Nyt on vähän erikoisempi ongelma. Lähtään liikkeelle vian kuvauksella. Vetojuhtana on S211 270cdi 2004 vuodelta ja 722.6 laatikolla. Yhdistelmä on nyt Tallinnassa jumissa. Ennen Helsinkiä alkoi oireet. Kierrokset alkoi nousta ja vaihdot muuttuivat oudoksi. Auto jäähtyi laivassa ja pelasi hetken normaalisti. Sitten ongelmat paheni. Huudattaa kierroksia ja vaihtelee miten sattuu vaihteita. Kepistä jos tökkäät isommalle, niin saattaakin vaihtaa pienemmälle tai antaa vaihtaa isommalle ja heti perään tiputtaa kaksi pykälää vaihdetta. Välillä kierrättää punarajalle ennenkuin suostuu vaihtamaan isommalle ja moottoritiellä yrittää huudattaa kolmosella. Ilman vaunua tuntuisi pelaavan ok, ehkä pientä luistatusta enemmän kuin normaalisti liikkeelle lähtiessä. Sitten tutkittua kahdessa mersun liikkeessä.
-Laatikkoöljyä oikea määrä, vaihdettu vuosi sitten uudet.
-Egs boksi kuiva, ei öljyä
-Ei mitään vikakoodia, tapahtumia
-Ajettu vika päällä ja samalla starilla katsottu, ei löydy mitään poikkeavaa
-Ei hukkaa nopeustietoa
-Ei pala mikään vikavalo
-Vaihdettu uusi ilmamäärämittari, sillä antoi liian suuria arvoja? Ei vaikutusta
-Erillinen jäähdytin keulalla, ei ole jäähärit seassa
-Adaptaatiot nollattu, ei vaikutusta
Siinä nyt äkkiseltään mitä muistan. Asuntovaunussa mekaaniset jarrut ja ei ole tehtaalta tullut koukku. Pelannut monta vuotta ja nytten alkoi oireet. Mikä voi aiheuttaa tälläisen että vaunu perässä sähköt kytkettynä laatikko sekoaa täysin? Huomenna kokeilevat ajaa vaunu perässä ilman, että sähköt kytketty. Onko kenelläkään takasamin kaaviota, voiko se vaikuttaa tähän? Auton vin: WDB2112161A576074
722.6 ja asuntovaunu
722.6 ja asuntovaunu
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kärryn/vaunun sähköt vaikuttaa. Mun pikkukärryn sähköt kun sekoili (mm. äärivalon plusjohto syti runkoon) väykky vaihteli kans miten sattuu, nyki risteyksissä ym. Vaunun kanssa töpseli irti ajelu on vaan kertaluokkaa vaarallisempaa kun ei nää ees auton valoja jarrutuksessa ja risteyksissä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Kiitos vinkistä, polttimot oli eilen tarkastettu. Pitää vaunun sähköt käydä läpi. Ilman töpseliä ei tosiaan ajeta, koska on vaaraksi muulle liikenteelle. Sillä on ajettu vain pieni pätkä testauksen takia. Taka sami pelaa kuulemma starin testauksien mukaan normaalisti.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Se oli tarkoitus tehdä. Eilen illalla tuli puhelu että laatikko vikatilassa ja kakkonen jäänyt päälle. Töksäyttää jarrua vasten kun laittaa P->D. Ei oikein pääse nyt liikkumaan, hyvä puoli on se, että nyt ainakin pitäisi näkyä starilla vikakohteita. Korjaamolle vaan 30km matkaa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Marsu hinattu korjaamolle. Tällä kertaa MB Abille ja Andrei vakuutti minulle puhelimessa, että iisi homma heille
Tänään auto pysyi vikatilassa vaikka nollasi koodit. Pelasi muutaman metrin ja uudestaan laatikko vikatilaan. Delphillä luettu itse koodit ja antoi seuraavaa:
-Vaihteisto EGS52 koodi P2503 vaihteen vertailu on negatiivinen tai tavoitevaihdetta ei saavutettu. Katkonainen
-912E ROM vika. Jatkuva
-SAM rear koodi 9089 CAN ei sanomaa mittaristosta, jatkuva
-SAM pass-side koodi 9097 vika CAN tietoliikenteessä SAM:n kanssa, jatkuva
Nyt oli Thulen oma purkki irti CAN väylästä, eikä vaikutusta. Korjaamolla tietysti luetaan autoa Starilla. Harmi vaan että ehtivät vasta ensi tiistaina ottaa auton työn alle.
Tänään auto pysyi vikatilassa vaikka nollasi koodit. Pelasi muutaman metrin ja uudestaan laatikko vikatilaan. Delphillä luettu itse koodit ja antoi seuraavaa:
-Vaihteisto EGS52 koodi P2503 vaihteen vertailu on negatiivinen tai tavoitevaihdetta ei saavutettu. Katkonainen
-912E ROM vika. Jatkuva
-SAM rear koodi 9089 CAN ei sanomaa mittaristosta, jatkuva
-SAM pass-side koodi 9097 vika CAN tietoliikenteessä SAM:n kanssa, jatkuva
Nyt oli Thulen oma purkki irti CAN väylästä, eikä vaikutusta. Korjaamolla tietysti luetaan autoa Starilla. Harmi vaan että ehtivät vasta ensi tiistaina ottaa auton työn alle.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02