Kinkäpin katsastus

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Kinkäpin katsastus

Viesti Kirjoittaja jösse »

Kinkäpissä on jarrutettaessa ohjaus vetänyt oikealle jatkuvasti. Tänään sain aikaiseksi purkaa oikean puolen jarrut ja puhdistaa sekä rasvata ne, rasvattiin muuten paitsi palat ja levyt. :lol:

Kun jarrut tulivat kuntoon päätin samantien yrittää katsastusta. Se tarkoitti, että isot ja liian leveät renkaat otettiin alta pois ja alle pantiin 195/65/14 kesärenkaat. Alunperin oli tarkoitus muutoskatsastaa isoille renkaille, mutta tilatut lokasuojan levikkeet eivät ole vieläkään saapuneet vaikka tilauksesta on jo kolme viikkoa. Tulipahan nolon näköinen vehje.

Suunta kohti Nivalaa josta piti samalla hakea Partnerin raivuriin uudet tiivisteet, entisillä kun kone ei lähde käyntiin. Pienoinen jännitys päällä, sillä autolle ei tehty muuta kuin valojen tarkistus.

Appiukko katsastutti oman mersunsa ennen minua ja sai sen läpi. :lol: Päästöt 0,90. Lievää kettuilua tulevista kinkäpin päästöistä oli ilmassa.
Kinkäpin huudatus sai appiukon hiljenemään ja varsinkin tulos: 0,33. :shock:

Jarruja kokeiltiin pari kertaa ja saatiin oikeat tulokset, toinen takajarru meinasi aluksi temppuilla. Katsastusmiehen mennessä auton alle jännitys lisääntyi. Vuotta aikaisemmin mentiin läpi puhtain paperein, eikä mitään ole tehty sen jälkeen muuta kuin ajettu menemään. Paitsi tietenkin alkukesästä pistettiin runko uusiksi kun Rauman pitsiviikoilla käynnistä oli tarttunut pohjaan useampikin harsoinen pitsikuvio. Tämähän on normaalia huoltoa 20 vuotta vanhalle autolle. :wink:

Kinkäppi on vielä siitä hyvä peli, että sieltä löytyy rasvanipat sekä ylä- että alapallonivelistä. Kunnon rasvaus oli pitänyt huolen siitä ettei alustasta löytynyt ollenkaan väljyyksiä ja katsastusmies pisti papereihin leiman ilman minkäänlaista huomautusta. :shock:

Nyt sitten vain vaihtamaan taas isommat pallot alle. :roll:

Kinkäppi oli pikkuinen valopilkku kun tuon mersun kanssa on pitänyt taistella. Jos myis mersun pois ja siirtyisi kokonaan Nissan merkkisiin autoihin... :lol:
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kinkäpin katsastus

Viesti Kirjoittaja Pappi »

jösse kirjoitti:Kinkäppi oli pikkuinen valopilkku kun tuon mersun kanssa on pitänyt taistella. Jos myis mersun pois ja siirtyisi kokonaan Nissan merkkisiin autoihin... :lol:
Nissanit on vaarallisia vehkeitä. Harjulla ja minulla on nuo synnyttimet vara-autoina kun näistä remmivetoisista ei koskaan tiedä, mitä ne keksii.
Tuossa tuo on pihalla ollunna toista vuotta, mittariin tullut 10tkm ja remonttia on tehty niin vähän, että hävettää... Se vaan käy ja kukkuu...

Olispa muutkin autot noin varmoja :o
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Re: Kinkäpin katsastus

Viesti Kirjoittaja Boss »

Pappi kirjoitti:
jösse kirjoitti:Kinkäppi oli pikkuinen valopilkku kun tuon mersun kanssa on pitänyt taistella. Jos myis mersun pois ja siirtyisi kokonaan Nissan merkkisiin autoihin... :lol:
Nissanit on vaarallisia vehkeitä. Harjulla ja minulla on nuo synnyttimet vara-autoina kun näistä remmivetoisista ei koskaan tiedä, mitä ne keksii.
Tuossa tuo on pihalla ollunna toista vuotta, mittariin tullut 10tkm ja remonttia on tehty niin vähän, että hävettää... Se vaan käy ja kukkuu...

Olispa muutkin autot noin varmoja :o
Vaan koitappa ajaa sillä kymppitonnin sijaan 500.000km, tuskin enää remontista on puutetta. "Autoon" saa uusia kaiken ja kuljettajalle uudet selkänikamat ja hermojenlepuutusta tarkoituksenmukaisessa hoitolassa minimi 1 vuosi.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Re: Kinkäpin katsastus

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Pappi kirjoitti: Nissanit on vaarallisia vehkeitä.
Etenkin pellit törmäystilanteessa. :( Meillä se sunny oli täys :evil: :toilet: ja sen jälkeen hommattuun vanhempaan carinaan verrattuna vielä huonompi.Olen omistanut 5 nissania ja niistä parhaita on olleet takavetoiset (cedric ja king cab) sekä datsun-merkkiä kantaneet 100A ja 180B joka oli takavetoinen myös.Näillä näkymin ei nissania tule tähän talouteen! :D Paits cedrikki jos jostain löytyis.. :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tässäpä on kuva kaverin nissan sunnystä. 1.6 bensa.
Kuva
Ajaa päivittäiset työajot. Mittarissa siis lukema 717476 ja lisää tulee. En tiiä kuinka paljon on remonttia tehnyt. Ensimmäinen kytkin meni kuulemma 250tkm kohdalla ja ensimmäinen syyläri 400tkm kohdalla.

:shock: Ei ole paljoa pääoman kuoletusta tuossa autossa. :wink:

Meillähän se olisi tuolla äiteen tallissa tarpeettomana komian rouhia cedric, 2.8D :? Eikä olis kovin kaukana sinusta daimler.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

No johan on sunnyssä lukemaa mittarissa :shock: Joko tuolla alkaa päästä ennätystenkirjoihin?
Yleensähän nuo alkaa päästää voimasauhuja jo kun tulee 200tkm täyteen.
Vanhat cherryt muuten nappasi ennen kuolemaansa aina jonkun viimeisen riemunkiljaisun, kulkivat niin pirusti viimosina elinpäivinään....kunnes se savu tuli sitten lopullisesti ulos koneesta.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Onnittelut vaan jösselle leiman johdosta, se kun ei ole välttämättä tämä astumisen onnistuminen varmaa vanhassa autossa - oli kyseessä sitten vaikka kuinka rungollinen Klong-koppi. :D

Mie joskus porailin ite nipat hieman vastaavanlaisen gitu-maasturin niveliin, kyseessä oli Mastza 2600Pee. Kyllä se oli hyvä keksintö että alustaa voi rasvata, vaadin takaisin Kekkosen aikoja kun lauantai oli virallinen autojen alustan rasvauspäivä. :amis_selittaa: Olispa se Italian kestä-se-viikko (engl.do-it-in-pajalla toim.huom.)-niveltehtaat ihmeissään kun mersullakin päästeltäisiin puoli miljoonaa samoilla palleroilla nykyisen 20000Km:n sijaan. 8)
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Kingcapilla ajoin juuri semmoiset vajaat 1000km kärri perässä jossa auto. Eli painoa perässä n. 1400kg :evil:

Nissan meni kuin juna. 90km/h tuntinopeutta pidin yllä lähes koko ajan. Mäet meni uljaasti ylös eikä vauhti laskenut lainkaan - turbo vain vinkui ja matka taittui.

Ainut negatiivinen seikka oli kulutus - 16.5 l / 100km keskimäärin.. omasta mielestäni aika paljon.. Hiacella sain kulutuksen pysymään n. 13 litran kantturoissa samalla kuormalla...

Auto oli siis Nissan KingCap 4X4 2,5 Turbokiisseli interkuuler vm -98


Loistavia pelejä noi neliveto avolavat kaikenkaikkiaan :!:
ML 270 CDI -00
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

nuista renkaista koko tosiaankin 195/65-14 :?: ja neliveto Gin-Cap :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kai jössen kinkura ole neliveto. :roll:
jos on nii myy se mulle, edullisesti
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Gin-Cap = vapaasti suomennettuna giniä tukassa.

Tuskin nelivetoja on tolla rengaskoolla...
ML 270 CDI -00
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

Ikävä kyllä ei oo neliveto.

Kinkäppi on tällä hetkellä maalattavana. Ammattikoulun pojat tarvivat harijottelua ja minä sanoin että multa löyttyy harjoittelukampe. :lol:

Hyvä siitä on kuulemma tullut, huomenna pitäis töitten jälkeen käyvvä hakemassa auto kotia. Päässee asentamaan paikalleen ne kolome kuukautta sitten tilatut ja viime viikolla saapuneet lokasuojan levikkeet. Hyvvää kannattaa outtaa. :wink:

Voen minä myyvä sen vaikkei se ookkaan neliveto. :lol: Paanpa kuvia näytille kun auto on kasassa niin saatta tapella kuka sen saa ostaa. Evullinenhan se ei missään nimessä ole, vaihossa kelepaa vain hyvät meleko uuvet pakuksi rekisteröijjyt varmarimersut. Kun oikkeen tingalle vie niin miksei volovokin kelepaa. Tae 190 tenavatähti. :boing_boing: kahella turpolla.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”