W203 ESP vika
W203 ESP vika
Osaako joku neuvoa kun ESP teksi tulee noin kilometrin ajon jälkeen ja kun irroittaa akunkengän 5 sekunniksi niin sitten saa taas kalibroitua ratin pyörittämisellä eli teksti häviää. Katsoin testerillä ja se ilmoitti C1140 Verify the power supply at terminal 30 ja Verify the power supply at terminal 87, osaako joku sanoa missä nämä terminaalit sijaitsevat ja olen vaihtanut ratin kulmaanturin jo kahdesti. Kiitos jo etukäteen avusta.
Re: W203 ESP vika
Miksi olet vaihtanut kääntökulmatunnistimen, kun siitä ei ole vikakoodia ja toimii oikein ?
Akunkengän irrottaminen on aina pahaksi näissä. Mitään se ei korjaa, mutta jopa todennäköisesti aiheuttaa lisää vikaa. Sitä ei siis kannata tehdä.
Starilla pystyisi selvittämään ongelmaa kun lukisi vikakoodit ja osaisi tulkita niitä ja tehdä tarvittavat toimintotestit.
Pumpusta voisi olla hiilet lopussa, onko tutkittu ? Tuleeko pumpulle mainitut jännitteet yleensäkään ?
Akunkengän irrottaminen on aina pahaksi näissä. Mitään se ei korjaa, mutta jopa todennäköisesti aiheuttaa lisää vikaa. Sitä ei siis kannata tehdä.
Starilla pystyisi selvittämään ongelmaa kun lukisi vikakoodit ja osaisi tulkita niitä ja tehdä tarvittavat toimintotestit.
Pumpusta voisi olla hiilet lopussa, onko tutkittu ? Tuleeko pumpulle mainitut jännitteet yleensäkään ?
wiimax.fi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: W203 ESP vika
Olisi hyvä tietää mistä autosta on kyse. Jos arveluttaa laittaa runkonumero niin ainakin tieto siitä onko facelift, usein sekään ei riitä vaan tarvitaan valmistuspäivä.
Vikakoodin yhteydessä voisi mainita mistä ohjainlaitteesta se on luettu. ESP-yksiköstä näyttää tulevan C1140. Outoa vaan että pre-faceliftissä tuo viittaa nimenomaan ohjauskulma-anturiin kun faceliftissä taas jarrupaineen tunnistimeen. Kumpikaan ei oikein sovi tuohon alkuviestissä mainittuun tekstiin.
Vikakoodin yhteydessä voisi mainita mistä ohjainlaitteesta se on luettu. ESP-yksiköstä näyttää tulevan C1140. Outoa vaan että pre-faceliftissä tuo viittaa nimenomaan ohjauskulma-anturiin kun faceliftissä taas jarrupaineen tunnistimeen. Kumpikaan ei oikein sovi tuohon alkuviestissä mainittuun tekstiin.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ESP vika
Jännitee koodeja tulle ainakin hiili vammoista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: W203 ESP vika
Kiitos kiinnostukseta, vaihdoin kääntökulmatunnistimen koska Star ei saanut siihen yhteyttä ja nyt oma testisoftani live antaa lukuja välille 9 ja -9 kun kääntelee rattia laidasta laitaan ja auto on MB 200 Kompressori vuosimallia 2001 ja valmistenumero on WDB2032451F093907. Onko tietoa missä sijaitsee terminali 30 ja terminaali 87 että pääsis mittaamaan jännitteen 11-14V koska siitä testohjema ilmoittaa. Mikä on mielipiteenne siitä että pitäisi tehdä nelipyöräsuuntaus koska ratti on hiukan vinossa joka kuulemma voisi aiheuttaa tuon ESP tekstin mittaristoon.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ESP vika
Kestää olla noin puolan paksuuden vinossa(tarkaa astelukua ei muista)
mutta kun renkaat ja ratti on suorassa pitäis asteet olla 0
ja siitä sitten kun lähtee kääntämään pitäis kyllä muuttu tappin asti kääntessä
paljon enemän kuin 9astetta
mutta kun renkaat ja ratti on suorassa pitäis asteet olla 0
ja siitä sitten kun lähtee kääntämään pitäis kyllä muuttu tappin asti kääntessä
paljon enemän kuin 9astetta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: W203 ESP vika
Terminaali 30 on "pysyvä jännite" ja tulee N80:lle suoraan etu-SAMista.ms10999 kirjoitti: ↑27.4.2021 20:14 Kiitos kiinnostukseta, vaihdoin kääntökulmatunnistimen koska Star ei saanut siihen yhteyttä ja nyt oma testisoftani live antaa lukuja välille 9 ja -9 kun kääntelee rattia laidasta laitaan ja auto on MB 200 Kompressori vuosimallia 2001 ja valmistenumero on WDB2032451F093907. Onko tietoa missä sijaitsee terminali 30 ja terminaali 87 että pääsis mittaamaan jännitteen 11-14V koska siitä testohjema ilmoittaa. Mikä on mielipiteenne siitä että pitäisi tehdä nelipyöräsuuntaus koska ratti on hiukan vinossa joka kuulemma voisi aiheuttaa tuon ESP tekstin mittaristoon.
Terminaali 87 on moottoritilan juttuja. Jos N80 diagnoosi siitä valittaa niin tiedon täytyy tulla can-väylältä sille.
Re: W203 ESP vika
Homma selvis, tekemällä nelipyörä suuntauksen jotta ohjauspyörä saatiin keskitettyä suoraksi niin vika hävisi kalibroinnin jälkeen, kiitos kaikille neuvoista
Re: W203 ESP vika
Hyvä että selvis ja hyvä että raportoit .
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01