Mikan w123 200B rönttä.
Ei kehtaa ammattimiehelle ehdottaa, että onko mennyt jarruhilut oikein kilpeen kiinni.Mika.T kirjoitti:Nakkelin tänään taakse uudet jarruhilut.
Seisontajarru vaan prkl ei pidä oikein mitenkään.
Vanhoilla loppuunkuluneilla kengillä ja urasilla levyillä piti paremmin. Tosin aika toispuoleisesti.
Pitäs olla sääjettykki oikein. Auton alta säätö löysätty ja rummut säädetty sen jälkeen iholle ja sitte auton alta löysät pois.
Kenkien levityslinkutkin liikkuu keveästi, eikä vaijerit jumi.
Vääntökäppyröitä ei ole tarjolla, mutta kaasarikoneet 200 ja 230 vääntävät 500 kierrosta alempaa (3000) maksimit kuin 230 E ruisku (3500). Väännöt menee 170, 186 ja 205 Nm. Tuossa valossa 230E ei tarjonne välttämättä käytännön ajoon väännön tunnetta yhtään 200 -konetta enempää. Eli kaasarikoneiden maksimiväännöt on liki W124 dieselien maksimivääntöjen kohtaa (2800).
Jaa tuon takia se oli minunkin 123:ssa prikkoja sielläsurfblau kirjoitti:Hei, omassa 123:ssa oli samanlainen ongelma. Uudet jarruosat, mutta seisontajarru ei pitänyt. Syynä oli se, että vaijerin kuori työntyi liian pitkälle rummun sisään ja vaijerin pää otti kuoreen kiinni, lyhentäen liiikkumavaraa. Muutama aluslevy väliin ja rupesi toimimaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Pitääpä tuohon perehtyä. Tuntus kyllä etti vaijereissa tuollaista vikaa ole kun toimi vanhoilla hiluilla.
tosin ei tästä säätäjästäkään niin takeita ole.
Tuli nakattua alle tuo 5v vaihteistokin.
Kivasti tippu kierrokset, mutta kierroslukumittaria kun ei ole niin vähän jää vaistonvaraiseksi tuo pudotus.
Laskeskelin että jos nelosella on satasen vauhissa vaikka 2500rpm niin tuolla 0.78 välitteisellä vitosella jengoja olisi 1950rpm.
Aika lähelle tuo varmaan pitää paikkaansakin.
~110kmh mittarivauhdissa moottorin ääni katoaa kuulumattomiin kun nakkaa vitosen pesään.
Aika onnettomalta tuntuu tuo kaasari m102 kun vitonen pesässä laukottaa menemään.
Ainoa harmi vaan että tuossa lootassa on synkrot ihan loppu.
2, 3, ja vitonen rusahtelee oikein miehekkäästi jos vähänkään huolimattomasti vaihtelee.
Eli loota sulkeisia on tiedossa jatkossakin...
Muuten oli aika "pulttaa kiinni" paketti. Kytkintäkään ei tarvinu vaihtaa.
Kardaani lyhentyi 45mm ja 123sen vaihdetangot meni pikkusen hieromalla paikoilleen.
124sen vaihdekeppi meni myös paikoilleen, mutta sen keppimekanismin pelkääjänpuoleiset ruuvit ei satu kohdalleen. vetasin pikkusilla poraruuveilla sen reunan kiinni.
Alapuolelle kotelosuojat ettei ruostu.
Kardaanin kannatinpaketti pitää vaihtaa. Kumi varisi lattialle kun nykäsin kardaanin pois paikoiltaan.
Kumma ettei ole äännellyt tai täristänyt ollenkaan.
tosin ei tästä säätäjästäkään niin takeita ole.
Tuli nakattua alle tuo 5v vaihteistokin.
Kivasti tippu kierrokset, mutta kierroslukumittaria kun ei ole niin vähän jää vaistonvaraiseksi tuo pudotus.
Laskeskelin että jos nelosella on satasen vauhissa vaikka 2500rpm niin tuolla 0.78 välitteisellä vitosella jengoja olisi 1950rpm.
Aika lähelle tuo varmaan pitää paikkaansakin.
~110kmh mittarivauhdissa moottorin ääni katoaa kuulumattomiin kun nakkaa vitosen pesään.
Aika onnettomalta tuntuu tuo kaasari m102 kun vitonen pesässä laukottaa menemään.
Ainoa harmi vaan että tuossa lootassa on synkrot ihan loppu.
2, 3, ja vitonen rusahtelee oikein miehekkäästi jos vähänkään huolimattomasti vaihtelee.
Eli loota sulkeisia on tiedossa jatkossakin...
Muuten oli aika "pulttaa kiinni" paketti. Kytkintäkään ei tarvinu vaihtaa.
Kardaani lyhentyi 45mm ja 123sen vaihdetangot meni pikkusen hieromalla paikoilleen.
124sen vaihdekeppi meni myös paikoilleen, mutta sen keppimekanismin pelkääjänpuoleiset ruuvit ei satu kohdalleen. vetasin pikkusilla poraruuveilla sen reunan kiinni.
Alapuolelle kotelosuojat ettei ruostu.
Kardaanin kannatinpaketti pitää vaihtaa. Kumi varisi lattialle kun nykäsin kardaanin pois paikoiltaan.
Kumma ettei ole äännellyt tai täristänyt ollenkaan.
123 farmarimallin myyntibrosyyri antaa 200T:lle 80kW, 109hp, 170Nm/3000rpm ja huippunopeudeksi 168 km/h. 230TE:lle taasen 100kW, 136hp, 205Nm/3500rpm huippunopeudella 180km/h. Kulutus on merkattu kaupunkiajossa molemmille 13,1l/100km.Mika.T kirjoitti:Löytyyköhän mistään vakiokuntosten M102 200 vs. 200E vs. 230E vääntökäyriä
Läpyskän lopussa kuitenki mainitaan että sen antamia tietoja tulee pitää arviollisina.
EDIT: Jaa, mutta tuo jäläkimmäinen taiski olla sen ruiskukoneen tietoja eikä kaasarin mitä vissiinki alunperin kysyttiin. Taitaa olla sitte uuempi ku '80 tämä brosyyri.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Katsastettu. Taas saa vuojen päivät pöristellä menemään.
Kässäri alko toppaamaan kunnolla kun sääteli sen uusiksi.
Kartaanin kannatinpaketti vaihtu kans.
Vielä jos jostaki löytys ajamattomat vetoakselit.
Vituttaa tuo jytkytys kovemmassa vauhissa. Pitäs taas jaksaa painaa öljyä niveliin niin rauhottaa aina vähäksi aikaa.
Kässäri alko toppaamaan kunnolla kun sääteli sen uusiksi.
Kartaanin kannatinpaketti vaihtu kans.
Vielä jos jostaki löytys ajamattomat vetoakselit.
Vituttaa tuo jytkytys kovemmassa vauhissa. Pitäs taas jaksaa painaa öljyä niveliin niin rauhottaa aina vähäksi aikaa.
Soita Mersupurkaamo E. Venetmäelle tuosta Kierrosluku mittarista, niiltä luulisi löytyvän niitä.
Ainakin oli vielä Helmikuussa kun kävin hakemassa sieltä mittaristooni osia
Mersupurkaamo E Venetmäki puh-nro: 0401406000
Ainakin oli vielä Helmikuussa kun kävin hakemassa sieltä mittaristooni osia
Mersupurkaamo E Venetmäki puh-nro: 0401406000
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
No ei oo kalliita kunnostetutkaan, mutta mulla ois varaosapirssi w123:sesa kiinni vetarit, 250tkm tais olla sen mittarisa, on bensakoneella, kauan liikenteessä ja päällypuolen peltiosien ja osien yleisen kunnon perusteella vois hyvinkin pitää paikkaansa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
No eipä vain ole kovin kalliita. Minkä laatusia nuo nivelet noissa sitten on.
50tkm ja nivelet kuluneet koloille ja kahtakauheampi kolina nivelistä.
Joku "varusteltu" varaosapirssi ois hyvä löytää.
Käyttöä olis vaikka mille osalle.
Vihreä käsinoja
Takavalojen aluslistat, ne rosteriset.
Kierroslukumittari
Vetoakselit
Hätävilkkukatkasijakin on niin umpijumissa että senkin vois vaihtaa.
Keskikonsolin puuosatkin kiinnostaa, jos sattus löytyyn sopivilla nappularei'illä.
Onko näissä muuten ollu manuaali-ilmastointia? Semmonen ois kiva rakennella paikoilleen. Automaatti-ilmastoinnissa on liikaa sähköä, eikä ne vanhat ohjainpoksit toimi ikinä
50tkm ja nivelet kuluneet koloille ja kahtakauheampi kolina nivelistä.
Joku "varusteltu" varaosapirssi ois hyvä löytää.
Käyttöä olis vaikka mille osalle.
Vihreä käsinoja
Takavalojen aluslistat, ne rosteriset.
Kierroslukumittari
Vetoakselit
Hätävilkkukatkasijakin on niin umpijumissa että senkin vois vaihtaa.
Keskikonsolin puuosatkin kiinnostaa, jos sattus löytyyn sopivilla nappularei'illä.
Onko näissä muuten ollu manuaali-ilmastointia? Semmonen ois kiva rakennella paikoilleen. Automaatti-ilmastoinnissa on liikaa sähköä, eikä ne vanhat ohjainpoksit toimi ikinä
Ostin taannoin tuosta autosta listat, 25 euroa rahteineen:Takavalojen aluslistat, ne rosteriset.
http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1997398
Tuossa näkyy olevan kuvissa:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2022320
ja myös tuossa
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2004342
Minun 123:ssa on. Tarvitsi vain kuivaimen ja paisuntaventtiilin vaihdon + tietysti täytön ja toimii. Em. osien lisäksi kannattanee hankkia uusi kenno jos jälkiasentaa ilmastointia.Onko näissä muuten ollu manuaali-ilmastointia? Semmonen ois kiva rakennella paikoilleen. Automaatti-ilmastoinnissa on liikaa sähköä, eikä ne vanhat ohjainpoksit toimi ikinä
Edit: tällainen käyttöliittymä
wiimax.fi
Mulla ois vieläki tuosa omasa orkkiksena 230E:nä olleessa mittaristo jossa on jenkakello, mulla tullee varmaan joku gps-mittari - ja 124 jenkakello dieselöinnin myötä. Kun eikös se ollu niin että alunperin bensakoneisen mittariston jenkakelloa ei saa dieseliin toimiin?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Joo tulee siis varmaan joutilaaksi, mahollisesti jopa koko mittaristo jos viittin varaosapirssistä vaihtaa mittariston. Tuossa pelaa niin komiasti lämpö- polttoaine- ja öljynpainemittarit niin pitää testata kunnolla että varaosapirssinki pellailis.
E: Mulla tais olla paikallaan olleen perän välitys 3.56 tai 3.58, orkkis viislovinen getrac aski.
E: Mulla tais olla paikallaan olleen perän välitys 3.56 tai 3.58, orkkis viislovinen getrac aski.
Viimeksi muokannut JiiTee_, 03.5.2015 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Jaa, tuoltahan se selviää jos mieltä painaa:Pakardinen kirjoitti:Vois olla, että tekis mieli kysyä hintaa...
viewtopic.php?t=55593
elikkä 3300€
...ja eikun seinästä rahaa hakemaan
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
En ole sen tarkemmin mittaillu.
Yks pikkusta vajjaa 600km reissu tuli tällä heitettyä pohjoseen kun ässä oli rampa.
~8.3/100km vaikka tuli ajettua meleko reipasta tahtia, eli 110+kmh
Ajomukavuus parani kyllä ihan helevetisti kun kone huuda kuin puukossa yli 90kmh vauhdeissa.
Nyt voi pitää tarvittaessa matkavauhtina vaikka 120-130kmh
Yks pikkusta vajjaa 600km reissu tuli tällä heitettyä pohjoseen kun ässä oli rampa.
~8.3/100km vaikka tuli ajettua meleko reipasta tahtia, eli 110+kmh
Ajomukavuus parani kyllä ihan helevetisti kun kone huuda kuin puukossa yli 90kmh vauhdeissa.
Nyt voi pitää tarvittaessa matkavauhtina vaikka 120-130kmh
Nyt ois ehjä vaihdelaatikko odottelemassa paikalleen vaihtoa. Sattumalta on samall numerolla kuin nykyinen vaikka on erilaisen moottorin perästä.
Samalla löyty timmi vaihdekeppimekanismi. Pitää sekin vaihtaa jämäkämpään.
Jospa viikonloppuna saisi sellaisen inspiraation.
Oli pikkusta vaille etten hommannu tähän väyrysen moniventtiili M111 tekniikkaa mutta onneksi jäi ostamatta. Ei sitä ois kukkaan jaksanu vaihtaa.
2.3 16v kyllä pikkusen kuumottas. Se ois aika helppo saaha toimimaankin.
Samalla löyty timmi vaihdekeppimekanismi. Pitää sekin vaihtaa jämäkämpään.
Jospa viikonloppuna saisi sellaisen inspiraation.
Oli pikkusta vaille etten hommannu tähän väyrysen moniventtiili M111 tekniikkaa mutta onneksi jäi ostamatta. Ei sitä ois kukkaan jaksanu vaihtaa.
2.3 16v kyllä pikkusen kuumottas. Se ois aika helppo saaha toimimaankin.