Hiljalleen 500 etenee (ehkä tänä kesänä valmiiksi) mutta muutama pähkinä joita en ole saanut ratkaistuksi.
ABS-temppuilee vieläkin. Valo syttyy kun lähtee ajamaan ja vauhti nousee yli 10km/h. Viittaa anturiin, eikö niin?
ABS-anturit on kahteen kertaan putsattu. Tosin kehän hammaspintoihin ei ylety takakautta ja en ole alkanut purkamaan koko hoitoa.
Ylijänniterele on kokeiltu uudella (uusi oli 6-napainen 201 alkuinen, vanha on 4-napainen, ei vaikutusta abs-valoon)
Jarrutlevyt uusittu taakse, palat joka satulaan ja jarrut ilmattu.
Uusi 70amp akku, joten jännnitteen pitäisi pysyä.
Jarruvalokytkin uusittu, toimii moitteitta
Loppuviikosta huoltomiehen kanssa avataan ABS-pumppu, kokeillaan suoraan virralla, alkaako pumppu pyörimään. Huoltomiehen veikkaus oli siis jumissa oleva ABS-pumppu.
Alkaapi ideat loppua. Ja osaako kukaan sanoa varmasti, pitääkö ABS-valo nollata. Jotkut sanovat, ettei näin vanhoissa ole vikamuistia, jotkut sanovat että pitää nollata.
500sel abs - done!
500sel abs - done!
Viimeksi muokannut Erew126, 05.6.2015 8:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
Vänkärin puolen anturi oli ruostunut kiinni ja oletin sen aiheuttavan vian. Kaivoin anturin ulos, puhdistin ja pistin uuden tilalle mutta ei auttanut.
Ei viitsisi vain "kokeilla" uusilla antureilla, koska tosiaan maksavat melkoisesti.
EDIT. niin ja tämähän oli siis seissyt 4.5 vuotta ennekuin otin työn alle.
Ei viitsisi vain "kokeilla" uusilla antureilla, koska tosiaan maksavat melkoisesti.
EDIT. niin ja tämähän oli siis seissyt 4.5 vuotta ennekuin otin työn alle.
w126 300SE 1986
Käytin auton takapään pukeilla ja lähdin ajamaan paikallaan. ABS valo ei syttynyt vaikka nopeusmittari näytti 50km/h. Eli takapää taitaa olla ok.
Tämän jälkeen otin molemmat etuanturit irti konehuoneen liitoskohdasta ja lähdin ajamaan. Valo syttyi kun nopeus nousi sinne 10km/h. Vänkärin etuanturi on vaihdettu viime kesänä joten kuskin anturiin tämä johtaa. Mittasinn yleismittarilla ja 1.343 näyttää uusi anturi, kuskin anturi ei värähtänyt millään alueella nollasta ylöspäin.
Perkele.
Tämän jälkeen otin molemmat etuanturit irti konehuoneen liitoskohdasta ja lähdin ajamaan. Valo syttyi kun nopeus nousi sinne 10km/h. Vänkärin etuanturi on vaihdettu viime kesänä joten kuskin anturiin tämä johtaa. Mittasinn yleismittarilla ja 1.343 näyttää uusi anturi, kuskin anturi ei värähtänyt millään alueella nollasta ylöspäin.
Perkele.
w126 300SE 1986
Noniin, päästiinpä tässäkin projektissa loppuun! Leima vielä puuttuu, mutta eiköhän se järjesty!
Kuskin ABS-anturi oli siis vikakohde. Tähän remonttiin piti nyt sitten
- puhdistaa kaikki tunnistimet kahteen kertaan
- vaihtaa vänkärin kiinni ruostunut anturi
- ilmata jarrut kahten kertaan
- vaihtaa kaikki sulakkeet
- testauttaa ylijnniterele
- vaihtaa kaikki polttimot ja jarruvalokytkin
- aukaista ABS-boksi ja puhistaa releet, venttiilit ja johdot
- uusia akku
Eilen oli yleinen puunauspäivä. Onneksi aurinko helli, auto sai pesun ja vahauksen Tänään olisi vuorossa penkkien pesu homepesuaineella ja kuivaus auringossa.
Kuskin ABS-anturi oli siis vikakohde. Tähän remonttiin piti nyt sitten
- puhdistaa kaikki tunnistimet kahteen kertaan
- vaihtaa vänkärin kiinni ruostunut anturi
- ilmata jarrut kahten kertaan
- vaihtaa kaikki sulakkeet
- testauttaa ylijnniterele
- vaihtaa kaikki polttimot ja jarruvalokytkin
- aukaista ABS-boksi ja puhistaa releet, venttiilit ja johdot
- uusia akku
Eilen oli yleinen puunauspäivä. Onneksi aurinko helli, auto sai pesun ja vahauksen Tänään olisi vuorossa penkkien pesu homepesuaineella ja kuivaus auringossa.
w126 300SE 1986