BMW 330d E46 - mikä niissä on pielessä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
eerola
Herrasmies
Viesti:

BMW 330d E46 - mikä niissä on pielessä

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kertokaahan nyt ihan asiallisesti, mitä vikaa E46-korin BMW 330d:ssä on. Nimittäin kun niiden hintapyynnit näyttävät niin Suomessa kuin Keski-Euroopassakin olevan aika radikaalisti matalampia kuin vastaavien 203-korin diesel-Mersujen.

Onko pihvinä se, että minä en olekaan maailman ainoa ihminen, joka ei jotenkin osaa suhtautua yhtä luottavaisesti kilometrejä keränneeseen BMW:hen kuin vastaavan matkan taittaneeseen Mersuun?

Vai onko 330d:ssä jotain selkeitä heikkouksia, yllättävästi kohoavia ylläpitokuluja tai muita suruja, joista johtuen autoja tulee markkinoille enemmän kuin kauppa vetää ja markkinahinnat laskevat?

Tässä alkaa tuntua vähän hämmentävältä, kun joka päivä ajan Gigantin ohi ja sen seinässä on kolmemetrisin puukstaavein että se nyt vain on tyhmää maksaa liikaa. Ja kun olen jo aikaisemmin todennut että E46-korin BMW on mainio ajettava. Varsinkin sporttipaketilla.
-T

Kuva
Jarno.V
Opel - spesialisti

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

On tuo 330d ainakin lujempi kuin 320d.
Manuaaleissa 330d voi olla ongelmaa taka-aksilan pysymisessä autossa kiinni, mutta menee koritakuuseen. Ei siinä mitään ihme ongelmaa pitäisi muuten olla vrt. esim. 530d.
IMO: c-mallin mersut omasta mielestä ihan ihme hinnoissa noinniinkuin auton kokoon/ominaisuuksiin nähden varsinkin vrt. väyryseen ja 124. Ja muihinkin autoihin.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Håkke
Tolokun mies

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Tuo bimmarin kestävyys kiinnostaa minuakin.
Empä ole yhtään E46 330 taxia nähnyt.
Olen harkinnut tuollaisen tuottamista, tosin nelivetoisena eli 330xd mallisena, 204 heppaisena.

Samaa hinta polittikkaa olen minäkin ihmetellyt kun olen Cee 203 270 cdi bimmeri E46 330d/330xd autoja vertaillut suomessa ja saksassa.

olisko bimmeri klubilaisilla enempi tietoo??
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
eerola
Herrasmies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kävin koeajolla. Raportti on täällä. Taisin saada vastauksen kysymykseeni.
-T

Kuva
Melitos

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Turbovikojahan noissa 3-litraisissa on kuulemma ollut. Lisäksi normaalit e46 tyyppiviat eli etutukivarsia menee ja turvavyönkiristimien piuhojen liitokset yms. Tukivarsia menee jopa 100tkm välein.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”