskettaisi uusiksi nykytaulukon mukaan ja prosentit paukkuis yli 50745 kirjoitti:Takapenkin istuinosan heitin ylisille ja kävin leimaamassa pakuksi.
vastaavasti ite kuulin erään foorumilaisen aikanaan muutoskatsastaneen 123 kv vehkeen turbolle niin sekin oli onnistunut no ite kävin tuon oman kv projektin puitteissa kysymässä asiasta katsastusmieheltä savarin katsastukselta ylivieskasta niin sanoivat että pakuksi muutto ei onnistu mutta turbolle sen saa leimattua perustein että kv autoon ei saa muuttaa osia mutta lisätä saa mutta sanoivat että sitte pitää olla senverran vähän tehoa penkkipaperissa että ei vaadita jarrujen tai minkään muun osan vaihtoa itekkin mieluusti tuon oman farkun olisin pakuksi muuttanut vaan se ei tosiaan ainakaan näillä paikallisilla konttoreilla onnistu
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
aloin kattoon tuon oman lintan papareita ja luki vaihdetuissa osissa "istuimet" eli periaatteessa tuokin pitäis siis saada pakuksi kun penkeistä on jo kertaalleen prosentit laitettu? joten en taidakkaan vaipua synkkyyteen välttämättä vielä
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Osasta, joka on jo kerran merkitty vaihdetuksi, ei mene uudestaan prosentteja. Tulkinnoissa on melko paljon konttorikohtasia eroja.jussaP kirjoitti:aloin kattoon tuon oman lintan papareita ja luki vaihdetuissa osissa "istuimet" eli periaatteessa tuokin pitäis siis saada pakuksi kun penkeistä on jo kertaalleen prosentit laitettu? joten en taidakkaan vaipua synkkyyteen välttämättä vielä
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Tulipahan tehtyä tuulilasinpyyhkijöiden laajennettu huolto. Nivelet rasvattu ja akselit simmattu tiukemmiksi. Nyt pyyhkii koko alueelta eikä jätä keskelle lasia pystysuuntasta tuuman leveää paskarantua
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen