Kinroad > Yiying > Chica > Jonway
Kävinhän minä viikon töissä, mutta nyt on jäänyt seisomaan osittain kelien takia ja osittain sen takia kun en keksi miten tuon saisi kulukemaan
Vaihtelin pääsuuttimen koosta 1.08 kokoon 1.20, mutta meno vain heikkeni, ei enää meinaa edes neljääkymppiä ottaa
Kais se häätys alkaa käydä perusjuttuja lävitse, eli puristuksia ja ajotuksia Toisaalta laite kyllä lähtee tosi herkkään käyntiin ja käy tyhjäkäynnit ja alakierrokset hyvin, hengettömyys iskee vastaan vasta yläkierroksilla täyskaasulla
Vaihtelin pääsuuttimen koosta 1.08 kokoon 1.20, mutta meno vain heikkeni, ei enää meinaa edes neljääkymppiä ottaa
Kais se häätys alkaa käydä perusjuttuja lävitse, eli puristuksia ja ajotuksia Toisaalta laite kyllä lähtee tosi herkkään käyntiin ja käy tyhjäkäynnit ja alakierrokset hyvin, hengettömyys iskee vastaan vasta yläkierroksilla täyskaasulla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Pitipä oikein lukasta koko Jovin mopotopikki läpi kun tuli tuollanen kiinanihme ostettua. Muutaman vuoden se on seissy ja nyt on sähkö- ja käyntivikaa, mutta hyviä vinkkejä täältä saa. Kaasarin jo irrottelin ja putsasin, käy vähän paremmin jonnin aikaa mutta ei voi kaasua antaa kun tuntuu että tukehtuu. Pitänee ottaa tuo ryyppy tarkastelun alle huomenissa. Ja sähköstartti ei toimi, eikä valot
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kiitos kysymestä, astmaoireet on vihdoin saatu hallintaan
Kaikkea mahdollista tuli kokeiltua polttoainepuolella: alipainehanan ohitusta, kohdella eri kaasarilla kolmella eri pääsuuttimella ja eri neulankorkeuksilla, ja laite tosiaan toimi joko huonosti tai vielä huonommin
Olin jo siirtymässä magneeton kimppuun, tai oikeastaan jo avannut paikat, ajatuksella että jos sieltä löytyy syy miksi ei ota yläkierroksia kun vielä yksi ilka tuli mieleen.
Olin kaasarihommat testannut niin että ilmansuodatin oli paikallaan, alkuperäisellä imuputkella yhdistettynä, ja päätin vielä yhden testin tehdä, otin imuputken kaasarilta irti ja käänsin sivuun ja eikun testaamaan. Sehän naukas kierrokset kertaheitolla yli punarajan, yhtään ei ahistanut
Suora johtopäätelmä: Ilmansuodatin tukossa. Minulla oli tietenkin siinä b-osa, vajaat sata kilometriä ajettu filtteri joka näytti puhtaalta ja siistiltä. Testatakseni teoriaa pistin imuletkun takas paikalleen ja aukasin putsarikotelon ja otin putsarin veke, odottaen että nyt se laulaa.
Vaan eikö mitä, taas oli yläkierrokset tiessään
Eli vika on imuputkessa? Otin röörin tarkasteluun, sehän on semmoinen noin puolen metrin mittainen mutkikas kumiletku joka lähtee kaasarilta 43mm halkaisijalla ja menee putsarikotelolle jotain 100mm halkaisijalla, laajenee lopussaan kuin tuuba.
Eipä rööristä löytynyt mitään mikä sen tukkisi, reiätön ja ehjä. Mutta tehtäväänsä se vaan ei hoida
Hommasin tilalle perus vapaavirtaussuodattimen eli semmoisen vaahtomuovikartion ja sillä Lyyti laulaa
Jokos dry sai pärpättimen pelittämään? Tuo puolilämpöisenä kakistelu on näille kiinankaasareille ihan kohtuullisen tavanomaista
Kaikkea mahdollista tuli kokeiltua polttoainepuolella: alipainehanan ohitusta, kohdella eri kaasarilla kolmella eri pääsuuttimella ja eri neulankorkeuksilla, ja laite tosiaan toimi joko huonosti tai vielä huonommin
Olin jo siirtymässä magneeton kimppuun, tai oikeastaan jo avannut paikat, ajatuksella että jos sieltä löytyy syy miksi ei ota yläkierroksia kun vielä yksi ilka tuli mieleen.
Olin kaasarihommat testannut niin että ilmansuodatin oli paikallaan, alkuperäisellä imuputkella yhdistettynä, ja päätin vielä yhden testin tehdä, otin imuputken kaasarilta irti ja käänsin sivuun ja eikun testaamaan. Sehän naukas kierrokset kertaheitolla yli punarajan, yhtään ei ahistanut
Suora johtopäätelmä: Ilmansuodatin tukossa. Minulla oli tietenkin siinä b-osa, vajaat sata kilometriä ajettu filtteri joka näytti puhtaalta ja siistiltä. Testatakseni teoriaa pistin imuletkun takas paikalleen ja aukasin putsarikotelon ja otin putsarin veke, odottaen että nyt se laulaa.
Vaan eikö mitä, taas oli yläkierrokset tiessään
Eli vika on imuputkessa? Otin röörin tarkasteluun, sehän on semmoinen noin puolen metrin mittainen mutkikas kumiletku joka lähtee kaasarilta 43mm halkaisijalla ja menee putsarikotelolle jotain 100mm halkaisijalla, laajenee lopussaan kuin tuuba.
Eipä rööristä löytynyt mitään mikä sen tukkisi, reiätön ja ehjä. Mutta tehtäväänsä se vaan ei hoida
Hommasin tilalle perus vapaavirtaussuodattimen eli semmoisen vaahtomuovikartion ja sillä Lyyti laulaa
Jokos dry sai pärpättimen pelittämään? Tuo puolilämpöisenä kakistelu on näille kiinankaasareille ihan kohtuullisen tavanomaista
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Joo, herkistelin sen ryypyn ja otin kaasarin toisen kerran irti osat ultraäänpuhdistukseen ja kas, röörit aukes ja mopo laulaa
Ne suuttimen reijät oli ihan täynnä hapettunutta p*skaa.
Enää sähköstartin kunnostaminen (lähtee hyvin polkimesta), öljyn vaihdot ja uus tulppa ni mikäs tuolla on pöristellessä
Laiskahan tuo on mutta kyllä se tasasella tällä ruholla 55 menee
Ne suuttimen reijät oli ihan täynnä hapettunutta p*skaa.
Enää sähköstartin kunnostaminen (lähtee hyvin polkimesta), öljyn vaihdot ja uus tulppa ni mikäs tuolla on pöristellessä
Laiskahan tuo on mutta kyllä se tasasella tällä ruholla 55 menee
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Määhän pääsin Jovin kanssa samaan tiimiin, tuli nimittäin ostettua Yiying MTX-5
Pitihän sitä heti aukoa ja kattella missä kuristuksia löytyy, mutta en mää löytänyt vielä mitään. Kaasarin kannen alta puuttui messinkitappi, variaattorissa ei olult prikkaa (vaihdoin kyllä kevyemmät rulla) ja cdi-poksia pyörittelin kädessä ja ei siinä mitään kierrostenrajoitin johtoviritystä näkynyt.
Ootko mistä löytänyt omasta skodesta kuristuksia?
Missähän vois muuten olla vika kun ajaa tasavauhtia, löysää kaasua ja heti kun vääntää uudestaan niin pari kertaa nykäsee ja empii ja sitten lähtee taas. Kaasarin seokset? Kannen alla kalvo oli kyllä ehjä..
-Antti
Pitihän sitä heti aukoa ja kattella missä kuristuksia löytyy, mutta en mää löytänyt vielä mitään. Kaasarin kannen alta puuttui messinkitappi, variaattorissa ei olult prikkaa (vaihdoin kyllä kevyemmät rulla) ja cdi-poksia pyörittelin kädessä ja ei siinä mitään kierrostenrajoitin johtoviritystä näkynyt.
Ootko mistä löytänyt omasta skodesta kuristuksia?
Missähän vois muuten olla vika kun ajaa tasavauhtia, löysää kaasua ja heti kun vääntää uudestaan niin pari kertaa nykäsee ja empii ja sitten lähtee taas. Kaasarin seokset? Kannen alla kalvo oli kyllä ehjä..
-Antti
Ahneella on kehno loppu
Tämä on mun kokemuksen mukaan ominaisuus. Ainakaan parannuskeinoa en löytänyt koskaan vaikka zenhgongilla ajelin 5000km.latku kirjoitti: Missähän vois muuten olla vika kun ajaa tasavauhtia, löysää kaasua ja heti kun vääntää uudestaan niin pari kertaa nykäsee ja empii ja sitten lähtee taas. Kaasarin seokset? Kannen alla kalvo oli kyllä ehjä..
-Antti
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Eipä näissä nelarivehkeissä ole oikeastaan kuristuksia tullut vastaan, mitä nyt Kinroadissa oli cdi:llä kiekkorajoitin. MTX:stä en löytänyt minkäänlaista, paitsi että ostettaessa siinä oli liian lyhyt variaattoruin hihna, meni just ja just 40 km/h Isompi pääsuutin ja tehopuola ei kylläkään ainakaan tehneet huonoa kululle
Minulla MTX pelaa kaasua pumpatessa ihan ok, mutta joskus lämpimänä tyhjäkäynniltä liikkeellelähtö booaa, ei meinaa millään päästä vetokierroksille, oikein kunnollista parannusta en ole siihen löytänyt.
Chicalla tuli tälle kesää päristeltyä tuhantisen kilsaa, hyvin pelasi, mitä nyt bensahana alkoi vuotaa gasoa alipainelinjaan, meinas käyä rikkaalla
Minulla MTX pelaa kaasua pumpatessa ihan ok, mutta joskus lämpimänä tyhjäkäynniltä liikkeellelähtö booaa, ei meinaa millään päästä vetokierroksille, oikein kunnollista parannusta en ole siihen löytänyt.
Chicalla tuli tälle kesää päristeltyä tuhantisen kilsaa, hyvin pelasi, mitä nyt bensahana alkoi vuotaa gasoa alipainelinjaan, meinas käyä rikkaalla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Chica tuli eilen otettua esiin talaviteloilta, takarengas oli vähän vajunut talaven aikaan, muuten kaikki ihan timmissä.
Tänään otin vakuutukset ja lähtiin herkistelylenkille. Alussaan oli vähän kantikkaat renkaat ja kyyti sen mukaista Siitäpä nuot pyöreni ja muutennii pelasi hyvin
Elikkäs päältäajettava vessanpönttö olisi taas valmiina kesän seikkailuihin
Tänään otin vakuutukset ja lähtiin herkistelylenkille. Alussaan oli vähän kantikkaat renkaat ja kyyti sen mukaista Siitäpä nuot pyöreni ja muutennii pelasi hyvin
Elikkäs päältäajettava vessanpönttö olisi taas valmiina kesän seikkailuihin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Päivän kulttuuriantropologiaa: Kaikkihan toki kahtoo tuota piikkiskootteria mopoksi, vaikka papereissa se tunnustetaan vähärasvaisena moottoripyöränä Töistä tullessa tehin huvikseen semmoisen testin että morjestin kaikille vastaantuleville moottoripyörille (n=3) ja tuloksena oli 0% vastauskate, ei edes yhtään keskaria tullut Tosin yksi motukan perässä ajanut autoilija moikkasi takas
Tulos: Skoottereille ei morjesteta.
Tulos: Skoottereille ei morjesteta.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
jovi kirjoitti:Tulos: Skoottereille ei morjesteta
Kun kyseessä on noin pieni otanta ( 3 kpl) arviointimenetelmää voidaan mahdollisesti pitää poikkitieteellisenä tutkimusmenetelmänä, eikä sitä näin ollen voi pitää kovin vakavasti otettavana tieteellisen objektiivisuuden puutteen vuoksi. Plussaa tulee koejärjestelyistä, mutta muuten tutkimusmenetelmissä on kehittämisen varaa.
Raati julistaa tuomionsa.
- Karvalakki käyttöön, niin räpylää alkaa nousemaan
- Ajoasennossa korjaamisen varaa
Suuntia saa tästä ---->
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Onkai tuo äkkiä siihen piirusteltu spermamenttitussukynällä. Jos pelekää ettei toripolliisi usko merkinnän aitouteen, niin raapasee siitä ahistavasta muovimunankuoresta puukolla sen resetin irti ja ommeltaa äemän ja pikilangan kansa siihen koin hylykäämään susireuhkhaan.jovihava kirjoitti:Ajoasento on kyllä hyvin pitkälle tuommoinen, varpaat edempänä kuin sormet
Muttatuota, minulla ei ole karvalakissa CE-merkintää, ei vissiin kelpaa tieliikennekäyttöön
Käypihän tuollanen kapin syömä neuvostoaikainen turkistekele ainehi kypärämyssynä, jos tekkee vaikka kylymälaukusta kypärin. Rasiaporalla vaan rytoksiin silimänreiät, leukalenkkihä onnii nuissa vakionnaan.
Minoon miettiny mitä tuumisivat perinteisen saksalaismallisen turvakypärän käytöstä ns. "rekisterivapaan" sähvömobeetin seljässä. Onpa kai tuo teräs muoveja lujempaa ilman laskelmia ja CE-ruununleimoja, ja kypäri kaikkineen tehty kenties jopa asteen vaativampaan käyttöympäristöön.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Leukaremmi uupuu, tai on viriteltynä hikinauhaks otalle, sakon paikka.
:mallinen vain löytyy, leukahihna ja sisus tallella ja ajokunnossa. Oisko tuo silti kotimainen kuitenkin.
Löytyy myös tämän saman perinteisen pottupadan mallinen moderni, "oikea mopokypärä". Konstinahkaisilla päällisellä ja -häränsarvilla, suoraan Karjalaistenkaupungin nahkatakkimafian törkytorilta. Luokitukset todennäköisesti reilustikin heikommat kuin toisen maailmanpalon aikaiset.
:mallinen vain löytyy, leukahihna ja sisus tallella ja ajokunnossa. Oisko tuo silti kotimainen kuitenkin.
Löytyy myös tämän saman perinteisen pottupadan mallinen moderni, "oikea mopokypärä". Konstinahkaisilla päällisellä ja -häränsarvilla, suoraan Karjalaistenkaupungin nahkatakkimafian törkytorilta. Luokitukset todennäköisesti reilustikin heikommat kuin toisen maailmanpalon aikaiset.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Chica on ollut nyt ajossa kesäkuun alusta, jokunen sata kilonmetriä on tullut päristeltyä, hyvin toimii edelleen markkinoiden halvin kiinalainen
Siitä huolimatta jotenkin vaan tahtoo nälkä kasvaa syödessä ja päädyin jo tuossa nettimotoon katselemaan isompia skoottereita...
Siitä huolimatta jotenkin vaan tahtoo nälkä kasvaa syödessä ja päädyin jo tuossa nettimotoon katselemaan isompia skoottereita...
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ja kuinkas sitten kävikään:
Seuraava kinkki odottaa hakuaan, ensi viikon aikana pitäisi kotiutua
Tiedossa on että kone on 150cc GY6 eli Hondakopionelari, vuosimalli on -09, ajettu 2500 km, ja käy kylmänä viisi minuuttia kunnes lämpenee niin sammuu Uudestaan käyntiin vasta kun on jäähtynyt, epäilykset kohdistuvat syttöboksiin.
Seuraava kinkki odottaa hakuaan, ensi viikon aikana pitäisi kotiutua
Tiedossa on että kone on 150cc GY6 eli Hondakopionelari, vuosimalli on -09, ajettu 2500 km, ja käy kylmänä viisi minuuttia kunnes lämpenee niin sammuu Uudestaan käyntiin vasta kun on jäähtynyt, epäilykset kohdistuvat syttöboksiin.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Syttyboxiltahan tuo vaikuttaa... Tuntuu olevan noiden kiinalaisten tyyppivika... Nyt sitte tyhmää kysymystä, onko näissä magneetoa tai staattoria..? Omassa NSR:ssä aikonaan oli petilaakerit niin väljät, että söi staattorin parissa viikossa puhki... Sitä ihmeteltiin ku parin viikon jälkeen se tosiaan toimi vain kylmänä ja silloinki kyllä huonosti... Tehtiin alakerta remontti nii sen jälkeen ei tullu omistuksen aikana ongelmia... Että jos ei syttyboxilla korjaannu nii vika voi olla myös tollanen, mut en usko ku on nelari kyseessä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ohan niissä semmonen staattori kun tekkee sähkön ja antaa ajotuksen sytölle, ylleensä aika viaton paikka
Jonway kotiutui tuossa pari viikkoa takoperin, eilen ehtiin alakaa kahtelemaan sitäkiin. Ennen käyntiongelman tutkailua huomio kiinnittyi kuitenkin jo keskitukeen joka muljahti yli asti.
Toinen toppari ehti jo irrota
Ja toinen oli vääntynyt
Hitsailin irronneen kiinni
Sekä nakuttelin toisenkin oikiaan asentoon, hioin vanhat revenneet hitsit pois ja hitsasin uusiksi
Sitten käyntihäiriön kimppuun, sen verran ehtiin jo heti laitteen haun jälkeen testailla että käytös viittaa enemmän polttoainepuolen vikaan, kone on vedoton ja sammuu hyytymällä, ei silleen kerrasta poikki niinkun jos kipuna katoaa.
Tämä Jonway on kyllä tähnä astisista skoottereista rakenteellisesti typerin, muissa tähän astisissa kaasari on irronnut tyyliin kahdessa minuutissa, tässä sai purkaa edesta kaikennäköistä, muunmuassa akku on jakkaran alla
Ainakin kaasarin luisti tuntui olevan jotenkin jumissa, vaikkei sitten purettuni kaasarin siihen mitään syytä tuntunut löytyvän. Noh, purkasin ja putsailin kaasarin, vaihoin kohokammion pohjan toisesta kaasarista kun oli parempi
Sitten pitäs kasata takas gasosysteemit ja kahtoa että mistä ahistaa, yksi härdelli minkä jo purin kuikkaan oli tuo alkuperäinen ilmanputsaritsydeemi
Laitan tilalle perusmuhvin, toimii yleensä paremmin
Tuommoinen sivurohviili iliman penkkiä
Jonway kotiutui tuossa pari viikkoa takoperin, eilen ehtiin alakaa kahtelemaan sitäkiin. Ennen käyntiongelman tutkailua huomio kiinnittyi kuitenkin jo keskitukeen joka muljahti yli asti.
Toinen toppari ehti jo irrota
Ja toinen oli vääntynyt
Hitsailin irronneen kiinni
Sekä nakuttelin toisenkin oikiaan asentoon, hioin vanhat revenneet hitsit pois ja hitsasin uusiksi
Sitten käyntihäiriön kimppuun, sen verran ehtiin jo heti laitteen haun jälkeen testailla että käytös viittaa enemmän polttoainepuolen vikaan, kone on vedoton ja sammuu hyytymällä, ei silleen kerrasta poikki niinkun jos kipuna katoaa.
Tämä Jonway on kyllä tähnä astisista skoottereista rakenteellisesti typerin, muissa tähän astisissa kaasari on irronnut tyyliin kahdessa minuutissa, tässä sai purkaa edesta kaikennäköistä, muunmuassa akku on jakkaran alla
Ainakin kaasarin luisti tuntui olevan jotenkin jumissa, vaikkei sitten purettuni kaasarin siihen mitään syytä tuntunut löytyvän. Noh, purkasin ja putsailin kaasarin, vaihoin kohokammion pohjan toisesta kaasarista kun oli parempi
Sitten pitäs kasata takas gasosysteemit ja kahtoa että mistä ahistaa, yksi härdelli minkä jo purin kuikkaan oli tuo alkuperäinen ilmanputsaritsydeemi
Laitan tilalle perusmuhvin, toimii yleensä paremmin
Tuommoinen sivurohviili iliman penkkiä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Nohnoh
Piti alkaa selevittämään hirmu jäykkää kaasutupppea, joten purkasin kaasukahvarakennelman ja tietennii löyty vikkaa. Koko härdellin oikialla kohdallaa pitävä valutappi oli poikki. Otin sitten ja kairasin 3.5mm reiän sen valutapin kohalle.
Lopuksi uhrasin halppisporanterän ja tein siitä sen topparitapin. Liimalla kiinni, eiköhän tuo kestäne paremmin kun alakuperänen systeemi.
Kasain kahavan ja pistelin kaasarin paikalleen, akku kiinni ja testaamaan lähtiskö tuo käyntiin, vaan ei. Kipinä tuntus olevan hukassa Edes toisella puolalla ei kipunata tule, eikä cdi-boksin vaihtokaan auttanut asiaan. Kais sitä pitäs alakaa mittomaan että tulleeko sähöjä syttösysteemeille
Piti alkaa selevittämään hirmu jäykkää kaasutupppea, joten purkasin kaasukahvarakennelman ja tietennii löyty vikkaa. Koko härdellin oikialla kohdallaa pitävä valutappi oli poikki. Otin sitten ja kairasin 3.5mm reiän sen valutapin kohalle.
Lopuksi uhrasin halppisporanterän ja tein siitä sen topparitapin. Liimalla kiinni, eiköhän tuo kestäne paremmin kun alakuperänen systeemi.
Kasain kahavan ja pistelin kaasarin paikalleen, akku kiinni ja testaamaan lähtiskö tuo käyntiin, vaan ei. Kipinä tuntus olevan hukassa Edes toisella puolalla ei kipunata tule, eikä cdi-boksin vaihtokaan auttanut asiaan. Kais sitä pitäs alakaa mittomaan että tulleeko sähöjä syttösysteemeille
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Olipa sytytysvika meleko sitkas löydettävä, pelkkä jännitteiden mittailu ei kertonut vian lähteestä, Fluke kun ei kuormita mitattavaa piiriä käytännössä yhtään. Loppupelissään kun kävi magneeton nastat lävitse vastusmittarin kanssa niin vika löytyi, tosin silloinkin vika oli välillä päällä ja välillä ei. Olin jo vähällä soittaa Aaltojärvelle ja itkeä puhelimeen
Sytytyksen impulssianturi oli vikalähde, eli homma meni magneeton aukaisuksi. Ensimmäinen havainto oli että koko magneetto oli täynnä valkoista ohutta hiekkaa, niinkuin kuivunutta savea, minne lie upotettu savikkoon laitos joskus.
Tuossapa näkymä magneettikehästä
Onneksi sattui hyllyssä olemaan ihku-uusi antero, vanha olikin aika kärsineen näköinen
Putsailin osat ja eikun kamat takas, huomaa uutuuttaan hohtava impulssikela
Piuhat kiinni ja pensaa kaasariin niin sehän poksahti nöyrästi tulille ja käydä pärpätti oikein nätisti
Tästäkin purin ilmanputsarikotelon poise ja korvasin tuommoisella pestävällä pillipiiparilla
Ei kait siinä olisi kun niputella laitos niin pääsisi kojikselle Ehkä viikonloppuna
Sytytyksen impulssianturi oli vikalähde, eli homma meni magneeton aukaisuksi. Ensimmäinen havainto oli että koko magneetto oli täynnä valkoista ohutta hiekkaa, niinkuin kuivunutta savea, minne lie upotettu savikkoon laitos joskus.
Tuossapa näkymä magneettikehästä
Onneksi sattui hyllyssä olemaan ihku-uusi antero, vanha olikin aika kärsineen näköinen
Putsailin osat ja eikun kamat takas, huomaa uutuuttaan hohtava impulssikela
Piuhat kiinni ja pensaa kaasariin niin sehän poksahti nöyrästi tulille ja käydä pärpätti oikein nätisti
Tästäkin purin ilmanputsarikotelon poise ja korvasin tuommoisella pestävällä pillipiiparilla
Ei kait siinä olisi kun niputella laitos niin pääsisi kojikselle Ehkä viikonloppuna
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kiitosta Olkoon tämä topikki varoittava esimerkki kiinanskoottereiden vaaroista
Tänään kasasin Jonnen, purin sen, kasasin uudelleen ja pitäisi taas purkaa se, mutta kun nyt on aika mennä nukkumaan niin en jaksa selilttää ja kuvatkaan ei yksinään kerro mitään Palataan asiaan toisena päivänä, sopiiko?
Tänään kasasin Jonnen, purin sen, kasasin uudelleen ja pitäisi taas purkaa se, mutta kun nyt on aika mennä nukkumaan niin en jaksa selilttää ja kuvatkaan ei yksinään kerro mitään Palataan asiaan toisena päivänä, sopiiko?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Mulle ainakin sopii. Olisi kysymys noista ajovaloista. Ajelin tänään illalla ja ovat heikot. Tuossa on kaksi lamppua lyhyille ja pitkille. Sopiiko näihin jotkut tehokkaammat ledit?jovihava kirjoitti:Kiitosta Olkoon tämä topikki varoittava esimerkki kiinanskoottereiden vaaroista
Tänään kasasin Jonnen, purin sen, kasasin uudelleen ja pitäisi taas purkaa se, mutta kun nyt on aika mennä nukkumaan niin en jaksa selilttää ja kuvatkaan ei yksinään kerro mitään Palataan asiaan toisena päivänä, sopiiko?
Siassahan mulla on H4 kantaiset valoa emittoivat tiootit hehkujen tilalla, tuolla aikasemmin ketjussa kuvatukset: viewtopic.php?p=638592#638592
Ledien käyminen riippuu siitä Autsraalialaispändistä joka laulelee ukkosesta, elikkä onko ne skootterissasi totetutettu vaihtosähköllä (yleensä pikkuskootterit yhdellä ajovalohehkulla) vai tasasuunnatulla sähöllä. Helepoin tapa todeta tämä lienee että jos ajovalot saapi palamaan vaikka moottori on sammuksissa niin ne on tasasähkövalot, akkuun kun ei oikein saa vaihtosähköä taltioitua. Ledithän on tasasähkövermeet.
Ihtellä nuot toimittaa lähinnä päivävalojen virkaa, en ole vielä koskaan ajanut skoudella pimiässä Ainiin, töpselit oli erilaiset orggishehkuissa, joutuin vaihtamaan H4 malliseksi.
Ledien käyminen riippuu siitä Autsraalialaispändistä joka laulelee ukkosesta, elikkä onko ne skootterissasi totetutettu vaihtosähköllä (yleensä pikkuskootterit yhdellä ajovalohehkulla) vai tasasuunnatulla sähöllä. Helepoin tapa todeta tämä lienee että jos ajovalot saapi palamaan vaikka moottori on sammuksissa niin ne on tasasähkövalot, akkuun kun ei oikein saa vaihtosähköä taltioitua. Ledithän on tasasähkövermeet.
Ihtellä nuot toimittaa lähinnä päivävalojen virkaa, en ole vielä koskaan ajanut skoudella pimiässä Ainiin, töpselit oli erilaiset orggishehkuissa, joutuin vaihtamaan H4 malliseksi.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Asia tullee ajankohtaiseksi ensilumien ja talvihuollon aikaan. En tiedä tuon tekniikasta mitään, on 125 MBK Skyliner eli Jammu Majesty. Marras- joulukuulla sitten irroittelen "peltejä".jovihava kirjoitti:Siassahan mulla on H4 kantaiset valoa emittoivat tiootit hehkujen tilalla, tuolla aikasemmin ketjussa kuvatukset: viewtopic.php?p=638592#638592
Ledien käyminen riippuu siitä Autsraalialaispändistä joka laulelee ukkosesta, elikkä onko ne skootterissasi totetutettu vaihtosähköllä (yleensä pikkuskootterit yhdellä ajovalohehkulla) vai tasasuunnatulla sähöllä. Helepoin tapa todeta tämä lienee että jos ajovalot saapi palamaan vaikka moottori on sammuksissa niin ne on tasasähkövalot, akkuun kun ei oikein saa vaihtosähköä taltioitua. Ledithän on tasasähkövermeet.
Ihtellä nuot toimittaa lähinnä päivävalojen virkaa, en ole vielä koskaan ajanut skoudella pimiässä Ainiin, töpselit oli erilaiset orggishehkuissa, joutuin vaihtamaan H4 malliseksi.