Mykkäkoulu OM646 iskee jälleen.

Vastaa Viestiin
Alexss
Viestit: 6
Liittynyt: 09.6.2026 17:02

Mykkäkoulu OM646 iskee jälleen.

Viesti Kirjoittaja Alexss »

Terve.

Tuossa aikaisemmin oli kauhiasti ongelmia evo mallin 646 kanssa. Nyt se ratkaistu, historia löytyy täältä jos kiinnostaa:
viewtopic.php?f=160&t=66279

Nyt auto kuitenkin liikkuu, mutta sähkövikaa löytyy. Auto on siis 2007 (vai 08) C220 CDI sedan.
Autosta kun kuittaa koodit icarsoft cr maxilla poies niin auto herää ja käy nätisti. Mutta kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen koodit palaavat, ja pitää taas pyyhkiä pois ennenku toimii taas, muuten käynnistys tosi hankalaa ja käy huonosti.

Koodit mitä CR MAX veti ulos:

1. ECM - Moottorin ohjausmoduuli (CDI), 2293 - N14/3 (hehkutuslähtöaste) and 2042 - Tarkista ruiskutuspankki {0}.

2. ESP - 6264 - Yksi tai useampi signaali, joka on lähetetty ohjausyksikön polttomoottorista can-väylän kautta, on epäuskottava.

3. Kuljettajan puolen SAM - Etuosan signaalinhankinta- ja aktivointi moduuli - BB237971 - Pyyhkimen moottorissa toimintahäiriö, toimilaite on tukossa. (Pyyhkimet pelaa normaalisti)

4. REAR SAM - Takaosan signaalinhankinta- ja aktivointimoduuli - U016900 - Yhteydessä yläpuolella olevan ohjauspaneelin kanssa on toimintahäiriö.

5. COU [ZBE] - Audio/COMAND-käyttöyksikkö - A10D00 - Virransyöttö liian alhainen. (Radio toimii normaalisty)
6. Ääni/COMAND - Ääni tai COMAND (A2-A2/56-A40/3) - D016 - MOST-Tiedonsiirrossa on toimintahäiriö (renkaan katkeamisen sijaintia ei voida tunnistaa). (Ja edelleen, radio toimii normaalisti)

7. DCU_LF - vasen etuovi (N69/1) - 9E1B13 - Toimiilaitteen moottorin 'peilinlasin säätö' lähdössä on toimintahäiriö, virtapiiri avoin. (tästä ei tarvii huolia, ollut olemassa ennen muita vikoja)

8. AC - Ilmastointi (N22/7) - 90B387 - Sähkölämmittimen boosterissa 1 on toimintahäiriö, viesti puuttuu. (Ilmastointi pelaa kyllä)


Välillä (satunnaisesti, mutta ei samaan aikaan) nro 1 ja 2 ei lähde pyyhkimällä mutta auto käynnistyy silti hienosti ja normaalisti. Epäilen että tuo nro 4 REAR SAM aiheuttaa ongelmia.
CR MAX Näytti jossain vaiheessa ajossa 15-15.5v.

Tippuu myös vauhdin hidastuessa ja elektroniikat pois päältä ottaessa alas 12.95 volttiin, ilmeisesti pitäisi olla noin 13.4-14.5v rangella normi käytön aikana.

Onko mitään hajua mikä aiheuttaisi / miten korjata? Jostain luin että vaihtoehtoina ovat, huono akku, akun jännitteen lukija, laturin jännitteen säädin tai laturi itsessään.

Update: unohtu mainita että vanhalla akulla startissa tippui jännite icarsoftin mukaan n8 volttiin. Nyt uudella akulla pysyy 10-11v, ja hetkeksi ongelma katosi (noin 3 vai 4 käynnistystä). Mutta nyt tulivat takaisin, kaikki vanhat koodit. Ajossa pysyy kuitenkin maltillisempana 13-15v.
Viimeksi muokannut Alexss, 25.6.2026 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W204 C220 CDI (om646.811) Sedan, RWD
EX: Audi A6 C6 Avant (2.4l bensa v6) Farmari, FWD
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2979
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mykkäkoulu OM646 iskee jälleen.

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

1. Käytä jollain korjaamolla, josta löytyy Xentry, vähintään vikakoodin luvussa. Postaa xentryn vikakooditulosteet. Paras olisi jos raskisi ostaa myös aikaa tutkinnalle.

2. Menihän suuttimet oikeisiin reikiin takaisin? (ei pitäisi kyllä aiheuttaa kuvatunlaista ongelmaa)

3. Ootko ajanut paljon suuttimien asennuksen jälkeen? Tällä haen sitä, etteihän ole ilmaa.
www.mbosa.fi
Tsekkoslovakian mersu, SuperB -16
E200 BlueTec 16 (212.006)
CLK 500 -02 (209.375) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Alexss
Viestit: 6
Liittynyt: 09.6.2026 17:02

Re: Mykkäkoulu OM646 iskee jälleen.

Viesti Kirjoittaja Alexss »

1. Joo pitää viedä jonnekki jossa kunnon koneet.
2. Kyllä meni, otin ylös mikä meni minne.
3. Onhan tässä kerennyt kaks kertaa edes takasi Hyvinkää - riksu, ja satunnaisia kaupunki ajoja molemmissa kaupungeissa. Varmaan lähemmäs 100km ellei enemmän.
Ja tuskin ilmaa kun lähtee kuitenkin normaalisti käyntiin jos koodit poistettu.

Ja update. Nyt alkaa käynnistykset vaikeutumaan välillä vaikka koodit poistaa. Ei tunnu olevan mitään selvää kuvioo millon toimii normisti ja millon ei.
W204 C220 CDI (om646.811) Sedan, RWD
EX: Audi A6 C6 Avant (2.4l bensa v6) Farmari, FWD
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 sähkö”