Mitä kaikkea mallikohtaista tai tyyppivikoja pitää katsoa 1994-1996 W202 bensa sedanista käsivaihteilla, kun käy koeajolla. Normaalit perustemput on tuttuja käytetyn auton testaamisessa mutta ei Mersun ominaispiirteet.
Mikä vuosimalli/bensakone olisi toimintavarmin, jos ei ole tarvista elektroniikalle ja "turhalle" varustelulle?
Käytetyn W202 osto
Jaa, olisko noissa mitään ihmeitä. Isommissa voi olla sitä konehuoneen johtovikaa, joka voi vaatii koko johtosarjan uusinnan. Noin vanhoihin varmaan kaikki jo uusittu. Tunkin reistä kannattaa kattoa ruosteet, niinkun tietenkinkin koko koko autosta jne..
Ihan luojassahan se alkaa noin vanhan auton kanssa olla ostaminen, mutta eipä nuo mitään maksakkaan. Ite ostasin 280aut. kaikilla releillä niin uutena ja vähillä km kun löytyy. EDIT. eikun tietenkin C36:n, näky tulleen jo tuolloin markkinoille.
Ihan luojassahan se alkaa noin vanhan auton kanssa olla ostaminen, mutta eipä nuo mitään maksakkaan. Ite ostasin 280aut. kaikilla releillä niin uutena ja vähillä km kun löytyy. EDIT. eikun tietenkin C36:n, näky tulleen jo tuolloin markkinoille.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Ruosteet kannatta katsoa tarkasti ovien alareunat ja listojen seutu, lokarien kaaret, takaluukun lukon ympäristö, peräkontin pohja ja akun ympäristö. Monesti nuo on jo meneen kertaan paikattu mutta onko edes siististi paikattu...
Perän ulina ja väljyys, moottorin/laatikon/perän nestevuodot, myös ilmastoinnin kylmäainevuodot ja tosiaan johtosarjan kunto oleellisia juttuja.
Alipainesysteemin vuodot, siis toimiiko valojen korkeussäätö ja keskuslukitus.
Jos kone on tip-top kunnossa se käy aika nätisti ja tasaiseen tyhjäkäyntiä. Toimivien avainten määrä.
Kuskinpenkin nurkka menee kangaspenkeistä 300 000 kohdalla puhki joten siitä voi päätellä kilometrejä.
Ja realistisesti lienee mahdoton löytää 94-96 Ceetä jossa kaikki em kunnossa mutta suhteutat puutteet hintaan.
Perän ulina ja väljyys, moottorin/laatikon/perän nestevuodot, myös ilmastoinnin kylmäainevuodot ja tosiaan johtosarjan kunto oleellisia juttuja.
Alipainesysteemin vuodot, siis toimiiko valojen korkeussäätö ja keskuslukitus.
Jos kone on tip-top kunnossa se käy aika nätisti ja tasaiseen tyhjäkäyntiä. Toimivien avainten määrä.
Kuskinpenkin nurkka menee kangaspenkeistä 300 000 kohdalla puhki joten siitä voi päätellä kilometrejä.
Ja realistisesti lienee mahdoton löytää 94-96 Ceetä jossa kaikki em kunnossa mutta suhteutat puutteet hintaan.

"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
kyllä s eo neloskoneenki johtosarjat paskana jokaikisestä. Nelosis se vaa maatuu hitaammin. Kaasuläppä hajoo kans kaikista
CDI olisi kyllä pop. niitäki jo saa tonnilla, tollanen bensa ei lienee montaa satasta maksa.
Mutta ruoste on pahin.

Mutta ruoste on pahin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Hyvästä ei satasilla kauppaa tapahdu. Paskoja ruosteineen tosiaan saa satasilla vaikka valita asti. Hyvät ovet saa muutamalla satasellä kyllä, itsellä oiskin hopeisena koko kierros jossa vain kuskin ovessa korjattavaa pikkuläntti jos joku tarttee.Sergey kirjoitti:kyllä s eo neloskoneenki johtosarjat paskana jokaikisestä. Nelosis se vaa maatuu hitaammin. Kaasuläppä hajoo kans kaikistaCDI olisi kyllä pop. niitäki jo saa tonnilla, tollanen bensa ei lienee montaa satasta maksa.
Mutta ruoste on pahin.
Kolmikuutoset on kaikki automaatteja. 202 malleissa vanhat 722.4/3 lootat on kestäviä, mistähän automaattien karsastus tai manuaalilootiin fiksaatio??? Omassa lintassa oli tosiaan automaatti se kuuluisa 722.6 joka porsi 372tkm kohalla kun kardaaniin tuli kova kolaus jonkun laudan tai halon mentyä rungon ja kardaanin välistä repien ne alumiinipellit... Suodatin oli -97 ja auto rullannut tehtaalta ulos -98 joten suodinta ei vaihdettu ainakaan 372km aikana ja tuskinpa öljyäkään koska oli aika tervaa... Että paskoja ne automaatit...
Johtosarjan valmistaja ja ajankohta se pahin syy - ei se missä koneessa se on kiinni. Nuista haprastuu vaikka sivupeilin johdot jos huonolta valmistajalta.
Pitoauto vai lintta.... siinäpä pulma...
Ainiin, ei ne tyyppiviat koeajolla tai katsomalla häviä... Ne on ja pysyy.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.