BMW-dieselit
Tässä kun on "soimattu" bemaria niin pitihän sellainen sitten hankkia. Ensi kuussa tulee tuon vikaVolvon tilalle uusi 316d limited business sedan. Volvo oli meillä kaikkea muuta kuin huoleton, mitään isompaa siihen ei tullut, mutta kokoajan jotain pientä ajoa häiritsevää vikaa oli. Toivotaanpa, että nyt olisi löytynyt luotettavempi ajokki "fordin" tilalle. Näköjään taivaspaikan saa tuolla kalliimmallakin fordilla...
se on vähän kumma juttu kun jotkut päästää 530 400tkm ettei menen kun se kardaanin nivel ja jotain remmejä ja kiristin pyöriä ja tietysti polttoaineen siirto pumppu.... sitten jollain ei kestä päivääkään ja aina pajalla ja automaatti lootakaan ei poikinut sillä ajolla vaikka hevoskoppikin oli perässä jatkuvasti 

Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Se on muuten oikeesti jännä juttu.petska kirjoitti:se on vähän kumma juttu kun jotkut päästää 530 400tkm ettei menen kun se kardaanin nivel ja jotain remmejä ja kiristin pyöriä ja tietysti polttoaineen siirto pumppu.... sitten jollain ei kestä päivääkään ja aina pajalla ja automaatti lootakaan ei poikinut sillä ajolla vaikka hevoskoppikin oli perässä jatkuvasti

Mut kaipa niillä pienilläkin ajotavan eroilla on niin paljo sitte vaikutusta?

Itekin pystyy ajaa rauhallisesti ja "rauhallisesti", samoten parempi puolisko kun ajaa normaalisti, niin melkein ajaisin ite jo puoli agressiivisesti...

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Olen luultavasti maininnut jossain aikaisemminkin mutta osaavan huollon löytäminen on liki mahdotonta.
Tutuilla on ~415tkm ajettu -00 530dAT, autoon on remonttia tehty seuraavasti:
-siirtopumppu
-korkeapainepumppu(hajosi järjettömän käyntiinsahaamisen jälkeen kun ei saanut soppaa siirtopumpun takia)
-vaihelaatikon asennon tunnistin
-laakerit ja parit abs anturit
-pyyhkijänmoottori takalasiin
-hehkuja on pimeänä eli niitä menee vielä vaihtoon
-muutama tanko alustaan
-termari/vesipumppu(termari sorona, vesipumppu vaan kannatti vaihtaa samalla-)
tämä välillä 270-415tkm normaalien huoltojen lisäksi, tietenkin jätin jarrut kulutusosana poies tuosta. Oma murheenkryyni 100tkm vähemmän ajettuna on saanut remonttia osakseen huomattavasti enemmän, osittain omaa möhliäkin mukana.
Yksilöitähän nuo on, oma vähän huonompi sellaanen.
Tutuilla on ~415tkm ajettu -00 530dAT, autoon on remonttia tehty seuraavasti:
-siirtopumppu
-korkeapainepumppu(hajosi järjettömän käyntiinsahaamisen jälkeen kun ei saanut soppaa siirtopumpun takia)
-vaihelaatikon asennon tunnistin
-laakerit ja parit abs anturit
-pyyhkijänmoottori takalasiin
-hehkuja on pimeänä eli niitä menee vielä vaihtoon
-muutama tanko alustaan
-termari/vesipumppu(termari sorona, vesipumppu vaan kannatti vaihtaa samalla-)
tämä välillä 270-415tkm normaalien huoltojen lisäksi, tietenkin jätin jarrut kulutusosana poies tuosta. Oma murheenkryyni 100tkm vähemmän ajettuna on saanut remonttia osakseen huomattavasti enemmän, osittain omaa möhliäkin mukana.
Yksilöitähän nuo on, oma vähän huonompi sellaanen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Hitto et kolajaa ja rutajaa tuon oman vieterin alusta.
(enkä jaksanu tehdä mitää omaa topiksia, ainakaa viel, tää on hyvä
)
Kauhia rutina lähtee kun kääntelee, jostain vasemmasta etupyörästä kaiketi, siltä ainakin kuulostaa. Kartaani tai joku pitää kamalan pamahduksen kun kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta. Tai sitte se on joku muu.
Helvata. Menee parin kuukauden palkka varmaan tuon alustaremonttiin. No, sen kun sais kuntoon ettei paukkuis tai mitään ja ei ois lulla ajaa, niin vois alkaa rikkomaan konetta.
Kuha vaan ei sitte hajois yrityksistä huolimatta. 
Piti asennella vähä valoo:
(kilpi muutettu
)



Kauhia rutina lähtee kun kääntelee, jostain vasemmasta etupyörästä kaiketi, siltä ainakin kuulostaa. Kartaani tai joku pitää kamalan pamahduksen kun kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta. Tai sitte se on joku muu.

Helvata. Menee parin kuukauden palkka varmaan tuon alustaremonttiin. No, sen kun sais kuntoon ettei paukkuis tai mitään ja ei ois lulla ajaa, niin vois alkaa rikkomaan konetta.



Piti asennella vähä valoo:



Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
No "tänään" oli sitte pieni kumityyny remppa edessä. Alko vaihdekeppi kopsahtelee repsikan polveen, niin jotain vikaa tuntui olevan. 
Mut kiinnostaa et miten tuo on tuollee hajonnu, väsyykö metalli jotenkin sillee, aivan kun ois leikattu poikki tuo alaosa?

tuolla muutamat kuvat: kliks
Lisäksi kattelin et näkyykö mitään selvää merkkiä, kun kolina on aika helvetillistä kun tuolla ajaa...
No, yks hauska juttu tuli huomattua, mikä tuskin on millää tavalla alkuperäinen juttu tai muutakaan, mutta kallistuksenvakaajan ja sen kumin välissä oli laitettu pultit, ilmeisesti kumin väljyyttä tasaamaan...


Mut kiinnostaa et miten tuo on tuollee hajonnu, väsyykö metalli jotenkin sillee, aivan kun ois leikattu poikki tuo alaosa?





tuolla muutamat kuvat: kliks
Lisäksi kattelin et näkyykö mitään selvää merkkiä, kun kolina on aika helvetillistä kun tuolla ajaa...

No, yks hauska juttu tuli huomattua, mikä tuskin on millää tavalla alkuperäinen juttu tai muutakaan, mutta kallistuksenvakaajan ja sen kumin välissä oli laitettu pultit, ilmeisesti kumin väljyyttä tasaamaan...


Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
No nythän on maailmankirjat sekasin.
Emännys ajeli tolla öö, eilen. Niin toisella kertaa kun se starttas sen, niin pyöritti kun ois ollu 6 voltin startti. Ja siitä lähtien on pyörittäny rivakasti. Ennen sitä pyöritti pirun laiskasti, akun jännite kun laskee nopeasti siihen 10,5v... Mut nyt pyörittää ihan kuin ois akussa 14 volttia ja ihan uus joku 200Ah akku joka antaa jotain 1kA käynnistysvirtaa...
Oisko tuossa voinu olla startin hiili jotenkin jumissa tai muuta mystistä? Auto on vaan pesty ja vahattu toiseen kertaan tänä vuonna, vai tykkäskö se tuosta vahauksesta niin paljon?
Ei vaan ihan oikeasti, mikä ihme siitä "parantu"?

Emännys ajeli tolla öö, eilen. Niin toisella kertaa kun se starttas sen, niin pyöritti kun ois ollu 6 voltin startti. Ja siitä lähtien on pyörittäny rivakasti. Ennen sitä pyöritti pirun laiskasti, akun jännite kun laskee nopeasti siihen 10,5v... Mut nyt pyörittää ihan kuin ois akussa 14 volttia ja ihan uus joku 200Ah akku joka antaa jotain 1kA käynnistysvirtaa...


Oisko tuossa voinu olla startin hiili jotenkin jumissa tai muuta mystistä? Auto on vaan pesty ja vahattu toiseen kertaan tänä vuonna, vai tykkäskö se tuosta vahauksesta niin paljon?

Ei vaan ihan oikeasti, mikä ihme siitä "parantu"?

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Ei taida kourallinen riittää.
Ääh, hyviä pelejä nämäkin on.
Ihan mielenkiinnosta, mistä johtuu kun ajelee pitkään nätisti, ja sitten polkasee, niin savua tulee siihen tahtiin ettei takanatulijoita näy?
veikkaisin että noi "pöntöt" putkessa varastoi nokea ja sitten kun antaa happea niin työntää P**kat pihalle? Muuten ei pölläyttele vaikka tyhjäkäynniltä tai muutenkin polkisi, muuta kuin juuri edellämainitulla tavalla, pitkän matkaa ensin hissutellen...
Löyty kolinatkin, etutukivarren pultti oli väljä helan sisään, vaihdoin uuden samankokosen, loppu kolinat.
Pitäis vielä taka-apurungon kumihelat vaihtaa varmaankin.
No, katotaa tuleeko tässä mitää akuuttia ennen katsastusta.

Ääh, hyviä pelejä nämäkin on.

Ihan mielenkiinnosta, mistä johtuu kun ajelee pitkään nätisti, ja sitten polkasee, niin savua tulee siihen tahtiin ettei takanatulijoita näy?


veikkaisin että noi "pöntöt" putkessa varastoi nokea ja sitten kun antaa happea niin työntää P**kat pihalle? Muuten ei pölläyttele vaikka tyhjäkäynniltä tai muutenkin polkisi, muuta kuin juuri edellämainitulla tavalla, pitkän matkaa ensin hissutellen...
Löyty kolinatkin, etutukivarren pultti oli väljä helan sisään, vaihdoin uuden samankokosen, loppu kolinat.

Pitäis vielä taka-apurungon kumihelat vaihtaa varmaankin.

No, katotaa tuleeko tässä mitää akuuttia ennen katsastusta.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tuttua myös TDI koneissa... Oikein polttelee polkasta kaasua reilummin kun tulee risteykseen ja pitää kiihdyttää matkanopeuteen uudelleen. Omalla työmatkalla ajellaan ensin 20km kaheksankympin tietä ja sitten pääsee valtatielle... Voi sitä savun ja noen määrää vitostiellä kun polkaseeVensku_ kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mistä johtuu kun ajelee pitkään nätisti, ja sitten polkasee, niin savua tulee siihen tahtiin ettei takanatulijoita näy?![]()
![]()

