Volkswagen Passat 1.9TDi -66kw, tehot välillä hukassa...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Volkswagen Passat 1.9TDi -66kw, tehot välillä hukassa...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Velipojalla on Passat, jonka kanssa oli probleemaa... Ihmeteltiin yhdessä, että miksi auto on välillä hengetön. Testeri ilmoitti merkkiliikkeessä, että ilmamassamittari kummittelee... Liikkeen piikkiin vaihto ja auto toimi hetken kuin unelma. Jälleen tehot hukassa, tässä vaiheessa oli veljeni jo hankkinut tarvittavat palikat ja ohjelmat kannettavaan, että saapi itse kurkkia mitä auton sieluun oikein sopii...

Tänään sain sitten postia, jossa kuvat mukana. Ongelma selvitetty...

Velipojan luvalla tekstit ja kuvat...

"Vika selvitetty. Liittimen johdot on puristettu niin heikosti kiinni
että kun liiti kuumuuu kunnolla (AI MUN SORMIA) se ei puristakkaan enään vaan johdot lähtee vetämällä kevyesti pois. Hapettuneita johtoja.
Puhdistetaaan ja liitetään kunnolla.

Kulut? Hieman kuumottavat sormenpäät mutta ei sentään rakkoja.
Tunnin verran tuhraamista...

Nyt tarkistetaan entisistä kuvista johtojen paikat - kylmänä se lähti
vetämällä kevyesti liittimestä nyt kevyt veto ja johdot lähti
liittimestä! Johdot oli jo ennen sitäkin paenneet liittimestä sillä
johdon kuoren pitäisi olla tuossa taemmassa korvassa ja säikeiden siinä
toisessa. Tuohon kun kuvittelee sitten että kaapeli on kiinni rungossa
ja toinen pää heiluvassa moottorissa... Ihmekkös jos pätkii."

Kuva

Kuva

Kuva

Liitintä ei oltu edes alunperinkään puristettu kiinni... (laaduntarkkailu alihankkijalla...). Onneksi on itsellä käytössä tarvittavat laitteet, jotta voipi tuon auton sielun kanssa keskustella henkeviä :wink:

Ai niin, Passat menee muuten yli litran vähemmällä kuin minun Volle...
(yksi sylinteri vähemmän ja -50hp :? )
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se oli muuten 2.6.2006 kun laitoin pappille sähköpostia jossa kerroin että nuo piuhat ovat usein poikki. 8)
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Niin mikä liitin tuo oli?
Hukkaportin venttiilin?
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hukkaportin ohjaukseenhan tuo liittyi ja Dealeri asiasta mainitsikin. Ensimmäinen korjaus oli liittimen puhdistus. Vika ilmeni vain koneen ollessa "kuuma".

Elikkä molemmat Dealer ja Jarno.V ovat asiasta perillä... :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Hyi s....tana, kaikkia romuja ne kehtaavakki rapata :lol:

Tuo N75 venttiiliki pimahtelee sillontällön, uudemmissa alkavat VNT-ahtimet jumitella vanhemmiten. Pystyy onneksi korjaamaan(puhdistamaan) nii ei tarvi turboa uusia.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onneksi tuohon sai edullisesti softan ja OBD pistokkeen lukijan, jolla kannettavan koneen välityksellä saa heti selville, missä mennään vai mennäänkö missään...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Pappi kirjoitti:Onneksi tuohon sai edullisesti softan ja OBD pistokkeen lukijan, jolla kannettavan koneen välityksellä saa heti selville, missä mennään vai mennäänkö missään...
Niin no ei se vag-com kuiten merkkitesterin veroinen ole, ainakaan käytön helppoudessa. Itelläkin tuo on jo nyt vuoden ollut.
Ja vikakoodi esim. "ahtopaineen virheellinen virtaama" ei sano kovinkaan tarkasti mikä siinä sitten on rikki, itsekin kyllä ensimmäisenä olisin tuohon massamittaria tarjonnu.. tosin ne yleensä hajoaa laakista, eikä tuollain välillä pätki.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

No eikös tuommosesta volkkarista oo aina vähä tehot hukassa :lol:


Anteeksi..., oli ihan pakko...Kuva
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eihän se vag-comin ohjelmisto varmaankaan pärjää tuolle kunnon testerille, mutta saa sillä hyvin informaatiota autosta. Voipi sitten teorisoida mahdollisia vikoja :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Onko se ohjelmisto yleisesti saatavilla.??
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pitänee kysellä velipoijjalta, miten se meni. Rahhaa siitä piti kaivaa taskusta jonkin verran. :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Pappi kirjoitti:Pitänee kysellä velipoijjalta, miten se meni. Rahhaa siitä piti kaivaa taskusta jonkin verran. :roll:
Niinpä tietysti :cry:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

http://www.ross-tech.com/

Tuossa on ohjelman kotisivu... Demolla voinee lueskella koodeja ja käppyröitä, mutta mitään muutoksia auton sieluun tuolla ei voine tehdä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Pappi kirjoitti:http://www.ross-tech.com/

Tuossa on ohjelman kotisivu... Demolla voinee lueskella koodeja ja käppyröitä, mutta mitään muutoksia auton sieluun tuolla ei voine tehdä.
Perusversio 230 taalaa aika kallis cd soitettavaksi :nocando:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”