Pääsylinterin symmetrisyyt/epäsymmetrisyys

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Pääsylinterin symmetrisyyt/epäsymmetrisyys

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Huåmenta kaikille.

Kävin eilen motonetin varaosamyyjää kiusaamassa ja kyselin kakkosnelosen mersun kytkimen pääsylinterin perään. Vähän aikaa ihmeteltyään myyjä käski selvittämään sylinterin kiinnityksen, onko symmetrinen vai epäsymmetriminen. Muuten ei kuulemma tulisi kauppoja.

Koitin sitten puhelimitse selvitellä asiaa (kun auto on kaukana täältä) ja sain sellaisen vastauksen, ettei kiinnityksessä mitään ihmeellisyyttä ole :roll:. (Eikä oo ees kameraa kännykässä, että saisi kuvan :( )

Tänään kuitenkin katsoin vielä motonetin varaosaluettelosta ja mitä näkyikään...

NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT MERCEDES W124 MALLI 85--95
Pääsylinteri on polkimen yhteydessä, työsylinteri on kytkinkopan
yhteydessä

W124 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
W124 TYÖ 85--8.89 epäsymmetrinen kiinnitys/alumiinivaiht..
W124 TYÖ 85--8.89 symmetrinen kiinnitys/valurautavaiht.. .

Kysehän oli siis pääsylinteristä, eikä työsylinteristä. Ja pääsylintereitä näyttäisi olevan vain yhtä mallia. :?.

Etsinkö siis varaosamyyjän sähköpostin ja ohjelman, joka lähettää hänelle 1000 sähköpostia minuutissa? Vai jäänkö kyttäämään myyjää motonetin nurkalle ja työpäivän jälkeen hieman puhuttelen häntä? Ehdotuksia? :evil:

Tosiasiassa haluaisin vain varmistaa Guruilta, että puhuiko varaosamyyjä pa**aa? Onko pääsylintereitä kakkosnelosissa vain yhtä mallia mistään symmetrioista riippumatta? Kyllä on raskasta kun mersun omistajia näin koitellaan :D.
Kein siknatuur
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Eli yhtä mallia on pääsylinteriä. Kannattaa vaihtaa molemmat sylinterit samalla kertaa, joudut muuten vaihtamaan vähän ajan päästä sen toisenkin sylinterin ja taas on ilmaukset ym. edessä.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Leka kirjoitti:Eli yhtä mallia on pääsylinteriä. Kannattaa vaihtaa molemmat sylinterit samalla kertaa, joudut muuten vaihtamaan vähän ajan päästä sen toisenkin sylinterin ja taas on ilmaukset ym. edessä.
Siis varaosamyyjä vaihtoon... eikun :wink:. Kiitos tiedosta. Täytyy vielä tänään palata sinne motonettiin valistamaan sitä myyjää. "Kun kaverit mesellä sanoivat, että..." :D.
Kein siknatuur
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Eihän ne motonjetin myyjät mitään tiedä. Se on sellanen puoti että pitää tasan tarkkaan tietää minkä näköinen, niminen ja mittainen se ostettava osa on ennenkuin sinne menee! Se nyt on 99.99% varmuudella niin ettei myyjät tiedä mitään autoista siinä budjussa.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Enpä ole koskaan tiennyt että työsylintereitä on kahta mallia,olen vain vaihdellut niitä onnellisen tietämättömänä.Mitäs eroa noissa nyt on,mikä ihmeen epäsymmetrinen kiinnitys tuossa sitten on :roll: Ja valurautavaihteisto?onko sellaisiakin...

Sen olen huomannut että työsylinteristä lähteviä tapeeja on eri mittaisia,"hieman" piti etsiä vikaa laatikon vaihdon jälkeen kun uudessa laatikossa se kiinnityskohta oli paksumpi,olisi nähtävästi kaivannut hieman pitempää tappia...vai onko niitä aluslevyjä sitten eripaksuisia :nocando:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Höh, tää topiccihan paisuu kohta kun bullataikina. Pitääkö alkaa korjaileen kirjoitusvirheitä tuosta ekasta viestistä :P. Hyvää viikonloppua vaan kaikille, tää lähtisi polttamaan bensiiniä Suomen maanteille.
Kein siknatuur
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

AM kirjoitti:Enpä ole koskaan tiennyt että työsylintereitä on kahta mallia,olen vain vaihdellut niitä onnellisen tietämättömänä.Mitäs eroa noissa nyt on,mikä ihmeen epäsymmetrinen kiinnitys tuossa sitten on :roll: Ja valurautavaihteisto?onko sellaisiakin...
Valukopassa kiinnitypultit on suoralinjaisesti siihen työntötankoon/tappiin nähden ja alukopassa taas hieman sivussa... No olipa epäselvä selite, mutta joka tapauksessa niissä on siis kiinnityspultit eri kohdissa.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kelpaisiko muuten 3kk vanha pääsylinteri? Pistin mersuun automaatin ja sellainen jäi yli.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Leka kirjoitti:
Valukopassa kiinnitypultit on suoralinjaisesti siihen työntötankoon/tappiin nähden ja alukopassa taas hieman sivussa... No olipa epäselvä selite, mutta joka tapauksessa niissä on siis kiinnityspultit eri kohdissa.
No kyllä tuosta asia tuli selväksi.Missäs tuommosia "ei-aluvalulaatikoita" sitten on?

Menee taas noin 7 metriä ohi topicin,mutta eipä mitään uutta :roll:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Perttu K kirjoitti:Kelpaisiko muuten 3kk vanha pääsylinteri? Pistin mersuun automaatin ja sellainen jäi yli.
Höh, muuten kyllä kelpaisi, mutta ehdin jo käydä motonetissä. Oli muuten eri myyjäkin joka heti osasi hakea oikean osan eikä tarvinnut yhtään auttaa ja selittää. Esittelikin vielä sylinteriä ja kehui sen olevan alkuperäisosa. Katsotaan nyt, miten kauan tällä alkuperäisosalla sitten mennään. Kyljessä oli kuitenkin saksanmaan leimat.
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”