200 CDIn moniuraremminvaihtotyökaluarsenaali?

Vastaa Viestiin
Avatar
Oikosulkumies
Viestit: 45
Liittynyt: 16.9.2014 19:33
Paikkakunta: Oulu

200 CDIn moniuraremminvaihtotyökaluarsenaali?

Viesti Kirjoittaja Oikosulkumies »

Eli kuten otsikosta voi päätellä, ois savotassa seuraavana moniuraremminkiristimen vaihto, kuu laakeri rahisee ja aattelin paksua lopakkoa hiukkasen kevittää samalla vaihtamalla remminkin.


Kysymys kuuluukin mitä kaikkia erikoisempia työkaluja sitä tuossa rojektissa tarvii? Ja saahan kattavat työohjeetki antaa..

Ja ku mies on laiska (ja töissä niin ei pääse autoa kattomaan) niin mieleen tuli kysyä työkalulista jo valmiiksi.

Torx-kärkiä on pitkällä varrella tavanomaiset koot kattava sarja ja sainpa minä lahjaksi semmosen monitoimihylsysarjan, jossa avain käy tuumaseen ja milliseen kuusiokantaan sekä E-torx kantaan. tehty sarja semmsosella kompromissilla, että kaikille kannoille yhtä huono avattavuus.

Kiitos ja anteeksi
W203 200CDI

Väri väriin ja loput yhteen.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1275
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Hihna vaikka nostamalla irti. Kiristin irti millä nyt onkaan kiinni. Voi olla että e hylsyjä pitää olla. Kasaus. 17 mm tiheä hylsy kiristimeen voi olla tarpeen. . Tappi irti ja homma on valmis.
Avatar
Oikosulkumies
Viestit: 45
Liittynyt: 16.9.2014 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Oikosulkumies »

Sitähän mää vähä tarkotinki kysyä että millasella avaimella se kiristin irtoaa. Mulla ko ei oo kovin pieniä e-torx avaimia.
Tuo remmin vaihto nyt on iha simppeli homma, mutta tuo kiristin....
W203 200CDI

Väri väriin ja loput yhteen.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Oisko 10koon ei torx käy ihan 8mm hylsy kans
Avatar
Oikosulkumies
Viestit: 45
Liittynyt: 16.9.2014 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Oikosulkumies »

laineracing kirjoitti:Oisko 10koon ei torx käy ihan 8mm hylsy kans
Hieno homma, nykysillä työkaluilla siis pärjää. Tod näk.
Tuliki tietoon yks 2000kilsan reissu ens viikolle niin parempi on vaihtaa tuo kaiketi rahiseva kiristin.
W203 200CDI

Väri väriin ja loput yhteen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jep, normi 8mm hylsykin käy ja koko on torx 10. Toinen ruuvi on piilossa, kiristin pitää lukita tapilla jotta saa ruuvin pois. Mallia voi katsoa uudesta osasta.
wiimax.fi
Avatar
ano
Viestit: 44
Liittynyt: 03.6.2015 1:55
Paikkakunta: Etelässä päin

Viesti Kirjoittaja ano »

Itse otin kiristimen rullan pois niin sitten pääsi suoraan molempiin kiristimen pultteihin käsiksi helpolla. Uudessa oli lukitus tappi niin siitä en ottanut rullaa pois.
Avatar
Oikosulkumies
Viestit: 45
Liittynyt: 16.9.2014 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Oikosulkumies »

Mää en älynny tommosta, hoksasin siinä irrottaessa että ois kannattanu irrottaa se oikeanpuoleinen pultti ekana.

Ei tuo hommakaan menny ihan nappiin, viime keskiviikkona vaihoin remmin, kiristimen ja rullan. Sitte torstaina vaihoin vesipumpun.

Lisäksi e-torx sarja menee hankintalistalle. Tuo olemassa oleva oli semmonen 12 kulmanen. Lahjaksi saatu ja näköjään vähä vääränlainen sittenki.
W203 200CDI

Väri väriin ja loput yhteen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”