Moniurahihna petti
Moniurahihna petti
Onko tavallista että laturin, vesipumpun ym. moniurahihna pettää jo 90000km ssa vaihtoväli lienee 100000, määräaikaishuollot tehty merkkikorjaamolla ajallaan? Ottaako kukaan muu kuin kuski lompakollaan vastuuta tapahtuneesta. Korjaamo pelotteli että vesipumppu mennee vaihtoon oli kuulemma hihnan rääppeet niin tiukassa rungon ja hihnapyörän välissä.
Kyllä se mahdollista on, ei kyllä tavallista ja varsinkaan kun auto on noinkin uusi eli ei aika ole päässyt hihnaa vanhentamaan.
Luulisin että vastuu jää omistajalle. Paitsi tietysti jos on ihan vasta huollettu ja löytyy tosite josta ilmenee että hihnan tarkastus kuuluisi siihen huoltoon, ja jos vanha hihna on murtunut.
Luulisin että vastuu jää omistajalle. Paitsi tietysti jos on ihan vasta huollettu ja löytyy tosite josta ilmenee että hihnan tarkastus kuuluisi siihen huoltoon, ja jos vanha hihna on murtunut.
wiimax.fi
Onko sille hihnalle joku vaihtoväli olemassa? Yleensä vain tarkastus kuuluu huolto-ohjelmaan. Vai oliko sovittu erikseen hihnan vaihdosta seuraavaan huoltoon?
Jos sille vuotaa/huohottaa öljyä, niin tuhoutuu nopeammin, mutta eikait noin uusi vielä öljyjä ulosta?
Jos sille vuotaa/huohottaa öljyä, niin tuhoutuu nopeammin, mutta eikait noin uusi vielä öljyjä ulosta?
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Re: Moniurahihna petti
Että katkesi ilman että olisi äännellyt... Vanha hihnahan luistaa ja kitisee piiitkän aikaa ennen kuin kilometrit tulee täyteen.
Veikkaisin että joku apulaite jumissa ja siksi meni poikki, näin näkemättä tapausta. Kyllä alkuperäinen hihna kestää paljonkin ajaa. Mutta 100000 nyt on aika paljon tolle hihnallekin - muttei mahdotonta.
On kumma jos ei korjaamon ukot saa sitä vanhan hihnan rippeitä pois pumpun akselilta...
Toisaalta jos autoa aikoo pitää niin vesipumpun voisi uusiakin (ei halpaan tarvikkeeseen kuitenkaan)
Mulla katkennut yksi moniurahihna ja se meni poikki muutamassa sekunnissa. Tosin ilmastoinnin kompressorin laakeri oli jo äännellyt aina välistä mutten sinne sitä ääntä paikallistanut ja sit se laakeri leipoi kiinni ja pinks.
Veikkaisin että joku apulaite jumissa ja siksi meni poikki, näin näkemättä tapausta. Kyllä alkuperäinen hihna kestää paljonkin ajaa. Mutta 100000 nyt on aika paljon tolle hihnallekin - muttei mahdotonta.
On kumma jos ei korjaamon ukot saa sitä vanhan hihnan rippeitä pois pumpun akselilta...
Toisaalta jos autoa aikoo pitää niin vesipumpun voisi uusiakin (ei halpaan tarvikkeeseen kuitenkaan)
Mulla katkennut yksi moniurahihna ja se meni poikki muutamassa sekunnissa. Tosin ilmastoinnin kompressorin laakeri oli jo äännellyt aina välistä mutten sinne sitä ääntä paikallistanut ja sit se laakeri leipoi kiinni ja pinks.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Joo, eihän tossa summassa ole mitään järkeä, jos pelkkä hihnanvaihto kyseessä? Hinausvakuutus varmaa löytyi?
On iteltäkin vanhemmissa pari kertaa hihna mennyt poikki, mutta niillä on ajettu yleensä aika paljon tai sitten CLK:ssa vuoti öljyä hihnalle ja se ei montaa tuhatta kestänyt sitä. Kontissa on nykyään hihna aina mukana ja vaihto on helppo tienvarressakin. En tosin tiedä tollasiin uudempiin minkälainen homma on, kun moottorin voi olla väärinpäin
En jaksanut kaivaa 204-korisen huolto-ohjelmaa, mutta ainakin w212 ja useissa vanhemmissa lukee vain näin:
Moniurahihnan kuluneisuuden tarkastus näkyvällä alueella (B-huolloissa)
On iteltäkin vanhemmissa pari kertaa hihna mennyt poikki, mutta niillä on ajettu yleensä aika paljon tai sitten CLK:ssa vuoti öljyä hihnalle ja se ei montaa tuhatta kestänyt sitä. Kontissa on nykyään hihna aina mukana ja vaihto on helppo tienvarressakin. En tosin tiedä tollasiin uudempiin minkälainen homma on, kun moottorin voi olla väärinpäin
En jaksanut kaivaa 204-korisen huolto-ohjelmaa, mutta ainakin w212 ja useissa vanhemmissa lukee vain näin:
Moniurahihnan kuluneisuuden tarkastus näkyvällä alueella (B-huolloissa)
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Sitähän mä tossa jo meinasin että ompa erikoisesti menny kun ei korjaamolla töikseen autoja rassaava saa sitä kuntoon....KaleMani kirjoitti:Tänään otin vesipumpun tarkasteluun ja hupsis 3min sekä kuvan erikoistyökalut ja asentajille olleet ylivoimaiset roippeet vesipumpun kaulan ympäriltä oli pois. Ei olis tarvinnut edes purkaa isommasti, puukolla pari lenkkiä poikki ja nykki pihdeillä pois. kele.
Haisee myynnin ja töiden pakkomyynnille aliarvioimalla asiakasta. Itsellä vastaava johtaa kerrasta pysyvään boikottiin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mielenkiintoinen vasserpumppe... Mikä tuon alipainekellon funktio on? Lisää virtausta jossakin tilanteessa? Millonkohan sähköiset pumput alkaisi yleistyä?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Mielenkiintoinen vasserpumppe... Mikä tuon alipainekellon funktio on? Lisää virtausta jossakin tilanteessa? Millonkohan sähköiset pumput alkaisi yleistyä?
Sähköistä pumppua olen odotellut jo pitkään, luulisi sen kiinnostavan nykyisessä energiasäästö ja hetkellisen huipputehon ulosmittauksessa useampaakin valmistajaa. Ja sitten vielä starttimoottorin ja laturin yhdistelmää. Tuota kelloa itsekkin ihmettelin, toivottavasti joku asiantuntija osaa/viitsii selittää sen
Sähköistä pumppua olen odotellut jo pitkään, luulisi sen kiinnostavan nykyisessä energiasäästö ja hetkellisen huipputehon ulosmittauksessa useampaakin valmistajaa. Ja sitten vielä starttimoottorin ja laturin yhdistelmää. Tuota kelloa itsekkin ihmettelin, toivottavasti joku asiantuntija osaa/viitsii selittää sen
Jaa-a, eipä ole tullut rikkinäistä vielä vastaan. Siis hybridissähän se starttaa auton käyntiin sillä sähkömoottorilla jota se käyttää muutenkin siihen sähköllä liikkumiseen näin ainakin olen käsittänyt ja kyllä sen kuulee/huomaa että se starttaus on huomaamaton vrt. Perinteiseen starttimoottoriin.
Kallistahan se olisi varmaan hajotessaan...? Yks GLC akku tuossa uusittiin se oli jtn 15tonnia, ja joskus joku ilmastoinnin kompressori hajos se oli siinä 3500e, sitäkin käyttää sähkömoottori kunnei apulaitehihnaakaan hybridistä löydy.
Niinjoo, kunnei niissä apulaitehihnaakaan ole niin millähän niissä vesipumput pyörii? Oma veikkaus on että joku akseli niitä moottorista pyörittää tuskinpa sähköllä toimivat.
Ja sellainen vielä että ainakin skodassa, varmaan muissakin niin niissä on sähköllä säätyvä vesipumppu, vaikkakin jakopää sitä käyttää mutta sellainen rakenne että se pumppu ei mitään pumppaa esim kylmällä moottorilla juurikin sen takia ettei vie turhaan tehoa/kulutusta.
Kallistahan se olisi varmaan hajotessaan...? Yks GLC akku tuossa uusittiin se oli jtn 15tonnia, ja joskus joku ilmastoinnin kompressori hajos se oli siinä 3500e, sitäkin käyttää sähkömoottori kunnei apulaitehihnaakaan hybridistä löydy.
Niinjoo, kunnei niissä apulaitehihnaakaan ole niin millähän niissä vesipumput pyörii? Oma veikkaus on että joku akseli niitä moottorista pyörittää tuskinpa sähköllä toimivat.
Ja sellainen vielä että ainakin skodassa, varmaan muissakin niin niissä on sähköllä säätyvä vesipumppu, vaikkakin jakopää sitä käyttää mutta sellainen rakenne että se pumppu ei mitään pumppaa esim kylmällä moottorilla juurikin sen takia ettei vie turhaan tehoa/kulutusta.
Yritin etsiä joskus lukemaani artikkelia hybridistä jossa sähkömoottori ei ollut polttomoottorin jatkeena siinä mainittiin startin ja laturin yhdistelmästä. Muistaisiko joku kyseitä asiaa? Muuten kyllähän raskaassa kalustossa on käytetty sähköisiä vesipumppuja sekä sähköisiä paineenkorotuspumppuja. Tulee vain funtsittua kaikenlaista.
Ässään tulee M256-bensiinimoottorin yhteyteen:
- käynnistysmoottorin ja generaattorin sisältävä integroitu 48 voltin sähköjärjestelmä
- Sähköinen vesipumppu
- Sähköinen ilmastoinninkompura
tällöin ei tartte moniurahihnaa enää...
http://www.is.fi/autot/art-2000005302459.html
- käynnistysmoottorin ja generaattorin sisältävä integroitu 48 voltin sähköjärjestelmä
- Sähköinen vesipumppu
- Sähköinen ilmastoinninkompura
tällöin ei tartte moniurahihnaa enää...
http://www.is.fi/autot/art-2000005302459.html
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Nyt on näköjään vähän enemmän tietoa asiasta. Luin joskus keväällä otsiko 48v järjestelmästä joka tulee poistamaan apulaitehihnan ja tehostamaan moottoria tilapäisesti. No se sitten on mersussa, tietysti ensin S- mallissa. Sitten kun saadaan lastentaudit pois voidaan laittaa muihinkin malleihinnoroljan kirjoitti:Ässään tulee M256-bensiinimoottorin yhteyteen:
- käynnistysmoottorin ja generaattorin sisältävä integroitu 48 voltin sähköjärjestelmä
- Sähköinen vesipumppu
- Sähköinen ilmastoinninkompura
tällöin ei tartte moniurahihnaa enää...
http://www.is.fi/autot/art-2000005302459.html
Mersu kävi Mersuhuollossa hinta 1000 €, 3B huolto automaatin öljynvaihtoineen huh huh . Selvisi samalla että merkkiliikkeet perii varaosista mitä sattuu vesipumpun hinnassa oli korjaamojen välillä melkein 60 €??? Ennen ei ole tullut vastaan kovin isoja eroja saman merkin korjaamojen välillä pieniä eroja tietysti. Selvisi myös että jarrujen kulumisen tunnistin oli erinäköinen omassa autossa kuin verkkokauppojen tunnistimet.
Ekassa viestissä kerrotaan olevan vm.2013 eli on 7lovinen aski. Silloin myös löytyy siitä jo turbiinin proppu yms eli öljyä vaihdeltu tod näk n. 8-9litraa.
9ainakin myy automaattisesti meidän järjestelmät, 4 matikkiin tais mennä joku 9,5 tai vastaavaa. Noo ulos ne ylimääräset sieltä valuu vaikka löis 10litraaki jokaseen mihi vaihtaa ellei oo varma. Valuu siis siinä vaihdon yhteydessä, tietäjät tietää.
9ainakin myy automaattisesti meidän järjestelmät, 4 matikkiin tais mennä joku 9,5 tai vastaavaa. Noo ulos ne ylimääräset sieltä valuu vaikka löis 10litraaki jokaseen mihi vaihtaa ellei oo varma. Valuu siis siinä vaihdon yhteydessä, tietäjät tietää.