jussaP kirjoitti:Tuli tuossa heräte ostona viikonloppuna ostettua om617A moottori
jussaP:n mannekopat
väliin taas kuvakin joukkoon.. tommonen hirvitys olis tarkotus nakata keulille, samalla vois maalata konehuoneenkin jos nyt malttaa odottaa koneen vaihto ajaksi kevät lämpimät että on maalaus kelejä kun ei ole sitä lämmintä hallia
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
pikkuhiljaa projekti etenee Vanha tekniikka nostettu pois keulilta ja om617a+5v getraggi odottelee inspiraatiota hallin lattialla.. Pakoputki värkkejä tuli osteltua biltemasta ja motonetistä että pääsee suunnittelussa alkuun.. ja jiitee_:lta tuli ostettua tuohon dattel 034 penkit kun ei tuntunut löytyvän omiin irrallaan olevaan dattel sisustan kuskinpenkkiin oikean väristä istuin osaa... Mahdollisesti tulossa myyntiin dattel 134 mb tex penkit sekä tuo kuskin penkin istuin osaa vaille käypänen dattel 034 puoli "nahka" sisusta
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Perän välityksestä ei oo kyllä mitään hajua Ei oo viittiny tutkia niin tarkkaan kun tuo 1,1miljoonaa ajettu 240d perä vielä pelittää hyvinc280r6 kirjoitti:onko millä perällä 2.88 vai 3.07
Toivotaan ettei ajokelit vielä tuu kun tuli vähän takapakkia kun oli tuosta A moottorista kannen tiiviste paskana niin pitää laittaa väliaikasesti vapari kone keulille ja tehä tuo A moottori sitten kunnolla kun on parempi raha tilannejake_87 kirjoitti:Kohta kelepaa päästellä
Kilpiä en oo vielä saanu aikaseksi laitettua paikalleen mutta ostin mää viikonloppuna jo motonetistä niihen oikeen "komiat" kiinnitys pultit tai ruuvit mitkä ne nyt sitte olikaan Sisusta pitäs kans laittaa uuteen uskoon, samoin ovipielet ja konehuone vielä tarvis maalata kunhan vaan olis kelit kohillaanc280r6 kirjoitti:missäs muuten kilvet on?
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuo A moottori vaatii remonttia niin budjetti syistä jätettiin se halliin odottamaan että on rahaa rempata se kunnolla käyttökuntoon joten tilalle haettiin vapari 300d kone johon tuli tehtyä öljynpaluu "pikkuöljypohjaan" samalla tyylillä mitä oli tuon keltasen ex 123 stt turbo sarjassakin toteutettu. Nyt on kone paketti nostettu keulille mutta ei oo vielä kerenny tehä mitään "asennuksia"
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
A moottorista otin turbon, pako- ja imusarjan lisäksi tuon öljynsuodatin jalan (toki tuonkin moottorin ö-suodatin jalassa oli öljyputken paikka liekkö ollut stt turbosarjalla?? mutta ei ollut samalla kierteellä kun omassa niin helpoin oli vaihtaa koko jalka) sitten suuttimet otin a moottorista ja tuo uusi laturi tuli otettua talteen tuosta orkkis 240d koneesta kun ei sillä kerennyt ajaa kun vaasasta ylivieskaan niin joo ja tuo pumppu on a moottorista (vaparin pumppu jossa isommat elementit)Karvanaama kirjoitti:Lainasikko a-moottorista ö-suodatinjalan, vai miten toteutit ahtimen oljyn menon?
Tulikos tähän sitten orkkispumppu?
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kiitokset vinkistä pitääpäs perehtyä aiheeseen ennen koeajeluita, käsittääkseni sama pumppu molemmissa koneissa... onkos se nyt sitten M pumppu jos oon oikeen ymmärtänytMika.T kirjoitti:Noissa pumppujen öljykierroissa on sitten eroja. Kannattaa tarkistella ettei naraha pumppu kiinni.
Vanhoissa öljy tulee letkulla pumppuun ja uudemmissa jakopäästä.
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
siis turbo koneessa oli jo ennestään vaparin pumppu johon vaihdettu isommat elementit ja näin ollen samanlainen pumppu kun tuossa vapari koneessa on. Tuossa turbokoneessa numero 617.952 ja vaparissa tosiaan 617.912 Enhän mää näistä mitään ymmärrä kunhan koitan päteä niinkuin tuolla facebookin mersuforum ryhmässä nuo mopoikäisetxin811 kirjoitti:Turbomoottorissa on erilainen pumppu. Onko se moottori minkä ostit oikea turbokone?
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Hyvä että tuolla saa muidenkin suupielet ylöspäin kun itellä Seuraavat koeajot sitte sillä coupe turbo D:lläKarvanaama kirjoitti:Sainpa käydä tätä koeponnistamassa, varsin ihanasti vetää ainakin minun kriteereilläni!!
Suhisee, vinkuu, savuaa, kiihtyy, siinäpä kaikki tarvittava. Kiitos vielä koeajosta.
Hyvin paljon mahdollista, missä päin maailmaa olit liikenteessä? Ite en oo hoksannu ollenkaan vastaan tulevaa liikennettä kun ollu niin onnellisena ratissa isäukko tuolla kävi päivällä ilmeisesti alavieskassa testailemassa ja ite kävin iltasella kokkolassablacklake kirjoitti:Tulikohan tämä mua vastaan eilen.. ei hoksannu tarkemmin kahtua mut kättä nostin varulta..
Mustalla w203 ajelin.
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tere, makkeita vehkeitä täällä! Ei sattuis oleen w123 ylimäärästä osaa, itellä tuommonen coupe yykaakoo. Umpioo, maskia, takavaloja yms..?
[quote="jussaP"]Taas pientä "terapeuttista" puuhastelua värkkäilty kun jotenkin nuo w123 pyöreät valot ei vaan istu omaan silmään niin siitähän se ajatus sitten lähti kun oli tarkotus laittaa kanttiset valot eteen mutta niistä piti saada jotenkin oman näköiset joten tylsät harmaat sisäkehät sai mustan värin pintaan ja sumarit koki jonkin asteisen muodon muutoksen kokeeksi. Tuossa muutama "välivaihe kuva" mutta ei nyt vielä paljasteta minkälainen se lopputulos on
[quote="jussaP"]Taas pientä "terapeuttista" puuhastelua värkkäilty kun jotenkin nuo w123 pyöreät valot ei vaan istu omaan silmään niin siitähän se ajatus sitten lähti kun oli tarkotus laittaa kanttiset valot eteen mutta niistä piti saada jotenkin oman näköiset joten tylsät harmaat sisäkehät sai mustan värin pintaan ja sumarit koki jonkin asteisen muodon muutoksen kokeeksi. Tuossa muutama "välivaihe kuva" mutta ei nyt vielä paljasteta minkälainen se lopputulos on
Etuvalot meni nimimerkille blacklake, maskeja saattaa varastossa olla ja muistaakseni yhdet takavalot mutta ei taida raaskia nuista takavaloista luopua.. maskista saattaisi ehkä luopuajOniPoiKa kirjoitti:Tere, makkeita vehkeitä täällä! Ei sattuis oleen w123 ylimäärästä osaa, itellä tuommonen coupe yykaakoo. Umpioo, maskia, takavaloja yms..?
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli tuossa keskiviikkona käytettyä w123 penkissä, katsastus säädöillä/tehoilla tosiaan sai sen 161hp/321nm, vielä olis ollu lisää "ruutia" mutta ei sitten tullut otettua todellisia "käyttö tehoja". Tuossa vielä kuva saastetta
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mikä turbo sulla on käytössä? Onko tuo alin käyrä ahtopaineelle?
Ihan mukavat käyttöautotehot ja varsinkin noilla peltikapseleilla todellinen sleeper
Onko tuossa getragissa muuten suora vitonen? Noilla väännöillä kannattaa vaihtaa jo aavikkoperä niin saa matka-ajoon huomattavasti mukavuutta.
Ihan mukavat käyttöautotehot ja varsinkin noilla peltikapseleilla todellinen sleeper
Onko tuossa getragissa muuten suora vitonen? Noilla väännöillä kannattaa vaihtaa jo aavikkoperä niin saa matka-ajoon huomattavasti mukavuutta.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Turbosta ei löydy minkäänlaista mallia/merkkiä mistään kohtaa joo ahtopaineelle on alin käyrä.Samuli H kirjoitti:Mikä turbo sulla on käytössä? Onko tuo alin käyrä ahtopaineelle?
Ihan mukavat käyttöautotehot ja varsinkin noilla peltikapseleilla todellinen sleeper
Onko tuossa getragissa muuten suora vitonen? Noilla väännöillä kannattaa vaihtaa jo aavikkoperä niin saa matka-ajoon huomattavasti mukavuutta.
Joo nuo on omaan mieleen aika sopivat käyttö tehot
Getragista en osaa sanoa, luotan dealerin tietouteen Tällä hetkellä tuo 240d vakio perä mutta olis mulla ainakin tuo 300d 5-vaihteisen perä minkä härvelin perä olis hyvä? suosituksia otetaan vastaan, ite en oo oikeen perehtynyt mikä olis hyvä perä
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
perän valita kannatta suorittaa huolella
kuukelin mukaan netin paras perä
https://vk.com/album167764771_160222975
jos ei ihan samanlaista löydy niin saa ainakin osviittaa valintaan
kuukelin mukaan netin paras perä
https://vk.com/album167764771_160222975
jos ei ihan samanlaista löydy niin saa ainakin osviittaa valintaan
just tommosta oon katellu millähän välityksellä tuo perä onxr kirjoitti:perän valita kannatta suorittaa huolella
kuukelin mukaan netin paras perä
https://vk.com/album167764771_160222975
jos ei ihan samanlaista löydy niin saa ainakin osviittaa valintaan
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi