Pappin Volvo suhisee; rikki on :(

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Pappin Volvo suhisee; rikki on :(

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuossa kuunneltiin että jostain kuuluu ylimääräistä suhinaa "pappi"n 850 TDi:stä.

Vika löytyi oikein kunnolla kello 17 aikoihin ja ilmeet olivat :shock: (minä) ja :supersad: (pappi) luokkaa.

Pappi lähti hakemaan osia naapurikaupungista, minä tässä :jook: kahvia ja :nerd: odotellessani.

Kukas se ensinnä arvaa mikä oli rikki :?:

Vihjeet on annettu. :roll:

Harju ainakin tietää, älä sinä "arvaa". :lol:

Saa pappi kertoa koko jutun illalla tai huomenna itse jos järkytykseltään pystyy. :kuume:
Ellei ole jo jossain täällä kertonutkin, en ole niin tarkkaan lukenut.
wiimax.fi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Rengas puhkesi?

Turbo hajosi?

Sivuikkuna rikkoontui?

Eikä!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Hahaa, no pääasia että elinikäinen takuu toimii... :lol: Ja veikkaan turpon letkua. :idea:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

lällällälläää lälläällääällääääääääääääääääääää

oli muuten tuossa kevväällä sama ropleemi omassa :shock:

annan kumminkin vihjeen: 15cm
Avatar
JariK
Viestit: 246
Liittynyt: 22.3.2006 10:15
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

vesiletku, ylä?
612 Vario

WWW.KMAP.FI
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

joku turbon letkuhan se varmaan on. Oireena oli myös varmaan savutusta?
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

annan kumminkin vihjeen: 15cm
Rohkea paljastus :jerkit: Hurjalta, mutta mites tuo tähän topikkiin liittyy ? :shock:

Tai minä en osaa ainakaan yhdistää ongelmaan tuota mittaa. :?

Laitappa Hurja yyveetä niin josko hoksaan.

Autoa ei saatu tälle iltaa ajokuntoon vaikka uusi osa on paikallaan...aamulla sitten.
wiimax.fi
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Ahtoputki? Eli samoilla jäljillä HVM:n kanssa :shock:
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eli tämän tarinan alku sijoittuu vuoteen 1996, nähtävästi johonkin maanantai aamuun, paikkana volvon tehdas, jossa elämäänsä kypsynyt Johan tulee töihin. Mikään ei mene niin kuin pitäisi, eikä mitään tehdä niin kuin kirjoissa sanotaan...
Linjastolla tulee volvo 850TDi, jonka määränpää on Belgia. Antaa mennä vaan tuumii Johan ja tekee työtään hutiloiden...

Menemme ajassa eteenpäin, volvo on laivattu suomeen ja auto andersin välittämänä auto tulee tiilerille.... Lopun te tiijättekin tästä (autokuumetta, velkaa, autokuumetta, emäntä hermostuu etc..).

Todellakin olen kuunnellut jo tovin ajellessani, että volvo suhisee ikävästi, ovet kuitenkin menevät kiinni kunnolla eikä tiivisteissä ole reikiä yms. Viime viikolla tuumailtiin Tiilerin kanssa kun ajeltiin savon maalta kotiin, että ompa ollunna laiska auton omistaja kun ei lasia siivonnut sisältä päin.

Tänään sitten tallilla ollessani ja emäntää ootellessa aloin pesemään lasia mikrokuituliinalla (pirkka). Painoin tuulilasia sisältä päin vähän kovempaa ja korviini kuului epämääräinen klonks. Mitä v* :evil: Uudelleen painasu, hetkinen. Ulos autosta, painoin lasia :shock: JÄVLÄ! Lasi antaa myöten.

Soittelin Tiilerille ja hän lupasi keitellä kahvit, siinä pihaan tullessa tuumasin, että katoppa tätä... Aikamme paineltiin lasia ja kyllä, irti on liimauksistaan, vain alareunasta noin 25cm oli liimalla kiinni... Tässä vaiheessa meni ruokahalu ja muutkin halut. Ei ei ei ei... Ajelin kotiin, nukuin hetken ja soittelin sitten tiilerille, mitä tehhään ensiavuksi? Koriliimaa, rasvanpoistoainetta yms... Selevä tulen käymään...

Oikeastaan tässä vaiheessa selvisi karuin totuus kun otimme listat irti ja katselimme toisiamme hiljaisuuden vallitessa :liebe: Olin jo päivällä selvittänyt, että Ylivieskaan pääsee lasin asennukseen vasta ensiviikolla ja sitä ennen olisi edessä vajaa 1000km ajoa. Ei hyvä, soitin lasiliikkeeseen ja kysyin lasin ja liimojen hinnan. Tiileri nyökytteli, että kyllä se saadaan ainakin väärin päin liimattua paikalleen jos ei muuta. Kävin sitten Tiilerin isän mersulla (200D, hyvä) hakemassa uuden lasin ja liimat Koskelan korjaamolta. Korjaamon isäntä odotteli lasin ja liimojen kanssa ohi sulkemisajan.

Aikamme siinä turasimme ja saimme lasin paikalleen. Nyt olen kotona ja auton saan huomenna...

Tässä vaiheessa erittäin iso kiitos Jarille asennustyöstä, Jarin isälle auton lainasta ja Koskelan korjaamolle odottamisesta ohi sulkemisajan.

Huomenna kirjoitan sitten loppulauselman. Muuten, lasiliiman ja koriliiman tehoaine just sama. Hintaeroa purkeilla on vaan noin 93e, että silleen. :x

To be continued... Kuvat laittanee Tiileri.

Edit: Harjun 15cm liittynee vastaavaan vikaan, ei mihinkään muuhun? hope so... Jaa mitäkö maksoi. Sävylasi asennettuna 250e. Lasi ja tarvikkeet 200e, eli ei ole isot katteet lasien laitossa, vaikka tuossa ei nyt aikaa kovin kauan mennytkään.

Edit 2: Erikoista tässä oli se, että vettä ei ole tullut sisälle laisinkaan, vaikka autoa on pesty yms.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

ei tullunna vettä kabiiniin mullakaan vaikka harjattomissakin pesuissa tuli käytyä. mulla lasi oli kiinni 15cm matkalta alhaalta :shock: lasi on kertaalleen koto suomessa vaihettu. ilimeisesti raimeri vaimikäseon oli unohtunu asennus vaiheessa koska liima ei ollu lasissa kiinni. hintaa lasin kiinnitykselle tuli lasiliikkeessä 70 euroa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Semmonen vika, joo... otettiin tosiaan listat pois ja kokeiltiin raottaa lasia.

Sehän oli käytännöllisesti katsoen kokonaan irti. :shock:

Pyysin aiemmin soitellessamme pappia ostamaan laadukasta rasvanpoistoainetta, vaikka brakecleaneria, ja tuomaan tullessaan jotta saamme lasin ja tiivisteen puhdistettua.
Pappi osti "huuhdellaan runsaalla vedellä" - ainetta :shock: mitälie :lol: ja laittoi pullon Volvon vastavahatulle
katolle odottamaan. :lol:

Nostimme lasin pois.

Seisoin ruostepaikkojen edessä näköesteenä kunnes pappi oli lähtenyt hakemaan uutta lasia. 8)

Sitten irrottelin liiman ja laitoin ruostekohtaan mönjää.
Mönjäpurkin kyljessä lukee "voidaan levittää suoraan kiinteän ruosteen päälle" eikä lauseessa ollut tippaakaan valetta. :D

Pappi toi uuden lasin ja liimat (lasi satasen ja liima satasen :shock: ), eipä siinä muuta kuin liima runkoon ja lasi vinoon paikalleen. :roll:
wiimax.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No eikö se sikatötkällä kestä? :roll: Kaveri laitto joskus korillaansa karinan lasin lekalla ja sikatötkällä. 8) Auto on nyt pellossa, ja haluaisin nähdä sen miehen joka lasin ehjänä irrottaa. :shock: :lol:

Sitä lekaa tarvittiin muuten ikkunankarmien muotoiluun, kaarinassa kun on 5cm kanttiinsa isompi lasi kuin korillassa. :shock:
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

No höh. Odotin jotain mehukasta ja makeaa mutta kun ei.

Saakos vulvasta ne listat irti rikkomatta?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

dealer kirjoitti:Seisoin ruostepaikkojen edessä näköesteenä kunnes pappi oli lähtenyt hakemaan uutta lasia. 8)
8) Sinä se osaat sitten kasvattaa pienen ihmisen käpyä. Tuumailin asennuksen edistyessä Tiilerin vaimolle, että jollain on se taito kasvattaa luonnetta näin arkiaskareidenkin lomassa :wink:

Eikä tuolla Rengaspojilla ollut muuta kuin tuota CRC:tä. Kuka se puhdistikaan karmit kakstahti pensalla :roll:

Listat lähti ehjänä irti sisältä ja ulkoa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo :mrgreen: eikös ole kumma miten nuppineulanpäänkokoinen ruostekohta näyttää pahalta kun kuva otetaan tarpeeksi läheltä. :roll:

Listojen kiinnitystavasta Volvontehtaalle pisteet; pysyy kiinni, saa ehjänä irti ja takaisin paikalleen.
wiimax.fi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mahtoikohan Vulvan koppa yhtään tukevoitua tuan toimenpitehen ansiosta :shock: :shock: :shock:

Kun Pappi lähtee Vulvalla kotua kohore tasaasta asfalttitietä pitkin saa Tiileri puhelun:

" Miksi Volvon vasen taka- ja oikea etupyörä ovat ilmassa?"
"Oliko auto varmasti tasaisella alustalla kun lasi liimattiin kiinni???" :roll: :shock: ..... :lol: :lol:
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 14.7.2006 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tosiaan :idea: se jäi sanomatta; samaa mietittiin kun todettiin että lasi on irti, minkähänverran tuulilasi vaikuttaa Volvon vääntöjäykkyyteen ?

Joissain autoissahan sen vaikutus on peräti 30%, kuulemma.

Eihän Volvon kori kuitenkaan niitä veltoimpia ole, mutta varmasti tuo jotain vaikuttaa.
wiimax.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kaippa se suorassa oli? No, huomennahan se nähdään kun autoa liikuttaa ensimmäisen kerran. 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:Eli tämän tarinan alku sijoittuu vuoteen 1996, nähtävästi johonkin maanantai aamuun, paikkana volvon tehdas, jossa elämäänsä kypsynyt Johan tulee töihin. Mikään ei mene niin kuin pitäisi, eikä mitään tehdä niin kuin kirjoissa sanotaan...
Linjastolla tulee volvo 850TDi, jonka määränpää on Belgia. Antaa mennä vaan tuumii Johan ja tekee työtään hutiloiden...
Eikös joku joskus ihmetellyt miten voi Volvon tuulilasi olla noin puhdas? :roll: Minä veikkaan että Tajunkankaa fixaamo irrotti lasin ja pesi sen irrallaan, mutta unohti liimata sen kunnolla kiinni :roll: :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Oho olipa pappilla huonoa tuuria.No menihän siinä peräti kolme viikkoa käynnistäni ennenkuin mitään vakavaa ehti sattua?Olin tosiaan pappin volvon kyytissä juhannuksena ja minulla on taipumus huonolla tuurillani rikkoa toisten autot vain ja ainoastaan kyytissä istumalla.Joskus riittää jopa se että olen kävellyt auton vierestä ja jo seuraavalla ajo kerralla on moottori rikkoutunut tai jotain muuta on autolle sattunut.Tästä syystä en luota juuri muihin autoihin kuin W123 mersuun se on ainakin tähän asti kestänyt ja toiminut luotettavasti.Työkaveritkin monesti naureskelevat että mun pitäis käydä hakemassa joku hyvä uudehko tuonti auto ja katsoa mitä tapahtuu :lol:
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Mistäs se noin kelvottoman Volvon, joka melki het rikki menee, myyjä löytyy :roll: :whistle: :lol:
. . .
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti:S
Sitten irrottelin liiman ja laitoin ruostekohtaan mönjää.
Mönjäpurkin kyljessä lukee "voidaan levittää suoraan kiinteän ruosteen päälle" eikä lauseessa ollut tippaakaan valetta. :D
Onko sitä tuollaistakin tököttiä olemassa :shock: Olis pitänyt omastakin vähän takaloosterin ikkunanpieliä "voidella" samalla, kun lasit vaihdoin :idea:

Asiaan. Veljen -94 Vectrassa oli vähän sama ongelma. Siinä tosin oli takaikkuna irti samalla tavoin. Laitettiin kiinni valkoisella (Vectrakin sattui olemaan valkoinen :whistle: ) liimatiivistemassalla, jota sattui minun peräkontista löytymään oman talon ikkunapeltiprojektin jäljiltä. Olihan niissä sentään yhteistä tuo ikkuna-sana :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jaahas, auto on ollunna nyt 12h paikallaan, toivottavasti. Pitäisköhän lähteä laittelemaan loput listat paikalleen ja baanalle...
Veppe: Maali, jota voi levitellä kiinteän ruosteen päälle on Hammer. Löytyy eri väreissä rautakaupasta. Musta on just eikä melekeen passeli Mersun 040 koodiin ja tuohon Volvon perusmustaan. :wink: Punaisella voi sitten paikkoa vaikka Nissania :oops:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mönjä on Hammeriten maalia jota saa tietysti eri väreissä, tuolla mustalla on paikkailtu pussimersun maalausta tarvittaessa.
Tuntuu ihan oikeasti olevan hyvä maali.

Eihän niitä ruostetäpliä jaksa puhtaalle pellille hioa eikä voikaan ilman hiekkapuhallusvehkeitä - silti ruoste ei tule läpi mitenkään pian, viime kesänä maalatut kohdat ovat vielä suurimmaksi osaksi OK.

Zyyssi kyselee liikaa. :evil:

:D
wiimax.fi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Liimatkaa se tuulilasin yläreunaan tuleva suojalista kunnolla kiinni. Ja sellaisella aineella mikä ei sula auringossa tai tuulilasinpesunesteissä. Se meinaan lähtee helposti irti.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Pappi osti "huuhdellaan runsaalla vedellä" - ainetta :shock: mitälie :lol: ja laittoi pullon Volvon vastavahatulle
katolle odottamaan. :lol:
Tää oli paras kohta, kun muistaa historian :lol:

Pappi, ei se volga sillon viikonloppuna suhissut vielä?
Siitäkö se lasi retkahti irti, kun mie istahdin apumiehen penkille :oops:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

No tuohan on ihan arkipäivää kun noitten lasien kanssa päivittäin pelailen :D
Yleensä syy tommoseen on että on jätetty joku liimanvalmistajan aktivaattori/primeri käyttämättä ja sitten vuosi pari asennuksen jälkeen käyp justiinsa näin :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”