Saabismiko sairautta? Varo tartuntaa!!!
Fordeja sai alkuun vain mustana, Saabeja armeijanvihreänä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8VfOgpLdAtw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8VfOgpLdAtw[/youtube]

Käytiin isäukon kans hakemas harrasteautoksi ja nuorimman pojan vähäiseen ajoon Saab 9-5 3.0t Griffin kaikilla varusteilla millä saa. Vuosimalli 2001 ja ajettu 114 tkm.
On se komiaa ku kutonen murahtaa
Tuuletetut penkit tuntuu hyviltä ja auto muutenkin on oikea matka-autojen kunkku. Ajamani ekat 100 km tuntuivat hienoilta. Isällä on aikanaan ollut tällainen 2.0t ku ne oli vielä uusia.
Ei se mikään urheiluauto ole, mutta kyllä 200 heppaa ja 310 Nm liikuttaa tuota vaivattomasti. Kattoluukusta ei oikein voi vielä nauttia. Parkkitutkassa mersumaisesti anturi rikki
Pitänee joskus lainata itsellekin ja käydä cruisailemassa. Saabin omistaminen jäänee takaraivoon vaivaamaan ja pulpahtaa pintaan sitte joskus? 
On se komiaa ku kutonen murahtaa

Ei se mikään urheiluauto ole, mutta kyllä 200 heppaa ja 310 Nm liikuttaa tuota vaivattomasti. Kattoluukusta ei oikein voi vielä nauttia. Parkkitutkassa mersumaisesti anturi rikki


Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Uusimman hankinnan kulutuksia: Kotimatkalla Turku-Oulu keskinopeus 90km/h, renkaat vajaapaineiset (reilu 2bar renkaissa...vesi/räntäsade ja myrskytuuli ei innostanut mittailemaan
) 7.7l/100km.
Oulu-Pyhä-Oulu suksiboksi katolla ja 4 hengen kamat matkassa keskinopeus 84km/h ja 8.3l/100km
Pikkusen vähemmällä menee kuin edellinen. 205/55-16 "alikokoinen" rengastus tietysti vaikuttaa vähäsen vs. 205/50-17

Oulu-Pyhä-Oulu suksiboksi katolla ja 4 hengen kamat matkassa keskinopeus 84km/h ja 8.3l/100km
Pikkusen vähemmällä menee kuin edellinen. 205/55-16 "alikokoinen" rengastus tietysti vaikuttaa vähäsen vs. 205/50-17
Eilen käytiin perheen voimin ajelulla Griffinillä ja voin todeta että taidanpa ottaa tämän joskus vähä pidemmälle matkalle sitten lainaan. Edessä on varmaan koiranluu huono, muuten hiljainen alustaltaan.
Saab-juttuja kun lukee niin monien mielestä pitäis ostaa pienellä 2,3t -koneella kun se vie vähemmän ja on Saabin oma ja saa viritettyä. Sen verran tuosta koneesta kyl löytyy paukkua ettei sitä tarvi virittää ja mikä idea siinä on, että pitää olla 300 hp etuvetoisessa?
Toki 99% kirjoittaa kolmilitraisesta ymmärryksensä mukaan ilman kokemusta
S204 tuntuu pieneltä ja ketterältä kaupunkiautolta 9-5:n jälkeen. Tosiasias Saab kääntyy yllättävän ketterästi pienessä tilassa ympäri.
Saab-juttuja kun lukee niin monien mielestä pitäis ostaa pienellä 2,3t -koneella kun se vie vähemmän ja on Saabin oma ja saa viritettyä. Sen verran tuosta koneesta kyl löytyy paukkua ettei sitä tarvi virittää ja mikä idea siinä on, että pitää olla 300 hp etuvetoisessa?
Toki 99% kirjoittaa kolmilitraisesta ymmärryksensä mukaan ilman kokemusta

Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Mitä, eihän tuo 300hp ole vielä mitään ja pitää olla 2.3T tai Aero
Itse tiedän +500hp vehkeitä, mutta ne onkin tehty mailin vetoja varten, mutta ajellaan myös ihan arkiajoja 


-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Muistan myös itse tuon ng900. Ruma kun rullatuoli, mutta liikkui mukavasti. Sen auton taustoja en tiedä, niin en osaa kommentoida tekniikasta. Olikohan garaget.orgissa auton tietoja. Nähtävästi puhe taisi olla tästäSaabista?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Ei mikään 2,3 -pohjainen viriturbo tunnu samalta ku se kone on liian pieni iskutilavuudeltaan ja väärä perusrakenne. Fiilis jää vajaaksi vaikkahan on 600 hp
. Mä oon nyt päässy ekaa kertaa elämäs ajamaan bensakutosella niin mikään pienempi ei vaan tunnu hienolta enää!

Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Melko varmaan. Ei oikein ruotsi taivu mutta Tampereen suunnalta tuo 900 muistaakseni oli.nix0n kirjoitti:Nähtävästi puhe taisi olla tästäSaabista?
Vigge :Sitter original saab låda i bilen men kortare femmans drev från opel vectra för 5.5 år sedan
Oliko tuo Griffinin kone Opelin V6 vapari mihin Saappi laittanu "toiseen lohkoon" ahtimen ja Trionic moottoriohjauksen?C-Klasse kirjoitti:Ei mikään 2,3 -pohjainen viriturbo tunnu samalta ku se kone on liian pieni iskutilavuudeltaan ja väärä perusrakenne.
Kyllä se on tällainen GM-moottori. Ollut ainakin Omegassa ja sitten jossain Saturn -nimisessä jenkkiautossa. Moottorista haluttiin tehdä turboviiveetön käyttämällä pientä ahtopainetta ja ahtimen tarkoituksena olis lähinnä vääntöominaisuuksien parantaminen.Oliko tuo Griffinin kone Opelin V6 vapari mihin Saappi laittanu "toiseen lohkoon" ahtimen ja Trionic moottoriohjauksen?
Ajossa moottori tuntuukin vapaastihengittävältä ku vertaa 2,0t -malliin. Kutonen reagoi heti eikä tunnu nuhaiselta alakierroksilla. Saabissa se juttu onkin monien mielestä nelisylinterinen joka alkaa repiä ihan hulluna kun se "pääsee alueelle"

Yhden tutun isällä oli aikanaan uutena ostettu OG 900 Turbo 16 ja siinä oli juuri se vanhan liiton potku ohituksissa

Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Nelonen on muutenkin kivempi kun vaan yks sytkäkassu, kun se porsii kumminkin 

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Siihen en ota kantaa, koska V6 en ole omistanut, mutta niitä saa aina uusia kaksin kappalein
Herrasmies autohan tuo V6 on.

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
9-5:ssa V6 on herrasmiesmalli ja Aero sitten urheiluversio. Tosin myöhemmin 9-3 SS -mallissa Aero oli 2.8 V6 -koneella. Aikanaan 2000-luvun alkupäässä äijällä oli vaihtoehtoina 9-5 ja BMW e39. En tiedä, olisko e39:sta jääny samanlainen jälkimaku että pitää hommata vielä harrasteautoksi. Ei se ainakaan oo läheskään yhtä harvinainen 

Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Tuo ny on aika hilpeetä p...apuhetta väittää että pikku-t:ssä olisi turbopotkuaC-Klasse kirjoitti:Kyllä se on tällainen GM-moottori. Ollut ainakin Omegassa ja sitten jossain Saturn -nimisessä jenkkiautossa. Moottorista haluttiin tehdä turboviiveetön käyttämällä pientä ahtopainetta ja ahtimen tarkoituksena olis lähinnä vääntöominaisuuksien parantaminen.Oliko tuo Griffinin kone Opelin V6 vapari mihin Saappi laittanu "toiseen lohkoon" ahtimen ja Trionic moottoriohjauksen?
Ajossa moottori tuntuukin vapaastihengittävältä ku vertaa 2,0t -malliin. Kutonen reagoi heti eikä tunnu nuhaiselta alakierroksilla. Saabissa se juttu onkin monien mielestä nelisylinterinen joka alkaa repiä ihan hulluna kun se "pääsee alueelle"![]()
Yhden tutun isällä oli aikanaan uutena ostettu OG 900 Turbo 16 ja siinä oli juuri se vanhan liiton potku ohituksissa

3.0:n vaparitunnehan tarkoittaa ettei ole voimaa eikä vääntöä

Omaan aeroon ei tule kuin biopowersofta ja 4bar bensapaineensäädin niin saa bensalla ja viinalla +270hv/420nm...seuraavat 30hv maksaa liikaa hyötyyn nähden.
Niin, jos sä jostain luit että pikku-t:ssä olis turbopotkua niin et ainakaan mun teksteistä. Neljä vuotta ajelin 2,0t:llä niin mä kyllä tiedän sen metkut tasan tarkkaan.Maikki kirjoitti:C-Klasse kirjoitti:Kyllä se on tällainen GM-moottori. Ollut ainakin Omegassa ja sitten jossain Saturn -nimisessä jenkkiautossa. Moottorista haluttiin tehdä turboviiveetön käyttämällä pientä ahtopainetta ja ahtimen tarkoituksena olis lähinnä vääntöominaisuuksien parantaminen.Oliko tuo Griffinin kone Opelin V6 vapari mihin Saappi laittanu "toiseen lohkoon" ahtimen ja Trionic moottoriohjauksen?
Ajossa moottori tuntuukin vapaastihengittävältä ku vertaa 2,0t -malliin. Kutonen reagoi heti eikä tunnu nuhaiselta alakierroksilla. Saabissa se juttu onkin monien mielestä nelisylinterinen joka alkaa repiä ihan hulluna kun se "pääsee alueelle"![]()
Yhden tutun isällä oli aikanaan uutena ostettu OG 900 Turbo 16 ja siinä oli juuri se vanhan liiton potku ohituksissa
Tuo ny on aika hilpeetä p...apuhetta väittää että pikku-t:ssä olisi turbopotkuajos maksimipaineet on 0.4 ja softalla vielä tarkoituksellisesti tapettu yläpäästä koko kone kun aerossakaan ei ole turbopotkua ellet tarkoita sitä että 1800 kiekan kohdilta lähtee vetämään ihan mukavasti mutta sivistyneesti.
3.0:n vaparitunnehan tarkoittaa ettei ole voimaa eikä vääntöäja tosiaan noissa vanhoissa oli melkoinen turbopotku.
Omaan aeroon ei tule kuin biopowersofta ja 4bar bensapaineensäädin niin saa bensalla ja viinalla +270hv/420nm...seuraavat 30hv maksaa liikaa hyötyyn nähden.
Ja noi "ei oo voimaa eikä vääntöä" -jutut on just on aika väsyneitä. Ilman mitään softaa yms. löytyy se 200/310 Nm hyvin reagoivaa reserviä. Ei oo sitä nuhaista kohtaa ollenkaan, mistä tykkään. Ja se V6 on hieno ääneltään. En ala moittia nelipyttyisiä, koska kyllä niilläkin nyt ajaa. Nelipyttyinen pieni moottori ei vaan oikein sovellu herraskaiseen autoon niinku Griffin esim.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Se turbo saa käyttövoimansa toisesta puolikkaasta, mutta ahtopainetta annetaan koko moottorille. Termi "asymmetrinen" hämäs ainakin mua ennenkuin selvitin asiaa. http://www.serioussaab.co.uk/guide_pages/9600_p1.html kohdat 1.4 ja 1.5 erityisesti.et kirjoitti:
Oliko tuo Griffinin kone Opelin V6 vapari mihin Saappi laittanu "toiseen lohkoon" ahtimen ja Trionic moottoriohjauksen?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Semmoista vipan mallin 9-5:sta ei siis saatu Suomeen ennen loppua? Sellaista ei sitten ihan joka poika hommaakaan
I
Ny on käyty tankkaamas Griffini ja kulutus oli 11,3l/100 km. Ei vie liikaa polttoainetta ku ottaa huomioon ettei autolla oo ajettu ollenkaan pidempää matkaa vaan pyöritty Lapualla ja Seinäjoella asioilla. Koiranluut oli edessä tosiaan huonot ja ne vaihdattamalla kyyti hiljeni. Myös apukuskin puolen sumari piti pistää kiinni. Oli yläreunasta irti kiinnikkeestä. Parkkitutka kaipais uutta anturia todennäköisesti. Jos oikein innostuu niin pitäis tilata vaihdekepin ympärille ehjä verhoilulista, koska "jalopuu" on jostain syystä lähtenyt siitä pinnasta pois.

Ny on käyty tankkaamas Griffini ja kulutus oli 11,3l/100 km. Ei vie liikaa polttoainetta ku ottaa huomioon ettei autolla oo ajettu ollenkaan pidempää matkaa vaan pyöritty Lapualla ja Seinäjoella asioilla. Koiranluut oli edessä tosiaan huonot ja ne vaihdattamalla kyyti hiljeni. Myös apukuskin puolen sumari piti pistää kiinni. Oli yläreunasta irti kiinnikkeestä. Parkkitutka kaipais uutta anturia todennäköisesti. Jos oikein innostuu niin pitäis tilata vaihdekepin ympärille ehjä verhoilulista, koska "jalopuu" on jostain syystä lähtenyt siitä pinnasta pois.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Kyllä ng femmaa saatiin Suomeen ennen konkkaa. Farkkua ei saatuu myyntiin asti, valitettavasti. Se olisi mielenkiintoinen. Saksassa on ainakin saatu muutama valmistetuista farkuista kilpiin asti. Tuollaisen ng femma aeron kyydissä on tullut oltua ja onhan se siisti laitos. Moni ei varmaan pidä tuon uuden ulkonäöstä, mutta omalla tavallaan se on erittäin nätti 

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
oi joi joi.. ei hyvä että tälläinen muka mua kiinnostaisi.
http://www.nettivaraosa.com/kunnostetta ... ot/2011295
eli jatkettu 99 saapas.
http://www.nettivaraosa.com/kunnostetta ... ot/2011295
eli jatkettu 99 saapas.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Tuli tehtyä semmoinen 600 km reissu Griffinillä 19 ja 8 -teitä pitkin. Onneksi oli kesärajoitukset ja vähän rekkoja liikenteessä sekä hyvät säät. Kyllä se vaan lähtee hienosti kiihtymään ohituksissa! Kaasun kanssa saa olla varovainen ku laatikko herkästi pudottaa kaks vaihdetta jos menee liikaa painamaan.
Tämä kone toimii paremmin keskialueen kierroksilla koska huippuvääntö 310 Nm on välillä 2500-4000 rpm. Yli neljän tonnin ei siis enää niin kiihdy sitten. Vähä alle satasesta ku lähtee ohitukseen niin aina nousee vauhti aika korkealle 130-150:iin ku se vaan hyökkää niin iloisesti
Saa heti oikein jarrutella ku pääsee omalle kaistalle takaisin.
Ajettavuus kuorma päällä oli hieman epämääräinen ja osasyy on ainakin epätasaiset hieman alhaiset rengaspaineet ja toki se, että alla oli talvirenkaat. Tankkaamaankin jouduin, vaikka täydellä tankilla lähdin matkaan. Pieni tankki ja iso kone.
Tämä kone toimii paremmin keskialueen kierroksilla koska huippuvääntö 310 Nm on välillä 2500-4000 rpm. Yli neljän tonnin ei siis enää niin kiihdy sitten. Vähä alle satasesta ku lähtee ohitukseen niin aina nousee vauhti aika korkealle 130-150:iin ku se vaan hyökkää niin iloisesti

Ajettavuus kuorma päällä oli hieman epämääräinen ja osasyy on ainakin epätasaiset hieman alhaiset rengaspaineet ja toki se, että alla oli talvirenkaat. Tankkaamaankin jouduin, vaikka täydellä tankilla lähdin matkaan. Pieni tankki ja iso kone.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI