Adria Twin 600 SF

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

XUX63 kirjoitti:Sehän ei tee "kuin" reilu 84tkm/vuosi. Saattaa mennä vaihtoon nuilla kilsoilla melko nopeasti :lol:
Tämä ei ole mersu..... :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ari66 kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Sehän ei tee "kuin" reilu 84tkm/vuosi. Saattaa mennä vaihtoon nuilla kilsoilla melko nopeasti :lol:
Tämä ei ole mersu..... :wink:
Niinpä :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei vielä yhtään vikakoodia :nocando:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ari66 kirjoitti:Ei vielä yhtään vikakoodia :nocando:
Onko siinä ajotietokonetta vai onko ne jättäneet huollossa kertomatta koodeista :boing_boing:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

On tässä CAN -väylät sun muut hilppeet ECUineen päivineen.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Baanalle taas ----------->

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Viikonloppuna Helsinki - Jämijärvi (jossa yötä) - Pori - Oripää (jossa yötä) - Helsinki.
Ens vkl sitten taas jonnekin....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10734
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nettikaravaania katselin. Näyttäisi siltä että näitä erillisvuoteilla olevia alkaa olemaan paremmin saatavilla. Uudet on kyllä hinnoissaan.

Mites tässä menee verot?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pappi kirjoitti:Nettikaravaania katselin. Näyttäisi siltä että näitä erillisvuoteilla olevia alkaa olemaan paremmin saatavilla. Uudet on kyllä hinnoissaan.
Ehkä, mutta erillisvuoteiset ovat pidempiä kuin 6 metriä. Ne on 6,4-7 metrisiä.
Ja sitten alkaa lauttamaksut nousta Finnlinesilla ja Norjan lautoilla, jossa niitä on aivan piisalle saakka :D
Vikingillä ja Siljalla on 7 metrin raja, mutta ne on sitten muuten kalliimpia lauttoja.

Tämä yksilö olikin ainoa eteen tullut, jossa oli pitkittäinen parivuode kuuden metrin luokassa.
Yleensähän peti on kuusmetrisissä poikittain perässä ja sinne/sieltä on hankala kömpiä (varsinkin toisen nukkujan ylitse).
Pappi kirjoitti: Mites tässä menee verot?
Kuutisen sataa vuodessa. Vähän vähemmän kuin E -mersussa oli.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Omaan silmään kauneus tuossa Arin 6metrisessä on juurikin tuo parivuode pitkittäin, pitkittäistä erillisvuodetta en oikein osaa itselle pitää hyvänä vaihtoehtona. Toki, riippuu käyttötarkoituksesta mutta kotonakin on parivuode köytössä :j
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Ari66 kirjoitti:Viikonloppuna Helsinki - Jämijärvi (jossa yötä) - Pori - Oripää (jossa yötä) - Helsinki.
Ens vkl sitten taas jonnekin....
Oripäässä taitaa olla SFC Rapuranta?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

h5 kirjoitti:Oripäässä taitaa olla SFC Rapuranta?
Sepä se:
http://www.krapuranta.fi/

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Mites nuo lauttayhtiöt tarkistelee pituuden? Oman ilmoituksen mukaan mennään vai onko joskus joku tullut mittaamaan pituuden?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Toistaiseksi on oma ilmoitus riittänyt omalla kohdallani.
Mutta kokemusta tuon kanssa on nyt vasta viime kesältä, toki sille reissulle mahtui lauttamatkoja aika monta (toistakymmentä).

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4391
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

et kirjoitti:Mites nuo lauttayhtiöt tarkistelee pituuden? Oman ilmoituksen mukaan mennään vai onko joskus joku tullut mittaamaan pituuden?
Korkeutta oon nähnyt joskus henkilökunnan satamassa mittaavan.
Vissiin ei kovin isoja toleransseja ole, Tallink starin yläkannella Hiluxin kattoantenni liki ruuman katossa kiinni.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

9 kuukautta takana ilman vikakoodeja :shock:

Ajovalopolttimot vaihdettu, kun toinen pimeni (vaihdettiin sitten molemmat samalla).
Moottoriöljyn vaihto suodattimineen ja raitisilmasuodattimen vaihto.
Ai niin... rekkarikilven polttimot myös vaihdettu.

Aika vähällä on päästy, ainakin toistaiseksi.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jaa niin... tuli viime kuussa eli huhtikuussa tehtyä pikku Keski-Euroopan retki.

Ensin Naantaliin, satamassa yötä ja seuraavana aamuna Finnlinesin laivaan ja Kapellskäriin.
Sieltä kohti Tukholmaa ja sitten alkoikin lumi- ja räntäsade :shock:
Yötä jossain huoltiksen-/ruokapaikan P -paikalla ja aamulla matka jatkui Ruotsin itärannikkoa, komeita maisemia vaikka lunta tuli, viimein Ystadiin ja kelikin parani (ei.. ei näkynyt Kurt Wallanderia).
Matkalla kylien talot ja pihat olivat kuin satumaailmasta, maisemat nummimaisia ja paljon myyränkekoja.
Sieltä sitten Malmöön, paikalliselta Shelliltä tankki täyteen ja kohti Tanskaa.

Parit isot sillat (Juutinrauma ja Iso-Belt taas kerran) ja yöksi P -paikalle jossa sai tyhjentää harmaavesisäiliönkin, seuraavana aamuna Saksaan ja Stellplatzille kahvinkeittooon.
Elbe -joen alitus ja kohti Hollantia ja taas alkoi satamaan, onneksi vettä.
Hollannissa P -paikalle yöksi, keli parani jo illalla.

Hollannin maaseutukyliä katsellen Rotterdamin ja Amsterdamin ohitse ja Lissessäkin tuli poikettua Keukenhofissa, siellä tulppaaneja siintää silmänkantamattomiin eri värisinä "sarkoina".
Schipholin lentokenttäkin siinä matkalla tuli nähtyä, ohitustieltä näkee hyvin kauniin kentän.

Sitten vähän patojen ylitystä ja yksi tunneli meren alta (5 euroa kiitos) Belgiaan.
Belgian rantoja myöten Ranskaan, matkalla jotain sodan aikaisia tykkejäkin osoitti kohti merta.
Mielenkiintoista aluetta ja ilmeisen varakasta, luultavasti joku rikkaiden eläkeläisten eläkeparatiisi.

Ranskasta takaisin Belgian puolelle, sieltä Hollantiin ja taas Saksaan.
Saksasta kohti Tsekkejä ja yötä yhden itäsaksalaisen ravintolan pihalla Chemnitzissä jotta sai sähköä ja akut taas täyteen.
Meitä oli neljä autokuntaa majoittumassa siinä kohteessa, muut saksalaisia.

Prahaan saakka tie oli erinomainen ja kelikin, mutta Praha-Brno -välillä meni sekä keli että tie huonoksi.
Taas lunta ja räntää ja olipa siellä yksi ulosajokin.

Tsekin puolella olivat campingit vielä kiinni joten nokka kohti Puolaa ja Auschwitzia, vähän ennen sitä kohdetta tankki täyteen ja Auschwitziin yöksi, siellä on alue josta saa sähköä (ei kaasua, tällä kertaa....).
Yö maksoi 10 euroa ja meitä oli alueella jotain 5-6 ajoneuvoa, paljon enemmänkin olisi mahtunut, varmaan 50-60.

Sieltä sitten kohti Liettuaa, matkalla tietöitä ja yhdellä mäkkärillä poikettiin hamppariaterialla ja Hesburgerilla samanmoisella.
Pieni eksyminenkin kävi, kun oli kaistoja niin maan perusteellisesti Varsovan paikkeilla että tuli ajauduttua aivan ytimeen.

Ja matkalla ennen Liettuaa oli tietöitä yms. joten navi ehdotti vaihtoehtoisia reittejä.
Tartuin siihen täkyyn ja tuli nähtyä puolalaista maaseutua sekä pikkukyliä, joku vielä teki peltotöitä hevosella äes perässä.
Enpä ole minäkään aiemmin moista nähnyt vaikka ikää jo alkaa ollakin :shock:

Liettuassa ekalla huoltiksella kysyin että saisko tyhjentää kemiallisen WC:n.
Statoilin asemalla oli nuori tyttö joka ei ymmärtänyt sanaakaan englantia.
Onneksi paikalla oli nuori poika asiakkaana joka ystävällisesti tulkkasi pyyntöni.
Vastaus oli: ei saa.. omituista...., ehkei tulkkaus sittenkään aivan onnistunut...

No eikun etiäppäin ja seuraavalla P -paikalla oli WC, ajattelin että tyhjään sen sitten sinne.
No se olikin semmonen reikämallin toiletti :D
Luultavasti sen vessan hygienia parani kertaheitolla, kun tyhjensin sinne kemiallisen WC:n :lol:

No eiku etiäppäin ja kohta olikin edessä taas tuttu Hesburger.
Pihassa oli tilaa ja ilmainen WLAN, joten eikun sinne yöksi.
Seuraavana päivänä vähän pikkukylien kiertelyä ja mielenkiintoisia ja kauniitakin paikkoja oli.

Sitten kohti Latviaa.
Liikenne siistiytyi huomattavasti, ei enää ylinopeuksia tai muutakaan kohellusta.
Ainoa järkytys tietysti se, että kolme rinnakkain ajellaan.
Pitää olla tarkkana kun tulee rekka vastaan ja sen takaa pölähtään yht' äkkiä auto keskelle tietä, ei auta katsella maisemia vaan olla valmiina väistämään.
Muuten homma toimi liikenteessä loistavasti, osaavat käyttää koko tiealueen hyödyksi :)

Ja maisemathan siellä on kohdillaan, hiekkarantaa, mäntymetsää Itämeren rannalla, tykkäsin ja menen vielä uudelleenkin.

Latvian ja Viron rajalla on sitten se uusi SuperAlko, pitihän siihenkin käydä tutustumassa... :roll:
Sieltä sitten ostosten jälkeen kohti Pärnua, jossa Konse Campingissa yötä.
Olikin siisti ja moderni paikka, kymmenen pistettä ja puolikas päälle.
Suomalaisiakin oli ajankohta huomioiden paljon, muutama muu auto-/vaunukunta joista kahteen tulikin tutustuttua.

Sieltä sitten kohti Tallinnaa, ennen keskustaa taas tankki täyteen (Nesteen asemalta) ja laivaan.
Sikahintainen oli, yli 160 euroa ilman ruokia tai hyttejä.
Kun Naantali-Kapellskär oli vain 69 euroa ja hintaan kuului kaksi erinomaista lämmintä ateriaa.
Ja mekkalahan siellä oli samanlaista, kuin ruotsinlaivoilla... en tykkää :evil:

Kilsoja tuli jotain 5300-5400 km -välille.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Kiitos matkakertomuksesta. Olisko vielä kuvia?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

bercedes menz kirjoitti:Kiitos matkakertomuksesta. Olisko vielä kuvia?
Vähänlaisesti kuvia ja nekin vähät taitaa olla Facebookin puolella.
Pitää ajan kanssa kaivella jotain tähän jatkoksi.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ari66 kirjoitti:Yleensähän peti on kuusmetrisissä poikittain perässä ja sinne/sieltä on hankala kömpiä (varsinkin toisen nukkujan ylitse).
Sehän voi olla heti tiineenä, hankalaahan se. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

bercedes menz kirjoitti:Kiitos matkakertomuksesta. Olisko vielä kuvia?
Ari66 kirjoitti: Vähänlaisesti kuvia ja nekin vähät taitaa olla Facebookin puolella.
Pitää ajan kanssa kaivella jotain tähän jatkoksi.

Ei se kuvien laitto oikein onnistunut tänne, kun ovat liian suuria uploadattaviksi :(
Nykyään kuvat on Facebookin puolella.

Mutta väliaikatietona että kohta napsahtaa 78 000 km rikki.
Viikonloppureissuja on tullut tehtyä paljon.

Kohtapuoliin Jäämerelle "vaihteeksi" :D
Varustelua on pikkuhiljaa lisäilty ja viimeisenä merkittävänä aggregaatti.
Nyt pärjää vaikka viikon puskissa 2 x 10 litran bensakannuilla 8)

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Kiinteä aggregaatti joka tarkkailee akkujen varaustilaa ja käynnistyy itsestään, vai mikä?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »


* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10734
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jos Ari nyt sattuu tän näkemään niin osannetko vastata veroihin liittyen.

Tätä markkinoidaan pienellä verolla vrt muut vastaavat?

https://m.nettikaravaani.com/weinsberg/ ... 6&vifNav=Y

370€ vuodessa tuntuu jo siedettävältä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Johtuu siitä, että yleensä matkailuautoja ei ole tyypitetty kuten tavallisia autoja, joten niillä ei ole virallista päästötasoa jolla verottaa. Tuo valmistaja on kuitenkin tämän prosessin käynyt läpi joten menee päästöjen eikä kokonaismassan mukaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10734
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tulipahan käytyä koeajamassa tuollainen Adria Twin. Pitkästä aikaa oli sopiva hetki viettää tovi autoliikkeitä kierrellen.

En ole aikaisemmin ajanut tuollaisella Ducatolla, joten sekin tuli nyt ponnistettua. Ajolleen oli oikein mukava. Autolla oli ajettu noin 80tkm. Voimaa oli arkiseen ajoon riittävästi ja automaatin jälkeen meni tovi tuon kytkimen kanssa opiskellessa. Aika pitkä oli vieteri käynnistymisenkin suhteen. Olisiko vähän päässyt virta vähiin?

Ajoasento... Muuten oli ihan ok, mutta kun piti polkea kytkintä niin eipä meinannut jalka yltää kunnolla polkimelle. Miksi tuohon pitänyt periyttää polski viiatin ajoasento? Netin tietotoimistojen mukaan istuinkorkeus on muillakin tuottanut ongelmaa. Penkkeihin saa matalan jalkasarjan, mutta sitten ei välttämättä yllä syömään pöydältä. Kumpi sitten on tärkempää, syöminen vai ajaminen?

Asunto oli se normaali, missä paripeti poikittain takana. Minä sovin siellä piehtaroimaan ihan hyvin, mutta syvällisempi koeajo jäi tekemättä tämän osalta.

Pääpiirteissään autosta jäi ihan ok kuva, mutta tuo ajoasento jätti toivomisen varaa. Näitä alkaa saamaan jo kohtalaisen järkevään hintaan. Koeajetun auton hinta taisi olla jotain 30000€ (myyntitilissä, yksillä renkailla)

Ari voisi joskus kirjoittaa vähän koostetta omasta Adriasta jos tätä vielä lukee... Ylläpitokulut, vakuutukset yms kokemukset luetaan mielellään.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ylläpitokuluja ei vielä ole juurikaan tullut, pari öljynvaihtoa suodattimineen on takana.
Jarrupalat menee edestä vaihtoon kohtapuoliin, johan niillä on päästeltykin 88 000 km :shock:

Kulutus on 6,9-10,6 l/100 km ja riippuu kaasujalan raskaudesta, tuulen suunnasta ja tienpinnan märkyydestä (kuten kaikilla kulkineilla enemmän tai vähemmän).
Verot on noin satasen pienemmät, kuin oli S211 -mersussa.

Kesärenkaat edestä alkavat olla kohta tiensä päässä.
Pohdin tässä että laittaisko kitkat ja ajelisi niillä kesät talvet, kuten on muutamana vuonna aiemminkin tullut tehtyä henkilöautoilla.

Viimeinen vakuutuslasku näytti olevan 314 euroa ja se tulee neljä kertaa vuodessa.
Pitänee kohtapuoliin taas kilpailuttaa vakuutusyhtiötkin....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Sori kun sotken Arin ketjua, mutta tuleeko kenelläkään mieleen missä saksalainen turisti pystyis täyttämään saksalaisen nestekaasu pullon, pääkaupunkiseudulla? Woikoski Järvenpääs, oliko Aga Espoos, vai onko mahdoton homma?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kippari-Caravanissa Itäkeskuksen vieressä pystyisi ehkä vaihtamaan täyteen.
Ainakin sakupulloja siellä on.

Kahdessa paikassa Etelä-Suomessa täytetään, mutta en ole ottanut yhteystietoja talteen :cry:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Kiitti. Eipä tullu mieleen tuo. Se nuorempi tyyppi osaa varmaan puhua englantia Kirpparilla ja mä pääsen helpoimmalla kun käsken ajaa sinne :) .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”