OM 603 tsupsuttaa..

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

OM 603 tsupsuttaa..

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Perkeles. :cry:
Nyt se riikkoontui. Mun uskollinen palvelija. vm. 93 300d. No ei se ihan kokonaan kumminkaan rikkoontunut vaan vähäsen. Mennäänpäs asiaan.

2. Sylinterin esikammion välistä vuotaa. Sanoo tsu, tsup ja tekee mustaa suurusta. SIellähän on esikamminoin alla mielestäni sellainen rikka kuparinen (voi olla kyllä alumiininenkin) jonka vaihtamalla voisi luulla, että Tsupsutus loppuu.

Työkalut on (lainaan sen esikammiion käyvän avaimen), mutta miten käy? Onko kukaan vaihtanut näitä tiivisteitä. Siis ilman että olisi joutunut esikammion halkaisemiseen. Minua nimittäin peloteltiin, että esikammio ei aukena tai kannesta noudee kierteet mukana jne.
Mitä luulette onnistuuko tuon saamaan auki, vai ostanko suosiolla jo uuden esikammion.

Puhastaa huolella kannen tiivistepinnan ja esikammion tiivistepinnan niin kyllä se siitä.
Lopuksi haluaisin viellä tietää momentin tuolle esikammiolle. Suuttimelle se oli muistaakseni 4 kg/m.

Ensi lauantaina vois vaihtaa jos aikaiseksi saisi... :näre:

OT: Hienoja muuten nuo uudet hymiöt.. Ihailin niitä juuri.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä kammio lähtee kun on avain jolla kierrät auki ja iskuvasara + kiinnityskappale kammioon.

Lucky - Dog voinee kertoa sitten kammionirrotuksen vaaroista... :lol:
wiimax.fi
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Siellä ei kyllä alkujaan ole prikkaa :!: Prikka on laitettu vasta kannen oikaisun jälkeen , sillä säädetään etukammion korkeus kanteen :!: KL:stä saa eri paksuisia prikkoja siinä vaiheessa kun kantta oiotaan. Ovat alumiiniä ne prikat :roll: Etukammio irti ja venttiilin hioma tahnan kans hiotaan pohja puhtaaksi ja paikalleen ja KIINNI niin vuoto on mennyttä aikaa. Usein pelkkä kiristys auttaa vuotoon :idea:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Kiitos vaan neuvoista :)

Nyt se toimii taas. Ei vuoda yhtään. Otin vaan sen mutterin jolla kammio on kiinni irti ja puhdistin sen kierteet. Siihen kierteisiin laitoin sellasta valkosta tahnaa mitä laitan aina esim. hehkutulppiin. Mersun omaa siis. Sen jälkeen kiristin sen mutterin KIINNI :wink:
Ja alkoi pitämään.

Ja eihän tuolla mitään rikkoja ole pohjalla, kun sitä kantta ei ole oikaistu.

Mutta, mutta, niinkun edellä todettu. Kiitos neuvoista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”