Antaa vikakoodin 0201-008, 0202-008, 0203-008. Eli suuttimien 1,2 tai 3 general error. Star ehdottaa mittailemaan vastuksia suuttimista tai johtosarjasta suuttimen ja ohjainlaitteen välillä. Epäilyttävät suuttimien johdot+pistokkeet korjattu. Epäilykset johtovikaan hävisi kun todettiin ettei auto sammu, vaikka nyppäsee suuttimen johdon pois+antaa selkeän open circuit vikakoodin.
Ensimmäinen kalliimpi korjaus oli vaihtaa kakkossuutin uuteen, kun tuntui että sille tulee eniten näitä vikoja. Ei oikeastaan vaikutusta, antaa edelleen kaikille samoja general error vikakoodeja. Myös syl 2, eli ei ole kelavika.
Seuraavaksi epäillys kohdistui ohjainlaitteeseen, joka kävi sercapissa hoidossa. => ei vaikutusta oireisiin. Piirilevyltä oli korjailtu mahdollisia kylmäjuotoksia.. Ihmetyttää ettei kaikkia suutinpiireja ole uudelleen kolvattu. :problem:
Sen jälkeen vaihdoin määräsäätimen korkeapainepumpun vierelle. => ei vaikutusta. Käytin varmuudelta säätimen vielä kertaalleen irti, kun viisaat pelotteli että asentaessa on helppo rikkoa orenkaat. Ehjät olivat.
Seuraavaksi uusi polttoainesuodatin => ei ollut siinäkään tukosta.
Viimeisin korjausyritys oli lähettää loput suuttimet Kajaaniin Karjalaisen hoitoon. Kahteen oli tarvinnut tehdä korjausta. Ei vaikutusta oireisiin. Korjauskertoimet ovat nyt tyhjäkäynnillä nätit.

Alkaa pikkuhiljaa olla konstit loppu. Yleinen ja myös omakin mielipide on, että sammuu polttoaineen puutteeseen. Starin määräsäädin ja paineensäädin testit menevät pääsääntöisesti läpi. Sanan painolla pääsääntöisesti. Joskus osaa sammua myös etenkin määräsäädin testissä. Ja lähes jokaisessa korkeapainepumpun testin lopussa.
Korkeapainepumpun testi päättyy siis "FAULT" Communication error 8.600.0 , siitä kun pakittaa että pääsee lukemaan päälläolevan vikakoodin => 2017-001 Rail pressure monitoring via volume control valve The rail pressure is too low. Tälle mahdollisia testejä fuel tank level / test pressure in fuel low pressure circuit / test component Y74 & Y94 eli paine- ja määräsäädin.
Tänään sain tehtyä mittaukset polttoaineen linjapaineista, niin mittaria vastaan tulee 7,5bar ja linjasta haaroittamalla 4bar. Paine ei tipu mittaria vastaan mitattaessa ja haarasta mitattaessa paine tippuu kun pumppu sammuu. Uskoisin että siirtopumppu ok noilla arvoilla. :think:
Korkeapainepumpun testissä paine romahtaa 2bar vähän ennen kuin auto sammuu. Ja edelleen sama 2017-001 vikakoodi muistissa. Paine tipahtuu niin kuin siirtopumppu sammuisi tai vastapaine katoaisi kokonaan. Ja edelleen ihmetyttää miksi ajossa tulevat suuttimien vikakoodit on pelkästään suuttimille 1-3, ei siis koskaan 4,5 tai 6. :crazy: