om 617 ei lähde käyntiin
om 617 ei lähde käyntiin
hehkut uudet ja suodattimet eikä pilotti auta kone pyörii hyvin iliman lisä ääniä löytyykö toimivaa pumppua kellään tallin perukoilta
Vähän taustatietoa, niin voisi hakea ratkaisua paremmin. Eli onko moottori ollut normaalissa käytössä ja toiminut aiemmin, mutta nyt ei vain suostu lähtemään?
Alkuun tulevat vaihtoehdot: polttoaine loppu/ei saa polttoainetta, ei hehkuta (ei auta vaikka uudet hehkut, jos esim. hehkureleeltä sulake palanut) ja sitten tuo edellä jo mainittu venttiilinvälysasia kolmantena.
Alkuun tulevat vaihtoehdot: polttoaine loppu/ei saa polttoainetta, ei hehkuta (ei auta vaikka uudet hehkut, jos esim. hehkureleeltä sulake palanut) ja sitten tuo edellä jo mainittu venttiilinvälysasia kolmantena.
Eli venttiileitä ei ole säädetty vielä.
Hehkut saa virtaa kaikki.
Tankkina toimii 1.5l limukka pullo iliman karkiaa suodatinta roikkuen väärinpäin konepellistä nafta suodatin pumpattu täyteen ja pumpannu tuota ilimoja pois niiin perkeleesti:)
Koneella ajettu 479tkm auto on ollut 2003 vuodesta alkaen käyttämättömänä ensin alakanu tyhjäkäynti vaeltaan ja lopulta ei ole käynyt
Kysymyksessä luultavasti on tuo diisseli pumppu sammutin vaeltelee väliin mukana väliin ei eikai se moottori tieten pilotilla lähde jos ei saa polttoainetta tarviihan sitä ilimaaa eli eetteriä ja löpyä palaakseen.
Löytyykö kellään pumppua jolla saa tulille vai onko vanahan pumpun entistämisessä mitään järkeä?
Löytyykö mistään ohjeita että saa tuon diisselipumpun irti kyljessä
Hehkut saa virtaa kaikki.
Tankkina toimii 1.5l limukka pullo iliman karkiaa suodatinta roikkuen väärinpäin konepellistä nafta suodatin pumpattu täyteen ja pumpannu tuota ilimoja pois niiin perkeleesti:)
Koneella ajettu 479tkm auto on ollut 2003 vuodesta alkaen käyttämättömänä ensin alakanu tyhjäkäynti vaeltaan ja lopulta ei ole käynyt
Kysymyksessä luultavasti on tuo diisseli pumppu sammutin vaeltelee väliin mukana väliin ei eikai se moottori tieten pilotilla lähde jos ei saa polttoainetta tarviihan sitä ilimaaa eli eetteriä ja löpyä palaakseen.
Löytyykö kellään pumppua jolla saa tulille vai onko vanahan pumpun entistämisessä mitään järkeä?
Löytyykö mistään ohjeita että saa tuon diisselipumpun irti kyljessä
Taitaa olla niin väljä alakerta, ettei ole puristuksia tarpeeks.
Koitappa räikällä pyörittää konetta kampiakselin päästä, pyöriikö kuinka herkästi vai tuntuuko puristuksia?
Koitappa räikällä pyörittää konetta kampiakselin päästä, pyöriikö kuinka herkästi vai tuntuuko puristuksia?
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Onhan se ilmattu kunnolla?
Käsipumpulla polttoaine syöttöpumpulle ja sitten startattu kaasupohjassa suutinputket suuttimien päästä auki niin kauan että löpö alkaa tirskahtelemaan suutinputkien muttereiden välistä.
Sitten kun löpö alkaa tulla jokaisesta suutinputkesta niin väännä mutterit kiinni.
Hehkutuksen kautta käyntiin.
Käsipumpulla polttoaine syöttöpumpulle ja sitten startattu kaasupohjassa suutinputket suuttimien päästä auki niin kauan että löpö alkaa tirskahtelemaan suutinputkien muttereiden välistä.
Sitten kun löpö alkaa tulla jokaisesta suutinputkesta niin väännä mutterit kiinni.
Hehkutuksen kautta käyntiin.
Jos ei pilotillakaan yritä, niin kyllä sieltä puristuksia on hukassa. Venttiilit tuskin enää kantaa, kun kerran on säädetty. Männänrenkaat, männät, niissä voi olla sanomista tai muu mekaaninen sisäinen vika.
Polttoaineensaannista se ei riipu millään lailla, ettei se pilotillakaan käynnisty.
Polttoaineensaannista se ei riipu millään lailla, ettei se pilotillakaan käynnisty.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Minulla ei kyllä vuoda naftoja käsipumppua pumpatessa oistonaan. Siis kootaan nyt vielä tähän tilannetta. Kone on ruvennut aikoinaan käymään epätasaisesti ja sammunut lopulta eikä enää käynnisty. Jos puristuksia on, niin herkästi syttyvä pilotti pitäisi hörskäyttää konetta ja näin ei kuitenkaan tapahdu. Onko venttiilivälykset nyt varmasti oikein säädetty? Jos on, niin oisko alakerta ajettu piloille esim. öljypumpun helavaurion johdosta. Toki kone kilometrien myötä kuluu, mutta ei nyt ihan hetkessä tuollaista tapahdu.
Turbokoneitten tyyppivikahan on ykkösen mäntä.
Kannen halkeaminen näissä 61X-moottereissa lienee suhteellisen harvinaista, onhan kansi sentään valurautaa.
Kannen halkeaminen näissä 61X-moottereissa lienee suhteellisen harvinaista, onhan kansi sentään valurautaa.
Viimeksi muokannut 745, 10.3.2015 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Siis onko kyseessä turbo? Luulin olevan vapari kolmesatku. Yhtä kaikki, kannet eivät halkeile kummassakaan käytännössä. Oletko säätänyt venttiilit varmuudella oikein? Kaippa se alakerta nyt sitten on täysin väljä. Jotain siinä on täytynyt tapahtua silloin reilu kymmenen vuotta sitten, kun yhtäkkiä heittää käymättömäksi. Kuten sanottua väljyys tulee pikku hiljaa eikä yhdessä yössä.
No ei se sitten lopen harvakaan pitäisi olla ... mutta laita vähän öljyä mäntien päälle jos on pitkään seisonut, ja pyörittele varovasti.c280r6 kirjoitti:kyllähän tuo vastaan laittaa kovastikkin
Sitten hehkutusta ja starttia ja pilottia ja kuumailmapuhallinta perään Eiköhän tule savua muualtakin kuin venttiilikopasta.
Pitää se nyt käyntiin hetkeksi saada ennen purkua....
wiimax.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Suuttimet irti ja ohivuotomittarilla tutkailua ja ei tarvi arvailla.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi