simoksin 350TD
Yhtä leveä halkasija on alhaalta ylös, näyttäisi oikeilta, -94:han tämä on eli vanhempaa jousimallia. Eikö se -95 vaihtunu? Firmalle josta nuo tilasin olikin kuulemma ensin tullu tehtaalta väärät jouset niin meni ylimääränen viikko toimituksessaMika.T kirjoitti:Tarkista että takajousien yläpäät on oikean malliset. Uuvemmissa jousien pitää olla kartiot ja yläpää on pienemmällä halkasijalla...
En muista missä vaiheessa tuo muuttu. Mulla oli kuitenkin se -96 500nen jo noilla uudemmilla jousilla.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
-
- Viestit: 2131
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Joo-o. On tuo jousijumppa aina yhtä hekumaa, vähänniinku työpäivä. Ei mennyt kuin 8h 4 jousta ja kahet iskarit paikalleen kaikkineen. Pimeä iski siinä kohtaa kun viimestä jousta piti alkaa askarteleen kun nää pihamaalla asennukset on niin hienoa. Puoli askia tupakkaa ja muutama kalja sekä elin ottalohkossa Tämä oli vähänniinku korotussarja madallussarjan sijaan nuo aiemmat mitä rälläköin oli paljon lyhyemmät kun nää H&R:t.
Takajousissa ei meinannu osua alatukivarren sisempi pää kohdalleen sitten mitenkään että sais pultin paikalleen uuden jousen kans.
Etujousissa taas piti puristin olla aivan maksimissaan puristettuna ja niin kaukana jousien päissä kun pystyi, vakaajan päätytanko ja iskari irti ja silti meinas olla hankalaa kun puristimen ylälautanen jumittui sinne jousikuppiin ja joutu naputteleen sen vasaran ja lyöntituurnan kanssa pois.
Ei tuu autoasentajaa meikäläisestä
Takajousissa ei meinannu osua alatukivarren sisempi pää kohdalleen sitten mitenkään että sais pultin paikalleen uuden jousen kans.
Etujousissa taas piti puristin olla aivan maksimissaan puristettuna ja niin kaukana jousien päissä kun pystyi, vakaajan päätytanko ja iskari irti ja silti meinas olla hankalaa kun puristimen ylälautanen jumittui sinne jousikuppiin ja joutu naputteleen sen vasaran ja lyöntituurnan kanssa pois.
Ei tuu autoasentajaa meikäläisestä
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Joku joskus mun mielestä sanonu että H&R jousilla tulee kova alusta mutta tosta tuli kyllä aika lempee kyytinen nyt noiden vaihdon jälkeen.
Pieni kolinakin lakkas peräpäästä en tiä oiskohan ollu iskareissa vikaa sitten senverran, tosin tais viime vuonna leimalla olla joku 50% iskarilukemat.
Perä jäi kyllä harmittavan ylös sais sentin-pari laskea näyttää vähän hölmöltä nyt.
Laitoin CRC:n jäähdyttimen vuodontukkijaa paisariin pari viikkoa sitten ja ei oo sen jälkeen tarvinnu lisäillä.
Ei tämäkään vaan kestä suomen olosuhteita nyt on jo etulokareissa sisäpokkauksissa ruostetta ja takakontin lukkopesän alapuolelle ilmestyny muutama ruostepiste En oo tosin kuukauteen päässy pesemään missään mitä nyt perjantaina hutasin nopeesti enimmät pois.
Pieni kolinakin lakkas peräpäästä en tiä oiskohan ollu iskareissa vikaa sitten senverran, tosin tais viime vuonna leimalla olla joku 50% iskarilukemat.
Perä jäi kyllä harmittavan ylös sais sentin-pari laskea näyttää vähän hölmöltä nyt.
Laitoin CRC:n jäähdyttimen vuodontukkijaa paisariin pari viikkoa sitten ja ei oo sen jälkeen tarvinnu lisäillä.
Ei tämäkään vaan kestä suomen olosuhteita nyt on jo etulokareissa sisäpokkauksissa ruostetta ja takakontin lukkopesän alapuolelle ilmestyny muutama ruostepiste En oo tosin kuukauteen päässy pesemään missään mitä nyt perjantaina hutasin nopeesti enimmät pois.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Pesin ja vaihtelin öljyt(taas) möhköön,kilsat 313700 eli jopa 5700km ajelin viime öljynvaihdon jälkeen Laitoin ensin moottorinpesuaineen koneeseen ja annoin jauhaa tyhjäkäyntiä reilut 10min ja sitte diamond dieselit sisään. Laitoin jotain öljynvuodonestoa sinne sekaan myös pullollisen jospa vaikuttais(tuskin) tohon kampiakselin stefan vuotoon
Vähän hölmön näkönen kun perse ylempänä noilla H&R jousilla mutta samapa tuo.
Hommasin D93 Lortot taas18x9" koossa. Ollu jo kaks sarjaa näitä aiemmin mutta aina tullu myytyä pois, jospa nyt malttais pitää nurkissa
Jos keväämmällä laittelis möhköön alle.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ai, empä oo kuullukkaan että sielä onnistuu moinen. Noh nytpä tiedänJukkahep kirjoitti:Venetmäellä kehuttiin Toijalan Nestettä, siellä on uusimmat 4-pyöräsuuntauslaitteet ja ymmärtää kuulemma mersun alustan säätämistä. Taidan viedä w221 toijalan nesteelle.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Erikoisesti tehty pohjatyöt tonne kontin rekisterikilven yläpuolelle Ihanniinku olis joku talttapää meisselillä raapinu maalit pois. Yhen talven jälkeen näyttää tuolta.
Joutuu vissiin kontinluukun maalauttaan jossain välissä.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Puunailin konetilan ja sisustan lävitte. Mukavempi kattella kun on siisti
Samalla vaihdoin PA-esisuodattimen sen pikkusen ja ilmansuodattimen jota en ollukkaan vielä kertaakaan vaihtanu vaikka yli 20tkm tällä ajanu
Ens viikolla kampiakselin tiiviste vaihtoon jos lakkais tuo öljyvuoto siihen niin ei tarvii joka viikko availla konepeltiä ja kattella öljyntasoa.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Kesävanteet alla. Kampiakselin tiiviste vaihdettu ja samalla huomasivat korjaamolla että ohjaustehostimen pumpun korvakkeet oli kaikki paitsi yksi antautunu poikki huonon hihnankiristimen iskarin takia tms Eli uusi käytetty pumppu tilalle ja iskari vaihtoon, sekä apusimpukan korjaussarja.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Tänään vaihdatin taakse narinahelat ja peräpää jämäköityi jokseenkin huomattavasti, lakkas se ihme muljuaminen ja en havainnut satunnaista tärinää tänpäivän 100km lenkillä ainakaan jonka oletin johtuvan renkaista
Täytyy huomenna soitella maalareille jos joku suostuis maalaan ton mun takaluukun kuntoon.
Täytyy huomenna soitella maalareille jos joku suostuis maalaan ton mun takaluukun kuntoon.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Pyöränkulmat taas kerran säädetty ja takana olikin heittoa reilusti kun noita jousia rälläköin jossain kohtaa ja alatukivarsi oli irti.
Vaihtelin öljyt tänään ja PA-suodattimen kilsoja nyt 321000tkm. Vaikka luulen että tällä on ajettu paljon enemmän kun ratti on aika sileä.
Yllätyin että tokmannilta löytyy hyllytavarana öljy ja pa-suodattimet möhköön vaikka ite suodatinhylly on metrin leveä ja kaks korkea
Vaihtelin öljyt tänään ja PA-suodattimen kilsoja nyt 321000tkm. Vaikka luulen että tällä on ajettu paljon enemmän kun ratti on aika sileä.
Yllätyin että tokmannilta löytyy hyllytavarana öljy ja pa-suodattimet möhköön vaikka ite suodatinhylly on metrin leveä ja kaks korkea
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ostinpa välikelin renkaiksi tuommoset 2014 paistetut Nokian Nordman kitkarenkaat kun halvalla sai 1001renkailta 59e/kpl saa nähä pitääkö nuo mitään vaan luulis että on varastoitu asiallisesti ettei nyt ihan pilalle ole mennyt vaikka vanhat onkin Ainakin ovat hiljaset.
Ei viitti nastoja laittaa vielä pariin kuukauteen jos kelit on lähinnä paljaalla asfaltilla ajelua.
Ei viitti nastoja laittaa vielä pariin kuukauteen jos kelit on lähinnä paljaalla asfaltilla ajelua.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Eipä oo ihmeitä ollut tämän kanssa, laturi meni vaihtoon hetkisitten muuten aikalailla huoletonta ajoa. Laittelin naapurivoorumin kilvenaluset takaluukun maalauksen jälkeen
Kannattavaa ajoa tämmösellä dieselillä kun 40tkm nyt reilu 2vuodessa tullut lisää mittariin
Kannattavaa ajoa tämmösellä dieselillä kun 40tkm nyt reilu 2vuodessa tullut lisää mittariin
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Tämmöstä tänään, peuran kanssa tuli halailtua. Saa nähä kuinka käy, näyttämässä kävin jo tänään ja arveli että lunariin menee mutta ootellaan.
Ja samalla punnitaan popvakuutuksen korvaushommat, IF:stä jäi yhden kerran kokemuksella hyvä maku
Ja samalla punnitaan popvakuutuksen korvaushommat, IF:stä jäi yhden kerran kokemuksella hyvä maku
Viimeksi muokannut simoks, 06.12.2019 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Onhan tuossa etulokari ja konepelti solmussa, umpio ja sivuvilkku tietty ja tuo lista sen alla plus puskurissa jotain pientä. Umpion takana oleva rauta kanssa vääntyny8848 kirjoitti:Kuvasta äkkiseltään katsottuna lievät vauriot lunastukseen vai mitä kaikkea meni?
Nyt on tosiaan peuroja liikenteessä
Jos kaikki laittaa kuntoon peltikorjaamolla niin varmaan hinta pomppaa senverran että liian kalliiksi tulee. ellei sitten kertakorvauksena sais jonkun tolkun summan millä laittaa ite.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Kallein kai tuossa tuo puskuri on. Ei kyllä kuvassa näy että onko puskurissa sanomista.
Kertakorvauksena ja hommailee itte purkuvehkeestä konepellin, Lokasuoja kannattanee hommata uus. Ne tahtoo olla aina lahoja.
Naamakirjassa oli just Torniossa purussa 300td josta sais varmaan kaikki osat.
Kunnossa ollessaan on kyllä sen verran hyvä vehe ettei kannata ihan ilmasiksi antaa pois.
Kertakorvauksena ja hommailee itte purkuvehkeestä konepellin, Lokasuoja kannattanee hommata uus. Ne tahtoo olla aina lahoja.
Naamakirjassa oli just Torniossa purussa 300td josta sais varmaan kaikki osat.
Kunnossa ollessaan on kyllä sen verran hyvä vehe ettei kannata ihan ilmasiksi antaa pois.
Ilman muuta laitat kuntoon, ei Möhköjä liikaa teillä näy...!
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)