Tuonhan pitäisi tarkoittaa sitä että kylmäaineet ei vuoda sieltä moottorin/kompuran akselilta harakoille?juu-zo kirjoitti: ↑13.7.2023 14:31 Ainakin ilman lämpöpumppua olevissa malleissa on korkeajännitteellä toimiva scroll kompura ilmastoinnille. Siksi näissä onkin tärkeää ilmastointihuollossa tietää että laittaa oikeat aineet ja öljyt sisään koska moottori ui tuossa kylmäaine/öljy kylvyssä. Väärillä aineilla saa helposti eristysvastus vian aikaiseksi ja matkan teko loppuu siihen paikkaan.
Kilanderin Tesla
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Kilanderin Tesla
Re: Kilanderin Tesla
Joo ei niissä samanlaista akselia ole kuin polttiksissa kun ei ole millään moniurahihnalla pyörivä kompura. Joka tapauksessa ilmastointijärjestelmän tekeminen täysin hermeettisesti tiiviiksi on melko mahdotonta kun osat pitää kuitenkin olla vaihdettavissa ja muita liitoskohtia on kuitenkin.
Re: Kilanderin Tesla
Tesla Model 3 EV Performance AWD, tuommoisella tuli ajeltua vähän reilu 500 km.
Tämä mittariston puute, siihen ei jotenkin totu.
Jos olis itellä tämmöinen niin varmaan tuohon pitäisi joku kierrosluku ja ahtopainemittari liimata.
Ja oikea avain hommata. Tuommoisella pankkikortilla piti pärjätä.
Hassua kun sen pitää olla just tuossa että saa liikkeelle..
Juu ei ole mitään varsinaista paikkaa tuossa konsolin päällä.
Miten jos unohtuisi siihen, musta sisusta ja musta lätkä, helppo pimeässä penkin alta etsiä, mutta ei kai kellekkään niin käy..
Ovet lukkoon ja auki, napauta avainta lukee keskinäytössä.
Joo en heti tajunnut että sillä napautetaan fyysisesti B-pilaria.
Pyyhkimien kanssa oli alkuun ongelmia kun innostuivat liikaa aamukasteista lasia pyyhkimään.
Mutta tuolta keskinäytöstähän niille valikko löytyikin.
Vakkaria etsin pari päivää, luin ohjettakin.
Keskinäytöstä pitäisi jotain valita ennen ajoon lähtöä.
Pärjäsinkin hyvin ilman vakkaria.
Tämä olikin porrasperä, luulin aiemmin että nousisi takalasikin ja ei olisi kiinteää hattuhyllyä.
Mutta tehoa oli jollain lailla välttävästi, 462 heppaa, väännöstä ei tietoa.
Kulutus oli erittäin maltillista ja latausnopeus myös oikein hyvä.
Sen puolesta soveltuisi matka-ajoon melko hyvinkin.
Pitänee joskus käydä tutkimassa Saksalaisia patteriautoja olisko niissä vähemmän innovaatioita ja enemmän perinteisiä elementtejä.
Tämä mittariston puute, siihen ei jotenkin totu.
Jos olis itellä tämmöinen niin varmaan tuohon pitäisi joku kierrosluku ja ahtopainemittari liimata.
Ja oikea avain hommata. Tuommoisella pankkikortilla piti pärjätä.
Hassua kun sen pitää olla just tuossa että saa liikkeelle..
Juu ei ole mitään varsinaista paikkaa tuossa konsolin päällä.
Miten jos unohtuisi siihen, musta sisusta ja musta lätkä, helppo pimeässä penkin alta etsiä, mutta ei kai kellekkään niin käy..
Ovet lukkoon ja auki, napauta avainta lukee keskinäytössä.
Joo en heti tajunnut että sillä napautetaan fyysisesti B-pilaria.
Pyyhkimien kanssa oli alkuun ongelmia kun innostuivat liikaa aamukasteista lasia pyyhkimään.
Mutta tuolta keskinäytöstähän niille valikko löytyikin.
Vakkaria etsin pari päivää, luin ohjettakin.
Keskinäytöstä pitäisi jotain valita ennen ajoon lähtöä.
Pärjäsinkin hyvin ilman vakkaria.
Tämä olikin porrasperä, luulin aiemmin että nousisi takalasikin ja ei olisi kiinteää hattuhyllyä.
Mutta tehoa oli jollain lailla välttävästi, 462 heppaa, väännöstä ei tietoa.
Kulutus oli erittäin maltillista ja latausnopeus myös oikein hyvä.
Sen puolesta soveltuisi matka-ajoon melko hyvinkin.
Pitänee joskus käydä tutkimassa Saksalaisia patteriautoja olisko niissä vähemmän innovaatioita ja enemmän perinteisiä elementtejä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Nuo teslan keskinäyttö jutut on hiukan hanurista, mutta hetkenaikaa kun ajoi(viikonlopun) niin alkoi tulla jo lihasmuistista mitä tarvii. Ihan mukava auto mutta todella pieni, jos olisi oma niin todennäköisesti oven tiiviste kuluisi takapäästä kun pitää persettä siihen hinkata. Takapenkillä ei pysty istumaan pää pystyssä jne. Mutta kun kuskinpaikalle pääsee niin onhan siinä mukava olla ja ajaa jos on alla kitkarenkaat kesäkelillä muuten meteli vähä liian corollamainen. Olin toissakesänä (2022) ostamassa tuommosta mutta onneksi ei tullu ostettua kun näitä hintoja nyt katsoo… Ois tullu persnettoa pikkusen liian paljo. Nythän nuo alkaa olemaan houkuttelevissa hinnoissa jo.
Ps tuo auton ulkonäkö viittaa long rangeen vanteiden(pöläreiden), puuttuvan spoilerin ja puuttuvan punaisen viivan taka dualmotor tekstin alta.
Ps tuo auton ulkonäkö viittaa long rangeen vanteiden(pöläreiden), puuttuvan spoilerin ja puuttuvan punaisen viivan taka dualmotor tekstin alta.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: Kilanderin Tesla
Akun koosta ei tietoa, mutta varmaankin oli long range malli.
Näytti että akullisella menee heittämällä motaria nelisensataa.
Ja sekalaista maantievoittoista ajoa + 500 km.
Rengasmelua oli enemmän kuin omassa, tässä näytti olevan alla jotkut pienet Michelinin valmistamat rinkulat.
Tiloissa kanssa huomattava ero, Nishikin fatbikesta kun irroittaa eturenkaan menee se hyvin Model S;n kyytiin ja mahtuu muutakin.
Tässä sai aika tarkkaan sovitella fillaria että mahtuu ja muulle ei oikeastaan tilaa jäänyt.
Ohjaus kanssa hieman erilainen. Pajamies hp kuvasi hyvin asiaa, jokainenhan joskus on kääntänyt fillarista ohjaustankoa 180 astetta, niin kolmosen ohjaustuntuma hieman sellainen.
Jossain rampissa kaarrellessa tulee vähän urheilullinen fiilis, mutta motarilla jos tarvitsee nopeasti tehdä pieni väistöliike niin saattaa äkkiseltään yllättää kun reagoi niin voimakkaasti.
Paljon näitä tämmöisiä ainakin tienpäällä näkee.
Etenkin valkoisia.
Näytti että akullisella menee heittämällä motaria nelisensataa.
Ja sekalaista maantievoittoista ajoa + 500 km.
Rengasmelua oli enemmän kuin omassa, tässä näytti olevan alla jotkut pienet Michelinin valmistamat rinkulat.
Tiloissa kanssa huomattava ero, Nishikin fatbikesta kun irroittaa eturenkaan menee se hyvin Model S;n kyytiin ja mahtuu muutakin.
Tässä sai aika tarkkaan sovitella fillaria että mahtuu ja muulle ei oikeastaan tilaa jäänyt.
Ohjaus kanssa hieman erilainen. Pajamies hp kuvasi hyvin asiaa, jokainenhan joskus on kääntänyt fillarista ohjaustankoa 180 astetta, niin kolmosen ohjaustuntuma hieman sellainen.
Jossain rampissa kaarrellessa tulee vähän urheilullinen fiilis, mutta motarilla jos tarvitsee nopeasti tehdä pieni väistöliike niin saattaa äkkiseltään yllättää kun reagoi niin voimakkaasti.
Paljon näitä tämmöisiä ainakin tienpäällä näkee.
Etenkin valkoisia.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Kilanderin Tesla
Olikos siinä joku hätä systeemi että matkaan pääse kun kortti tilttaa ?
Noita jonkunlaisia korttia avaimia oli joskus ranskisissa
ja toimivat kuten saataa arvata ransaklisista
eikä nyky kortitnluku koneetkaan näytä kassolla kovin luotettavasti toimivan,
yleisesti pitkään ihmetelly että miksi pitää kehitleeä avimelle korvaavia juttuja
jos niitä avaimen korvikeitta pitää kuitenkin otta taskusta ja tuneka jonekin
koloon autossa
Noita jonkunlaisia korttia avaimia oli joskus ranskisissa
ja toimivat kuten saataa arvata ransaklisista
eikä nyky kortitnluku koneetkaan näytä kassolla kovin luotettavasti toimivan,
yleisesti pitkään ihmetelly että miksi pitää kehitleeä avimelle korvaavia juttuja
jos niitä avaimen korvikeitta pitää kuitenkin otta taskusta ja tuneka jonekin
koloon autossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Kilanderin Tesla
Kai sen saa kännykälläkin toimimaan. Ja avaimen näköisen palikan ehkä lisävarusteena voi hankkia.CDI203 kirjoitti: ↑23.8.2023 12:29 Olikos siinä joku hätä systeemi että matkaan pääse kun kortti tilttaa ?
Noita jonkunlaisia korttia avaimia oli joskus ranskisissa
ja toimivat kuten saataa arvata ransaklisista
eikä nyky kortitnluku koneetkaan näytä kassolla kovin luotettavasti toimivan,
yleisesti pitkään ihmetelly että miksi pitää kehitleeä avimelle korvaavia juttuja
jos niitä avaimen korvikeitta pitää kuitenkin otta taskusta ja tuneka jonekin
koloon autossa
Tämä kun oli vaan lainassa niin pankkikortilla piti pärjätä.
Kaikenlaista varmaan pitää kokeilla, jotkut ideat tosin voisi jättää kokeilematta.
Esim kulmikas ratti, vilkun napit ratissa tulee nyt heti mieleen..
Tai sitten sitä vaan on itse muutosvastarintainen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Kilanderin Tesla
Tuskin on kyse muutos vastarinnasta,kilander kirjoitti: ↑23.8.2023 14:12Kai sen saa kännykälläkin toimimaan. Ja avaimen näköisen palikan ehkä lisävarusteena voi hankkia.CDI203 kirjoitti: ↑23.8.2023 12:29 Olikos siinä joku hätä systeemi että matkaan pääse kun kortti tilttaa ?
Noita jonkunlaisia korttia avaimia oli joskus ranskisissa
ja toimivat kuten saataa arvata ransaklisista
eikä nyky kortitnluku koneetkaan näytä kassolla kovin luotettavasti toimivan,
yleisesti pitkään ihmetelly että miksi pitää kehitleeä avimelle korvaavia juttuja
jos niitä avaimen korvikeitta pitää kuitenkin otta taskusta ja tuneka jonekin
koloon autossa
Tämä kun oli vaan lainassa niin pankkikortilla piti pärjätä.
Kaikenlaista varmaan pitää kokeilla, jotkut ideat tosin voisi jättää kokeilematta.
Esim kulmikas ratti, vilkun napit ratissa tulee nyt heti mieleen..
Tai sitten sitä vaan on itse muutosvastarintainen.
jostain hyvstä syystä tiety asiat on vuosiaen mittaan lähes
siaineet siinä misä ovat,
Listaan voi lisät ainakin vielä
mittarin keskellä kojelauttaa
jossain tojtooissa ja ranskisi vehkeissä niitä myös näkynyt
ja tarkimin kun katselee erimaiden versioita
niin syykin on selvä
halvempi muutos kojelautaan kun tehdään ratti väärällä puolella olevien maiden versio
eikä kuten keraan tojota kauppisa selitti että olisi ergonomisempi...
myös joku tikku ratin tilla on älytön ajatus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Pikku Mersu
- Viestit: 40
- Liittynyt: 31.12.2013 9:42
Re: Kilanderin Tesla
Teslaan saa itse asennettua ratin taakse monenmoisia mittareita jos tarvis
https://m.youtube.com/watch?v=evN2G7i8X ... Rlcg%3D%3D
https://m.youtube.com/watch?v=59ZOp4_O_48
https://m.youtube.com/watch?v=fd4WXuNAIPU
https://m.youtube.com/watch?v=evN2G7i8X ... Rlcg%3D%3D
https://m.youtube.com/watch?v=59ZOp4_O_48
https://m.youtube.com/watch?v=fd4WXuNAIPU
Re: Kilanderin Tesla
Olipas outo tämä matkailukesä -23 kun ei oikein missään tullut käytyä,paitsi töissä.
No nyt syksyllä saatiin viikko vapaata samaan aikaan rouvan kanssa.
Lähettiin sitten vähän risteilemään Saksaa kohti,ja syksyllä välillä myrskyää niin toki sellainenkin kohdalle sattui.
Menomatkalta ei jäänyt selvää kuvaa kameraan,mukavia muistikuvia kylläkin.
Martti Syrjä oli myös menossa Saksaan,nyt oli sopiva hetki tarinoida tuopin äärellä mm.Tallinnan Rock Summer 88 ja Tähdenlennon tiellä intro asioista.
Kun asiat oli selvitetty nukutti hyvin,vaikka meno oli vähän epätasaista.Jotain juttua kuulin että yli 30 m/s yöllä tuullut.
Travemundessa oltiin vain puolisen tuntia myöhässä,mutta sen verran myöhään että ei lähdetty Lyypekkiä etemmäs nyt ajelemaan vaan hotelliin logistisesti sopivalta seudulta kaupungin reunalta.
Ja sinne kurvaili maasturillaan myös M Syrjä.Aamulla tiet sitten erkani,hyö menivät Espanjan suuntaan ja myö lähdettiin Reinfeldiin lataamaan.
Tuossa Lyypekki Hampuri välillä kun on noita lankoja tien päällä niin liittyyköhän siihen sähkörekkojen latauskokeiluun,ihan kuin olisin lukenut jotain sellaista.
No tämä auto nyt laitettiin johtoon kiinni ja lähdettiin paikalliseen supermarkettiin.
Emäntä teki jotain hankintoja,itse tyydyin katselemaan.
Eroa kotimaahan lihatiskin monipuolisuudessa ja henkilökunnan määrässä tiskin takana.
Myös ns.maitokaupan juomaosastolle ei voi moitteita antaa.
Fossiilisiakin polttoaineita löytyy,ei paljon eroa meikeläisistä hinnoista.
Jatkettiin itäänpäin,kahvitauko Herzsprungissa.Siinä 18 paikkainen Teslan laturi,suurin osa kanssalataajista Tanskan kilpisiä.
Shellillä juotiin kahvit,siitäkin saisi akun täytettä patteriautoon.
Suuntana Potsdam,kilometrien rekkajono vastaantulijoitten puolella,oli jostain syystä rekka kääntynyt kyljelleen.
Potsdamissa hotelli keskustassa,täällä yksi yö.
Syksy alkaa saapua tännekkin.
Seuraavana aamuna hotelliaamiaisen jälkeen auto parkkihallista ja ihan pieni siirtymä Brandeburgiin,Film Park Babelsbergissa käytiin.
Tästä ei sitten pitkä siirtymä ollutkaan Berliiniin,toki kun tultiin lännestä ja kortteeri tällä kertaa idässä Alexanderplazin kulmilla,niin kaupungin läpiajo otti aikaa vaikka oli ajoitettu ennen iltapäivän töistäpaluuruuhkaa.
No nyt syksyllä saatiin viikko vapaata samaan aikaan rouvan kanssa.
Lähettiin sitten vähän risteilemään Saksaa kohti,ja syksyllä välillä myrskyää niin toki sellainenkin kohdalle sattui.
Menomatkalta ei jäänyt selvää kuvaa kameraan,mukavia muistikuvia kylläkin.
Martti Syrjä oli myös menossa Saksaan,nyt oli sopiva hetki tarinoida tuopin äärellä mm.Tallinnan Rock Summer 88 ja Tähdenlennon tiellä intro asioista.
Kun asiat oli selvitetty nukutti hyvin,vaikka meno oli vähän epätasaista.Jotain juttua kuulin että yli 30 m/s yöllä tuullut.
Travemundessa oltiin vain puolisen tuntia myöhässä,mutta sen verran myöhään että ei lähdetty Lyypekkiä etemmäs nyt ajelemaan vaan hotelliin logistisesti sopivalta seudulta kaupungin reunalta.
Ja sinne kurvaili maasturillaan myös M Syrjä.Aamulla tiet sitten erkani,hyö menivät Espanjan suuntaan ja myö lähdettiin Reinfeldiin lataamaan.
Tuossa Lyypekki Hampuri välillä kun on noita lankoja tien päällä niin liittyyköhän siihen sähkörekkojen latauskokeiluun,ihan kuin olisin lukenut jotain sellaista.
No tämä auto nyt laitettiin johtoon kiinni ja lähdettiin paikalliseen supermarkettiin.
Emäntä teki jotain hankintoja,itse tyydyin katselemaan.
Eroa kotimaahan lihatiskin monipuolisuudessa ja henkilökunnan määrässä tiskin takana.
Myös ns.maitokaupan juomaosastolle ei voi moitteita antaa.
Fossiilisiakin polttoaineita löytyy,ei paljon eroa meikeläisistä hinnoista.
Jatkettiin itäänpäin,kahvitauko Herzsprungissa.Siinä 18 paikkainen Teslan laturi,suurin osa kanssalataajista Tanskan kilpisiä.
Shellillä juotiin kahvit,siitäkin saisi akun täytettä patteriautoon.
Suuntana Potsdam,kilometrien rekkajono vastaantulijoitten puolella,oli jostain syystä rekka kääntynyt kyljelleen.
Potsdamissa hotelli keskustassa,täällä yksi yö.
Syksy alkaa saapua tännekkin.
Seuraavana aamuna hotelliaamiaisen jälkeen auto parkkihallista ja ihan pieni siirtymä Brandeburgiin,Film Park Babelsbergissa käytiin.
Tästä ei sitten pitkä siirtymä ollutkaan Berliiniin,toki kun tultiin lännestä ja kortteeri tällä kertaa idässä Alexanderplazin kulmilla,niin kaupungin läpiajo otti aikaa vaikka oli ajoitettu ennen iltapäivän töistäpaluuruuhkaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Berliinissä oltiin kolme yötä.Ei mitään ihmeempää mielessä.
Tuossa raatihuoneella tuli poikettua,usein tullut vaan käveltyä ohi.
Sisällä legoista tehty pieni raatihuone.
Tullut katseltua yhtä 20 ja 30 luvuista kertovaa tv-sarjaa,tuo kohta raatihuoneesta näkyy siinä usein,tietäjät tietää.
Monta vuotta tuota Humbold Forumia rakennettiin,valmistuihan sekin joskus.
Perjantai ja lähtöpäivä koitti,ensin kaupungin läpi EUREfin kampukselle.
Jotenkin alkoi tökkiä se noin 10 km matka,riittiköhän puoli tuntia..
Siinä latauduttiin hetki ja suunniteltiin lähteä Lyypekin suuntaan.
Päästiin taas ajamaan n.10 km kun liikenne seis.Joku kolari sattunut tuossa lentokentän lähellä olevassa tunnelissa,puolisen tuntia odottelua,poliiseja ja ambulansseja meni useita.
No siitä kun päästiin niin ei muita poikkeustilanteita sattunut kohdalle.
Mutta jaksoi sataa koko päivän,tympeää ajaa motarilla kovalla sateella.
Sitten tuli viestiä laivayhtiöltä että myrskyn takia lähtö myöhästyy 4 tuntia,mutta lähtöselvitys normaaliaikaan,ai kun kiva.
Ajeltiin samoja jälkiä takaisin plus että käytiin Citti Parkissa ja Lyypekissä syömässä.Sitten Sari Bernerin tuliaiset ja klo 23 aikoihin laivaan,lähti vasta aamulla klo 7.
Ja sen neljä tuntia se oli myöhässä Helsingissä.
Mutta kokonaisuutena meni matka melko mukavasti.
Navigaattori toimi kuin ajatus,viime reissulla oltiin vielä edge:ssä,nyt LTEssä
Mutta laittoi ajattelemaan että saattaa muuttaa omaakin matkailua tämä nopeasti huononeva maailmanpoliittinen tilanne.
Berliinissä oli silloin keskiviikkona ensimmäiset yhteenotot Palestiinaa tukevat vs polizeit-siis tämän viimeisimmän konfliktin tiimoilta.
Näkyi heti seuraavana päivänä huomattavasti lisääntyneenä määränä poliiseja jalkautuneena kaduille.
Voihan se olla että matkailukesänä -24 euroopan turneen sijasta pysytellä Kolin mökillä,ei kai se huono vaihtoehto ole.
Tuossa raatihuoneella tuli poikettua,usein tullut vaan käveltyä ohi.
Sisällä legoista tehty pieni raatihuone.
Tullut katseltua yhtä 20 ja 30 luvuista kertovaa tv-sarjaa,tuo kohta raatihuoneesta näkyy siinä usein,tietäjät tietää.
Monta vuotta tuota Humbold Forumia rakennettiin,valmistuihan sekin joskus.
Perjantai ja lähtöpäivä koitti,ensin kaupungin läpi EUREfin kampukselle.
Jotenkin alkoi tökkiä se noin 10 km matka,riittiköhän puoli tuntia..
Siinä latauduttiin hetki ja suunniteltiin lähteä Lyypekin suuntaan.
Päästiin taas ajamaan n.10 km kun liikenne seis.Joku kolari sattunut tuossa lentokentän lähellä olevassa tunnelissa,puolisen tuntia odottelua,poliiseja ja ambulansseja meni useita.
No siitä kun päästiin niin ei muita poikkeustilanteita sattunut kohdalle.
Mutta jaksoi sataa koko päivän,tympeää ajaa motarilla kovalla sateella.
Sitten tuli viestiä laivayhtiöltä että myrskyn takia lähtö myöhästyy 4 tuntia,mutta lähtöselvitys normaaliaikaan,ai kun kiva.
Ajeltiin samoja jälkiä takaisin plus että käytiin Citti Parkissa ja Lyypekissä syömässä.Sitten Sari Bernerin tuliaiset ja klo 23 aikoihin laivaan,lähti vasta aamulla klo 7.
Ja sen neljä tuntia se oli myöhässä Helsingissä.
Mutta kokonaisuutena meni matka melko mukavasti.
Navigaattori toimi kuin ajatus,viime reissulla oltiin vielä edge:ssä,nyt LTEssä
Mutta laittoi ajattelemaan että saattaa muuttaa omaakin matkailua tämä nopeasti huononeva maailmanpoliittinen tilanne.
Berliinissä oli silloin keskiviikkona ensimmäiset yhteenotot Palestiinaa tukevat vs polizeit-siis tämän viimeisimmän konfliktin tiimoilta.
Näkyi heti seuraavana päivänä huomattavasti lisääntyneenä määränä poliiseja jalkautuneena kaduille.
Voihan se olla että matkailukesänä -24 euroopan turneen sijasta pysytellä Kolin mökillä,ei kai se huono vaihtoehto ole.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Joo, lopussa nuo alkaa olemaan.
Olikin hyvä hetki vaihtaa talvirenkaat alle, vähän huonoksi olikin jo pinnat menneet.
Aika samanlaiset metkut tässä kuin W218 mersussa, renkaan halkaisija kun kasvaa niin syö sisälaitaa enempi.
Ja oikea takarengas kuluu eniten.
Hyvä ettei Saksan reissulla tiennyt että kankaat näkyi jo.
Keväällä kun meinasin laittaa nämä eteenpäin, pari oli kiinnostuneita mutta eivät pitäneet noin 4 mm kulutuspinnan kumeja minkään arvoisina.
Niinpä ajelin noilla sitten tänä kesänä noin 16 000 km.
Edellisenä suvena noin 15 000 km, paljon lie ex-omistaja ajellut, ei tiedä.
Mutta sen tietää ettei patteriautoissa kumit kauaa kestä
Nyt mittarilukemassa 241 000 km.kitkoilla eteenpäin.
Olikin hyvä hetki vaihtaa talvirenkaat alle, vähän huonoksi olikin jo pinnat menneet.
Aika samanlaiset metkut tässä kuin W218 mersussa, renkaan halkaisija kun kasvaa niin syö sisälaitaa enempi.
Ja oikea takarengas kuluu eniten.
Hyvä ettei Saksan reissulla tiennyt että kankaat näkyi jo.
Keväällä kun meinasin laittaa nämä eteenpäin, pari oli kiinnostuneita mutta eivät pitäneet noin 4 mm kulutuspinnan kumeja minkään arvoisina.
Niinpä ajelin noilla sitten tänä kesänä noin 16 000 km.
Edellisenä suvena noin 15 000 km, paljon lie ex-omistaja ajellut, ei tiedä.
Mutta sen tietää ettei patteriautoissa kumit kauaa kestä
Nyt mittarilukemassa 241 000 km.kitkoilla eteenpäin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Talvi tuli ja ongelmat alkoivat.
No ei välttämättä talven vika, ensimmäisen kerran herjasi jotain seisontajarrusta viime kuussa Berliinin reissulla.
Sitten oli hiljaisempaa kunnes eilen alotti ja ei osannut lopettaa-joka ajokerralla tuli tekstiä tauluun ja mikä pahinta, vakkari ei toimi
Tuossa kylätiellä jyrkässä mäessä kun kikkailin sain jarrun jäämään jumiin, kuskin puoli kyseessä.
Lähti auki kun heijasi hetken eteen/taakse. Sitten pysyikin -onneksi-auki, joutui ajelemaan 250 km keikan epäkunnossa.
Hyvä että pääsin ajoissa lähtemään iltavuorosta. Niinpä saunaa lämmitellessä nappasin satulan irti ja tutkimaan.
Tässähän tietenkin käsijarru sähköinen ja toimii toimiessaan melko huomaamattomasti, P päälle ja jarru kiinni, D tai R päälle ja jarru auki.
No satula käteen ja ihmettelemään.
Sitten sähkömoottori irti.
Tuossa moottorin alla liikkuvat osat ( kuin Sveitsiläisessä kellossa) jotka painaa mäntää kiinnipäin. Aika on patinoinut aika paljon skeidaa noihin booreihin jotka mahdollistaa rattaiden pyörimisen.
Liiat osat pois tieltä jotta pääsi puhdistamaan nuo urat, ei oikein muuten saanut kuin brakecleaneria ja puukon kärjellä ura kerrallaan.
Tuossa menossa jo kasaan, pohjalaaki paikoillaan.
Loput osaset paikalleen ja sitten vielä koeajolla Amarokin konehuoneessa.
Laitimmaisiin napoihin kun tarjosi + ja - johtoa niin hyvin pyöri, ja johtojen paikat kun vaihtoi niin pyöri toiseen suuntaan.
Satula & pyörä paikalleen ja koeajo , toimii, vakkarikin taas.
Herjat hävisi ja tuo on mukava ettei tarvitse kuitata millään mitään vaan älyää ite että kunnossa tässä ollaan.
Mitenhän merkkihuolto toimisi, kai ne laittaisi koko möykyn hyllystä uuden ?
No ei välttämättä talven vika, ensimmäisen kerran herjasi jotain seisontajarrusta viime kuussa Berliinin reissulla.
Sitten oli hiljaisempaa kunnes eilen alotti ja ei osannut lopettaa-joka ajokerralla tuli tekstiä tauluun ja mikä pahinta, vakkari ei toimi
Tuossa kylätiellä jyrkässä mäessä kun kikkailin sain jarrun jäämään jumiin, kuskin puoli kyseessä.
Lähti auki kun heijasi hetken eteen/taakse. Sitten pysyikin -onneksi-auki, joutui ajelemaan 250 km keikan epäkunnossa.
Hyvä että pääsin ajoissa lähtemään iltavuorosta. Niinpä saunaa lämmitellessä nappasin satulan irti ja tutkimaan.
Tässähän tietenkin käsijarru sähköinen ja toimii toimiessaan melko huomaamattomasti, P päälle ja jarru kiinni, D tai R päälle ja jarru auki.
No satula käteen ja ihmettelemään.
Sitten sähkömoottori irti.
Tuossa moottorin alla liikkuvat osat ( kuin Sveitsiläisessä kellossa) jotka painaa mäntää kiinnipäin. Aika on patinoinut aika paljon skeidaa noihin booreihin jotka mahdollistaa rattaiden pyörimisen.
Liiat osat pois tieltä jotta pääsi puhdistamaan nuo urat, ei oikein muuten saanut kuin brakecleaneria ja puukon kärjellä ura kerrallaan.
Tuossa menossa jo kasaan, pohjalaaki paikoillaan.
Loput osaset paikalleen ja sitten vielä koeajolla Amarokin konehuoneessa.
Laitimmaisiin napoihin kun tarjosi + ja - johtoa niin hyvin pyöri, ja johtojen paikat kun vaihtoi niin pyöri toiseen suuntaan.
Satula & pyörä paikalleen ja koeajo , toimii, vakkarikin taas.
Herjat hävisi ja tuo on mukava ettei tarvitse kuitata millään mitään vaan älyää ite että kunnossa tässä ollaan.
Mitenhän merkkihuolto toimisi, kai ne laittaisi koko möykyn hyllystä uuden ?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Vaihtaisivat koko satulan ja lasku sen mukainen. Ei taida tarvikkeena edes saada?
Origami tekee myös saman jarrun jäätyessä kiinni. Mittaristo on kuin joulukuusi ja ajotietokoneen herjauksia saa kuittailla pois. Vakkari yms häviää käytöstä
Joskus eräs rintterin omistaja tuumasi ”neljästä keltaisesta merkkivalosta ei kannata huolestua”. Ajaa vaan menemään.
Origami tekee myös saman jarrun jäätyessä kiinni. Mittaristo on kuin joulukuusi ja ajotietokoneen herjauksia saa kuittailla pois. Vakkari yms häviää käytöstä
Joskus eräs rintterin omistaja tuumasi ”neljästä keltaisesta merkkivalosta ei kannata huolestua”. Ajaa vaan menemään.
Re: Kilanderin Tesla
Sukulaisen model Y oli huollettu kotona katoksessa. Sovelluksella huollon tilaus ja sovittuna aikana pihaan ilmestyi huoltoauto.
Re: Kilanderin Tesla
Juhannuksesta Jouluun puolivuotiskatsaus:
Kilometrejä tullut mittariin lisää 20 900 km.
Vakuutuksmaksu nousi hieman toiselle vuotta,joten tämä kausi kustansi 525 euroa.
Veroihin meni se vajaa satanen ja siinäpä se kulupuoli oli.
Tesla latureiden katvealueella ei tullut niin pahasti ajeltua että olisi tarvinnut sähköä ostaa,myöskään kotona ei tullut ladattua.
Tuo edellä mainittu pysäköintijarrun huolto oli nyt ainut huomiota vaatinut toimenpide.Käytin oikean puolen mekanisminkin auki,siellä oli urat ja rattaat melko puhtaat,sähkömoottorin pohja oli aika hapettunut.
Ilmeisesti jo tehty jotain toimenpiteitä matkan varrella.
Kilometrejä tullut mittariin lisää 20 900 km.
Vakuutuksmaksu nousi hieman toiselle vuotta,joten tämä kausi kustansi 525 euroa.
Veroihin meni se vajaa satanen ja siinäpä se kulupuoli oli.
Tesla latureiden katvealueella ei tullut niin pahasti ajeltua että olisi tarvinnut sähköä ostaa,myöskään kotona ei tullut ladattua.
Tuo edellä mainittu pysäköintijarrun huolto oli nyt ainut huomiota vaatinut toimenpide.Käytin oikean puolen mekanisminkin auki,siellä oli urat ja rattaat melko puhtaat,sähkömoottorin pohja oli aika hapettunut.
Ilmeisesti jo tehty jotain toimenpiteitä matkan varrella.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Pikku Mersu
- Viestit: 40
- Liittynyt: 31.12.2013 9:42
Re: Kilanderin Tesla
https://youtu.be/TuLE7CcSvRc?feature=shared
Obrist moottori etupellin alle.
Obrist moottori etupellin alle.
Re: Kilanderin Tesla
Voisihan sitä huonomminkin frunkin täyttää.Pikku Mersu kirjoitti: ↑24.12.2023 15:42 https://youtu.be/TuLE7CcSvRc?feature=shared
Obrist moottori etupellin alle.
Eihän sinne mahdu kuin pari olutlootaa..
Mahtuiskohan tuo 4 wd; n frunkkiin..?
Olishan se kätevä euroopan automatkoilla.
Pitäisiköhän sitten taas Saksassa ostella jotain
päästötarraa tuulilasiin?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Ei kun ei kerro kenellekkään.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Kilanderin Tesla
Jaahas, taitaa toinen sähkömoottori olla finaalissa.
Tulikin talvitauko sähköautoiluun tässä kohtaa.
Nyt hyvä hetki huoltohommille.
Renkaita vaihdellessa huomasin välystä yläpallonivelessä.
Katselin jo ylätukivarsia, mutta mitä sitä hulluttelemaan.
Pelkät pallonivelet kun nyt riitti ja Saksasta toimitettuna Viipurinportin
ABClle vähän alle 50 €.
Sama homma näissä aina, liikaa ei rasvaa laiteta.
Vasen tehtaan jäljiltä, oikea Kilanderin.
246 000 km mittarissa, varmaankin alkuperäiset kun niiteillä kiinni.
Porasin ensin 5 mm reiät ja sitten 10mm.terällä loput.
Tulikin talvitauko sähköautoiluun tässä kohtaa.
Nyt hyvä hetki huoltohommille.
Renkaita vaihdellessa huomasin välystä yläpallonivelessä.
Katselin jo ylätukivarsia, mutta mitä sitä hulluttelemaan.
Pelkät pallonivelet kun nyt riitti ja Saksasta toimitettuna Viipurinportin
ABClle vähän alle 50 €.
Sama homma näissä aina, liikaa ei rasvaa laiteta.
Vasen tehtaan jäljiltä, oikea Kilanderin.
246 000 km mittarissa, varmaankin alkuperäiset kun niiteillä kiinni.
Porasin ensin 5 mm reiät ja sitten 10mm.terällä loput.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Miten näihin alkaa olla tarvikeosaa tarjolla? Teslaa kuitenkin rekisteröity paljon, joten voisi olettaa että osia alkaa saamaan muualtakin kuin marmorilta?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Kilanderin Tesla
Norjalaisen firman osat laadukkaampia kuin alkuperäiset?
https://www.hs.fi/talous/art-2000009916163.html
Re: Kilanderin Tesla
Sen verran selasin, että motonet tarjoaa myös varaosia kattavasti.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Kilanderin Tesla
Mikäs sille sähkömoottorille tuli ?kilander kirjoitti: ↑27.12.2023 10:21 Jaahas, taitaa toinen sähkömoottori olla finaalissa.
Tulikin talvitauko sähköautoiluun tässä kohtaa.
Nyt hyvä hetki huoltohommille.
Renkaita vaihdellessa huomasin välystä yläpallonivelessä.
Katselin jo ylätukivarsia, mutta mitä sitä hulluttelemaan.
Pelkät pallonivelet kun nyt riitti ja Saksasta toimitettuna Viipurinportin
ABClle vähän alle 50 €.
Sama homma näissä aina, liikaa ei rasvaa laiteta.
Vasen tehtaan jäljiltä, oikea Kilanderin.
20231221_164713_copy_1024x768.jpg
246 000 km mittarissa, varmaankin alkuperäiset kun niiteillä kiinni.
Porasin ensin 5 mm reiät ja sitten 10mm.terällä loput.
20231222_101857_copy_1024x768.jpg
20231222_110555_copy_1024x768.jpg
noita niitti kiintesiä kun on tullut vastaan niin lähtevät kätevästi taltalla ja moskalla tukivartta pitkin lyömällä(kuvan systeemistä tulee mieleen yhdenrellun alatukvarsi)
rasva on kallista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Kilanderin Tesla
Pysäköintijarrun sähkömoottorista varmaan hiilet loppu tms.
Tänään huomasinkin tuon HS; n jutun Norjalaisesta osakaupasta.
Harmi kun ei EUn alueella vastaavaa.
Tuolta saa kaikki pysäköintijarrun kilkkeet.
Nuo pikkurattaat kuulemma menee halki kun aikansa jumii,
Teslalla vaihtavat uutta satulaa tilalle..
Paljonhan alvit, rahdit tullit tekisi..?
Jistain VW Caddystä niitit pallonivelestä voisi olla harrastetyökaluilla
lyötävissä, näille en kyllä ilman poraa pärjännyt.
Tänään huomasinkin tuon HS; n jutun Norjalaisesta osakaupasta.
Harmi kun ei EUn alueella vastaavaa.
Tuolta saa kaikki pysäköintijarrun kilkkeet.
Nuo pikkurattaat kuulemma menee halki kun aikansa jumii,
Teslalla vaihtavat uutta satulaa tilalle..
Paljonhan alvit, rahdit tullit tekisi..?
Jistain VW Caddystä niitit pallonivelestä voisi olla harrastetyökaluilla
lyötävissä, näille en kyllä ilman poraa pärjännyt.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Kilanderin Tesla
Ai olikin onneksi käsijarrun moottorikilander kirjoitti: ↑27.12.2023 22:33 Pysäköintijarrun sähkömoottorista varmaan hiilet loppu tms.
Tänään huomasinkin tuon HS; n jutun Norjalaisesta osakaupasta.
Harmi kun ei EUn alueella vastaavaa.
Tuolta saa kaikki pysäköintijarrun kilkkeet.
Nuo pikkurattaat kuulemma menee halki kun aikansa jumii,
Teslalla vaihtavat uutta satulaa tilalle..
Paljonhan alvit, rahdit tullit tekisi..?
Screenshot_20231227_222741_Samsung Internet.jpg
Jistain VW Caddystä niitit pallonivelestä voisi olla harrastetyökaluilla
lyötävissä, näille en kyllä ilman poraa pärjännyt.
eikä autoa liikutava ajo moottori ajatelin että 1 niistä vai onkos siinä niitä ajomoottoreitta kuinka monta ?
kovaa sai rellun niitien sivuunkin taltalla ja moskalla lyödä että meni kannan ja tukivarren väliin sitten lähti 1 iskulla kanta pois
EU:n ulko puolelta osissa usein vero ostoshinaasta 9% siihen rahti paketin koosta riipuen
mutta veikkaus että luokaa jarrusatula 15-25 ja sitten noista kaikista alv 24%
(eli kivasti... veroa verosta )
kerää isompi paketti varaosia ja sitten reissu vaihteeksi
norajaan tukholmasta ajelaee helposti ~6h osloon,
osat sinen rajan taa jonkun hotelin respaan /paketti pisteesen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Kilanderin Tesla
Eteenpäin liikuttavia moottoreita tässä mallissa kaksi,
varmaan jos toinen hajoaa pääsee vielä toisella korjaamolle.
Jäähdytinnestevuoto saattaa rikkoa moottorin, jossain tehneet johonkin
laippaan reiän että pääsee neste ulos eikä jää moottoriin pyörimään.
Kun on samanlaiset moottorit molemmilla akseleilla, on pyöränlaakeritkin samanlaiset joka kulmassa.
Pitää niitäkin sitten ottaa muutama matkaan Norjasta.
Kyllähän se varmaan kannattaisi lomareissu osakauppaan tehdä.
Katteleeko ne paljon siinä rajalla jos rattaita, laakereita yms.jarruosia auto puolillaan..
varmaan jos toinen hajoaa pääsee vielä toisella korjaamolle.
Jäähdytinnestevuoto saattaa rikkoa moottorin, jossain tehneet johonkin
laippaan reiän että pääsee neste ulos eikä jää moottoriin pyörimään.
Kun on samanlaiset moottorit molemmilla akseleilla, on pyöränlaakeritkin samanlaiset joka kulmassa.
Pitää niitäkin sitten ottaa muutama matkaan Norjasta.
Kyllähän se varmaan kannattaisi lomareissu osakauppaan tehdä.
Katteleeko ne paljon siinä rajalla jos rattaita, laakereita yms.jarruosia auto puolillaan..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Kilanderin Tesla
2 moottori on hyvä jos 1:dellä voi jatkaa matkaakilander kirjoitti: ↑28.12.2023 19:36 Eteenpäin liikuttavia moottoreita tässä mallissa kaksi,
varmaan jos toinen hajoaa pääsee vielä toisella korjaamolle.
Jäähdytinnestevuoto saattaa rikkoa moottorin, jossain tehneet johonkin
laippaan reiän että pääsee neste ulos eikä jää moottoriin pyörimään.
Kun on samanlaiset moottorit molemmilla akseleilla, on pyöränlaakeritkin samanlaiset joka kulmassa.
Pitää niitäkin sitten ottaa muutama matkaan Norjasta.
Kyllähän se varmaan kannattaisi lomareissu osakauppaan tehdä.
Katteleeko ne paljon siinä rajalla jos rattaita, laakereita yms.jarruosia auto puolillaan..
jäähdytin neste ja sähkö suorassa kosketuksessa toisiinsa saa varmaan tuolaisessa aikaan
melkoisen savavn
reikä "ulkokuoressa" auttanee tihku vuotoihin
ettei kerry tuhoja aiheutavaa määrää niin helposti
Onhan se hyvä varutua kulutus osilla mitkä sattaa mennä ja sitten kun niitä on hylyssä
voi vaikka myydä eteen päin heti saatavan olevan osan hinnalla mutta kuitenkin vielä halvemalla kuin joku koko jarru satula
Tuuria on jos siellä rajalla näkee kettän muuta kuin muita matkalisia
viimeeksi pari vuotta sitten mopolla ei oikeen meinaanut koko rajaa huomatta
(pojoismaillahan on ollut vappaa liikuminen jo paljon ennen mitään shengen/eu juttuja)
kaiken moista osaa/työkalua tuonnut vuosien mittaan mukana eu/shengen/pohjoismaiden ulkorajan yli niin ei oikeestaan ole koskaan niihin mitenkään puttut mutta kun korkeinta komentilla että jos ei mutta ole niin hyvää matkaa ehkpä tarkinta oli kertallen us lähtiessä
kun oli laukut pullollaan pelkästään 4 ja 2 pöräisten osaia ja työkaluja
ties kuinka monetta kertaa kun sikäläinen turva henkilö kun tuli särmin takaa
joku osa kädessä kysymään että mikä tämä on niin tumaasi että onko mitään mutta
mihin että ei muuta niin totesi että hyvää lentoa täälä päässä pasintarkastus kopista toivotetteiin terve tuloa suomeen ja näkemiin
jos jotain joutis tulaamn niin paketit valmiiksi auki ja hiukan
vaikka mustaa kenkä rasvaa niin käytetyjähän ne sitten on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Kilanderin Tesla
Jäähdytysneste siellä moottorissa aiheuttaa eristysvastus vian ja matka ei tuolloin varmasti jatku edes yhdellä moottorilla. Ellei sitten tesla osaa jotenkin mekaanisesti erottaa koko moottorin piirä ja tosiaan toimia täysin yksimoottorisena. Epäilen tätä kyllä vahvasti.