Ruostesuojausta
Ruostesuojausta
Olisi tarkoitus "öljytä" takakaaria ja pitäisi jostakin päästä pienimmällä vaivalla sisään. Olisiko tuossa paikassa vain yksi peltikerros porattavaksi, eikä johtoja tai kaapeleita tiellä? Vai olisiko jokin toinen suosittu reitti päästä kohteeseen? Kiitos avusta.
Jos tarkoitus on ruostesuojata jotain niin joka tapauksessa kannattaa ottaa pyörä pois, irrottaa se suolalla kyllästetty sisälokasuojarätti sieltä, putsata lokasuojan kantin päältä savet pois, irrottaa korkit ja painaa sieltä massaa sisään, sitten pestä se sisälokasuoja ja asentaa takaisin paikalleen niin että korin ja rätin välissä on massaa. Paras lopputulos minusta tulee kun kyllästää sen rätinkin massalla, ei ime enää vettä sen jälkeen ja pyörämelukin pieneneesipi kirjoitti:Silloin joutuu irroittamaan muoviset sisälokasuojat, ja pyörät tietenkin.jolle kirjoitti:ÄLÄ poraa, pyöräkotelon puolella on kumikorkit mistä pääsee sisään.
Tokihan voit porata meinaamaasi kohtaan reiän tai vaikka viisi mutta minusta on olemassa parempiakin tapoja
On toki, mutta mersun ei tarvitse kestää ikuisesti. Veikkaan ettei kestäkään, muuten se olisi tehty kullasta ja muista hapettumattomista metalleista. Minimum effort tarkoitaa esimerkiksi sitä, että kun korjaamo sanoo takalevyjen olevan paskana ja pakko uusia, niin et tilaa heti, vaan pyydät määrittelemään tarkemmin millainen on paska jarrulevydealer kirjoitti:No silloin ei huolta ruostesuojauksista
Yleinen ongelma autojen saumarakenteissa on pistehitsaus, joka jättää sauman periaatteessa auki, vaikka uudet pellit olisivat kuinka mitoissaan. Tehtaalla ilmeisesti laitetaan saumoihin jotain tiivistettä, joka sekään ei kestä ikuisesti. Tästä systä pistehitsisaumat kannattaa suojata ohuella kotelosuojalla myös sisältä ja toivoa, että aine ryömii kapillaarilla saman sisään. Ulkoahan se ruoste tulee, ja sitten ennemmin tai myöhemmin löytyy myös sisältä.ram kirjoitti:Poraa ihmeessä reikiä ja ruiskuta sinne jotain. Yritä nyt sen verran kuitenkin jaksaa, että ruiskutat sinne jonkinlaista kotelosuojaa.
Turhaa touhu kuitenkin lienee, sillä eipä taida takakaaret sisältä ruostumistaan aloittaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei välttämättä. Korirakenteessa on aina kohtia jotka jäävät robottivesivärimaalarilta pimentoon, yksi on juurikin takakaarien sisäpuoli. Tähän yhdistettynä hiilivetyliuottimia sisältävien öljyjen, maalien, lakkojen, massojen ja kotelovahojen kilomääräiset rajoitukset/tuotettu kulkine, ajavat tehtaat väkisin oikaisemaan ruostesuojauksissa. Massat, maalit ja koteloaineet on nyttemmin korvattu muovirämmäleillä, muhikoon niiden alla piilossa. Ruoste nimenomaan usein pyrkii suojaamattomalta paljaalta pelliltä sisältä ulospäin. Millä se kupru muuten nousee ehjään maalattuun, lakattuun, pestyyn ja vahattuun rapakaareen?
Kokonaan toinen juttu on helmakotelo, jonka etupäähän tulee esim. kiveniskemistä vain ihan piskuinen mätäreikä ja koko kotelo ikään kuin varkain täyttyy märällä savella...
Kokonaan toinen juttu on helmakotelo, jonka etupäähän tulee esim. kiveniskemistä vain ihan piskuinen mätäreikä ja koko kotelo ikään kuin varkain täyttyy märällä savella...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pakko lainata itseään, kun niin naurattaa nämä XC-vehkeet. Ennen muinoon mersujen rapakaarien rupisuudet peiteltiin kromikaarilla ennen leimuuta, Nyt asia on monilla merkeillä hoidettu jo tehtaalla! Laitetaan joka nurkkaan karavaanarijousi, jätetään puolet korista maalaamatta, ja laitetaan ruostekukkia varten kaarimuovit jo valmiiksi. +5Keur, kun ostat trendikkään crossoverin. Naapurilla on jo pölynimurin näkönen citymaasturi (etuvetonen sekin)i, ei semmosta siis, vaan sen on oltava ja se on saatava crossover. Siismitvitt.. No onhan se jälleenmyyntiarvo vissiin myös korkeampi kun röstiä ei kaarista näy.Massat, maalit ja koteloaineet on nyttemmin korvattu muovirämmäleillä, muhikoon niiden alla piilossa.
Ennen piti maksaa joku satanen ekstraa korinvärisistä puskureista, nyt muuan tonni siitä että niissä ei maali hilseile kun sitä ei ole. Ota ny perk3le tolokku näistä muotivillityksistä.
Pakollinen hymiö: XC
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Turha porata reikiä, kun sieltä muovien alta helppo laittaa, jos nyt oikeasti haluaa nykertää. Taitaa olla tässävaiheessa tuo suojailu vaan nimen omaan ruosteen suojausta piiloon Uutena pitäs tehdä suojaus, jotta siitä olis jotain hyötyä.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Minä olen sillä linjalla että joka vuosi renkaan vaihtojen yhteydessä pesen alustan niin hyvin kun onnistuu painepesurilla sitten annan kuivata ja puhaltelen paineilma pistoolilla loput maantiepölyt pois. Sitten massaruiskuun liuottimella sopivasti notkistettua avohammasratas rasvaa ja sitä kaikkialle pohjaan ja helmoihin ja suojankaariin. Sekä jarruputkien yms liitoksiin ja vaijereiden päälle. Muovit ensin pois.
Suojankaareen on tarkoitus laittaa paksua kirkasta teippiä suojaamaan kiveniskuilta. Se toki on jo osittain myöhäistä jos auto on 10v vanha.
Varsinaista kotelosuojaa en ole harrastanut vielä, mutta vois kait sitäkin laittaa.
Suojankaareen on tarkoitus laittaa paksua kirkasta teippiä suojaamaan kiveniskuilta. Se toki on jo osittain myöhäistä jos auto on 10v vanha.
Varsinaista kotelosuojaa en ole harrastanut vielä, mutta vois kait sitäkin laittaa.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06