Volovon katsastusremontti
Volovon katsastusremontti
Eno käytti eilen -99 mallista V70 Tdi:tä katastustarkastuksessa tuossa kotitallilla. Näkyy kilometrit tekevän jälkeä volvoonkin, maalit kuoriutuu helmoista jne. Mikä pahinta, kuskin oven saranoissa oli klappia, semmoinenhan ei laatuautoon kuulu. Tästä vetäisin johtopäätöksen, että volvo ei ole laatuauto. Vastaan ei ole tullut yhtään väljäsaranoista mersua, joten mersu on laatuauto!
Noh ei muuta ko kimppuun eli aloitetaan alustasta. Ensimmäisenä ihmettelen vaaksan mittaisia alatukivarsia...miten tuommoset voi toimia...
Tulos:koiranluut edessä väljät, vasemmalla raidetanko väljä molemmista päistä, taka-akselin puslat horot, käsijarru tehoton. Hienoa...
Sitten ylös montusta ja tsekkailemaan valoja. Oikeasta umpiosta heijastin irti... Noh tämä oli helppo tapaus, umpio kouraan, lasi poies ja liimaten heijasin kiinnikkeeseensä. Rakenne on melko lapsellinen, heijastin on kiinni onnettomalla kumitutilla umpion kuoressa. 2K epoksi hoiti homman. Rekisterikilven valo oli lisäksi palanut, ei muuta.
Ei muutako koeajolle, ovi tipahtaa avattaessa pari tuumaa ja ei aukea kuin puoli metriä takareunasta, rajotinkin paskana. Voe hitto mikä romu...Auto käyntiin ja tallista ulos, kääntäessä ohjausakselilta kuuluu narinaa/ulinaa, kellään ajatuksia mikä siinä vois olla??
Muuten volle on ihan kovassa kunnossa, käyttöjarrut toimii kun takana on melkeen uudet satulat. Matkamittari näyttää lukemaa 429tkm.
Ens pyhänä pitäs sitte rempata jarrut ja nupit kuntoon.
Noh ei muuta ko kimppuun eli aloitetaan alustasta. Ensimmäisenä ihmettelen vaaksan mittaisia alatukivarsia...miten tuommoset voi toimia...
Tulos:koiranluut edessä väljät, vasemmalla raidetanko väljä molemmista päistä, taka-akselin puslat horot, käsijarru tehoton. Hienoa...
Sitten ylös montusta ja tsekkailemaan valoja. Oikeasta umpiosta heijastin irti... Noh tämä oli helppo tapaus, umpio kouraan, lasi poies ja liimaten heijasin kiinnikkeeseensä. Rakenne on melko lapsellinen, heijastin on kiinni onnettomalla kumitutilla umpion kuoressa. 2K epoksi hoiti homman. Rekisterikilven valo oli lisäksi palanut, ei muuta.
Ei muutako koeajolle, ovi tipahtaa avattaessa pari tuumaa ja ei aukea kuin puoli metriä takareunasta, rajotinkin paskana. Voe hitto mikä romu...Auto käyntiin ja tallista ulos, kääntäessä ohjausakselilta kuuluu narinaa/ulinaa, kellään ajatuksia mikä siinä vois olla??
Muuten volle on ihan kovassa kunnossa, käyttöjarrut toimii kun takana on melkeen uudet satulat. Matkamittari näyttää lukemaa 429tkm.
Ens pyhänä pitäs sitte rempata jarrut ja nupit kuntoon.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Tiilerille tiioksi, että eno on huollattanu tuota rotteloa tähän asti oikealla korjaamolla, tuossa nelostien varressa. Siirtyi harmaan talouden talliin(tää oli ihan uusi ilmaisu) tuossa kuukausi sitten kun vaihdoin volleen jakopään osat.dealer kirjoitti:Voe hitto mikä romu...![]()
Sano sille enollesi että huollattaa vollensa säännöllisesti oikealla korjaamolla eikä missään harmaan talouden tallilla, pysyy auto vähän paremmassa kunnossa.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Minä olen aina luullut että Mersu tai tietyt volkkarit / audit
ovat ainoita autoja jossa alustan osista ehtii useampikin paikka väljistyä normaalilla 15000 km huoltovälillä - tai no, onhan esim Peugeot 406 taka-akseliston säätötangot ala-arvoisen heikkoa tavaraa samoin kuin 2000-luvun Volvojen raidetankojen sisäpäät.
Vaan sattuuhan sitä.
Olivatko oven saranat tosiaan noin väljät vai olivatko ne revenneet irti rungosta ?

Vaan sattuuhan sitä.
Olivatko oven saranat tosiaan noin väljät vai olivatko ne revenneet irti rungosta ?

Joo kyllä se ylätappi oli väljä, ihmettelin kyllä asiaa suuresti.
Taksikäytössä huonoilla teillä pösön auraustangot kestää n.150tkm. Tästä on kahden auton kokemus.
Tuo nuppien kestämättömyys on kyllä omasta mielestäkin melko lailla outo juttu, ihminen on käynyt kuussakin, mutta raidetangon nuppia ei saada kestämään. Tässä asiassa nipponit on euroja valovuosia edellä. Onko joku joutunut vaihtamaan raidepäätä corollaan?
nii sen verran pittää lisätä, että meille tiilerin kanssahan on onnellinen asia, että euroautojen nupit ei kestä. Siitähän me jokapäiväinen leipä saadaan!
Taksikäytössä huonoilla teillä pösön auraustangot kestää n.150tkm. Tästä on kahden auton kokemus.
Tuo nuppien kestämättömyys on kyllä omasta mielestäkin melko lailla outo juttu, ihminen on käynyt kuussakin, mutta raidetangon nuppia ei saada kestämään. Tässä asiassa nipponit on euroja valovuosia edellä. Onko joku joutunut vaihtamaan raidepäätä corollaan?
nii sen verran pittää lisätä, että meille tiilerin kanssahan on onnellinen asia, että euroautojen nupit ei kestä. Siitähän me jokapäiväinen leipä saadaan!
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Äläpä muuta sano ... kestäviähän ne japsien nivelet on...Tässä asiassa nipponit on euroja valovuosia edellä. Onko joku joutunut vaihtamaan raidepäätä corollaan?
(paitsi nyt joku Primera, sen keulan rakenne on surkea)
Nelinollakuutosen taka-akseliston säätötankoja menee kuin leipää, niitä harvoja muiden kuin BMW/MB osia joita meilläkin pidetään hyllytavarana.
Samoin pösön "narinanivelet", ja Vectran, niissä on vielä heikommat ne helat....
Näin on näreet. Isän carinassa, vm. 87 ajettu vasta 490tkm, ei ole vielä tarvinnut vaihtaa raidetangonpäitä. Alapallot kestivät vain 400tkm. Lisäksi etupäähän on vaihdettu kahteen kertaan iskarit, mutta ei muuta. Laakerit ja jarrulevyt ovat vielä alkuperäiset. :!:Tämä on sitten sitä varmaa tietoa, sillä auto on ollut suvussa pitkään. Mitään lotinoita, väljyyden tunnetta yms. ei vielä esiinny. Auto katsastettiin viikko sitten, ei taaskaan väljyyttä missään, mutta se ruoste.
Tai mainitsi katsastusmies suullisesti etupyörän laakerissa olevan pientä välystä.

MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Tällaiseen Volvoon olen kerran törmännyt. Seinäjoen Rintajuopolla oli myynnissä ex-taxi, jota kävin koeajamassa. Huomasin saranan revenneen irti ja sen suojakumikin lerpatteli. Huomautinkin asiasta ja kehotin korjaamaan saranan. Viikon kuluttua sarana oli kunnossa ja kumilla peitetty, jottei hitsisaumaa näkyisidealer kirjoitti: Olivatko oven saranat tosiaan noin väljät vai olivatko ne revenneet irti rungosta ?

- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Eipä tuossa listassa nivelien osalta asiaa muuta se, missä autoa on huollettu.
Volvossa niitä menee, ja kumma jos on vasta ensimmäinen kierros menossa vaihtoon.
Käsijarrun osalta näissä on aina syytä epäillä pinnan irronneen kengistä. Syytä tarkistaa heti, mikäli käsijarru alkaa temppuilemaan. Irronnut pinta tekee mukavasti tuhoa, tai ainakin aiheuttaa yllättäviä ohjausliikkeitä mennessään sopivaan rakoseen. Nimim. kerran takapyörä lukkoon V70:stä.
Minkähänlainen se "ohjausakselilta" kuuluva ääni nyt sitten on... voisiko se kuulua siitä akselin läpiviennin kumista? Voitele se.
-Kuinkas moottorin yläpuolisen vääntötuen kumiholkki? (onkos tuossa TDI:ssä samanlainen kuin Bensaversioissa?)
etc. etc.


Käsijarrun osalta näissä on aina syytä epäillä pinnan irronneen kengistä. Syytä tarkistaa heti, mikäli käsijarru alkaa temppuilemaan. Irronnut pinta tekee mukavasti tuhoa, tai ainakin aiheuttaa yllättäviä ohjausliikkeitä mennessään sopivaan rakoseen. Nimim. kerran takapyörä lukkoon V70:stä.
Minkähänlainen se "ohjausakselilta" kuuluva ääni nyt sitten on... voisiko se kuulua siitä akselin läpiviennin kumista? Voitele se.
-Kuinkas moottorin yläpuolisen vääntötuen kumiholkki? (onkos tuossa TDI:ssä samanlainen kuin Bensaversioissa?)
etc. etc.
