Eli sisempi vetarinsuojakumi oli halki, huomasin toissapäivänä.
Ride toi kauppareissulta uudet kumit.
Pulkka palaksisi OK, ulompi kumi vaihtoon, no problem.
Sisempää niveltä käsissä pyöritellessä sain kunigasidean vaihtaa
siihen puhtaat vaseliinit, jos vaikka hiekkaa olis päässy sekaan.
Aloin puhdistaa niveltä ja huomasin että sen saa purettua ihan osiin.
Noh, yksiin palasiin ja huolellinen puhdistus.
Uudet vassut sisään ja kumit kunnolla kiinni.
Nyt se per*ele ei vaan taivu, eikä mennyt sitte paikoilleenkaan.
Eikun uudestaan nivel käteen ja taas vassut pois.

Asiaan: sen sisäosan voipi laittaa kahteen eri asentoon:
joko niin että sisäosan kapea uraväli on ulkokehän kapeaa väliä kohti,
tai sitten että kapee on kohti leveempää väliä.
Jälkimmäinen tuntuisi oikeammalta.
Josko jollain olisi irtonaisena W124 vetari ja kopistelisi sen peltikannen irti,
ja kaivaisi vassua sen verran, että näkyis miten pitää olla?
Saa toki tietää ulkomuististakin.
Tahi ei kellään olisi irtona 110mm laipalle sitä niveltä tässä ihan naapurissa mielellään?
Kolmella kuulalla saan nivelen toimimaan OK, mutta _hieman_ arveluttaa lähteä Alajärvelle posottaan 50% heikommalla nivelellä...
Nyt muutaman tunnin tirsat (kello on 04:38 ja kaljat loppu), ehditte aamuvirkut vastailla.