300D manuaali automaatiksi.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

300D manuaali automaatiksi.

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Vaihdan nyt manuaali vaihteiston tilalle automaatin (722.3). Perähän käy auttamatta hitaaksi, joten ajattelin vaihtaa tilalle 300D automaatin perän. ABS ottaa pyörimisnopeustiedon perästä. Kuinka käy abs:ille? Onko toimivat abs:t perävaihdon jälkeen historiaa?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eikös apsi kuitenkin ota signaalin vetareista, eikä kardaanista?
Jos näin on, niin mittarivirhe on ainoa huolenaihe.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

ABS-anturi on ainakin meikäläisen kahdessakin eri perässä siinä heti kardaanin tuntumassa :roll: Jos ottaisi vetareista, niin kai niitä antureita pitäisi olla kaksi ja jokin äly vielä päättelemässä, notta kumpaako uskotaan (sutivaa, vai paikallaan pysyvää) :lol:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No onpas hölömö systeemi. :?
Miksei sitä ole tehty niin kuin eturenkaissa... :roll: Ai niin, liian helppoa. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

veppe kirjoitti:Jos ottaisi vetareista, niin kai niitä antureita pitäisi olla kaksi ja jokin äly vielä päättelemässä, notta kumpaako uskotaan (sutivaa, vai paikallaan pysyvää) :lol:
Ai niin, oikeastaan minä ajattelin vain ASD:n kannalta :lol: Tietty ABSin kannalta olisikin parempi, että olisi molemmilla vetareilla omansa, mutta tosiaan 124:ssa on jostain syystä näin. Liekö ajateltu, että ei vielä haittaa, jos toinen takapyörä on lukossa, kunhan toinen pyörii :roll: Varmaan uudemmissa malleissa onkin jo joka pyörällä tunnistimet :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”