Mercedes-Benz E220 Classic, vikatila
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.12.2014 21:31
Mercedes-Benz E220 Classic, vikatila
Osaisiko joku Pori-Rauma lähistöltä korjata mersuni halvalla. Ei ota kierroksia kuin jotain 2000 paitsi otti joku ilta sitten ja kulki silloin 80m tunnissa muutoin 60km. Vikavalo palaa. Mersu siis diesel ja vuosimalli -98
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
tuoksuuko konetila pahasti Dieselille? En ole kaipaamasi apumies, mutta luulen syyllisen olevan syöttöpumpun, joka korjaantuu ainoastaan vaihtamalla se pumppu tehdaskorjattuun/uuteen tai mekaanista omalla vastuulla tilalle..
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.12.2014 21:31
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Se syöttöpumppu voi hajota monella tapaa. Mutta on sitten mahdollisuus ihan vain ilmavaivaan, eli meneekö kirkkaissa polttoaineputkissa ilmakuplia? Joskin vikavalon palaminen viittaisi juurikin syöttöpumppuun ja sen häiriöön. Eli ainakin starin nokassa olisi hyvä käyttää. Ei näissä juur muut sitä valoa aiheuta. Vai onko siis pumpulle tehty jotain jo sillee lähiaikoina, onko tietova? Omassa pumppu oireili vuodolla ulospäin, mutta nämä saattaa vuotaa myös sinne pumpun elektroniikkaan, jolloin tulee kaikkea kivaa. Omassa ei ehtinyt vikavalot syttyä. Vikadiagnoosi vastaa paljon, kun valo palaa on ainakin koodia. Ja kiertämättömyys on merkki vikatilasta. =)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.12.2014 21:31
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.12.2014 21:31
No nyt ilmeni uutta. Vikatila meni , menee väliaikaisesti pois, kävi ja ajelin melkein tunnin niin että auto kulki ihan kunnolla mutta sitten taas sama vika. Tänään sitten huomasin että kun vääntää ajossa hetkeksi virran pois niin alkaa toimimaan auto taas normaalisti. Joskus meni vikatilapäälle kun vähensi kierroksia, välillä toimi siltikin vaikka kävi tyhjäkäyntiä. Myyjä kertoi epäilevänsä EGR- venttiilin solenoidia, missä sellainen on ja paljonko maksaa ja onko jollain tietoa missä vika kun nyt annoin oireilusta tarkempaa tietoa..
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Löytyy seuraamalla kumiletkua mikä lähtee siitä EGR ventiililtä
Kuvailtu toiminta sopii kyllä pumppuvikaan(varsinkin lucas merkisen)
Mutta se on hyvä että tuosta vikatilasta tallentuu vika koodi
Mikä näkyy *:rilla
Kuvailtu toiminta sopii kyllä pumppuvikaan(varsinkin lucas merkisen)
Mutta se on hyvä että tuosta vikatilasta tallentuu vika koodi
Mikä näkyy *:rilla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.12.2014 21:31
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.12.2014 21:31
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.12.2014 21:31
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2568
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.12.2014 21:31
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Normaalia jos(kun) kysessä onMersumies-56 kirjoitti:Käytiin äsken ajelemassa ja taas alkoi toimimaan ihan kunnolla. Se imuilman lämpötunnistimen johto oli eilen irronnut ja sen tinasin uudelleen kiinni. Toivottavasti toimii huomennakin että saan vietyä pakokaasutestiin. Merkillistä että taas auto toimi ihan moitteettomasti.
Lucas/delphi=se parempi... järjestelmä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.12.2014 21:31
Tänään saatiin sitten se palokaasutesti viimein tehtyä. Läpäisi täpärästi. Nyt teki sellaista että jos kierrokset laski nopeasti, alkoi vikavalo palamaan. Kun laski kierrokset hitaasti, ei valo syttynyt. Mikä hemmetti sitä vaivaa. Jossakin vikaa on kun pakokaasutesti näytti melkein puoltatoista. Mitä sanoisitte moduloivasta neulannostotunnistimesta, voiko sen vaihtaa ilman pumpun irrotusta tai voisiko vika olla EGR solenoidin venttiilissä, mikä sen tehtävänä on?