tähtikuljettaja kirjoitti:Eikö se sitä puuttuvaa oviohjainlaitetta sitten jää odottelemaan ennen nukahtamista?
Hitaasti etenee japanin ihmeen fiksaaminen tuolla asenteella. WIS enimmäkseen hukassa ja kun se on saatavilla niin ei näytä toimintakuvaukset kiinnostavan...
Ei siinä mitään, jokainen tekee autolleen mitä huvittaa. Kai se repostelu foorumeillakin on enemmän ajanvietettä kuin ongelmanratkaisua. Parasta antaa edetä omalla painollaan.
Ei ole nukahtamisessa ollut ongelmaa aiemmin vaikka boksi ollut irti. Ja se pysyy irti kunnes ovi kasataan. Ei ole mitenkään järkevää huvikseen tai tähtikuljettajan mieliksi kiinnittää ja irrotella liittimiä. Jos olet kokeillut w220 oviohjainlaitteen liittimiä irrotella niin sitä ei kannata huvikseen tehdä. Tämä ei tarkoita etteikö tosiaan cdi203 esittämä toteamus aiemmin olisi huomioitu ja se aika koittaa että autosta on myös molemmat oviohjaimet asiallisesti kytketty ja päivitetty. Mutta kuten totesin on muutakin joka on mielestäni pielessä ja voi yhdessä kumuloida virta ongelman. Tai sitten se on yksi yksittäinen syy.
Wis hukassa? Se on välillä lainassa tai eri paikassa kuin itse tai auto. Harmi että sekin vaivaa sinua. En voi siinäkään sinua auttaa, sorry.
Ässän rassaukseen ja tutkimiseen ei montaa minuuttia päivässä ole resurssia ja vähiten turhaan ostella varaosia. Eli kyllä se nyt vaan tällä tapaa etenee. Koeta kestää tai pistä netti kiinni.
On tätä mietitty parin sen tason tyypin kanssa joka pystyisi tekemään can väyläloggerin mutta se on vähän liian hevydutyä. Toisaalta semmoiselle voisi olla kysyntääkin...
Hyvää hiihtolomaa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
F51 2-4mA anti theft alarm system
F60 2mA Antenna booster, electronic toll collection
F62 28mA Central locking, power locking, rear head release, rear head restraint adjustment, remote closing and
locking trunk lid, remote trunk lid release, trunk interior nonlocking switch
F64 130mA driver seat adjustment,driver seat heating, driver seat ventilation, seatbelt comfort fit system
F66 170mA front passanger seat heating, front passanger seat ventilation, passanger seat adjustment,
seatbelt comfort fit system
F74 83mA cigarete ligther rear left/rigth, enterance ligths, power locking,power window rear rigth,
rear head restraint adjustment, rear seat adjustment, reard seat heating,
F77 80mA automatic internal dimming mirror, dome lamp, garage door remote control, interior mirror adjuster,
interior motion sensor, makeup mirror, rain driving ligth sensor, reading lamps, sliding /tilting sunroof,
Tuossahan tosiaan monta laitetta mitä ei ole oikeasti autossa ollenkaan mutta nämähän on jaettuja sulakkeita tietenkin.
Yhteensä puolet auton virtajohdoista kulkee nuiden sulakkeiden kautta. Eli eihän se mene nukkumaan sinnepäinkään.
Toimintahäiriötä ollut tai on ne samat mitä aiemmin mainittu:
Rikkinäinen oikea sivupeilin lämmitys korjattu, Oviohjainlaite oikea etu vaihdettu prefaceliftiin ohjaimeen (ei toimi ihan oikein, voi johtua faceliftin presafe toiminnosta) tilattu oikealla osanumerolla oleva. Peilin kääntömoottori oikealle vaihdettu kun tuli itse peilin mukana.
Varashälytin tuntuu toimivan. Ilmastointi toimii. Mittaristo toimii. Penkkien säädöt toimii harvinaista kartanlukijan niskatuen edestakaisin ajelua lukuunottamatta. Peilit toimii jne. Eli virtaa menee moneen paikkaan mikä toimii ok kuitenkin.
Jää f60 antenna booster jota ei ole tutkittu. Kuskin f39/77 peilin ja sisäpeilin tummenemista en ole tutkinut. Auxialary heating f80 ei tutkittu, mikähän edes lienee. Tuulilasinpyyhin tosiaan pyyhkii jotain 8 kertaa ja lopettaa pyyhkimisen, ei korjattu. Central control unit testaamatta.
Joten odotellaan se oviohjainlaite ja kytketään ne paikalleen ja katsotaan lähteekö nämä ainoat vikakoodit pois ja mitä vaikuttaa kulutukseen.
Sos systeemi ja command ja linguatronic poistettu ja käsittääkseni koodattukin pois joten siitä ei pitäisi nukahtaminen olla kiinni. Pitää katsella vielä ettei minnekkään ole jäänyt vääriä koodauksia näistä (eikä muistakaan). Mikähän voisi olla väärin koodattu varuste....
Tosin kahdessa purkissa (me2.8 ja joku toinen, pitää katsoa mikä purkki se oli) on herjannut että ainakin yksi koodaus on väärin. Muttei tietenkään sano mikä. Ne on käsittääkseni ollut aina niin sinä aikana kun auto ollut minulla.
CAN high ja low pitänee mittailla ettei ole oikkareita ja jos kerkeisi skoopin luo ajella niin näksisi mitä siellä vilistää.
Mutta posti on hidas, sinä aikana voisi kokeilla askarrella takaluukun varaosalukolle refurbish palvelun. Saakohan haittalevyjä mersun lukkoihin mistään?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
MHe kirjoitti:noistahan kertyy 1.4A , ei se auto voi olla nukkumassa, miten aiemmin sait pienemmät lukemat kun mittasit?
Juu, 1.4 A tuli yhteensä. En ole saanut alle 1.75A kokonaiskulutusta lepotilassa (tai saattaa se huojua siinä 1.5-1.65A seutuvilla välillä lyhyen aikaa) Mutta akun kaapelista pihtivirtamittarilla menee 1.75-2A kun "nukkumassa" Nytkin uupuu n. 0.3-0.35A jota ei löydy mistään. Olen varmaan kirjoitellut väsyneenä jos olen semmoista todennut (ollut itse nukkumassa ).
Eli ei se nuku, ei.
Vian ilmenemisen aikaan autoon ei tehty mitään muutoksia, tämä on tullut mietittyä moneenkin kertaan jo. Ensin epäilin että olisinko koodaillut jotain pieleen mutta ne poistetut laitteet joita ei käytössä ruvettiin poistamaan ja koodaamaan pois vasta kun virtaa rupesi kulumaan (turhia kun ovat) ja se oli helppoa eliminointia.
Kai se on ruvettava nyppimään can pistokkeita irti yksitellen jakotukista ja katsottava muuttuuko tilanne. Sulakkeiden nyppimisellä en usko asian valottuvan. Eipä tässä ennen uutta oviohjainlaitetta voi kovin ihmeellistä tehdä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mittailin tossa viikko sitten että virta menee luukku auki n 3.4-3.5A ja luukku kiinni sen 3A.
No, nyt sain Epsanjasta vihreäksi maalatun oviohjainlaitteen (kai joku sinettimaalaus ettei laitetta auota, viisivuotias oli sen vissiin maalannut pensseli varpaiden välissä ja side silmillä) kartanlukijan oveen ja asentelin sen ja toisenkin oven piuhat kiinni omaan laitteeseensa. Vikakoodit tietenkin hävisi. Eikä uusia ilmaantunut. Muttamutta.... en muista enää miksi piilotin pihtivirtamittarin jonnekkin. Se on hukassa.
No, jätin auton vanhan akun kanssa tuonne harjottelemaan nukkumista. Aamulla katsotaan onko mikään asia muuttunut.
Sen verran oviohjainlaitteen vaihto auttoi että saattovalot peileissä alkoi toimimaan ja ovissa.
Voisi käydä vielä katsomassa näkyykö kynnysvaloissa mitään eloa kun kottero ollut tuolla nyt pari tuntia omissa oloissaan....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Menee mielenkiintoiseksi. Oviohjainlaitteet vaihdettuna ja kytkettynä pelasi pari päivää. Sitten pimeni oikea peilin kulkuvalo. Sitten tyhjäsi taas akun. Nyt tällä kertaa väittää että vasen vilkku rikki. Vilkuissahan ei ole vikaa ollut vaikka on kokeiltu vaihtaa niitäkin kun niitä on kertynyt nurkkiin.
Nyt status se että taas jää oven sisäpuolinen valo palamaan joka ovessa ja ei selvästi nukahda ja välillä herjaa VASENTA vilkkua vialliseksi. Aiemmin oli sama mutta herjasi OIKEAA vilkkua vialliseksi.
Sehän on varmaa ettei vika vilkuissa ja nyt alkaa tuntua ettei oviohjainlaitteissakaan. Vika kummittelee siis jossain muualla.
Mitään osia ei tuohon nyt vaihdella lisää ennenkuin jotain tolkkua tulee virhetoiminnan logiikkaan - jos tulee.
Pitääpä katsella voisiko luukkujen ja ovien toiminnat poistaa testimielessä kokonaan.
Mainittakoon vielä että jokin aika sitten ei suostunut avaamaan kuin kahden oven lukot (muistaakseni vain edesta mutta tämä ei ole tarkka fakta, voi olla että oli toisinkinpäin) ja jätti polttoainetankin lukon kiinni. Jotain häikkää on lukituksessa kyllä. Täytynee tutkia takaluukon lukkoa, siihen kun olisi varaosakin tuossa odottelemassa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kas niin. Parina päivänä tyhjännyt akun yön yli valvoneena. Yhtenä taasen ei.
Istuin autossa ja laitoin ovet lukkoon ja auto sammuttelee valot ja mittariston. Mutta ovien alareunan valot palaa ja palaa aina vain. Sitten ovet auki ja uudestaan lukkoon ja auto nukkumaan ja saattaa sitten sammutella valot ja mennä olevinaan nukkumaan - tällöin vilauttaa satunnaisesti kulkuvalaistuksen lamppuja. Vilkuttelu on harvakseltaan tapahtuvaa.
Välillä ei vilauttele ja silloin ei ainakaan akku ole ollut tyhjä.
Vikakoodeissa ei loogisuutta. Välillä ei mitään koodeja ja kaikki muka ok.
Seurataanpa tilannetta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
AK47 kirjoitti:Kas niin. Parina päivänä tyhjännyt akun yön yli valvoneena. Yhtenä taasen ei.
Istuin autossa ja laitoin ovet lukkoon ja auto sammuttelee valot ja mittariston. Mutta ovien alareunan valot palaa ja palaa aina vain. Sitten ovet auki ja uudestaan lukkoon ja auto nukkumaan ja saattaa sitten sammutella valot ja mennä olevinaan nukkumaan - tällöin vilauttaa satunnaisesti kulkuvalaistuksen lamppuja. Vilkuttelu on harvakseltaan tapahtuvaa.
Välillä ei vilauttele ja silloin ei ainakaan akku ole ollut tyhjä.
Vikakoodeissa ei loogisuutta. Välillä ei mitään koodeja ja kaikki muka ok.
Seurataanpa tilannetta.
Ei vika koodeja
Eli systeemi toimii mielestään oikeen,
nittä kaikki ratsailemaan mikä sytyttä ne valot
välillä lukiessa tulee tutuma että vika voisi olla virtalukon/lukituksen suunnalla,
tai sitten joku kytkentä/boxsi antaisi pulssia minkä syteemi siutten tulkitsee samaksi
kaikki muutokset järjestelimissä taisi olla jo palautettu alkuperäissen tilaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 EI TEKSTIVIESTEJÄ SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
AK47 kirjoitti:Kas niin. Parina päivänä tyhjännyt akun yön yli valvoneena. Yhtenä taasen ei.
Istuin autossa ja laitoin ovet lukkoon ja auto sammuttelee valot ja mittariston. Mutta ovien alareunan valot palaa ja palaa aina vain. Sitten ovet auki ja uudestaan lukkoon ja auto nukkumaan ja saattaa sitten sammutella valot ja mennä olevinaan nukkumaan - tällöin vilauttaa satunnaisesti kulkuvalaistuksen lamppuja. Vilkuttelu on harvakseltaan tapahtuvaa.
Välillä ei vilauttele ja silloin ei ainakaan akku ole ollut tyhjä.
Vikakoodeissa ei loogisuutta. Välillä ei mitään koodeja ja kaikki muka ok.
Seurataanpa tilannetta.
Ei vika koodeja
Eli systeemi toimii mielestään oikeen,
nittä kaikki ratsailemaan mikä sytyttä ne valot
välillä lukiessa tulee tutuma että vika voisi olla virtalukon/lukituksen suunnalla,
tai sitten joku kytkentä/boxsi antaisi pulssia minkä syteemi siutten tulkitsee samaksi
kaikki muutokset järjestelimissä taisi olla jo palautettu alkuperäissen tilaan
Juu, olin "varma" että valoa asiaan tulee kun saa oikealla osanumerolla olevan ehjän oikean etu DCM:n paikalleen. Mutta tosiaan vikakoodeja ei ilmene systemaattisesti. Ainoastaan kun akku tyhjenee ja se generoi sitten satunnaisia koodeja. Mutta epäilen että vikoja on ollut piilossa enempi kuin yksi ja nyt kun yksi on korjailtu pelaa jo paremmin.
Istuin autossa yksi päivä noin puoli tuntia kun ajosta sammutin auton ja otin avaimen lukosta mutten lukinnut autoa. Jotain uutta havaintoa löytyi: Ovien alareunan sisävalot palavat aikansa ja kun ne sammuu niin saattavat morsetella vilautuksilla sen puoli tuntia, ehkä pitempäänkin. Myös mittarin taustavalo morsetteli. Ne vilautukset on eriaikaisia eri ovissa. Pääosin tätä siis etuovissa. Sitten kun auton lukitsee vilauttelua ei ole montaa (2-3) ja sit se näyttäisi nukkuvan.
Voisi ehkä tehdä vertailumittauksen sulakkeista että mitä muuttui aiempaan sulakkeiden läpi meneviin virtoihin.
Virtalukko toki monessa mukana. Voihan se olla että se tai jokun boksi omasta mielestään on herättämässä autoa.... Liekö virta tai maajohdossa vai boksissa vikaa...
Enimmät mittaukset koetan päästä tekemään sisätiloihin. Piharemontinkorjuuna nyt ei tän 5kk sadekauden aikana ole ollut motivaatiota ruveta mittailemaan sähköjä.
Kyllä kai se joku loggeri pitäisi rakentaa/hommata mikä kyttäisi jännitettä tai virtaa ja kytkeä se aina jonnekkin...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mölli temppuili kovasti varashälyttimen kanssa - alkoi aina vilkut hälyttelemään vähän ajan päästä lukitukseen laitettua. Samoin ajotietokeen (kattokonsoli) valo syttyi välillä. Kun otin vetokoukun johtosarjan irti, nuo oireet katosivat ja auto suostuu nukkumaan kunnolla.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
TimoV kirjoitti:Mölli temppuili kovasti varashälyttimen kanssa - alkoi aina vilkut hälyttelemään vähän ajan päästä lukitukseen laitettua. Samoin ajotietokeen (kattokonsoli) valo syttyi välillä. Kun otin vetokoukun johtosarjan irti, nuo oireet katosivat ja auto suostuu nukkumaan kunnolla.
Juu, tässä ei koukkua. Se tänään huomattua ettei ajovalot pelaa automaattiasennossa. Ennen paloi. Pitää katsella oonko säätänyt sen itse pois kun säätelin saattovalojen aikoja yms.
Hälytin toimii loogisesti.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kas niin, nyt löytyi airmatikista vuoto. Aiemmin meni kaikki testit aina läpi. Nyt ilmoitti vuodosta venttiiliblokin ja painevaraajan välillä sekä kompressorin ja venttiiliblokin välillä. Tutkitaanpa vuoto kun pääsee nostamaan auton ilmaan. Epäilen että aiemmin vuoto oli liian pientä ja ilmeni ehkä vain lämpötilojen vaihtuessa. Nyt ainakin sattui sopiva hetki ja vuoto oli päällä kun testasi. Olisiko vuoto pahentunut sitten ajanoloon.
Ajovalotkin (auto - asennossa) rupesi pelaamaan kun tuli hämärää.... Onkohan faceliftissa joku hämärä optio nuille olemassa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
AK47 kirjoitti:
Ajovalotkin (auto - asennossa) rupesi pelaamaan kun tuli hämärää.... Onkohan faceliftissa joku hämärä optio nuille olemassa?
On joo automaattivalot faceliftissä (itseasiassa olen luullut että kaikissa 220 on, kun muistaakseni edellisessä -00 ässässä oli sama toiminto? ) kai siihen siksi moinen auto-asento askarreltu, että mittaristosta saa asetettua ”pakkovalot” aina auton käydessä, auto-asennossa hämärän mukaan ja vielä oikein perinteiselle mersumiehelle mahdollisuus kääntää itse katkaisijasta aina päälle ja pois
Viimeksi muokannut piippu, 17.3.2020 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AK47 kirjoitti:
Ajovalotkin (auto - asennossa) rupesi pelaamaan kun tuli hämärää.... Onkohan faceliftissa joku hämärä optio nuille olemassa?
On joo automaattivalot faceliftissä (itseasiassa olen luullut että kaikissa 220 on, kun muistaakseni edellisessä -00 ässässä oli sama toiminto? ) kai siihen siksi moinen auto-asento askarreltu, että mittaristosta saa asetettua ”pakkovalot” aina auton käydessä, auto-asennossa hämärän mukaan ja vielä oikein perinteiselle mersumiehelle mahdollisuus kääntää itse katkaisijasta aina päälle ja pois
Juu, mutta missä anturi joka sytyttää ne - onko sama kuin peruutuspeilissä olevat himmennyksiin vaikuttavat anturit? Nyt tosiaan valoisassa ei pala ajovalo mutta pimeällä palaa... Tosin testattu vasta parina päivänä että onko tosiaan nuin.
Sitten sellainen havainto että kun purkaa akkua hieman niin vilkauttaa toki valoja muttei avaa lukkoja. Tällöin edestäpäin katsottaessa apukuskin peilin vilkku vilauttaa puolet himmeämmin kuin oikea.... Täydellä akulla yhtä kirkkaasti noin silmämääräisesti katsottuna. Pitänee koettaa mittailla niitä vilkun (koko peilin) johtojen oikosulkuja maihin tai muualle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
eiköhän se valuanturi ole siellä sadetunnistimen kanssa kimpassa... alunperin se oli erillinen mutta jossain vaiheessa yhdistyi sadetunnitimen kanssa samaan mötikkään...
MHe kirjoitti:eiköhän se valuanturi ole siellä sadetunnistimen kanssa kimpassa... alunperin se oli erillinen mutta jossain vaiheessa yhdistyi sadetunnitimen kanssa samaan mötikkään...
Juu, kokeilin peruutuspeilin antureihin tähdätä kännykän ledivalolla ja kuskin peili himmeni siitä takaa tulevalta anturilta ja etuanturi ehkä vaikutti mittariston taustavaloon mutta ajovaloon ei mitään vaikutusta. Tuulilasin anturialueella kun antoi valohoitoa ei vaikuttanut valoon. Mutta euköhän se pitäisi valaista ennen kun kääntää nollasta automaatille. Ei siis sammuttanut jo päällä olevaa valoa. Voisihan tuota tutkia enempikin, niin selviäisi toimiiko oikein vai ei.
Nyt on taas tyhjennellyt akkua muttei ihan tyhjäksi asti. Löysin pihtivirtamittarinkin niin pääsee mittailemaan tilannetta silläkin...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Itellä oli menny talven aikana akku tyhjäks vaikka olin käynnistellut pari kertaa kuukaudessa sen jälkeen tuli srs valo joka kylläkin lähti pois itestään..
Meneehän akku tyhjäksi jos yhtenään autoa käynnistelee. Ilmeisesti tarkoitus oli kertoa että autoa myös käytettiin riittävän pitkään akun lataamiseksi.
Vähän aikaa sitten laitoin tulille pari työkonetta talviseisokin jälkeen. Akkujännite vielä 12,5 V, hyvin lähti käyntiin.
Valotunnistimien toimintaa oppii ymmärtämään helpoiten lukemalla toimintakuvaukset. Kyllä ne valot syttyy automaattisesti muulloinkin kuin valokatkaisinta käännettäessä ja syttyy ja sammuu myös ajon aikana, tietenkin. Kohtalainen viive vaan sammutuksessa.
Ja virrankulutus laskenut tekemättä juurikaan mitään. Ainoa asia mitä tein oli että irroitin kattoyksikön ja tarkistin liittimet kun kattovalot valot temppuili. Joku on laittanut peilin kartanlukuvaloihin ledit. Toinen oli pimeä mutta rupesi pelaamaan kun irroitti ja laittoi takaisin.
Mittailin tänään niin virrankulutus laksee aiemman 3A sijasta 1A määrään "lepotilassa"
Akkukaan ei sen takia ole tyhjentynyt nyt. Vaikka vielä on yli kymmenkertainen kulutus normaaliin...
Vedenpoistoreikä mikä normaalisti tukossa w220 mallissa on auki. Mutta pääseekö näissä sadevesi jostain tyyppivian myötä valumaan auton sisälle paikkoihin jossa voisi aiheuttaa sähkölaitteille temppujaan.
Satunnaista siis oireilu edelleen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Pääsee valumaan. En tiedä mistä, mutta kun tuo oma vankkuri tuossa oli seissyt nyt koko tämän vuosipuoliskon, ihemttelin miksi kosteutta kertyi runsaasti ikkunoiden sisäpuolelle... not sitten tuossa jo parikuukautta sitten ajattelin lähteä kauppareissulle ässällä että tulisi silläkin ajeltua (ei vielä ollult seisonnassa silloin), ja räps mittaristo pimeäksi. Auto kävi ja kukkui, muuten ei mitään ongemlia mutta vilkut eivät toimineet. Ajoin auton kaupan pihaan keula ylämäkeen parkkiin ja kun nousin autosta valui kojelaudan alta kuskin jalkatilaan siitä konepellin ajauskahvan vierestä. Kuivattelin autoa sitten sisätilan lämppärillä ja ajelin hieman peräkkäisinä päivinä, ja vedin puolipeitteen auton päälle että vettä ei lisää kertyisi.
No, pitääpä tutkia onko vettä päässyt enempi jostain sisätiloihin. Muutama aamu talvella teki sen että huurrutti tuulilasia. Muttei se oikean puolen kaukalon valumisreikä ollut silloin tukossa. Kai se on otettava matot ja vuoraukset pois ja katsottava onko kosteutta lattialla - sinnehän kaikki valuu. Alusta on massattu joten saattaa olla joku valumisreikä tukossakin jossain.
Vielä ei ole kukaan faceliftin omistaja kertonut missä vaiheessa ovien alareunan valot sammuu heidän autoissaan. Tässä ne sammuu joskus ja joskus ei ja sammuminen on viimeinen osa nukkumaan menoa. Ja kestää minuuttitolkulka - voi kestää yli puoli tuntiakin. Ja saattavat sitten vilkautella sillointällöin. Kunhan lämpenee ja pääsee pitemmäksi ajaksi purkamaan paikkoja pitää ruveta piippailemaan ovien johtosarjoja.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ei ole itsellä samanlaista autoa mutta WIS sanoo että nuo valot syttyy heti kun ovi avataan ja sammuvat heti kun ovi suljetaan. Jos ovi jätetään auki niin sammuvat 15 minuutin kuluttua.
Kannattaisko tarkistaa ovikytkimet tai mieluummin korvata testauksen ajaksi tavallisella katkaisijalla tms.
tähtikuljettaja kirjoitti:Ei ole itsellä samanlaista autoa mutta WIS sanoo että nuo valot syttyy heti kun ovi avataan ja sammuvat heti kun ovi suljetaan. Jos ovi jätetään auki niin sammuvat 15 minuutin kuluttua.
Kannattaisko tarkistaa ovikytkimet tai mieluummin korvata testauksen ajaksi tavallisella katkaisijalla tms.
Kyllä kannattaisi ja se onkin jo tehty aiemmin ja toimivat. Ajon aikana auto ei kyllä ole ikinä ilmoitellut että ovi olisi auki, jos se ei ole auki. Joten uskoisin johtojenkin olevan ok.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
AK47 kirjoitti:
Kyllä kannattaisi ja se onkin jo tehty aiemmin ja toimivat. Ajon aikana auto ei kyllä ole ikinä ilmoitellut että ovi olisi auki, jos se ei ole auki. Joten uskoisin johtojenkin olevan ok.
Ajossa sen ovikytkimen varsinkin luulisi oikkuilevan jos on kontaktipinnoissa vikaa tai jos painike liian täpärällä.
Siinä vaan onkin miettimistä miksi valo palaa vaikka ei kuuluisi palaa oven ollessa suljettuna.
sama tuli mielee että mikä sen sytyttää jos ovikytkin kunnossa... olihan ne lätäkkövalot alkuperäiset että ei sinnekin ole laitettu jotain omia virityksiä?
MHe kirjoitti:sama tuli mielee että mikä sen sytyttää jos ovikytkin kunnossa... olihan ne lätäkkövalot alkuperäiset että ei sinnekin ole laitettu jotain omia virityksiä?
Näyttää ledeiltä värin perusteella. Olen ollut siinä uskossa että faceliftissä ledejä...
Jos ei ole niin toki vaihdetaan. En ole ikinä ymmärtänyt ledeihin vaihtamista kun niistä seuraa sitä sun tätä pulmaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Olihan tämän MOST ring asetus nyt kunnossa? Tuolla ameriikan ihmemaassa oli yks ässä korjaantutnut satunnaisetsa virtasyöppöilystään sillä että oli saatu kaikki laitteen ringissä asetettua oikein. Tämä nyt vaan yksi heitto kun tuntuu olevan aika hankala tapaus...