Pemari E46 320ia vikkoovikkoo???

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
HVM

Pemari E46 320ia vikkoovikkoo???

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaverin bemu E46 320ia kuulemma kusee nestettä koneen päässä olevasta muovisesta :x termarikotelosta - tai tarkemmin ottaen se epäilee pisun tulevan siinä olevasta anturista. No, oli nyt kaiken varalta kuitenkin vääntänyt sen anturin poikki. :shock: Mikä anturi kyseessä?

Sitte pitäs kuulemma vaihella hihnat ja kiristimet, entäs vesipumppu? Kolomeko siinä on niitä hihnoja? Katiskassa on ilmastointi. :roll:

On kuulemma uuvempoo kormallii, mie näistä tiijä... :roll:

Mitenkä kettumainen homma kyseessä? Kannattaako purkaa nurmikolle haarukkaa ja veistä käyttäen? Ruuveja ei tietenkään magneettikuppiin? :roll:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Kaverilla oli laitettavana samanlainen ilmeisesti tätä uudempaa bmw-mallia;omistaja oli valitellut kun on niin huono ajaa ja takarenkaat kulahtaa nopsaan vaikka on vain 1.6 kone...auto nosturille ja toteamus että takakelkan 4:stä kiinnityskohdasta 3 on ruostunut irti. :roll: :shock:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Mikäs "uudempi" tuo nelikuutonen muka on?, uudempi on e90/91 joka tuli tänä vuonna.
Oisko lämpöanturi siinä? Jos termostaatin vaihtaa niin tulee, ainakin merkkiosana(muistaakseni) koko muovikotelo.
Niillä koteloilla on taipumus haljeta kun eräät pieksävät viskoa auki jollain metrin mittasella mutterisorvilla.
Kaks hihnaa on, helpot vaihtaa, tai no.. nosturilta ainakin.
Visko ekana irti, sitten visko kotelo(parilla muoviniitillä, älä katkase niitä) ja jo on tilaa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Mulle se pyöreälamppuinen on vanhempi ja sitten tämä "teini"-versio uudempi:

vanha pemari:

Kuva

ja uus pemari :D :D :

Kuva

onko niitä muita?? :D
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1025
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Jaa, täällä antiikista puhutaan taas...

Onhan tuossa yks mallisarja välissä jo nyt myytävään asti.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kuva

Joku tuommonen?

Jokatapauksessa Bemareihin on oikein hyvä varaosakuvasto osoitteessa: http://www.realoem.com/bmw/
I drive an Opel. What's your excuse?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Huomenna Melitoksen kuvan kanssa pemarin pellin alle piälailleen. :idea:

Vanha pemari / uusi pemari määritellään juuri kuten Daimler asian ilmaisi. :D

Jaa, vai oli Jarno sitämieltä että nosturi on tarpeen. :roll: Jos homma on helppo nosturilta käsin, se on halpa nosturilta käsin vs. päivä nurmikolla selällään. :idea: En ole tutustunut tapaukseen vasta kuin puhelimitse, tutkitaan huomenissa lisää.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Helppo se on ilmankin nosturia, mutta itse ei ole koskaan tarvinnut sitä ilmastoinnin remmin kiristintä aukoa ilman nosturia--> eli helppo kun hieman tunkkaa keulaa ja irrottaa pohjamuovin. Kuitenkin siis alapuolelta autoa helpompi.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ei oo paha homma ollenkaan mutta jäähdytysjärjestelmän ilmauksen kans voi tulla ongelmia.Nosturia ei tarvitse jos otat viskon ja tuulitunnelin irti jotka joudut muutenkin irroittamaan jos vesipumpun meinaat vaihtaa.Visko lähtee irti 32mm kiintoavaimella ja lekalla,viskossa on sitten vääränkätiset kierteet ettei tarvi turhaan sen kans tapella.Vesipumppu on helppo vaihtaa neljä mutteria auki ja 6mm pultteja käytät ulosvetimenä.Anturi termostaatti kotelossa taitaa olla vahaelementin lämmitysvastus jolloin pystytään kontrolloimaan termostaatin avautumista eri kuormitustilanteissa.Anturin pitäisi tulla uuden kotelon mukana.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jarno.V kirjoitti:Helppo se on ilmankin nosturia, mutta itse ei ole koskaan tarvinnut sitä ilmastoinnin remmin kiristintä aukoa ilman nosturia--> eli helppo kun hieman tunkkaa keulaa ja irrottaa pohjamuovin. Kuitenkin siis alapuolelta autoa helpompi.
Asia selevä. Onko mitään hajua mitä remmit, kiristin, vesipumppu ja termarikotelo maksaa? Ei tarvitse alkaa selaamaan motonettia tai KL:ää, lähinnä meinaan saako näihin osia rahalla? :D
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

jari_w123 kirjoitti: 6mm pultteja käytät ulosvetimenä.
Ei muuten aina lähde niinku elokuvissa...korvakot poikki.. nimim... :lol:

Ei nyt ole muistikuvaa mitä nuo maksaa, mutta ainakin merkkiosina riittävästi, kulutustavaraa kuitenkin joten pitäisi olla hyllyosaa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Elekee alakoo pelottelemmaan... :shock: Noh, jos ei meinoo paikat lemmessä auveta, niin annettaan olla meukaroimati ja viijään ammatimiehen särettäväks. :lol:
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Daimler kirjoitti:Mulle se pyöreälamppuinen on vanhempi ja sitten tämä "teini"-versio uudempi:

vanha pemari:

Kuva
e30
Daimler kirjoitti:
ja uus pemari :D :D :

Kuva

onko niitä muita?? :D
e36

Kuva

e46 facelift josta topikissa varmaanki tarkotettiin
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Joo, alimmainen noista se on. :wink:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jarno.V kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti: 6mm pultteja käytät ulosvetimenä.
Ei muuten aina lähde niinku elokuvissa...korvakot poikki.. nimim... :lol:

Ei nyt ole muistikuvaa mitä nuo maksaa, mutta ainakin merkkiosina riittävästi, kulutustavaraa kuitenkin joten pitäisi olla hyllyosaa.
Mulle ei oo vielä sattunu semmoista että olis korvat katkennu tosin se on vain ajan kysymys.ABS antureita mulle on tullu paljon vastaan jotka ei oo lähteny niinkuin elokuvissa vaan millin kokoisina paloina :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”