Volkswagen Jetta

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Santeri Alkio

Volkswagen Jetta

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

C180 -94 vaihtui pari viikkoa sitten uuteen Volkswagen Jetta 1,6 FSI:hin. :) Mersu lähti jatkamaan taivaltaan Kuopijjoon, hyvälle asiaa tuntevalle uudelle omistajalle.

Ihastuin Jetan ulkonäköön heti sen tultua markkinoille ja koeajamaankin pääsin autoa Lohjan Autolaan alkukesästä.
Mersun myymisessä meni aikansa, sillä vastaavaa mallia on paljon tuotu jälkituontina Saksasta, joten tarjontaa ostajille riittää.

Jettaa saa nopeasti haluamallaan värillä ja varustetasolla, toisin, kuin esimerkiksi Toyota Avensista, joita kuulemma on Malmön varastossa Ruotsissa ja toimitusaika kolme viikkoa. Ihmeelliselle tuntuu Toyotan toimitusaika nykymaailmassa. Tosin en itse sitä ollut hankkimassakaan...

Auto on saanut positiivista huomiota osakseen, varsinkin ulkonäöstään. Metallimusta helmiäisväri yhdistettynä vaaleaan sisustukseen antaa tyylikkään kuvan kulkineesta.
Koska auto on yritykseni käyttöauto mm. asiakaskäynneillä, ei kulkineen tule olla liian pröystäilevä, mutta ei kuitenkaan mikään lintta.

Nyt en muutoin auton ominaisuuksia tässä selosta sen kummemmin, sillä halutut ominaisuudet riippuvat aina täysin kunkin käyttäjän tarpeista.
Minun tarpeisiin tämä vaihtoehto oli paras. :wink:
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko moottori sama 105 hevosvoimainen kuin vähän vanhemmissa ?
Ainakin Golfia se liikuttaa yllättävän hyvin.
Santeri Alkio

115 hv FSI moottori. Käytössä oikein mukavantuntuinen moottori, vaikkei hirveän tehokas olekaan.

Polttoaineen ruiskutus tapahtuu FSI malleissa suoraan palotilaan, ei siis imusarjaan, kuten tavallisessa moottorissa.
Mariini
Herrasmies

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Mites melu, siitähän sitä on joka välissä haukuttu?
Santeri Alkio

Pyörien ääni kuuluu selvästi, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Kummallisen tarkka auto on näköjään asfaltin laadulle.
Uudella asfaltilla on hyvin hiljainen, mutta vähänkin kuluneella rengasääntä tulee sisälle.

Vaikeaa uutta on vanhoihin verrata, koska äänitaso on kuitenkin hiljaisempi, kuin esimerkiksi aiemmassa C:ssä, enkä ole kaikkia muita olemassaolevia autoja ajanut.

Kaikkein hiljaisin auto, millä minä olen ajanut, on ihan korvakuulolta subjektiivisesti arvioituna BMW 735iA. :shock:

Jetassa vakiovarusteena olevat stereot ovat muuten mielestäni yllättävän kivankuuloiset ensiasennuslaitteet :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”