Työkaveri vaihtoi Väykyn Corollaan.
Työkaveri vaihtoi Väykyn Corollaan.
Jepjep, duunikaveri alkoi pienentämään menoja ja
myydä paukautti -01 220CDI farkkuväykyn poispoikkeen.
Eilen kävi hakemassa -05 Corolla 1.4 diiselin tilalle.
Seurataampa tuntemuksia...
EDIT
myydä paukautti -01 220CDI farkkuväykyn poispoikkeen.
Eilen kävi hakemassa -05 Corolla 1.4 diiselin tilalle.
Seurataampa tuntemuksia...
EDIT
Viimeksi muokannut Rässi66, 22.8.2006 9:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
Mielenkiintoinen suuntaus on nämä pikkukoneiset tiisselit. Rellulla on myös joku 1.5 litranen tiisseli. Tietty nykyisellä turbotekniikalla nuo pikkuset vatkaimet on varmaan ihan kulkevia ja taloudellisia autoja.
Liekkö väykyn ja corollan hinta samassa haarukassa. Onhan tuo väykky kyllä vähän vanhempi kuin corolla.
hmm

Liekkö väykyn ja corollan hinta samassa haarukassa. Onhan tuo väykky kyllä vähän vanhempi kuin corolla.
hmm


No on se mahdollista, onhan noilla corollan bensakoneillaki ajettu ihan järjettömiä lukemia, samoin jopa VW:n pikkudieselit pikkukorissa tuntuvat kestävän.Daimler kirjoitti:Kestääköhän se tuommoinen mylly sen 700.000 km?Pappi kirjoitti: pikkukoneiset tiisselit
Se, että jossain Transporterissa niitä laukeilee, ei ole edes yllätys...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Kestääkö väykyn mylly 700.000 km? Tuskin. Ja vaikka mylly kestäisikin, niin pellit ei.Daimler kirjoitti:Kestääköhän se tuommoinen mylly sen 700.000 km?Pappi kirjoitti: pikkukoneiset tiisselit
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Mites olisi miljoonan ajettu väykky? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=877960
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
No jaah..
443 tuhatta ainakin väykky kestää (-99 220 CDI). Sen verran taisi tänään mittariin vaihtua.
Eipä siinä ole ihme murheita ollut. Pientä kuluvaa joskus takuusen vaihtoivat (= kaikki ovet
)
Muuten uhteinen taival on taittunut varsin hyvin.
Ai niin, turpo levähti kerran. Akseli poikki jne.
Hassu juttu sekin, nimittäin 3 kk. aiemmin kunnostivat sen turpon (silloin väykky oli nähnyt tietä 350 tkm.)
Ei siinä turpossa ollut silloin mitään vikaa kun sen kunnostukseen vein. Ajattelin etten aja sitä ihan loppuun asti, niin ei käy perinteisesti (= imee siivet).
Turpo kävi remontissa, lasku oli suht kallis. Ja tuo 3 kk. meni ja yhtenä aamuna kiirehdin traktorista ohi, niin silloin kuului " naps! Thuuuuuiiiiiiiih" ja vedot tipo tiessään.
Vedot hävisi (aika loogista)
Väykky telakalle, ja imuputki irti
siivet heilui kun niitä nyppi. Päättelin jotta akseli poikki.
Turbo irti.
JA uutta tilalle. Uusi ahdin oli 150 € kalliimpi mitä "huolto". Ja luulen että "huollolla" ja rikkoontumisella oli sellanen "syy seuraamus yhteys".
Eli ei se kovin huono kärry tuo väykky ole. Mun kokemuksella ajateltuna. Vähän syö polttoainettakin ja suorituskyky lastutettuna on ihan kohillan.
Mutta asiaan.
Tavallaan en ymmärrä miksi vaihtaa 5v. vanha väykky uuteen corollaan.
Perustelu: Paljonko uudesta Corollasta joutuu maksamaan ?
Paljon siitä saa esim 3 v. päästä.
Paljonko käytetyn väykyn arvo tippuu tuona aikana?
Onhan tietysti uusi aina uusi takuineen ja kaikkineen...
Mutta silti luulen että jos vertaa keskenään 400 tkm. ajettua Corollaa ja 400 tkm. ajettua väykkyä niin kummassa on parempi ajotuntuma.
(Vertailu tehdään vasta sen jälkeen kun väykkyyn on vaihettu narina helat taakse... Ne oon siis itekkin hiljattain uusinut
)
Mielipide asioitahan nämä. Jokainen ajaa millä tykkää.
Eipä siinä ole ihme murheita ollut. Pientä kuluvaa joskus takuusen vaihtoivat (= kaikki ovet

Muuten uhteinen taival on taittunut varsin hyvin.
Ai niin, turpo levähti kerran. Akseli poikki jne.
Hassu juttu sekin, nimittäin 3 kk. aiemmin kunnostivat sen turpon (silloin väykky oli nähnyt tietä 350 tkm.)
Ei siinä turpossa ollut silloin mitään vikaa kun sen kunnostukseen vein. Ajattelin etten aja sitä ihan loppuun asti, niin ei käy perinteisesti (= imee siivet).
Turpo kävi remontissa, lasku oli suht kallis. Ja tuo 3 kk. meni ja yhtenä aamuna kiirehdin traktorista ohi, niin silloin kuului " naps! Thuuuuuiiiiiiiih" ja vedot tipo tiessään.
Vedot hävisi (aika loogista)



JA uutta tilalle. Uusi ahdin oli 150 € kalliimpi mitä "huolto". Ja luulen että "huollolla" ja rikkoontumisella oli sellanen "syy seuraamus yhteys".
Eli ei se kovin huono kärry tuo väykky ole. Mun kokemuksella ajateltuna. Vähän syö polttoainettakin ja suorituskyky lastutettuna on ihan kohillan.
Mutta asiaan.
Tavallaan en ymmärrä miksi vaihtaa 5v. vanha väykky uuteen corollaan.
Perustelu: Paljonko uudesta Corollasta joutuu maksamaan ?
Paljon siitä saa esim 3 v. päästä.
Paljonko käytetyn väykyn arvo tippuu tuona aikana?
Onhan tietysti uusi aina uusi takuineen ja kaikkineen...
Mutta silti luulen että jos vertaa keskenään 400 tkm. ajettua Corollaa ja 400 tkm. ajettua väykkyä niin kummassa on parempi ajotuntuma.
(Vertailu tehdään vasta sen jälkeen kun väykkyyn on vaihettu narina helat taakse... Ne oon siis itekkin hiljattain uusinut

Mielipide asioitahan nämä. Jokainen ajaa millä tykkää.
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
Jos pelkkää kestävyyttä ja huolettomuutta haluaa niin varmasti parempi vaihtoehto on tuo corolla.Luultavasti jotain kyllästymistä vikoihin onkin taustalla
?
Mutta ikinä en kyllä harkitsisi uuden corollan ostamista,kestävyyden ja huolettomuuden lisäksi se ei muuta tarjoakaan.Meluisa,pieni,muovinen ja muutenkin...jos joku on sellaisella ajanut niin tietää mitä tarkoitan
Mutta jokainen haluaa autoltaan eri asioita,pääasia että on tyytyväinen.

Mutta ikinä en kyllä harkitsisi uuden corollan ostamista,kestävyyden ja huolettomuuden lisäksi se ei muuta tarjoakaan.Meluisa,pieni,muovinen ja muutenkin...jos joku on sellaisella ajanut niin tietää mitä tarkoitan

Mutta jokainen haluaa autoltaan eri asioita,pääasia että on tyytyväinen.
Lähipiirissä on muutama tämän vuosituhannen puolelta oleva Corolla ja ihmettelen sitä miksi joku joka on aikoinaan valinnut Väyrysen autokseen voi laittaa tilalle Corollan. Ei käsitä
Paitsi tietenkin jos on joutunut kovasti painimaan väyrysen vikojen kanssa...
Toyota muuten tekee maailman parhaat bensakäyttöiset arkimoottorit.

Paitsi tietenkin jos on joutunut kovasti painimaan väyrysen vikojen kanssa...
Toyota muuten tekee maailman parhaat bensakäyttöiset arkimoottorit.
Pitää olla melekosen fiksu ihminen että vaihtaa mersusta tojotaan, toki niin taitaisin tehdä itsekkin. On se paljon mukavempi ajaa luotettavalla autolla eikä tartte miettiä minne menee seuraavat 3 palkkaa/kaikki ylimääräinen aika.
Eli ts. mersun ostajan pitää olla joko tyhymä tai pakkomielle hankkiutua rahoista eroon+ pakkomielle päästä kuuntelemaan vi***ilua kun mersu ei kestä. Niinjoo, tottahan toki mersukuski tienaa sitten aivan liikaa kun pitää ostaa mersu että saa johonkin kulumaan rahansa.
btw, ei nuo uuet korillat mitään hirviän äänekkäitä tai huonoja ole. Yksi asia niissä tosin mättää. Moottorit, en tykkää fiiliksestä mikä tulee kun koitat ajaa suurimmalla(tai edes toiseksi suurimmalla) vaihteella ylämäkeen alle 60km/h vauhdilla. Niin mitäänsanomattomia, missä on ne 90-luvun alun koneet jotka käy yhtä 'nätisti' kuin 405:n bensakone(tai siis kuulostaa sisälle aivan samalta mitä pösö ulos.)Ja kulkuakin alkaa löytymään vasta sitten kun mersun kone kosahtaa ylikiertämisestä.
Mutuilua taas tähän väliin iltaa..
Ainiin, sitten se pakollinen
enhän mää tosissaan meesuista noin puhu(vaikka koko **ska ois alunperin pitänä jättää keksimättä).
Eli ts. mersun ostajan pitää olla joko tyhymä tai pakkomielle hankkiutua rahoista eroon+ pakkomielle päästä kuuntelemaan vi***ilua kun mersu ei kestä. Niinjoo, tottahan toki mersukuski tienaa sitten aivan liikaa kun pitää ostaa mersu että saa johonkin kulumaan rahansa.
btw, ei nuo uuet korillat mitään hirviän äänekkäitä tai huonoja ole. Yksi asia niissä tosin mättää. Moottorit, en tykkää fiiliksestä mikä tulee kun koitat ajaa suurimmalla(tai edes toiseksi suurimmalla) vaihteella ylämäkeen alle 60km/h vauhdilla. Niin mitäänsanomattomia, missä on ne 90-luvun alun koneet jotka käy yhtä 'nätisti' kuin 405:n bensakone(tai siis kuulostaa sisälle aivan samalta mitä pösö ulos.)Ja kulkuakin alkaa löytymään vasta sitten kun mersun kone kosahtaa ylikiertämisestä.
Mutuilua taas tähän väliin iltaa..
Ainiin, sitten se pakollinen




“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Hyvä ellei jopa erinomainen valinta jos on oltava "kulkuväline" millä pääsee aina liikkeelle. Minulla tuota korollan paikkaa ajaa polkupyörä - silloin kun lavetti on telakalla, liikutaan pääosin sillä mutta välillä myös apostolinkyydillä, bussilla tai kavereilta kyytiä vongaten
Ja siksi toisekseen, en voi sietää sitä että kun oven lyö kiinni niin sisällä kaikuu hetken boijoijoing-ääni 


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.