saapi poistaa
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
saapi poistaa
tämän auton tarina päättyi varaosa autoksi itselleni toiselle väyryselle =)
pohjaltaan turhan rapea sekä sähkövikoja ihan riittämiin.
pohjaltaan turhan rapea sekä sähkövikoja ihan riittämiin.
Viimeksi muokannut mesemies89, 09.12.2017 0:59. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Uudet paluuletkut ja noode o-renkaat polttoainepuolelle, railipaineen säädin voi oireilla. Nuo vaikuttaa humppaamiseen ja käynnistymiseen. Vikatilan voi tehdä joku muukin, liian korkea tai matala railpaine taitaapi yleensä sammuttaa koneen. Ahtopaineiden karkailu (vuotoja ahtoputkissa, EGR jumii) taas voi myös tehdä epätasaista käyntiä ja laittaa vikatilankin päälle. Liikkuuko imusarjan läpät? Moniongelmaiselle autolle stari on oikea tapa aloittaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
niin jäi laittamatta, polttoaine puoli kunnossa, ei siis ilmoja linjoissa/vuotoja, korkea paine pumppu myäs tiivistetty. ahto putkien tiivisteet myäs vaihrettu ja ahdot ei kyl karkaa harakoille. imusarjan läpät poistettu.MHe kirjoitti:Uudet paluuletkut ja noode o-renkaat polttoainepuolelle, railipaineen säädin voi oireilla. Nuo vaikuttaa humppaamiseen ja käynnistymiseen. Vikatilan voi tehdä joku muukin, liian korkea tai matala railpaine taitaapi yleensä sammuttaa koneen. Ahtopaineiden karkailu (vuotoja ahtoputkissa, EGR jumii) taas voi myös tehdä epätasaista käyntiä ja laittaa vikatilankin päälle. Liikkuuko imusarjan läpät? Moniongelmaiselle autolle stari on oikea tapa aloittaa...
mites tuon egr pystyy testaan?
niin ja autohan on joskus jollain tavalla ohjelmoitu. ja kun polokasee lapun lattiaan niin sammua pamahtaa kun laatikko alakaa vaihtaan pienempää. lähtee avimen pois käytön jäläkeen käyntiin normaalisti.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
Juutubess on viedoita EGRn tsekkauksesta, mutta luultavaasti sekin on otettu ohjelmasta pois kun kerran viritetty... tuunruis että se polttoaineen paineenstäätö ei vaan saa riittävästi soppaa että pystyis säätämään, se sen ainakin sammuttaa. Jos ahtimen säätö takertelee niin vois tehdä outoja kans, vemppaako ahtimen säätötanko humppauksen tahtiin? Onko alipainelinjat kunnossa EGR:n ja turbon säätimille? Tuo viriohjelma taitaa tuoda kivasti esiin järjestelmän alkavan kulahtamisen (oletetaan että softa on hyvä eikä säätökartta aiheuta tyhjäkäynnillä tai kaasua nopeammin painaessa värähtelyä järjestelmään), vakiona vois vielä toimiakin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
ohjelmasta ei harmainta hajuakaan kuka tai missä on tehty (ollut minulla auto jo liki 3v ja ties milloin tuo ohjelmointi tehty edellisten omistajien toimesta), kuulemma kuitenkin silloin kun se oli tehty niin oli tullut toi epc ja sammuminen lappu lattiassa, ahtimen tanko ei liiku humppauksen aikana, mutta liikkuu takertelematta ja todella kevyesti kun kädellä liikuttaa, tänään katselin alipaine linjat ja en löytänyt haperoa.MHe kirjoitti:Juutubess on viedoita EGRn tsekkauksesta, mutta luultavaasti sekin on otettu ohjelmasta pois kun kerran viritetty... tuunruis että se polttoaineen paineenstäätö ei vaan saa riittävästi soppaa että pystyis säätämään, se sen ainakin sammuttaa. Jos ahtimen säätö takertelee niin vois tehdä outoja kans, vemppaako ahtimen säätötanko humppauksen tahtiin? Onko alipainelinjat kunnossa EGR:n ja turbon säätimille? Tuo viriohjelma taitaa tuoda kivasti esiin järjestelmän alkavan kulahtamisen (oletetaan että softa on hyvä eikä säätökartta aiheuta tyhjäkäynnillä tai kaasua nopeammin painaessa värähtelyä järjestelmään), vakiona vois vielä toimiakin.
Viimeksi muokannut mesemies89, 01.4.2016 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
edit. empäs ollutkaan 1-2 käyttänyt pois kun löyty uudet pohja kuparit ja suuttimien tiivisteetkin pussista, vaihdoinki aikoinaan vaan 3-4 kupari tiivisteet sekä sisäiset tiivarit. olinkin viksusti vanhoihin pussukoihin merkannut mikkä vaihdettu. muisti teki tepposet
Viimeksi muokannut mesemies89, 22.4.2016 1:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
tilasimpa ulos vetimen itselleni ja aloin puuhasteleen suutinta irti ja n 5h siinä meni
ekaksi auto kuumaksi ja sit hommiin, tässä välissä laitoin binarin päälle et kone pysyy 80 asteen lämmössä josko auttas, noh sentti sentiltä ja 6 kertaa ulos vetimen oikomista välissä mut tulihan se sieltä pois.
ulos vedin oli sitä mallia missä pitää suutinta purkaa.
purin sitten keittiön pöyrällä loputkin suuttimesta irti ja siellähän olikin teflon rengas poikki ja samoin purkasin 1 suuttimenkin niin siellä oli pitorengas riekaleina, liekkö aiheuttaa tuollasta humppausta, uudet tiivisteet sai nyt 1-2 suutin. 3-4 on tiivistetty jo taannoin.

ulos vedin oli sitä mallia missä pitää suutinta purkaa.
purin sitten keittiön pöyrällä loputkin suuttimesta irti ja siellähän olikin teflon rengas poikki ja samoin purkasin 1 suuttimenkin niin siellä oli pitorengas riekaleina, liekkö aiheuttaa tuollasta humppausta, uudet tiivisteet sai nyt 1-2 suutin. 3-4 on tiivistetty jo taannoin.
Viimeksi muokannut mesemies89, 12.5.2016 23:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
1 holkkimutteri on halki ja ajattelin samalla uusia kaikki 4 kpl niin ei tartte kalvata nuita vanhoja.
kaikki holkki mutterit tuli vaihdettua ja pohjat kannesta kalvattua ja pantua tasa pintaiset pohja kupparit ja pitää ei vuoda enään, ja muuttupa sitä käyntikin aika sievoiseksi, koe ajolla kävi pieni takapakki kun kakkosen suutin nousi irti, (irrottaessa tuli hiukan kierteitä mukana) homma tuli korjattua tekemällä 10mm pulttiin 6mm kierteet, ja kanteen 10 mm kierteet ja kierre holkki lukitteella kanteen kiinni ja suutin paikalleen hiukan lyhennetyllä alkuperäisellä pultilla ja pysyy kyytissä taas. menis alkuperäisen mittasella pultillakin jos olis niin pitkä 6mm kierretappi että saisi puhdistettua pohjaan saakka pultin kolon.
1 ja 2 suuttimet sai sisäänsä uudet tiivisteet ja ohivuoto putosi liki näkymättömiin, ei juuri letkuihin tavaraa nouse 1min käytöllä, 3 - 4 taas nousee hiukan tavaraa, nehän on tiivistelty alku talvesta, ne on joko jo kulunut taikka menny harjoituksen piikkiin. pitää talvella kahtella uusiksi jos alkaa käynnistys ongelmat.
autohan alko kyseisen rempan jälkeen toimimaan todella hyvin.
ainoostaan humppaaminen jäi.
kaikki holkki mutterit tuli vaihdettua ja pohjat kannesta kalvattua ja pantua tasa pintaiset pohja kupparit ja pitää ei vuoda enään, ja muuttupa sitä käyntikin aika sievoiseksi, koe ajolla kävi pieni takapakki kun kakkosen suutin nousi irti, (irrottaessa tuli hiukan kierteitä mukana) homma tuli korjattua tekemällä 10mm pulttiin 6mm kierteet, ja kanteen 10 mm kierteet ja kierre holkki lukitteella kanteen kiinni ja suutin paikalleen hiukan lyhennetyllä alkuperäisellä pultilla ja pysyy kyytissä taas. menis alkuperäisen mittasella pultillakin jos olis niin pitkä 6mm kierretappi että saisi puhdistettua pohjaan saakka pultin kolon.
1 ja 2 suuttimet sai sisäänsä uudet tiivisteet ja ohivuoto putosi liki näkymättömiin, ei juuri letkuihin tavaraa nouse 1min käytöllä, 3 - 4 taas nousee hiukan tavaraa, nehän on tiivistelty alku talvesta, ne on joko jo kulunut taikka menny harjoituksen piikkiin. pitää talvella kahtella uusiksi jos alkaa käynnistys ongelmat.
autohan alko kyseisen rempan jälkeen toimimaan todella hyvin.
ainoostaan humppaaminen jäi.
Viimeksi muokannut mesemies89, 14.5.2016 6:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
mikäs tarkoitus on tuossa ahtoputkessa turbon päässä olevalla muovi boksilla?
onko se joki vaimennin vaiko öljyn keräin? voikos sen heittää menemään kun asentelin autoon erillisen huohotin säiliön notta ei paikat niin hirveesti öljyyntyisi.
ja toinen asia mitkä anturit ovat egr puolen ahtoputkessa mikä nousee kuulerilta? onko siinä ahtopaineen tunnistin ja ahto lämpö tunnistin? ovat kovastikkin nimittäin vuotavia ja erittäin öljyiset.
mites lähtee alkuperäinen välijäähytin irti? pitänee se vaihdella uuteen kun toinen pääty aika lailla öljyssä niin taitaa hiukan vuotaa.
onko se joki vaimennin vaiko öljyn keräin? voikos sen heittää menemään kun asentelin autoon erillisen huohotin säiliön notta ei paikat niin hirveesti öljyyntyisi.
ja toinen asia mitkä anturit ovat egr puolen ahtoputkessa mikä nousee kuulerilta? onko siinä ahtopaineen tunnistin ja ahto lämpö tunnistin? ovat kovastikkin nimittäin vuotavia ja erittäin öljyiset.
mites lähtee alkuperäinen välijäähytin irti? pitänee se vaihdella uuteen kun toinen pääty aika lailla öljyssä niin taitaa hiukan vuotaa.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
noniin nyt on carsoft ostettu ja kerta asennuksella onnistui ja ja yhdistyy autoonkin ja löytääkin jopa kaikki boksit mitä antaa väyryselle. ompa muutes hiano laitos tutkia tuota vehettä. (voi kun olisin ostanut jo paaaaljon aiemmin tuollaasen)
ja vikakoodejahan tuli jos jonnin laista mutta onneksi kaikki ei uusiutunut pienen käytön jälkeen, huomenna käydään ajamassa josko saataisiin uusia koodeja tulehmaan ja humppauksen syy selville.
mutta mutta suutin arvoista kysyisin kun sen testin tehin.
miltäs nuot vaikuttaa: (en nuista arvoista tiedä sitten hölökäsen pöläystäkään)
RPM 707
1 2.0
2 -0.8
3 1.0
4 -2.1
paine oli tuolloin 263bar
1 ja 4 arvo pienenee kun kierroksia nostaa
ja vikakoodejahan tuli jos jonnin laista mutta onneksi kaikki ei uusiutunut pienen käytön jälkeen, huomenna käydään ajamassa josko saataisiin uusia koodeja tulehmaan ja humppauksen syy selville.
mutta mutta suutin arvoista kysyisin kun sen testin tehin.
miltäs nuot vaikuttaa: (en nuista arvoista tiedä sitten hölökäsen pöläystäkään)
RPM 707
1 2.0
2 -0.8
3 1.0
4 -2.1
paine oli tuolloin 263bar
1 ja 4 arvo pienenee kun kierroksia nostaa
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
MHe kirjoitti:Ihan on arvot hyvät, olihan 'humppaustilanne' päällä kun tuo tehtiin?
Edit: yli kolmen menevät alkavat vaikuttamaan, vitonen on varmasti vaihtokunnossa...
oli joo humppaus päällä humppasi n600 - 850 väliä
edittiä.. niin ja iso kiitos nopeasta vastauksesta. tiedämpähän nyt nuot ns raja-arvot.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
Miksi vaihdoit silloin ? Jos uuden laitoit niin ei voi vielä olla rikki, ellei ole ulkopuolista vauriota. Oletko käyttänyt nyt sitä irti, onko hankaumajälkiä tai tukirenkaasta irronnut muovia väliin ?mesemies89 kirjoitti:okei. kiitos vastauksesta sitä olen arvellutkin. se toki kertaalle vuosi sitten uuteen vaihdoin. mutta voihan se olla taas mennynnädealer kirjoitti:"Humppaaminen" johtuu railpaineensäätimen takertelusta, ei jätä vikakoodia.
wiimax.fi
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
juurikin tuon humppaamisen takia vaihdoin silloin ja ei humpannut pitkään aikaa kunnes alkoi sitten uudelleen ja vaihdoin tiiviste sarjan siihen ja ei vaikutusta ollut, se sitten jäi tutkimatta sen enempiä kun oli vuotoja ja korkeapaine pumppukin vuoti, net on toki jo korjattu.dealer kirjoitti:Miksi vaihdoit silloin ? Jos uuden laitoit niin ei voi vielä olla rikki, ellei ole ulkopuolista vauriota. Oletko käyttänyt nyt sitä irti, onko hankaumajälkiä tai tukirenkaasta irronnut muovia väliin ?mesemies89 kirjoitti:okei. kiitos vastauksesta sitä olen arvellutkin. se toki kertaalle vuosi sitten uuteen vaihdoin. mutta voihan se olla taas mennynnädealer kirjoitti:"Humppaaminen" johtuu railpaineensäätimen takertelusta, ei jätä vikakoodia.
pitää käyttää käsissä tuo säädin niin voi tutkia onko mitään jälkiä siinä, semmosen muistan silloin kun sen vaihdoin niin vanhassa ei ollut ollenkaan sitä tiivistettä mikä tiivistää koko morkulan tukkiin taas kun tiiviste sarjassa oli metallinen tiiviste ja sen kanssa laitoin silloin uuden paikalleenkin
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
dealer kirjoitti:Säädin on railputken takapäässä, siinä ei ole metallista tiivistettä vaan urassa o-rengas ja sille tukirengas. Ei onnistu metallisen tiivisteen kanssa.
niin jäi tarkentamatta että sisällä on siis oikee o rengas ja tukirengas.
laippa tiiviste tuli tiiviste sarjassa silloin mukaan säätimen ja tukin väliin mitä ei vanhassa ollut
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
taitaa olla mulla srs poksissa vikaa. johdot tarkistettu kiristimiltä boksille asti eikä niissä mitään vikaa ole. kuin tarkasti car soft osoittaa väykys srs viat, boksin saan kuitenkin luettua ja nollattua mutta tulee heti takas herjat nuista kiristimien johdoista ja joistain pinni jutuista boksissa.?
ainut minkä sain poistettua srs vioista oli tuo hanttarin penkin tunnistin matto, siittä olikin liittimestä läksiny johto irti ja se tokeni uudelleen kolvaamalla kuntoon, eikä anna herjaa siittä enään.
onkohan väyrysessä keulassa törmäys tunnistimia ja jos on niin missähän ne olis? jos joku voisi valaista asiaa?
ainut minkä sain poistettua srs vioista oli tuo hanttarin penkin tunnistin matto, siittä olikin liittimestä läksiny johto irti ja se tokeni uudelleen kolvaamalla kuntoon, eikä anna herjaa siittä enään.
onkohan väyrysessä keulassa törmäys tunnistimia ja jos on niin missähän ne olis? jos joku voisi valaista asiaa?
Lienee taksilaitteiden asentajien aikaansaannoksia nuo ovivalokytkimien ryöstäjät. Nillä on saatu sisävalot tulille taksamittarin rahastusmoodissa.
Eikä muistaakseni ole keulassa antureita, keskellä kardaanikotelossa ja takapenkin alla. (Löytyy hyllystä jos tarve)
Eikä muistaakseni ole keulassa antureita, keskellä kardaanikotelossa ja takapenkin alla. (Löytyy hyllystä jos tarve)
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
okei. itsellä ei kyllä keskellä ole mitään muita kuin itse yksikkö ja takana on anturat kummallakin puolen ja kuskin puolella kiihtyvyys anturi vai mikä se onkaanpekkovee kirjoitti:Lienee taksilaitteiden asentajien aikaansaannoksia nuo ovivalokytkimien ryöstäjät. Nillä on saatu sisävalot tulille taksamittarin rahastusmoodissa.
Eikä muistaakseni ole keulassa antureita, keskellä kardaanikotelossa ja takapenkin alla. (Löytyy hyllystä jos tarve)
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46