om 617 ei lähde käyntiin

Vastaa Viestiin
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

om 617 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

hehkut uudet ja suodattimet eikä pilotti auta kone pyörii hyvin iliman lisä ääniä löytyykö toimivaa pumppua kellään tallin perukoilta
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Venttiilivälykset katsottu?
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Vähän taustatietoa, niin voisi hakea ratkaisua paremmin. Eli onko moottori ollut normaalissa käytössä ja toiminut aiemmin, mutta nyt ei vain suostu lähtemään?
Alkuun tulevat vaihtoehdot: polttoaine loppu/ei saa polttoainetta, ei hehkuta (ei auta vaikka uudet hehkut, jos esim. hehkureleeltä sulake palanut) ja sitten tuo edellä jo mainittu venttiilinvälysasia kolmantena.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ellei pilotilla yritäkään ei ole puristuksia syystä tai toisesta.
wiimax.fi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Laitoitko dieseliä uuteen naftasuodattimeen? Jos et katsoppa että uusi karkeasuodatin on asennettu siten että dieseli virtaa siitä eteenpäin. Mulla oli tämmönen ongelma taannoin.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Eli venttiileitä ei ole säädetty vielä.

Hehkut saa virtaa kaikki.
Tankkina toimii 1.5l limukka pullo iliman karkiaa suodatinta roikkuen väärinpäin konepellistä nafta suodatin pumpattu täyteen ja pumpannu tuota ilimoja pois niiin perkeleesti:)

Koneella ajettu 479tkm auto on ollut 2003 vuodesta alkaen käyttämättömänä ensin alakanu tyhjäkäynti vaeltaan ja lopulta ei ole käynyt

Kysymyksessä luultavasti on tuo diisseli pumppu sammutin vaeltelee väliin mukana väliin ei eikai se moottori tieten pilotilla lähde jos ei saa polttoainetta tarviihan sitä ilimaaa eli eetteriä ja löpyä palaakseen.

Löytyykö kellään pumppua jolla saa tulille vai onko vanahan pumpun entistämisessä mitään järkeä?

Löytyykö mistään ohjeita että saa tuon diisselipumpun irti kyljessä
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Pilotilla pitäisi yrittää vaikkei saa polttoainetta ollenkaan. Katsohan ne venttiilinvälykset ennenkuin purat pumppua irti.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

miten se säätö onnistuu kylymänä
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ihan samallalailla kuin kuumanakin.
Säädä vaan vaikka kymppi enempi välystä sinne kun kylmänä säätää.

Tai no pääasia on että sinne saa sitä vlystä ettei venttiilit kanna.
Venttiilien kantaminen on noiden koneiden ongelma kun säätämiset unohtuu.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

tuskin on edes säädettykkään no niin otetaampa koppaa auki
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

no nyt säädetty ei ollu vaikutusta kumma homma kaikki näytti ehjältä ja siistiltä venttiili kopan sisälläkin ja osa kantoi nyt on hieman välystä kaikissa.mitäpä sitä sitte keksitään?
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Taitaa olla niin väljä alakerta, ettei ole puristuksia tarpeeks.

Koitappa räikällä pyörittää konetta kampiakselin päästä, pyöriikö kuinka herkästi vai tuntuuko puristuksia?
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kyllähän tuo vastaan laittaa kovastikkin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onhan se ilmattu kunnolla?
Käsipumpulla polttoaine syöttöpumpulle ja sitten startattu kaasupohjassa suutinputket suuttimien päästä auki niin kauan että löpö alkaa tirskahtelemaan suutinputkien muttereiden välistä.

Sitten kun löpö alkaa tulla jokaisesta suutinputkesta niin väännä mutterit kiinni.
Hehkutuksen kautta käyntiin.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

pitääpä tuota kokeilla
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Joskushan tuo käsipumppu on myös rikki. Onko tuo vanhalla vai uudella pumpulla? Eikö pilotilla tosiaan pitäisi hörähtää ainakin, mikäli puristuksia kerran tuntuu?
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Jos ei pilotillakaan yritä, niin kyllä sieltä puristuksia on hukassa. Venttiilit tuskin enää kantaa, kun kerran on säädetty. Männänrenkaat, männät, niissä voi olla sanomista tai muu mekaaninen sisäinen vika.

Polttoaineensaannista se ei riipu millään lailla, ettei se pilotillakaan käynnisty.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

ahaa tuo käsi pumppu on mallia ruuvataan auki ja pumpataan se kyllä kusee solokenaan dieseliä aivan helevetisti kun pumppaa voisiko johtua tuosta sitten eli kun pumppaa niin pitkin vartta tulee dieseliä ei varmaan pitäisi?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3046
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kyllä ne aina pumppumestarin on kastelleet, jonkun verran tulee läpi.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Minulla ei kyllä vuoda naftoja käsipumppua pumpatessa oistonaan. Siis kootaan nyt vielä tähän tilannetta. Kone on ruvennut aikoinaan käymään epätasaisesti ja sammunut lopulta eikä enää käynnisty. Jos puristuksia on, niin herkästi syttyvä pilotti pitäisi hörskäyttää konetta ja näin ei kuitenkaan tapahdu. Onko venttiilivälykset nyt varmasti oikein säädetty? Jos on, niin oisko alakerta ajettu piloille esim. öljypumpun helavaurion johdosta. Toki kone kilometrien myötä kuluu, mutta ei nyt ihan hetkessä tuollaista tapahdu.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

pitänee puristukset alakaa mittaamaan seuraavaksi
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

nyt ilimattu mahto alakaa tulemaan polttoainetta kun pakokaasua tulee jihuu mutta mutta venttiilikopasta :( ilmeisesti tämä on sitä huohotusta kun pytyt väljät lienekkö vaikko kansihalaki mielipiteitä mikä ois
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Turbokoneitten tyyppivikahan on ykkösen mäntä.

Kannen halkeaminen näissä 61X-moottereissa lienee suhteellisen harvinaista, onhan kansi sentään valurautaa.
Viimeksi muokannut 745, 10.3.2015 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Siis onko kyseessä turbo? Luulin olevan vapari kolmesatku. Yhtä kaikki, kannet eivät halkeile kummassakaan käytännössä. Oletko säätänyt venttiilit varmuudella oikein? Kaippa se alakerta nyt sitten on täysin väljä. Jotain siinä on täytynyt tapahtua silloin reilu kymmenen vuotta sitten, kun yhtäkkiä heittää käymättömäksi. Kuten sanottua väljyys tulee pikku hiljaa eikä yhdessä yössä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

c280r6 kirjoitti:kyllähän tuo vastaan laittaa kovastikkin
No ei se sitten lopen harvakaan pitäisi olla ... mutta laita vähän öljyä mäntien päälle jos on pitkään seisonut, ja pyörittele varovasti.
Sitten hehkutusta ja starttia ja pilottia ja kuumailmapuhallinta perään :shock: :lol: Eiköhän tule savua muualtakin kuin venttiilikopasta.
Pitää se nyt käyntiin hetkeksi saada ennen purkua....
wiimax.fi
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

300D iliman turboa mutta sama kampe pitää laittaa öljyt vai jopa kakstahti öljyä ja alakaa hulijuttelemaan
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Aika harva saa olla ettei pilotilla pörähdä
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Suuttimet irti ja ohivuotomittarilla tutkailua ja ei tarvi arvailla.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kaks tahtia imusarjaan niin alako käymään!!!!!!!!! uusi siirto pumppu ja polttoaine letkut meni kaikki uusiksi ja tankin putkiin letkut kiinni pysy käynnissä ja ilmasi itsensä nyt 6 astetta pakkasta ja ens tartin vehe:)!!!!!!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”