Yleisön pyynnöstä, tai niistä huolimattaEasy Rider toisaalla kirjoitti: Tiepäs tuosta varsin ihan oma tarina, runsaine fotostaatteineen.
Lie syytä alustaa hiukan.
En pysty yksiselitteisesti sanomaan ikää, josta lähtien on mielihaluna ollut saada hallintaansa raskaampi reissuntekoväline. Asia lienee juontaa johonkin varhaislapsuuden traumaan ja niitähän piisaa, isäni nähkääs on zitroään miehiä ja valinnut kulkupelikseen malliston huippupäästä kaksi verohevosvoimaa sisältävän laitteen Tuollaisen kyydillä kun joutuu kuleksimaan, niin jo on ihme jos ei ala mieli tehdä jotakin miehekkäämpää laitetta
Ajatus on siis kytenyt ihan lapsesta lähtien. Samaten hetimmiten kun jostakin painetusta julkaisusta olen kuvan ja muuta tietoutta nähnyt, niin olen saanut päähäni että laitteen olisi hyvä edustaa sitä "parempaa kotimaassa valmistettua tuotetta".
Lisävauhtia haaveeseen hankittiin joskus ala-aste ikäisenä, kun lapsuudenystäväni kanssa kohnattiin paikallisen kolhoosin hajonneessa Volvo B57/Wiima M68 hevosautossa sen jäljestä kun huomattiin että ovea ei oltu lukittu
Hieman myöhemmin muistan koulukaverini sukulaisen luona ihastelleeni -60 luvun alkupuolen Autokori Oy:n tuotetta. Alusta edusti juurikin tätä oikeaa merkkiä ja jotenkin olisin muistavinani, että se olisi saattanut olla jopa takamoottorinen. Varmuudella ei voi asiaa kertoa, ikää oli tuolloin jotakin kymmenen paikkeilla ja aikaa on kulunut hyvästi yli kaksi vuosikymmentä. Toissakesänä sain kuulla, että auto on romutettu
Ammattikouluvuosina ihastelin ohikulkiessa Volvo B58 Wiima M68 autoa, joka oli silloin jo särjetty järjettömäksi korjata. Huhut kertoivat kemiallisten yhdisteiden käyttäjien paikallisjaoston käyttäneen autoa tukikohtanaan ja että sisältä löytyisi kahmalokaupalla niin neuloja kuin ihmisp*skaakin.. Koskaan en likempää käynyt ihmettelemään. Rehellinen luonto ja arkuus estivät tunkeutumasta aidan sisäpuolelle..
jatkoa seuraa kuhan ehditään..