Suomen Mercedes-Benz klubi kirjoittaa sivuillaan jäseneduista:
"Fennian vakuutukset
Saat Mercedes-Benz Klubin jäsenenä Fennialta nyt kattavia jäsenetuja vakuutuksista.
Auto:
• 30 %:n jatkuva sopimusalennus kaskovakuutuksesta yksityiskäyttöisille henkilö- ja pakettiautoille (Premiumkasko ja Laaja Fenniakasko)Alennus ei koske: tehokkaita, yli 270kw:n ajoneuvoja, museo- ja harrasteajoneuvoja eikä ajoneuvoja, joiden verollinen hinta on yli 100 000 euroa.Fenniaturva:
• 20 %:n jatkuva sopimusalennus"
Tämä ei pidä paikkaansa, soitin tänään Fennialle liittääkseni jäsenyystiedot oman autoni vakuutukseen.
Kyseessä on E270cdi -04 johon tuli aikoinaan otettua täyskasko ja lasivakuutus, ja on tullut pidettyä vaikka auton arvo huomioon ottaen ei ehkä olisi järkevääkään. On vaan niin vaikea vaihtaa osakaskoon, kun hintaa ei saisi kuin noin kympin kuussa pudotettua ja pois jäisi kolarointiturvan lisäksi useampaan kertaan "koeponnistettu" lasivakuutus ja parkkipaikkakolhuvakuutus...
Kuitenkin, siis soitin Fenniaan ja kerroin asiani. Sieltä sanottiin että ei saa alennusta minun vakuutukseen, koska päällekkäisiä alennuksia ei myönnetä. Kerroin, että minulla on nenäni edessä vakuutuskirja, jossa
ainoa alennus on kertyneistä bonuksista laskettu ja kysyin, että onko niin että alennusta saa vain autoilija jolla ei ole lainkaan bonuskertymää ?
Kuulemma minun vakuutukseni on "peräisin Folksamin ajoilta" (kyllä, niin on) ja niin halpa ettei siihen voi myöntää lisäalennusta.
Sitten se on mahdollista, jos lasketaan vakuutus kokonaan uusiksi, mutta mahdollisesti lopputulos on se että joutuisin vielä alennuksen jälkeenkin maksamaan vakuutuksesta enemmän.
Asiakaspalvelija kysyi, haluaisinko kuitenkin että jäsenyys liitetään tietoihin, jos joskus otan toisen vakuutuksen heiltä ?
Arvelin, että ei taida kannattaa, kun voi olla etten viitsi edes laskurilla kokeilla seuraavalla kerralla kuultuani juuri että hintoihin on jo mahdollisten alennusten varalta lisätty ainakin 30 prosenttia.