Kilanderin Tesla

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 11154
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pitikö tuo nyt ottaa ”haasteena’. Ajaa saman verran omalla id.4:lla kuin sinä Teslalla. Latauksista ei ole kirjanpitoa mutta aika tarkan suunnan saan laskettua.
Skodillac: Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4487
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pappi kirjoitti: 22.6.2026 19:38 Pitikö tuo nyt ottaa ”haasteena’. Ajaa saman verran omalla id.4:lla kuin sinä Teslalla. Latauksista ei ole kirjanpitoa mutta aika tarkan suunnan saan laskettua.
Helposti se menee, sulla niin paljon uudempi ja vähemmän ajettu auto.
Ja pitänee itse alkaa vähän rajoittaa ajamista niin kestäisi siihen tarkoitukseen mihin hankittu vielä jonkun tovin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7404
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kilander kirjoitti: 22.6.2026 17:16 Nyt on tullut vähän reilu 152 000 minun aikana mittariin.
236,91 € mennyt sähköön.
Vertailun vuoksi 2,0 d Amarokilla jos olisi tuon matkan ajanut polttoaineisiin mennyt n. 27 000 €
Niin eikös tässä ollu ilmaset lataukset teslan latureilla? Tällöin vertailu on aika turhaa. Vai onko tuo 152tkm ajettu kokonaan ostosähköllä kokonaissummalla ~240e :D Sillon on ollu kyllä sähkö halapaa.

Mutta älyttömän hienoja reissuja! Ja kuvia on vähintäänkin riittävästi :idea:

Akku /moottori ongelmia ei ole tainnu olla?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4487
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo ilmaiset superit on ja turhaa tämmöistä on mihinkään verrata.
Joku nykyaikainen sähköauto 10-15 kWh kulutuksella, omat paneelit ja pörssisähkö niin semmoisella kun joku ajaisi pitemmän siivun olisi mielenkiintoista nähdä lukemia.

Teslan latureita pääasiassa käytetty, tuo n. 240 € kertynyt siitä että ei niitä ihan joka paikkaan riitä.

Akku & voimansiirtoremontit vielä edessäpäin. Alusta, ilmastointi ja kori aiheuttaa remontin tarvetta aina välillä.
Rengaskulut pysyneet kohtuullisempina mitä iltapäivälehdet väittää.

Jos jotkut osat kuluu nopeammin, niin jarrut vähän hitaammin. Ja hämmästyttävää ettei esim.ulkovaloja tarvinnut vaihdella yhtään. Pyöränlaakerit taitaa myös olla alkuperäiset,niin myös jouset & iskarit.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 11154
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämähän kannattaa ajaa loppuun omassa käytössä. Saako enää uudempiin vastaavaa mahdollisuutta latauksen suhteen?
Skodillac: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7404
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikö nuo ilmaiset lataukset loppuneet pääosin faceliftin yhteydessä?
Ja oliko niitä edes muissa kuin S mallissa?

Ja joissain autoissa lataukset sai ensimmäinen omistaja ja osassa lataukset on siirtyneet auton mukana seuraavallekkin.
Aika sekavaa kun ei ole tullu tarkemmin perehdyttyä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29802
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikös se tekisi noin 3500€ / 152000 kilometriä, jos kulutus olisi 15kWh ja hinta 15snt/kWh eli ero tähän
2,0 d Amarokilla jos olisi tuon matkan ajanut polttoaineisiin mennyt n. 27 000 €
on edelleen hurja.
wiimax.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 11154
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nettiautossa näyttää olevan ässiä myynnissä missä voimassa ilmaiset lataukset. Tässä ajassa hyvä lisä. Kilometrejä näyttää moni S nähneen.
Skodillac: Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4487
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Tesla

Viesti Kirjoittaja kilander »

dealer kirjoitti: 24.6.2026 7:10 Eikös se tekisi noin 3500€ / 152000 kilometriä, jos kulutus olisi 15kWh ja hinta 15snt/kWh eli ero tähän
2,0 d Amarokilla jos olisi tuon matkan ajanut polttoaineisiin mennyt n. 27 000 €
on edelleen hurja.
Teoriassa noin. Tuo 15 kWh keskikulutus vielä vähän vaikea saavuttaa.
Uusimmat mersut kyllä kovasti oikeaan suuntaan menossa.
Nykyään kun alkaa olemaan markkinoilla sähköautoja jotka soveltuu kaikkeen käyttöön.
Esim M-B EQC, siis se uusi malli.
Semmoinen vetokoukullisena ja satunnaista kärrin vetoa myös talvella.
Saattaa vielä hetki mennä ennen kuin pääsee lukemaan sellaisen käytännön kokemuksia foorumilta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”