sv22 kirjoitti:Rätit ja tukilaakeri vaihtuu näppärästi pihassa kunhan auton saa kokonaan ylös, ite tavannu ajaa etupään biltsun ajorampeille, takapää tunkilla ylös ja pukit alle (kuukauden sisään taas tarkotus tehä). Pulttipyssy aika korvaamaton, muutoin joutuu joka pultin jälkeen käydä ottamas vaihteen pois ja pyöräyttää kardaania seuraavan pultin kohille.
Takapään puslista tietty kaikki kerralla, jos siitä lähtee, mut tietysti oireiden mukaan katella. Jos auto ei meinaa kulkee suoraan et vaeltelee niin kelkan kumityynyt tarkistella. Narinahela nimensä mukaan narisee, kokeilee vaikka heiluttaa autoa sivusuunnassa, selkee narina. Tai lakkaa ne narisemasta kun tarpeeks rikki. Niiden vaihto, samaten alatukivarren sisempi pusla kannattaa vaihtaa (jos ite meinaa ilman erikoistyökaluja) samalla, paikoilleen päin hankala jos ei ole tai tee työkalua, irtonaisena vaihtuu suht näppärästi samalla irtioton vaivalla.
Muut tukivarret sitten, illan parin homma kun vaihtaa kaikki, riippuu työtahdista, mut räntäsateessa pihassa pimeessä meni sen verran. Herkästi jos yks on menny niin muutkin jo aikansa eläneet, ei tarvi arpoa. Saksasta maksaa noin 100€ koko satsi missä molemmin puolin kaikki. Paitsi farkkuun ne alumiiniset.
Huoltokirjaa hetki silmäiltyäni huomasin, että kardaanin tukilaakeri oli vaihdettu 18tkm sitte. Voiko olla osa muka ikänsä päässä uudestaan?
Pitää nuo rätit ja kelkan kumityynyt katsoo ku saa auton seuraavankerran talliin tunkille.
Narinapuslat vaihdoin viimeviikolla, toinen oli tiensä päähän tullut jo kauvan sitten.. Ala kuva wanhasta puzlasta

Toinen puoli oli vähän paremmassa kunnossa, mutta vaihtoon meni silti. Ei tuo narinapuslien vaihto tuntunut auttavan mihinkään.. Päinvastoin vaihdon jälkeen rupesi auto puoltamaan oikealla (se puoli millä oli parempikuntosempi hela.) pitänee viedä auto myös aurauskulmien tarkistukseen..
Mites nuo alatukivarren sisemmät puslat, minkälainen se työkalu niihin on? Pitäiskö se periaatteessa onnistua ilman sitä?