Volovon katsastusremontti

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Volovon katsastusremontti

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Eno käytti eilen -99 mallista V70 Tdi:tä katastustarkastuksessa tuossa kotitallilla. Näkyy kilometrit tekevän jälkeä volvoonkin, maalit kuoriutuu helmoista jne. Mikä pahinta, kuskin oven saranoissa oli klappia, semmoinenhan ei laatuautoon kuulu. Tästä vetäisin johtopäätöksen, että volvo ei ole laatuauto. Vastaan ei ole tullut yhtään väljäsaranoista mersua, joten mersu on laatuauto!

Noh ei muuta ko kimppuun eli aloitetaan alustasta. Ensimmäisenä ihmettelen vaaksan mittaisia alatukivarsia...miten tuommoset voi toimia...
Tulos:koiranluut edessä väljät, vasemmalla raidetanko väljä molemmista päistä, taka-akselin puslat horot, käsijarru tehoton. Hienoa...

Sitten ylös montusta ja tsekkailemaan valoja. Oikeasta umpiosta heijastin irti... Noh tämä oli helppo tapaus, umpio kouraan, lasi poies ja liimaten heijasin kiinnikkeeseensä. Rakenne on melko lapsellinen, heijastin on kiinni onnettomalla kumitutilla umpion kuoressa. 2K epoksi hoiti homman. Rekisterikilven valo oli lisäksi palanut, ei muuta.

Ei muutako koeajolle, ovi tipahtaa avattaessa pari tuumaa ja ei aukea kuin puoli metriä takareunasta, rajotinkin paskana. Voe hitto mikä romu...Auto käyntiin ja tallista ulos, kääntäessä ohjausakselilta kuuluu narinaa/ulinaa, kellään ajatuksia mikä siinä vois olla??

Muuten volle on ihan kovassa kunnossa, käyttöjarrut toimii kun takana on melkeen uudet satulat. Matkamittari näyttää lukemaa 429tkm.

Ens pyhänä pitäs sitte rempata jarrut ja nupit kuntoon.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

ei mitän järkevää sanottavaa mutta allekirjoitus sai miettimään ja tulos oli....takavedon se ihminen tarvii... :lol:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voe hitto mikä romu...
:happy:

Sano sille enollesi että huollattaa vollensa säännöllisesti oikealla korjaamolla eikä missään harmaan talouden tallilla, pysyy auto vähän paremmassa kunnossa. :mrgreen:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Yhdyn tiilerin sanoihin...
Nimimerkillä 345tkm, ei ovissa klappia eikä muutenkaan väljäksi ajettu... :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pappi kirjoitti:Nimimerkillä 345tkm, ei ovissa klappia eikä muutenkaan väljäksi ajettu... :wink:
Tämä kommentti ilmeisesti liittyy tähän keskusteluun :shock:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

dealer kirjoitti:
Voe hitto mikä romu...
:happy:

Sano sille enollesi että huollattaa vollensa säännöllisesti oikealla korjaamolla eikä missään harmaan talouden tallilla, pysyy auto vähän paremmassa kunnossa. :mrgreen:
Tiilerille tiioksi, että eno on huollattanu tuota rotteloa tähän asti oikealla korjaamolla, tuossa nelostien varressa. Siirtyi harmaan talouden talliin(tää oli ihan uusi ilmaisu) tuossa kuukausi sitten kun vaihdoin volleen jakopään osat.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä olen aina luullut että Mersu tai tietyt volkkarit / audit :shock: ovat ainoita autoja jossa alustan osista ehtii useampikin paikka väljistyä normaalilla 15000 km huoltovälillä - tai no, onhan esim Peugeot 406 taka-akseliston säätötangot ala-arvoisen heikkoa tavaraa samoin kuin 2000-luvun Volvojen raidetankojen sisäpäät.
Vaan sattuuhan sitä.

Olivatko oven saranat tosiaan noin väljät vai olivatko ne revenneet irti rungosta ? :?
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Joo kyllä se ylätappi oli väljä, ihmettelin kyllä asiaa suuresti.

Taksikäytössä huonoilla teillä pösön auraustangot kestää n.150tkm. Tästä on kahden auton kokemus.

Tuo nuppien kestämättömyys on kyllä omasta mielestäkin melko lailla outo juttu, ihminen on käynyt kuussakin, mutta raidetangon nuppia ei saada kestämään. Tässä asiassa nipponit on euroja valovuosia edellä. Onko joku joutunut vaihtamaan raidepäätä corollaan?

nii sen verran pittää lisätä, että meille tiilerin kanssahan on onnellinen asia, että euroautojen nupit ei kestä. Siitähän me jokapäiväinen leipä saadaan!
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässä asiassa nipponit on euroja valovuosia edellä. Onko joku joutunut vaihtamaan raidepäätä corollaan?
Äläpä muuta sano ... kestäviähän ne japsien nivelet on...
(paitsi nyt joku Primera, sen keulan rakenne on surkea)

Nelinollakuutosen taka-akseliston säätötankoja menee kuin leipää, niitä harvoja muiden kuin BMW/MB osia joita meilläkin pidetään hyllytavarana.
Samoin pösön "narinanivelet", ja Vectran, niissä on vielä heikommat ne helat....
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Näin on näreet. Isän carinassa, vm. 87 ajettu vasta 490tkm, ei ole vielä tarvinnut vaihtaa raidetangonpäitä. Alapallot kestivät vain 400tkm. Lisäksi etupäähän on vaihdettu kahteen kertaan iskarit, mutta ei muuta. Laakerit ja jarrulevyt ovat vielä alkuperäiset. :!:Tämä on sitten sitä varmaa tietoa, sillä auto on ollut suvussa pitkään. Mitään lotinoita, väljyyden tunnetta yms. ei vielä esiinny. Auto katsastettiin viikko sitten, ei taaskaan väljyyttä missään, mutta se ruoste. :cry: Tai mainitsi katsastusmies suullisesti etupyörän laakerissa olevan pientä välystä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti: Olivatko oven saranat tosiaan noin väljät vai olivatko ne revenneet irti rungosta ? :?
Tällaiseen Volvoon olen kerran törmännyt. Seinäjoen Rintajuopolla oli myynnissä ex-taxi, jota kävin koeajamassa. Huomasin saranan revenneen irti ja sen suojakumikin lerpatteli. Huomautinkin asiasta ja kehotin korjaamaan saranan. Viikon kuluttua sarana oli kunnossa ja kumilla peitetty, jottei hitsisaumaa näkyisi :lol:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Niinkuin eräs korjaamon vannoutunut citikka(cx :lol: ) -kuski sanoi:
"kyllähän alusta japseissa kestää, vaan ei ne kyllä joustakaan"
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Eipä tuossa listassa nivelien osalta asiaa muuta se, missä autoa on huollettu. :roll: Volvossa niitä menee, ja kumma jos on vasta ensimmäinen kierros menossa vaihtoon. :!:

Käsijarrun osalta näissä on aina syytä epäillä pinnan irronneen kengistä. Syytä tarkistaa heti, mikäli käsijarru alkaa temppuilemaan. Irronnut pinta tekee mukavasti tuhoa, tai ainakin aiheuttaa yllättäviä ohjausliikkeitä mennessään sopivaan rakoseen. Nimim. kerran takapyörä lukkoon V70:stä.

Minkähänlainen se "ohjausakselilta" kuuluva ääni nyt sitten on... voisiko se kuulua siitä akselin läpiviennin kumista? Voitele se.

-Kuinkas moottorin yläpuolisen vääntötuen kumiholkki? (onkos tuossa TDI:ssä samanlainen kuin Bensaversioissa?)

etc. etc. :?
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Tomaatti II kirjoitti:
-Kuinkas moottorin yläpuolisen vääntötuen kumiholkki? (onkos tuossa TDI:ssä samanlainen kuin Bensaversioissa?)

etc. etc. :?
on se samanlainen ja ossoo narista niin maan perusteellisesti :!:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”