nix0nin S211 työmatkakulkine
Tuo on muuten jännä homma tuo Imuputken tiiviste. Kaikissa lähes samannäköinen mutta silti erilainen, hinta 2-40€ suosittelen vaihtamaan aina kun käyttää imuputken irti, imusarjan läppämoottori on kalliimpi vaihtaa...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Mun pitänee ottaa tänään kuva tuosta tiivisteestä, kun vaihdan putsarit. Tässä on tuo Sakarin kolmas kuvaama vaihtoehto tiivisteestä. Multivirin kanssa olen samoilla linjoilla tiivisteen kanssa, se on käytännössä aina rikki. Läppämoottori mulla on vielä omalla paikallaan, sahasin siitä akselit poikki. Lähtee sieltä aika pienellä purkamisella pois tai sitten laittaa vaan vastuksen, jos hajoaa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Y-haaran tiiviste kannattaa vaihtaa aina huollossa irti käytettäessä senkin takia ettei tarvitsisi vaihtaa kyseistä putkea, tiiviste kun painuu enemmän ja enemmän uudelleen kiristettäessä ja muovi on kovettunutta niin ennen pitkää muovista rapsahtaa palanen irti ja pahimmassa tapauksessa kumi imeytyy ahtimen siipiin.
Putki kuitenkin maksaa jotain 350€.
Putki kuitenkin maksaa jotain 350€.
https://www.kraftwerk-shop.cc/epages/62 ... cale=de_DE
Kai se käy noinkin, omassa OM642 on kanssa kyseinen putki hieman halennut klemmarin alta, oli tosin liimattavissa vielä.
Kai se käy noinkin, omassa OM642 on kanssa kyseinen putki hieman halennut klemmarin alta, oli tosin liimattavissa vielä.
S211 320 CDI 4matic -08
En suosittele liimaamista. Vasta yhdessä om642 ihmettelin satunnaista nykimistä jne. Irroittelin y-haaran, jotta pääsi läppämoottorille. Y-haara oli liimattu, pienen halkeaman takia. Se oli halennut lisää kuumuudessa ja haro ilmaa välistä ja muuta paskaa. Palasia en koskaan löytänyt mistään..Halkeaman johdosta öljyt valunut läppämoottorille ja se oli valmis. Uusi y-haara uudella tiivisteellä paikoilleen, kustannus 420€ ja läppämoottorin johtoon vastus.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Läppämoottorille on käsittääkseni saatavissa jokin jatkopiuha, niin helpompi vetää muualle surisemaan? Minulla on tehty niin, että mootorin akselit sahasin pois. Y-haara irti ja löpösuodattimen nostaa sivuun. Sitten saa läppämoottorin pois. Läpät on tosiaan poistettu ja tulpattu.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kyyylllä sille minusta on olemassa ihan valmiskin johto, sillä kaveri vasta taannoin siitä puhui. Olivat jatkopalalla siirtäneet läppämoottorin, niin johtosarjaa ei tarvinnut alkaa silpomaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Jos Vw vastustaa, niin tämä nyt taas pienen myrkyn lykkäs. Tasan 10tkm sitten vaihdettu öljyt. Huomenna kaveri käy vaihdattamassa uudet. Mistähän tämä vuotaa vai vetäiskö lopussa oleva ahdin öljyt läpi?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Pitää huomenna kaveria pyytämään katsomaan tikkua (jos tässä tikkua edes on?). Auton vaihdoin lennosta, tuo jäi tummennusliikkeen pihaan ja itse otin vw:n alle kun se taas puolestaan lähtee huomenna Helsinkiin tutkittavaksi.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Öljynvaihto ja suodattimen vaihto tehty 313tkm kohdalla, nyt 316tkm jo mittarissa. Öljynmäärää eivät tarkastaneet, pitää seurailla tilannetta. Starin kanssa olen vielä noviisi, miten sumarit koodataan pois käytöstä? Niiden tilalla kun on nuo drl:t.
Tämä on alkanut tekemään lämpöisessä parkkihallissa nyt sitä, että nostaa itsensä normaalikorkeuteen päivän aikana. Kakesta kun avaa ovet ja avaan oven, laskee takaisin siihen korkeuteen missä ollut. Naapurifoorumilta löytyi vastaavaa, jossa kompurassa venttiili jumitti. Eli varmaankin kompuran vaihdolla ratkeaisi tuo ongelma.
Tämä on alkanut tekemään lämpöisessä parkkihallissa nyt sitä, että nostaa itsensä normaalikorkeuteen päivän aikana. Kakesta kun avaa ovet ja avaan oven, laskee takaisin siihen korkeuteen missä ollut. Naapurifoorumilta löytyi vastaavaa, jossa kompurassa venttiili jumitti. Eli varmaankin kompuran vaihdolla ratkeaisi tuo ongelma.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vastailinkin sulle Sakari.
Tämä taas vähän vastustaa, no tietääpä miksi käy töissä Eilen ajattelin vaihdella turbon ja imuputken välisen tiivisteen. No eipä tarvinnut vaihtaa kun imuputken kaula halki. Käytettyä tuskin arvaa ostaa, joten suunnattava kl-varaosiin, saiskohan sinne jo kantiskortin Uutta ahdinta tämä huutaisi. Oli sillon viime syksynä korjaamolla rempassa, ahdin irti. Sen jälkeen alkanut viheltää. Sitä ennen katsoin itse ahtimen läpi, siivet oli ehjät ja akselissä ei välystä. No nyt on molemmat tiensä päässä. Finturbolta ja Turbotohtorilta kyselin tarjousta. Finturbolta sain kattavan tiedon, turbotohtorilta en mitään. Voi olla, että sähköposti ei ole mennyt vain perille. Onko porukalla kokemuksia Finturbosta?
Tämä taas vähän vastustaa, no tietääpä miksi käy töissä Eilen ajattelin vaihdella turbon ja imuputken välisen tiivisteen. No eipä tarvinnut vaihtaa kun imuputken kaula halki. Käytettyä tuskin arvaa ostaa, joten suunnattava kl-varaosiin, saiskohan sinne jo kantiskortin Uutta ahdinta tämä huutaisi. Oli sillon viime syksynä korjaamolla rempassa, ahdin irti. Sen jälkeen alkanut viheltää. Sitä ennen katsoin itse ahtimen läpi, siivet oli ehjät ja akselissä ei välystä. No nyt on molemmat tiensä päässä. Finturbolta ja Turbotohtorilta kyselin tarjousta. Finturbolta sain kattavan tiedon, turbotohtorilta en mitään. Voi olla, että sähköposti ei ole mennyt vain perille. Onko porukalla kokemuksia Finturbosta?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kiitos vinkistä! Ajatuksissa oli vähän ahtimen muokkaus, jotta saisi vähän lisää potkuadealer kirjoitti:Kokemusten mukaan turbotekniikka.fi myy kunnollisia ahtimia asialliseen hintaan, kannattaa kysyä sieltä.
Tuo y-haara on joskus jo vaihdettu uudempaan, joten massamittarit on varmaan vielä kunnossa. Tuo silikonimuppala voisi tietysti olla järkevä ratkaisu ainakin kustannuksiltaa. Onko kellään siitä kokemusta?
Laitoin tuonne firmaan mailia ja kyselin voiko tuota käyttää jos y-haara on murtunut turbon päästä. Tuo voisi olla hyvä väliaikainen korjaus ja keväällä ostaisi uuden y-haaran.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Sinne firmaan laitoin mailia, mutta ei ole tullut vielä vastausta. Semmoisen voisin tilata nyt alkuun. Metallinen kahnausääni selvisi tänään, kun otin hihnan pois paikoiltaan. KL:sta kävin perjantaina hakemassa rullat ja kiristimen. Vanhasta kiristimestä laakeri päätti antautua. Hihna ja vesipumppu tuli vaihdettua kurahaan remontin yhteydessä.
Motonetistä hain putkea, sillä meinasin takapöntöt korvata suoralla putkella. Kuitenkin niin, että pöntöt saa laitettua takaisin paikoilleen. Pakosarjoista juttelin just kaverin kanssa, yritetään löytää sopiva viikonloppu molemmille, että päästäisiin hänen tallilla asentelemaan. Hänellä on nyt 124 coupen rojetki kesken. Irroitti takakelkan ja perän siitä. Vaihteli kaikki uudet palikat sinne ja vetelee samalla uudet jarruputket.
Motonetistä hain putkea, sillä meinasin takapöntöt korvata suoralla putkella. Kuitenkin niin, että pöntöt saa laitettua takaisin paikoilleen. Pakosarjoista juttelin just kaverin kanssa, yritetään löytää sopiva viikonloppu molemmille, että päästäisiin hänen tallilla asentelemaan. Hänellä on nyt 124 coupen rojetki kesken. Irroitti takakelkan ja perän siitä. Vaihteli kaikki uudet palikat sinne ja vetelee samalla uudet jarruputket.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Sakarin inffoamasta silikonimuppalasta kyselin Saksasta. Osa maksaa 35 ja vastasivat, että toimittavat Suomeen. Laittelin ostoskoriin osan ja postitus 32,50€ Jäi vielä tilaamatta, pitää laittaa mailia liikkeeseen. Voiko tosiaan toimitus maksaa noin paljon upsilla. Muuta vaihtoehtoa ei ollut. Paljon Saksasta tilannut ja jousetkin tulleet 15€ postilla kotiin.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Täytynee nyt vkl aikana tilata se silikonimuppala. Äsken tuli pientä muutosta, kun takapöntöt korvattiin suorilla putkilla.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3FL7zu5-C-Q[/youtube]
Tuossa pieni ääninäyte.
Millähän tapaa tuon linkin saisi toimimaan oikein, kuten esim. tuolla autovideoita topicissa
Tuossa pieni ääninäyte.
Millähän tapaa tuon linkin saisi toimimaan oikein, kuten esim. tuolla autovideoita topicissa
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tänään aamulla viiden jälkeen kuului *PIIP* ja mittaristossa komeili teksti "Check eng.oil level when next refuelling". Onneksi Kuninkaatien aakkosasemaa en ollut ehtinyt vielä ohittaa. Totuttuun tapaan sieltä tarttui kahvi mukaan, höystettynä öljyllä. Öljyt tosin kaadoin mersun moottoriin Mistähän tuo öljynsyönti johtuu. Emäntä sanoi kun ei passatilla pysynyt perässä motarin rampilla, että mersu työnsi putkista sinistä savua ja haisi kamalalle Voisiko nyt vaan olla niin, että ahdin alkaisi olemaan väljä, että työntää suoraan putkeen? Vkl ahdinta vasta tutkailtiin, niin ei näyttänyt vielä hurjalta. Tosin vinkunaa tämä pitää, mahdollisesti ahtimesta?
Reilu 6000km on huoltoon. Eilen illalla laitoin Hort Autoon Tallinnaan kyselyä, mikäli 25.5 löytyisi vapaata aikaa. Sattuisi hyvin, kun ollaan silloin menossa Tallinnaan Nickelbackin keikalle.
Reilu 6000km on huoltoon. Eilen illalla laitoin Hort Autoon Tallinnaan kyselyä, mikäli 25.5 löytyisi vapaata aikaa. Sattuisi hyvin, kun ollaan silloin menossa Tallinnaan Nickelbackin keikalle.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02