220 cdi 1999 starttaa, ei käynnisty?
Nyt tarvitaan vielä pikaisia apuja. Uusi korkeapainepumppu tuli ebaystä ja samalla uusittiin loputkin vanhat pa-putket. Silti on vuotoa on samassa paikassa kuin ennenkin. Ehkä jopa vähän pahempana. Olen melko varma että vanha pumppu vuosi kannen välistä, mutta nyt en ole varma vuotaako tuossa pumppu vai mikä? Myös tuohon sammuttimeen vaihdoin uuden vihreän o-renkaan mikä tulee siis tuohon pumppuun kiinni. Onko vinkkejä mistä voisi vielä tarkastaa vuotoa. Selkeästi tuolta alueelta jostain, mutta silmin ei paremmin tuohon näe että missä vuotopaikka olisi. Tuon letkun pidikkeen ruuvasin 10Nm kireyteen, koska mielestäni sen tarkoitus on vain pidellä letkua ja sammuttimen putkea paikallaan eikä niinkään estää vuotoa. Tiivisteet on päissä sitä varten. Ainoa osa tuolta alueelta mitä en vaihtanut on sammuttimen putken päässä oleva pölytiiviste. KL:ssä sanoivat ettei siinä ole tiivistettä, joten osaisiko joku varmistaa vaikka epc:stä pitääkö siellä tiiviste olla vai ei? Voisiko vuotaa nyt sen takia että siellä turhaan on tuo pölytiiviste?
Tässä vielä video vuodosta.
https://www.dropbox.com/s/emmfwmjjkguwu ... 1.MOV?dl=0
Edit. Löytyihän se vikapaikka. Ei ehkä se ensimmäisenä mieleen tuleva, mutta kun toisen kerran nykäisin sammutusventtiilin irti niin näinhän siinä kävi.
Tässä vielä video vuodosta.
https://www.dropbox.com/s/emmfwmjjkguwu ... 1.MOV?dl=0
Edit. Löytyihän se vikapaikka. Ei ehkä se ensimmäisenä mieleen tuleva, mutta kun toisen kerran nykäisin sammutusventtiilin irti niin näinhän siinä kävi.
Sitten seuraava kinkkinen pulma. Kaikki näkuvät vuodot korjattu ja edelleen samassa kohtaa ennen suodatinta kertyy ilmaa sammutuksen jälkeen. Mistäs lähdetään vielä tutkimaan lisää? Eli tuossa suodattimelle menevässä letkussa tuollainen muutama sentti ilmaa päässä. Tähän mennessä uusittu kaikki kirkkaat letkut, korkeapainepumppu sekä sammuttimelta korkeapainepumpulle menevä putki. Missään ei siis ainakaan enää vanhoja o-renkaita eikä vuotavia liittimiä. Seuraavat mahdolliset vikapaikat siis sammutinventtiili, matalapainepumppu ja polttoaineen lämmitin. Voiko vielä jostain muualta vuotaa vai pitääkö nuokin kaikki nyt sitten uusia vielä... Voiko tuo imaista tankkiin tuon pienen määrän tuosta jos linjassa ei ole takaiskuja?
Railiputken päässä olevaa o-rengasta ei uusittu ja näkyviä vuotoja tosiaan en löydä. Kävin mylös tänään ajamassa koneen reilusti lämpimäksi ja parkkeerasin omaan ruutuun nokka aavistuksen ylös. Annoin 20min seistä ja kävin koittamassa käyntiin. Ei ongelmia. Tarkkaillaan siis tilannetta ja katsotaan uusiutuuko ongelmat.
Taas hieman ahdistaa mersun kanssa. Olihan noista edellisistä ongelmista jo 9kk aikaa. Tällä kertaa jätti ensimmäistä kertaa kunnolla tien päälle. Eli ajosta kaikki mittariston valot tauluun ja kone seis. Auto tien poskeen ja starttiyritys, pieni hörhdys mutta ei käyntiin. Tämän jälkeen muutamat starttiyritykset mutta ei lupaa edes. Startti pyörii kyllä. Omat epäilyt siis polttoainepuolella jälleen tai sitten jossain sähköongelmissa. Toivottavasti riihimäellä on osaava korjaamo jossa stari löytyisi.
Auto saatu korjaamolta setelinippua köyhempänä. Vikana kampiakselin asentoanturi rikki sekä hammaskehästä muutama hammas vääntynyt. Oli kuulemma napannut anturin kärkeen kiinni ja sen jyystänyt rikki. Mistä lienee vääntynyt sitten, mutta oikomalla sai kuulemma kuntoon. Uusi anturi 140€ ja vianetsintää sekä vaihtotöitä sitten jonkin verran päälle.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Joku pyöritänyt turbinia niistä hampaista,juu-zo kirjoitti:Auto saatu korjaamolta setelinippua köyhempänä. Vikana kampiakselin asentoanturi rikki sekä hammaskehästä muutama hammas vääntynyt. Oli kuulemma napannut anturin kärkeen kiinni ja sen jyystänyt rikki. Mistä lienee vääntynyt sitten, mutta oikomalla sai kuulemma kuntoon. Uusi anturi 140€ ja vianetsintää sekä vaihtotöitä sitten jonkin verran päälle.
kiviä tms päässyt koteloon jos siellä ei ole tulpat ja suojat paikallaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä